بهترین فیلم های سینمایی جهان برای دانلود + [2023 و امتیاز IMDB]

بهترین فیلم های سینمایی جهان برای دانلود + [2023 و امتیاز IMDB]


منبع: فیگار

5

1402/2/27

20:56


فیگار سعی کرده تا چند فیلم برتر تمام دوران را که بر اساس رتبه بندی IMDb و Metacritic قابل توجه هستند، به شما معرفی کند. با نوشتار بهترین فیلم های…

بهترین فیلم های سینمایی جهان برای دانلود + [2023 و امتیاز IMDB]

فیگار سعی کرده تا چند فیلم برتر تمام دوران را که بر اساس رتبه بندی IMDb و Metacritic قابل توجه هستند، به شما معرفی کند. با نوشتار بهترین فیلم های سینمایی جهان همراه ما بمانید.

در نوشتار بهترین فیلم های تاریخ سینما بهترین فیلم های تمام دوران که توسط فیگار ارزیابی شده است، به شما معرفی می‌شود. این مجموعه با پوشش هزارتوی پان از گیلرمو دل تورو تا فیلم هیجان‌انگیز کلاسیک «پنجره عقب» آلفرد هیچکاک، فهرستی عالی برای سینما دوستان است.

تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین فیلم‌هایی که تا به حال وجود دارد، به تعادلی بین اولویت‌های عینی و ذهنی نیاز دارد، که می‌تواند برای متخصصان صنعت سینما و بینندگان عمومی متفاوت باشد. ما 250 فیلم برتر IMDb و Metacritic را انتخاب کردیم تا از بین آن‌ها این لیست را تهیه کنیم.

برخی هنوز در کنار بهترین فیلم های سینمایی 2023، دنبال ده فیلم برتر تاریخ سینمای جهان هستند که ما در نوشتار پر بیننده ترین فیلم های جهان نه تنها به این ده فیلم سینمایی برتر تاریخ سینما می‌پردازیم بلکه طی مقالاتی متفاوت به بهترین فیلمها در سال 2023 هم خواهیم پرداخت و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اما چیزی که قطعاً برای ما در سایت فیگار تغییر نکرده، علاقه‌ی ما به فیلم‌ها و دنیای پر تنش و هیجان‌انگیز سینما است. وقت خداحافظی با فیلم های تکراری و کلیشه‌ای رسیده است؛ فیلم‌های جذاب و دوست‌داشتنی که حالا دیگر به سال‌های گذشته تعلق دارند و همه‌اش را می‌توان لابلای بهترین فیلم های سال 2023 و بهترین انیمیشن‌های سال جدید 2023 پیدا کرد.


جهت دانلود همه‌ی فیلم‌های موجود در لیست زیر به کانال تلگرامی دنیای فیلم و سریال فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم های سینمایی جهان

فهرست فیلم‌هایی که در ادامه درباره‌ی آن‌ها کمی توضیح خواهیم داد به ترتیب امتیاز در سایت معتبر IMDB به شرح زیر می‌باشد:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

مقالاتی هستند که می‌توان با خواندن آن‌ها علاوه بر شناخت بهترین فیلم های سینمایی جهان به لیستی از بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما و همچنین می‌توانید با ورود به نوشتار دانلود بهترین فیلم هایی که قبل از مرگ باید ببینید از دیدن برخی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان لذت دو عالم را ببرید.

سال 2020 با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا سالی سخت برای عموم مردم بود، همچنین سال سختی نیز برای تمام ژانرهای سینمایی بود. در ضمن شما می‌توانید از طریق لینک بهترین فیلم ها و سریال های 2022 به همه بهترین های 2022 دسترسی پیدا کنید و از انتخاب و در نهایت دیدن این فیلم ها لذت ببرید. اما پر بیننده ترین فیلم‌ها و سریال‌ها از نگاه IMDB و همیشه مورد توجه طرفداران دنیای هنر هفتم بوده که می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی مذکور در سایت فیگار به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Zack Snyder’s Justice League (8.1)

لیگ عدالت – زاک اشنایدر

بهترین فیلم جهان

بهترین فیلم جهان
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • فیلمنامه‌نویس: کریس تریو
  • موسیقی: جانکی ایکس ال

طرح فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر با نسخه ویدون تفاوتی ندارد و بدون تغییر باقی مانده است. اولین جنبه ای که نسخه زک اسنایدر در آن بهبود می‌یابد، ریتم و نحوه سازماندهی اطلاعات، رویدادها و مدیریت شخصیت پردازی این فیلم میباشد.  Flash و Cyborg دو شخصیتی هستند که در این نسخه جدید بیشترین رشد را دارند.

نقش سایبورگ در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر، بسیار جدی است. درواقع قلب فیلم می‌باشد. هر یک از اعضای لیگ عدالت زاک اسنایدر لحظات درخشان خاص خود را دارند. هر شخصیتی به درستی و به اندازه پرداخت شده اند.

فیلم از لحاظ بصری تغییر زیادی دارد. از تغییر رنگ فیلم بگیرید تا تغییر لحن فیلم. پیشرفت داستان مشابه نسخه قبلی است. اما نحوه روایت آن اصلاً نه. این تغییرات لحظات واقعا جذابی را به همراه خود دارد.

اگر بخواهیم به شکل خلاصه طرح فیلم را بیان کنیم باید گفت، بروس وین / بتمن (بن افلک)، که احساس گناه و نگرانی در مورد مرگ سوپرمن (هنری کاویل) دارد، می‌خواهد تیمی از افراد فوق العاده قدرتمند را برای مقابله با هر دشمنی که ممکن است زمین را تهدید کند، جمع کند.

Birds Of Prey (2020)

پرندگان شکاری

بهترین فیلم های سینمای جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

مارگو رابی در فیلم پرندگان شکاری در نقش هارلی کویین بازی می‌کند که در آستانه جدایی از جوکر است. او به تعدادی از زنان قدرتمند دیگر از جمله قناری سیاه، شکارچی و رنه مونتویا پیوسته است. تمام زندگی آن‌ها پس از اینکه کاساندرا کاین جوان یک الماس مهم را از رومن سیونیس می‌دزدد، در هم تنیده می‌شود.

اگرچه فیلم “پرندگان شکاری” فیلم کاملی نیست، اما به دلیل صحنه‌های اکشن سریع و شیک، تماشای آن سرگرم‌کننده است. ناگفته نماند که رابی در نقش کوپید جنایت بسیار عالی ظاهر می‌شود. این فیلم با تمام نقاط ضعف و مشکلاتش جزو بهترین فیلم ابرقهرمانی به رهبری زنان قرار خواهد گرفت، زیرا همکاری و تأثیر زنان در این فیلم به خوبی دیده شد.

The Mask

ماسک

بهترین فیلم جهان

بهترین فیلم جهان

فیلمی نه از مارول یا دی سی، بلکه بر اساس مجموعه‌ای از کمیک‌های اسب سیاه، کمدی ابرقهرمانی جیم کری به نام ماسک، یکی از محبوب‌ترین اجراهای کمدی دوران حرفه‌ای جیم کری می‌باشد. این فیلم یکی از پر فروش ترین فیلم های سینمایی جهان است که در سال انتشار خودش سر و صدا کرده بود.

بسیاری از خنده‌ها به خاطر بازی معمولی جیم کری در نقش استنلی ایپکیس است که به‌ویژه در کمدی فیزیکی‌اش، زمانی که ماسک مرموز را بر چهره می‌زند، می‌درخشد. این فیلم شاید ایده‌ای معمولی برای یک فیلم ابرقهرمانی نباشد و همچنین طنز آن برای همه نیست، اما لحظات بسیار زیادی دارد که مخاطبان نمی‌توانند از خنده به آن‌ها خودداری کنند. این فیلم جزو برترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی قرار می‌گیرد.

Army of the Dead (2021) 7.6

ارتش مردگان

بهترین فیلم جهان

بهترین فیلم جهان
  • کارگردان: زک اسنایدر

فیلم army of the dead یک فیلم عالی و بی نقص  نیست، برخی از جوانب این فیلم خیلی عمیق نیستند و در طول زمان 2.5 ساعت، میتوان گفت 30 دقیقه آن را میتوان کم کرد. با این وجود، به طور کلی، هنوز هم انفجار عظیمی از انرژی مخاطبان جهت سرازیر شدن به دیدن این فیلم وجود دارد و پادزهر تازه کننده ای برای فیلم های ابرقهرمانی جدی و پر سر و صدا است که امیدوارم اسنایدر پشت سر بگذارد.

از آخرین فیلم اسنایدر انتظار یک نگاه انسان شناختی از جوانب مختلف به دنیای آخرالزمان زامبی را نداشته باشید. Army of the Dead یک اتفاق کاملاً منطقی میباشد و در آن جبهه و حزب تعریف و ارائه میشود. این فیلم قطعا یکی از فیلم های سینمایی برتر تاریخ دنیای هنر هفتم است که باید ببینید.

نقد فیلم Army of the Dead 2021

Nobody (2021) 7.5

هیچکس

بهترین فیلم جهان

بهترین فیلم جهان
  • کارگردان: ایلیا نیشولر 
  • نویسنده: دریک کولستاد 
  • موسیقی: دیوید باکلی 

این فیلم توسط دریک کولستاد نویسنده سری جانویک نوشته شده است. همان طور که از چنین نویسندگانی انتظار میرود ابایی از نوشتن صحنه های فانتزی معروف هالیوودی ندارند. در فیلم هیچ کس باب ادنکیرک در نقش هاچ منسل یک مرد خانه و خانواده است که در شرایط مالی متوسطی زندگی میکنند. او در همان کارهای روزمره گیر کرده و یک زندگی نسبتا پیش پا افتاده را اداره میکند.

فیلمنامه کولستاد برخی از ترفندها را از جان ویک به عاریه گرفته است که به خوبی نمایان است. مولف اثر میخواهد هاچ را به عنوان مردی با گذشته ای خشن ترسیم کند و میخواهد به سراغ ماجراجویی تازهای برود.

نقد فیلم Nobody 2021

Raya and the Last Dragon (7.4)

رایا و آخرین اژدها

بهترین فیلم های جهان

بهترین فیلم های جهان
  • کارگردان: پاول بریگز و دین ولینز
  • موسیقی: جیمز نیوتن هاوارد

انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya And The Last Dragon) از جدیدترین فیلم‌های اکران شده توسط کمپانی دیزنی است. این انیمیشن از پس زیبایی‌های بصری و طراحی صحنه به خوبی برآمده اما موردی که خیلی زود نظر هر مخاطبی را جلب می‌کند، الهام‌ها و اقتباس‌های فرهنگی از آسیای جنوب شرقی است.

این تاثیرات فرهنگی در سطوح مختلف فیلم قابل مشاهده است. مثلا رایا و ناماری قبل از ورود به تالار گوهر اژدها کفش‌های خود را درمی‌آورند که گویا علاوه بر ایران و خاورمیانه، در مردم خاور دور هم دیده می‌شود. موضوع دیگری که در مورد رایا و آخرین اژدها توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرده، شباهت‌های این فیلم به سریال کارتونی آواتار:آخرین بادافزار و دنباله آن یعنی افسانه کورا (The Legend Of Korra) است.

(1946) Notorious

متاکریتیک: 100/100

ماموران آمریکایی از دختر یک نازی محکوم می‌خواهند تا وظیفه خطرناک جمع‌آوری اطلاعات از دانشمندان نازی در آمریکای جنوبی را بر عهده بگیرد. Notorious با بازی‌های جذاب اینگرید برگمن، کلود رینز، و کری گرانت، همکار همیشگی هیچکاک، کارگردان را با استفاده از استعدادهایش در فیلم‌های هیجان‌انگیز جاسوسی برای ساختن یک مثلث عشقی مرگبار پر از پیچ و تاب و فریب، وارد دوره جدیدی از فیلم‌سازی پیچیده کرد. علاوه بر موضوعات سیاسی در یک جامعه پس از جنگ جهانی دوم، Notorious در داستان عاشقانه و ظرافت بصری خود به نمایندگی از سبک هیچکاک و شخصیت‌های اصلی موفق می‌شود به خوبی از پس هیجان‌انگیز شدن بربیاید.

Boyhood (2014)

پسرانگی

  • متاکریتیک: 100/100

Boyhood دوران کودکی و نوجوانی میسون را دنبال می‌کند که او با خواهرش و والدین مطلقه آنها در تگزاس بزرگ می‌شود. فیلم تجربی ریچارد لینکلیتر در طول 12 سال فیلمبرداری شد و میسون را در حالی که از یک پسر شش ساله به یک جوان 18 ساله بالغ می‌شود که با عشق و استقلال دست و پنجه نرم می‌کند، بازی می‌کشد.

بازیگران همچنین توانستند وقایعی از زندگی خود را در فیلم بگنجانند که روایت عاطفی فیلم را بسیار جذاب‌تر می‌کند. این فیلم نگاهی زیبا به لحظه‌ها و تغییرات روزانه زندگی است که اغلب در طول زمان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، و پسرانگی ریچارد لینکلیتر را به یک فیلم کلاسیک مدرن در ژانر تینیجری نزدیک می‌کند.

My Left Foot (7.8)

پای چپ من

  • متاکریتیک: 97/100

پای چپ من داستان واقعی کریستی براون، مرد ایرلندی متولد شده با فلج مغزی را روایت می‌کند که یاد می‌گیرد چگونه با پای چپش نقاشی کند، تنها اندامی که کنترلش را دارد.

در این فیلم دانیل دی لوئیس در نقش کریستی براون ایفای نقش می‌کند که برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. داستانی از خانواده، ناملایمات، سرسختی و پیروزی، پای چپ من توسط منتقدان و تماشاگران به‌خاطر بازی الهام‌بخش لوئیس و توانایی فیلم در حفظ لحن خوش‌بینانه مورد تحسین قرار گرفته است.

این فیلم به طرز درخشانی داستان زندگی یک مرد را به تصویر می‌کشد، در حالی که شانس‌ها را از دست نمی‌دهد، که به طور موثری ریسمان قلب را در دست می‌گیرد و با ایمان به انسانیت شما را به دنبال خود می‌کشد.

The Mauritanian (7.4)

موریتانیایی

بهترین فیلم های جهان

بهترین فیلم های جهان
  • کارگردان: کوین مک‌دانلد
  • موسیقی: تام هودج

موریتانیایی که داستان یک دهه بازداشت بودن بدون محاکمه و اتهام در خلیج گوانتانامو را سینمایی می‌کند؛ راوی داستان محمدو اولد صلاحی است.

فیلم موریتانیایی زمانی برجسته می‌شود که دو روایت غالب در فیلم به شکل موازی جلو می‌روند. یکی روایت دادرسی است. دیگری زیست و تجربیات صلاحی است که فیلم را به مسائل انسانی می‌کشاند. نکته مهمی که می‌شود به آن اشاره کرد پیام فیلم موریتانیایی از روی پوستر آن است. خط‌های پرچم آمریکا برای صلاحی مانند میله‌های خونین عمل می‌کنند. شاید بشود این فیلم را یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما دانست که دیدنش خالی از لطف نیست.

Wrath of Man (2021) 7.4

خشم انسان

بهترین فیلم های جهان

بهترین فیلم های جهان
  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: گای ریچی، مارن دیویس، ایوان اتکینسون

این فیلم یک بازسازی از فیلمی فرانسوی به نام Le Convoyeur (Cash Truck) به معنی کامیون حمل پول است که در سال 2004 ساخته شده است. تاکنون و با انتشار هفده نقد مثبت، هشت نقد متوسط و سه نقد منفی، متا فیلم به رقم ۵۷/۱۰۰ رسیده است. شرایط در Rotten Tomatos مقداری بهتر بوده و نمره آن رقم ۶۶/۱۰۰ است.

یکی از نکات مهمی که در فیلم در جریان میباشد این است که مخاطب نسبت به هیچ کدام از شخصیت‌های فیلم حس مرحمت طلبیی را نمیگیرد چون همگی آن‌ها جنایتکار هستند. همانطور که از نام فیلم مشخص است میبینیم که علاقه کارگردان و کلیت فیلم به سکانسهای اکشن خشونت آمیز میباشد.

نقد فیلم Wrath Of Man

The Last Duel (2021) 7.4

آخرین دوئل

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer

درام تاریخی که ریدلی اسکات، کارگردان بزرگ انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی از کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های تاریخی

داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند. یکی از فیلم های سینمایی جدید 2021 که باید ببینید و از آن لذت ببرید همین فیلم است.

نقد فیلم آخرین دوئل

Godzilla vs. Kong (2021) 6.5

گودزیلا علیه کنگ

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: آدام وینگارد
  • موسیقی: جانکی ایکس‌ال

اگر موجودات غول‌پیکر دو فیلم متفاوت به یک فیلم وارد شوند، قطعاً در بین مخاطبان شوری بیشتر رخ می‌دهد. اتفاق مشابهی امسال در برادران وارنر رخ داده است. بسیاری از بازیگران درخشان و مشهور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. از جمله: الکساندر اسکارسگارد، میلی بابی براون، ربکا هالب، برایان تیری هنری، شون اوگوری و کایل کندلر.

فیلم Godzilla vs. Kong به خوبی از تصاویر جذاب و رنگ و لعاب خیره‌کننده پر شده است. از همان ابتدا به خوبی نوید این را می‌دهد که این فیلم برای چند ساعت قرار است ما را از دنیای واقعی به درون دنیایی ویژه و پر از هیجان غرق کند.

نقد فیلم Godzilla vs Kong 2021

Oxygen (2021) 6.5

اکسیژن

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: الکساندر آجا
  • موسیقی: راب

فیلم اکسیژن، به آجا این فرصت را داده است که توانایی­ های خود در زمینه­ ی داستان پردازی و کارگردانی به چالش کشانده و اثبات کند؛ چرا که با انداختن نگاهی به کارنامه­ ی او می­توان به این مسئله پی برد که فضا و حس و حال کلی فیلم تفاوت قابل توجهی با همه­ ی آثار قبلی او دارد.

پرداخت به مسئله­ ی مرگ از منظر تکنولوژی، در کنار هیجانی که مخاطب را به صندلی میخکوب می­کند و نیز نقش آفرینی استادانه­ ی ملانی لارنت، این اثر را به اوج جذابیت خود رسانده و رنگی متفاوت از سایر آثار نتفلیکس با موضوعات مشابه به آن بخشیده است.

از نکاتی که باعث توجه مخاطبان شده است، می­توان به واقع گرایانه بودن پرداخت فیلم اشاره کرد؛ کارگردان اثر، الکساندر آجا، به خوبی توانسته است از فضای محدودی که در اختیار او و سایر عوامل او قرار داشته است، بهینه استفاده کند. از فیلم های برتر سینمایی جهان که ندیدنش ظلم به خودتان است ولاغیر!

نقد فیلم Oxygen

The Little Things (2021) 6.3

چیزهای کوچک

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • نویسنده و کارگردان: جان لی هنکاک
  • موسیقی: توماس نیومن
  • فیلمبردار: جان شوارتزمن

نویسنده و کارگردان جان لی هنکاک در اصل فیلمنامه فیلم سینمایی چیزهای کوچک را ۳۰ سال قبل بعد از تمام کردن فیلمنامه یک دنیای بی نقص نوشته بوده است.

موضوع اصلی فیلم اهمیت به چیزهای کوچک است. چیزهای کوچکی که می‌تواند جلوی اتفاقات بزرگی را بگیرد. اگر منم بخواهم مقصود کارگردان را از ساخت فیلم چیزهای کوچک بگویم، جان لی هنکاک به سطحی ترین شکل ممکن می خواهد به ما نشان دهد که چگونه وقایع گذشته می تواند ما را آشفته کند.

Mortal Kombat (2021) 6.3

مورتال کمبات

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: سایمون مک‌کوید
  • موسیقی: بنجامین والفیش

در این فیلم نبردهایی که تماشا خواهید کرد شگفت انگیز است. اگر جلوه های اولین فیلمهای مورتال کامبت را تماشا کنید، خواهید خندید. برای چنین فیلمهایی مبتنی بر مسابقات مانند Mortal Kombat، هدف اصلی این است که در وهله اول آنچه را که طرفداران انتظار دارند بیشتر باشد. و هرچه بی رحمی، عظمت و خونریزی فیلم بیشتر باشد محبوبیت فیلم هم بیشتر خواهد شد.

این فیلم پر است از شخصیتهایی که همچون کول در کشف خود و جهان هستند. اما به روش خود. با خشونت. همانطور که هرکسی که یکی از بازیهای ویدیویی را بازی کرده میداند، یکی از اصلیترین موارد بازی Mortal Kombat خشونتی بی پروا است.

The Seven Samurai 8.6

هفت سامورایی

بهترین فیلم سینمای جهان

بهترین فیلم سینمای جهان
  • کارگردان: آکیرا کوروساوا
  • بازیگران: توشیرو میفونه، تاکاشی شیمورا
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۸ از ۱۰۰
  • سال ساخت: ۱۹۵۴
  • دیالوگ معروف: فایده‌ی این که به فکر ریشت باشی چیه وقتی داری سرت رو از دست می‌دی؟

تنها فیلم ژاپنی و آسیایی که فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان حضور دارد و البته این فیلم آن‌قدر برای تماشاگران آمریکایی جالب شد که بعدها جان استیونس از روی آن فیلم «هفت دلاور» را با بازی استیو مک‌کوئین و یول برینر ساخت.

دزدها می‌خواهند به یک روستای کوهستانی حمله کنند ولی رئیس‌شان دستور می‌دهد تا فصل برداشت صبر کنند. در این مدت اهالی روستا که پولی هم ندارند تصمیم می‌گیرند یک سامورایی گرسنه را پیدا و استخدام کنند تا از آن‌ها حمایت کند.

Spiral (2021) 6.1

مارپیچ

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: درن لین بوسمن

در نقد فیلم Spiral باید گفت که این فیلم به زیبایی تمام، یکی از ترسناک‌ترین ویلن‌های ژانر وحشت در دو دهه اخیر را با یکی از ترسناک‌ترین مشکلات اجتماعی حال حاضر پیوند زده است. این فیلم بدون اشاره مستقیم به سیاه پوستان، در زیر پوست خود و در لایه‌های زیرین به این پدیده اشاره دارد و به طور ضمنی به این مسئله می‌پردازد.

Those Who Wish Me Dead (2021) 6.1

کسانی که ارزو دارند من بمیرم

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: تیلور شریدن
  • نویسندگان: مایکل کوریتا، چارلز لویت، تیلور شریدن

نکته جالبی که در فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم 2021 دیده می‌شود این است که فضای فیلم یادآور فیلم‌های اکشن دهه نود با دشمنان کاریزماتیک و قهرمانی است که حرفه‌ای تر از چیزی است که در سکانس‌های اول به نظر می‌رسد.

تمام بازی‌ها در این فیلم، درست و به جا هستند و کار را حرفه‌ای جلوه می‌دهند. فیلم‌های مشابه فیلم Those Who Wish Me Dead به دلیل داستان تکراری و سرراستشان اگر به بازیگران کاربلد تحویل داده نشوند، کاملاً این پتانسیل را دارند که تبدیل به فیلمی آبدوغ‌خیاری شوند که فقط و فقط برای پول چاپ کردن تولید می‌شوند.

The Dig (2021) 7.2

حفاری

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: سایمون استون

فیلم حفاری یکی از بهترین فیلم های 2021 اکران شده در ژانر درام است. این فیلم سینمایی ۲۰۲۱ بر اساس کتابی به همین نام اثر جان پرستون است. ماجراهای این فیلم در سال 1937 اتفاق می‌افتد.

زمانی که زن ثروتمندی به نام ادیت پریتی که ملکی وسیع را به ارث برده و باستان شناسی به نام باسیل براون را استخدام می‌کند تا در زمین‌های اجدادی‌اش حفاری و تحقیق کند. در حین تحقیقات، در این زمین‌ها، تیم تحقیق، بقایای یک کشتی مربوط به دوران سیاه اروپا را در این زمین‌ها پیدا می‌کنند.

Stowaway (2021) 5.6

مسافر قاچاق

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: جو پیانا
  • نویسنده: جو پیانا و رایان موریسون
  • موسیقی: هائوشکا

یک داستان پر از تلاش برای حفظ بقاء، برای زنده ماندن. این فیلم در کمال بیان تصویری و با استفاده از سکوت ـ که عملاً بدون دیالوگ بود ـ برای فیلمساز تمرینی خوب در کشف جزئیات طبیعت انسان، و آن چیز که یک انسان در این مواقع با آن درگیر می‌شود بود.

انتقال مضمون و قراردادهای این ژانر به بستری از شعر زیبا که هیچ ارتباط منطقی با چیزهای اطراف ندارد، اما زیبا می‌باشد، تبدیل می‌شود. مانند فیلم سولاریس به کارگردانی تارکوفسکی.

پنا می‌داند که چگونه از تعلیق استفاده کند و چگونه بیننده را به طرح و شخصیت‌های خودش علاقه مند کند. جو پنا به جای تمرکز روی جلوه های ویژه، همانطور که معمولاً در این نوع فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، در یک موقعیت نامطلوب وقت زیادی را روی شخصیت‌ها و پیچش آنها می‌گذارد.

Voyagers (2021) 5.4

مسافران

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: نیل برگر
  • نوشته شده توسط نیل برگر
  • موسیقی توسط: ترور گرکیس

سال 2063 است. کره زمین با مشکلات شدید آب و هوایی و کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کند. جو زمین هر لحظه در حال گرم‌تر شدن است و چیزی نمانده تا به سیاره غیر قابل سکونت تبدیل شود.

پیش از این نیل برگر با کارگردانی فیلم Divergent (واگرا) توانسته بود خوش بدرخشد. این فیلم در بهترین حالت یک فیلم درجه دو سرگرم کننده است چرا که پایه و اساس فیلم به گونه‌ای چیده شده که من و شمای مخاطب به سادگی با خودمان می‌گوییم “نه، این کارها آخر و عاقبت ندارد.”

به نظر می‌رسد هدف کارگردان از ساخت فیلم مسافران، نمایش دادن ماهیت انسان نبوده بلکه بیشتر قصد داشته تصور خودش از ذات ما را در قالب فیلمی نوجوانانه پسند بسازد.

نقطه قوت فیلم فیلمبرداری هنرمندانه آن است. فیلم مسافران از جنبه‌های فنی بسیار موفق عمل کرده و فیلم‌بردار با مهارت توانسته حس خفقان و فشار راهروهای باریک و دیوارهای بلند را به بیننده منتقل کند. در انتها باید گفته شود که به نظر می‌رسد این فیلم پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان را دارد.

نقد فیلم Voyagers 2021

The Unholy (2021) 5.1

نامقدس

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: اِوان اسپیلیوتوپولوس
  • نویسنده: اِوان اسپیلیوتوپولوس
  • موسیقی: جوزف بیشارا

این فیلم بر اساس رمانی به نام زیارتگاه (Shrine) نوشته جیمز هربرت (James Herbert) انگلیسی ساخته شده است. شتاب پیش‌برد داستان زیاد است چرا که فیلم از یک رمان اقتباس شده و گنجاندن چند صد صفحه در کمتر دو ساعت کار ساده‌ای نیست.

موضوعی که برای شخص من جالب توجه بود کاراکتر خبرنگار، فن است که به صرف رسیدن به شهرت، موفقیت شغلی و استطاعت مالی بیشتر، با دستان خود موجب شد نیروهای اهریمنی در سراسر جهان مخاطب میلیونی داشته باشند و وقتی متوجه اشتباهش شد که کار از کار گذشته بود. می‌توان گفت که با اندکی پرداخت و تغییر در پایان‌بندی، فیلم نامقدس The Unholy 2021 می‌توانست به یک فیلم ترسناک روانشناسانه بسیار برجسته و بهترین فیلم های تاریخ سینما باشد.

Barbarian

بربرین

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

این فیلم، داستان زنی را روایت می‌کند که از یک وبسایت اجاره‌ی اقامتگاه، خانه‌ای را برای مدت کوتاهی کرایه می‌کند و پس از رسیدن به آنجا، می‌بیند که خانه، به صورت تصادفی، توسط مرد دیگری هم رزرو شده است. او طی اتفاقات عجیبی که برایش رخ می‌دهد، کنجاو به گشتن خانه می‌شود و می‌بیند که این خانه، راز مخوفی را درون خودش پنهان کرده است.

نقد و بررسی فیلم Barbarian 2022

Lamb (2021) 6.4

لمب

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

تولدی عجیب در یک مزرعه ایسلندی برای یک زوج عزادار در این فیلم وهم انگیز، نوید فضلاسازی‌های خاصی را می‌دهد. فیلم بره بوی پشم خیس و یونجه خشک، مه غریب و نفس حیوانات را می‌دهد. غرق در نوعی نور نابخشودنی و یخبندان که همه چیز در ساختار روایی… به بازیگر زن فیلم التماس می‌کند، اولین فیلم والدیمار یوهانسون مانند یک فیلم ترسناک دراماتیک می‌شود. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم Lamb مراجعه کنید.

A Hero (2021) 6.7

قهرمان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • تهیه‌کننده: اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی
  • نویسنده: اصغر فرهادی
  • بازیگران: امیر جدیدی، محسن تنابنده و فرشته صدرعرفایی
  • تدوین‌گر: هایده صفی‌یاری
  • کشور: ایران و فرانسه

فیلم قهرمان چهارمین فیلمی است که فرهادی با آن به مسابقه کن دعوت شده است. قبل‌تر اصغر فرهادی فیلم‌های مختلفی را در فضاهای خاص و دراماتیک منحصر به فرد خودش در کشورهای مختلف امتحان کرده است. اما آخرین فیلم او باز با تاریخ و فرهنگ وطن خودش درآمیخته است. فیلمی که نزدیکتر به فروشنده است و حتی به سینمای دهه 90 ایران نزدیکتر است: داستانی درباره اخلاق و گناه در جامعه. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی مراجعه کنید.

Dune (2021) 8.2

تل ماسه

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان: دنی ویلنوو

با این اثر، کارگردان کانادایی به فیلم های ماجراجویی کلاسیک مانند لارنس عربستان نزدیک می‌شود، اما نه تنها داستان های علمی تخیلی، بلکه دانش خود را تصاویر اضافه می‌کند یک کار واقعاً بی عیب و یک فیلم خیره کننده شکل بگیرد.

فیلم دنیس ویلنوو فضا و زیبایی شناسی CGI را به شکلی حیرت انگیز اجرایی و یک محیط آینده نگر را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود صحنه های بیابانی، پوشیده از اپرای فضایی – حماسی بین کهکشانی به نظر برسند.

مقالات مکمل:

Titane (2021) 6.8

تیتان

بهترین فیلم های سینمایی جهان

بهترین فیلم های سینمایی جهان
  • کارگردان ژولیا دوکورنو
  • موسیقی جیم ویلیامز

از آنجایی که این فیلم‌ اساساً تکان دهنده است، فقط می‌توانیم آن را یک موفقیت هیجان انگیز تلقی کنیم. ساختارهای دراماتیک کارگردانی بنام جولیا دوکورنو به دلیل غیرقابل پیش بینی بودنش هیپنوتیزم کننده است (در مورد Raw هم به همین شکل بود) و به طور مداوم لایه هایی را به ذهن شما اضافه می‌کند که شما را حیرت زده می‌کند. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم Titane مراجعه کنید.

Another Round

دور بعد

بهترین فیمهای سینمایی تاریخ

بهترین فیمهای سینمایی تاریخ
  • سال تولید: ۲۰۲۰
  • کشور سازنده: دانمارک، هلند، سوئد
  • زبان: دانمارکی
  • ژانر: درام
  • مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
  • کارگردان: توماس وینتربرگ (Thomas Vinterberg)
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰

«یک دور دیگر» فیلمی است درباره زندگی، عشق و جوانی. البته همه این مفاهیم عمیق در داستان مردی مطرح می‌شوند که با بحران میان‌سالی روبه‌روست. جالب به‌ نظر می‌رسد، موافقید؟ فیلم درباره معلمی میان‌سال است که رخوت روی زندگی‌اش سایه انداخته. او و جمعی از دوستانش تصمیم می‌گیرند بنا به نتیجه تحقیقی علمی، روزانه مقدار مشخصی الکل مصرف کنند تا شورِ رفته از زندگی را بازگردانند. اما این تصمیم تبعاتی دارد که منجر به رسیدن به حس‌وحال تازه‌ای در شخصیت نخست فیلم می‌شود. این اثر درخشان را ببینید. پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های سینمای جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

برترین فیلم سینمایی جهان از نگاه IMDb کدام فیلم است؟

فیلم The Shawshank Redemption بهترین فیلم دنیا از نظر IMDB است.

پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان کدامند؟

آواتار با فروش بیش از ۲٬۹ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است.

گوناگون بهترین انیمیشن‌های سال جدید 2023 کانال تلگرامی دنیای فیلم و سریال فیگار فیلم های ابر قهرمانی Zack Snyder’s Justice League 8.1 6 Birds Of Prey 6.9 The Mask فیلم‌های علمی تخیلی Dune 8.2 Godzilla vs. Kong 6.5 Oxygen 6.5 Stowaway 5.6 Voyagers 5.4 فیلم‌های اکشن Army of the Dead 7.6 Nobody 7.5 Wrath of Man 7.4 The Last Duel 7.4 Mortal Kombat 6.3 The Seven Samurai 8.6 بهترین انیمه‌ها و انیمیشن‌ها Raya and the Last Dragon 7.4 فیلم های جنایی معمایی و درام Notorious 7.9 Boyhood 7.9 My Left Foot 7.8 The Mauritanian 7.4 The Little Things 6.3 Those Who Wish Me Dead 6.1 The Dig 7.2 فیلم‌های ترسناک Spiral 6.1 The Unholy 5.1 7.2 Barbarian  فیلم های روانشناختی Lamb 6.4 A Hero 6.7 Titane 6.8 Another Round 7.7 بهترین فیلم های سینمایی 2023 بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما دانلود بهترین فیلم هایی که قبل از مرگ باید ببینید ویروس بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2022 پر بیننده ترین فیلم ها و سریال ها از نگاه IMDB هارلی کویین اکشن کمدی ابرقهرمانی نقد فیلم Army of the Dead 2021 نقد فیلم Nobody 2021 کمپانی دیزنی اژدها فرانسوی سکانسهای اکشن نقد فیلم Wrath Of Man قرون وسطی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی نقد فیلم آخرین دوئل نقد فیلم Godzilla vs Kong 2021 تکنولوژی نقد فیلم Oxygen نقد فیلم Spiral ترسناک‌ترین ویلن‌های ژانر وحشت اجتماعی سیاه‌پوستان کسانی که آرزو دارند من بمیرم 2021 ژانر درام حفظ بقاء زنده ماندن نقد فیلم Voyagers 2021 نقد و بررسی فیلم Barbarian 2022 نقد فیلم Lamb نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی کلاسیک فیلم Dune بررسی شخصیت پل فیلم Dune 2021 لسان الغیب حقایق فیلم Dune 2021 بررسی فلسفی فیلم Dune 2021 نقد فیلم Dune تل ماسه 2021 هرآنچه که از فیلم تل ماسه 2021 باید بدانید بهترین فیلم های شبیه Dune DUNE 2 ساخته می شود پایان Dune چه شد پاسخ به پرسش‌های احتمالی واژه نامه فیلم Dune و راهنمای اصطلاحات بهترین فیلم های تیموتی شالامی نقد فیلم Titane بهترین فیلم های اکشن و رزمی 2023 نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما ابرقهرمانی فیلم ها و سریال های جنایی و معمایی فیلم ها و سریال های علمی تخیلی فیلم‌های اکشن فیلم‌های ترسناک فیلم های روانشناختی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو