طراحی سایت و اشتباه های شرکتهای طراحی وب سایت

منبع: فوت و فن

117

1400/9/4

08:28


طراحی سایت و اشتباه های شرکتهای طراحی وب سایت

طراحی سایت یک فرایند است که تمام مراحل آن باید به دقت انجام شود و جزئیات برای رسیدن به بهترین نتیجه رعایت شود. کوچکترین اشتباه و بی توجهی یک شرکت طراحی سایت سبب می‌شود زمان حضور کاربران در صفحه کم شود یا با یک کلیک به پایان برسد. طراحان سایت موظف هستند اشتباهات رایج در سفارش طراحی سایت را بشناسند و سعی کنند طراحی دقیق و بدون اشتباه انجام دهند. در این مطلب در مورد اشتباهات رایج در طراحی سایت صحبت می‌کنیم.

سرعت بارگذاری سایت

یکی از مواردی که کاربران را آزرده می‌کند سرعت پایین بارگذاری سایت است. استفاده از حجم صفحه‌ی مناسب، عکس و فیلمی که سرعت بارگذاری را کم نکند یکی از مواردی‌ست که طراحان سایت حتما باید به آن توجه کنند.

ظاهر شلوغ  و نامنظم در طراحی سایت

اولین چیزی که کاربر با ورود به سایت با آن مواجه می‌شود، طراحی و ظاهر سایت است. قطعا کاربران در محیط شلوغ، بی نظم کلافه می‌شوند و برای گشتن دنبال چیزی که می‌خواهند وقت نمی‌گذارند. طراح سایت باید مطالب را دسته بندی کند، از منو استفاده کند و محیط سایت را بیش از حد شلوغ نکند.

استفاده‌ی نامناسب از رنگ‌ها در طراحی سایت

طراحان سایت برای جذب کاربران باید از رنگ‌هایی که هارمونی دارند استفاده کنند. همچنین به جای به کار بردن رنگ‌های جیغ و زننده باید از رنگ‌های ملایم و چشم‌نواز استفاده شود.

وجود غلط املایی در متن های شرکت طراحی سایت

کاربرانی که مطالب را سایت می‌خوانند درصورتی‌که با غلط املایی مواجه شوند، احساس می‌کنند با یک سایت غیر حرفه‌ای روبرو هستند که حتی از عهده‌ی درست نوشتن کلمات نیز برنمی‌آید. همین عامل که شاید به نظر بی اهمیت بیاید، تاثیر زیادی در حضور کاربران در صفحه دارد.

فونت مطالب نوشتاری

خواندن مطالب یک سایت نباید کاربران را خسته کند. اما خستگی فقط به جذابیت متن یا موضوع ربط ندارد. فونت مطالب نیز اهمیت دارد. در مواردی که طراحان از فونت یکنواخت استفاده می‌کنند یا سایز مناسب را رعایت نمی‌کنند قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

حجم بالای مطالب در یک سایت

استفاده از مطالب زیاد یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت است. برای عملکرد بهتر باید از لینک دهی استفاده کرد. این کار موجب می‌شود کاربر خسته نشود. همچنین قرار دادن تیتر و زیر تیتر نیز مطلب را دسته بندی می‌کند.

پنجره‌های بازشونده‌ی اتوماتیک

یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت این است که پنجره‌ی اتوماتیک در سایت طراحی شود و نیازی به کلیک یا اجازه‌ی کاربر برای باز شدن صفحات نباشد. در صورتی‌که این مورد در طراحی سایت اجرا شود، خروج کاربران از صفحه با احتمال بیشتری انجام می‌شود.

ویدئو یا صوت خودکار درطراحی سایت

در مواردی هم کاربران سایت را به شکلی طراحی می‌کنند که با ورود به صفحه به طور خودکار یک ویدئو یا صوت پخش شود. این مورد نیز برای کاربران مطلوب نیست، زیرا حس می‌کنند برای دریافت مطالب  تصمیم گیرنده نیستند.

استفاده از تصاویر نامناسب در طراحی سایت

تصویر مناسب در سایت ویژگی‌های خاصی دارد. به طور مثال تصویر باید واضح باشد و کیفیت مناسب داشته باشد. بهتر است اگر قصد فروش محصولی را دارید، خودتان از آن محصول از زوایای مختلف عکس بگیرید. استفاده از عکس بدون کیفیت نمی‌تواند رضایت مخاطب را جلب کند.

همچنین عکس‌های با حجم بالا سرعت بارگذاری سایت را کم می‌کند. طولانی شدن زمان بارگذاری نیز یکی دیگر از مواردی‌ست که از نظر کاربر نامطلوب ارزیابی می‌شود.

اسکرول افقی صفحات وب سایت

پیمایش عرضی صفحات وب برای کاربران مطلوب نیست و درصورتی‌که طراح سایت به این مورد توجه نکند در کار خود دچار خطا شده است.

خطای ۴۰۴ در وب سایت

یکی دیگر از اشتباهات رایج طراحان سایت این است که در طراحی دقت نمی‌کنند و کاربر با بازکردن صفحه با پیغام خطای ۴۰۴ روبرو می‌شود. بنابراین بهتر است تا زمانی که کار طراحی یک صفحه به طور کامل انجام نشده است، بارگذاری نشود یا لینک آن در صفحه قرار نگیرد.

استفاده نکردن از عنوان مناسب در طراحی سایت

عنوان مناسب و متنوع در سایت نشان‌دهنده‌ی رعایت تنوع در محتوای سایت است. به عبارتی دیگر استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند برای موتور جستجو یا کاربران قابل توجه باشد.

استفاد نکردن از تگ alt برای عکس‌ها در طراحی سایت

ممکن است هنگام ورود کاربر به صفحه مشکلی ایجاد شود و عکس صفحه بارگذاری نشود، اگر از تگ alt استفاده شده باشد، در این موارد متن تگ‌ها برای کاربر قابل نمایش می‌‌شود و منظور را بیان می‌کند.

استفاده کردن از سئوی  کلاه سیاه در طراحی سایت

سئو کردن یا بهینه کردن یکی از اقدامات مطلوب برای جلب رضایت موتور جستجو و امتیاز گرفتن از آن است. اما یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت این است از ترفندهایی برای فریب ربات‌های گوگل استفاده شود. در این موارد در کمترین زمان جایگاه مطلوب برای سایت کسب می‌شود اما این جایگاه موقتی است و به اعتبار سایت آسیب می‌زند.

چک نکردن در مرورگرهای مختلف در شرکتهای طراحی سایت

طراح سایت حرفه‌ای و با تجربه به این نکته توجه دارد که تمام کاربران از یک موتورجستجو استفاده نمی‌کنند و ممکن است افرادی از مرورگرهای نامتداول هم استفاده کنند. در این‌صورت بهتر است پیش از اجرا سایت را در مرورگرهای مختلف آزمایش شود تا بعدا برای دسترسی کاربران مشکلی ایجاد نشود.

با سپردن طراحی سایت به بهترین شرکت طراحی سایت در تهران اطمینان داشته باشید، یک کار حرفه‌ای دریافت می‌کنید و می‌توانید انتظار داشته باشید با اشتباهات رایج در طراحی سایت روبرو نخواهید بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو