در سفر به آلاسکا کجا بریم؟

در سفر به آلاسکا کجا بریم؟


منبع: فوت و فن

4

1402/3/2

11:15


اگرچه آلاسکا از نظر فیزیکی از بقیه ایالات متحده آمریکا جدا است اما یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق این کشور را درون خودش جای داده است.

در سفر به آلاسکا کجا بریم؟

اگرچه آلاسکا از نظر فیزیکی از بقیه ایالات متحده آمریکا جدا است اما یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق این کشور را درون خودش جای داده است. منزوی بودن اینجا سبب شده تا مناظر دیدنی و خارق‌العاده‌ای درون آن شکل بگیرند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برخی از جاذبه‌ها و زیبایی‌های این ایالت بپردازیم.

۱۰. پارک ملی رنگل سن الیاس

Wrangell St. Elias National Park

Wrangell St. Elias National Park

سه رشته کوه به نام‌های چوگاچ، رنگل و سنت الیاس در منطقه‌ای که به‌عنوان پادشاهی کوهستانی آمریکای شمالی شناخته می‌شود، به هم می‌رسند. در مرکز این پادشاهی نیز بزرگترین پارک ملی در آمریکا به نام پارک ملی رنگل سن الیاس (Wrangell St. Elias National Park) قرار گرفته است. این پارک تعدادی از مراکز بازدیدکننده‌ها و ایستگاه‌های رنجر را درون خودش دارد اما بازدیدکننده‌ها به‌راحتی می‌توانند از مسیر خارج شوند و مسیرهای پیاده‌روی مختلف را در پیش بگیرند یا ماجراجویی‌های شبانه و کمپ زدن را تجربه کنند.

۹. شهر انکوریج

Anchorage

Anchorage

انکوریج (Anchorage) با اینکه پایتخت آلاسکا نیست اما بزرگترین شهر این ایالت به شمار می‌رود و تقریباً نیمی از ساکنان این ایالت در این شهر یا اطراف آن زندگی می‌کنند چراکه اینجا قلب اقتصادی این ایالت نیز محسوب می‌شود. این شهر تمام امکانات یک شهر بزرگ آمریکایی را دارا است اما تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از طبیعت وحشی آلاسکا فاصله دارد. علاوه بر بازدید از موزه تاریخ و هنر انکوریج (Anchorage Museum of History and Art)، می‌توان از مرکز حیات‌وحش آلاسکا (Alaska Wildlife Conservation Center) یا مرکز میراث بومی آلاسکا (Alaska Native Heritage Center) نیز دیدن کرد.

۸. شهر کتچیکن

Ketchikan

Ketchikan

جنوبی‌ترین شهر آلاسکا شهر کتچیکن (Ketchikan) است که مقصدی خوش‌منظره و تماشایی به شمار می‌رود و اولین توقفگاه بسیاری از کشتی‌های تفریحی در مسیر امتداد ساحل به سمت شمال است. این شهر در دامنه کوه دیر قرار گرفته و جاذبه‌های بسیار متنوع و جالبی دارد. مرکز میراث توتم (Totem Heritage Center)، موزه تاریخی تونگاس (Tongass Historical Museum) و مرکز اکتشاف جنوب شرقی آلاسکا (Southeast Alaska Discovery Center) از جمله همین موارد هستند.

۷. پارک ملی خلیج گلاسیر

Glacier Bay National Park

Glacier Bay National Park

در جایی که به‌عنوان پانهندل آلاسکا معروف است، پارک ملی خلیج گلاسیر (Glacier Bay National Park) قرار گرفته است که مکانی مشهور در سطح جهان به شمار می‌رود و یخچال‌های طبیعی زیبا، فعالیت‌ها و تفریحات فضای باز عالی و حیات‌وحشی خارق‌العاده دارد. کایاک سواری در اینجا نیز بسیار محبوب است. در Bartlett Cove، مسیرهای پیاده‌روی در یخچال‌های طبیعی و اطراف آن وجود دارد و پربازدیدترین و محبوب‌ترین نقطه پارک نیز Muir Inlet است.

۶. هومر

Homer

Homer

اگر به گشت‌وگذار در دل طبیعت یا ماهیگیری علاقه‌مند هستید، بازدید از هومر (Homer) می‌تواند برای شما بسیار جذاب و دلنشین باشد. این مکان در شبه‌جزیره کنای واقع شده و به‌عنوان پایتخت ماهیگیری در آلاسکا شناخته می‌شود و در حقیقت دروازه‌ای به چندین پارک ملی است. در هومر می‌توان از حیات‌وحش خارق‌العاده لذت برد که شامل بزهای کوهی، عقاب‌های سر سفید، شیر دریایی، نهنگ گوژپشت و خرس سیاه می‌شود.

۵. شهر جونو

Juneau

Juneau

جونو (Juneau) پایتخت آلاسکا است و بندری بسیار مهم برای کشتی‌های تفریحی در این منطقه نیز محسوب می‌شود. در اینجا جاهای دیدنی متعددی همچون موزه ایالتی آلاسکا (Alaska State Museum)، کاپیتول ایالت آلاسکا (Alaska State Capitol) و معبد فوق‌العاده آرام سنت ترز (Shrine of St Therese) وجود دارند که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. با صعود به قله‌های اطراف شهر نیز می‌توان از نماهای بسیار زیبا و تماشایی آنجا لذت برد. خیابان اسکله شهر نیز مکان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی و چشیدن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های محلی است.

۴. یخچال طبیعی مندنهال

Mendenhall Glacier

Mendenhall Glacier

یخچال طبیعی مندنهال (Mendenhall Glacier) در فاصله بسیار کوتاهی از شهر جونو قرار دارد و یک یخچال طبیعی بسیار بزرگ محسوب می‌شود که در حال گسترش دادن دریاچه مجاور خودش است. راه‌های بسیار زیادی برای لذت بردن از این یخچال طبیعی وجود دارد که شامل سواری ساده با شاتل یا دیدن آن از نمای بالا با هلیکوپتر است. افراد ماهر و توانا نیز می‌توانند در مسیرهای چالش‌برانگیز و دشوار این یخچال پیاده‌روی کنند و نماهای زیبایی را از نزدیک شاهد باشند.

۳. پارک ملی کنای فیوردز

Kenai Fjords National Park

Kenai Fjords National Park

بازدید از پارک ملی کنای فیوردز (Kenai Fjords National Park) همانند قدم گذاشتن به گذشته و عصر یخ‌بندان است. یخچال‌های طبیعی و کلاهک‌های یخی همچنان در اینجا وجود دارند و لبه اقیانوس را لمس می‌کنند و مناظر شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را به نمایش می‌گذارند. نیمی از پارک در تمام طول سال از یخ پوشیده شده و آبدره‌های عمیقی نیز وجود دارند که مکانی ایدئال برای زندگی جانوران آبزی هستند و در آنجا می‌توان انواع حیوانات را مشاهده کرد.

۲. پارک ملی کتمای

Katmai National Park

Katmai National Park

پارک ملی کتمای (Katmai National Park) در جنوب غربی آلاسکا قرار گرفته و مکانی بسیار زیبا و تماشایی در نزدیکی هومر و جزیره کودیاک (Kodiak Island) محسوب می‌شود. در مرکز این پارک نیز دره ده هزار دود (Valley of Ten Thousand Smokes) قرار دارد، یک جریان عظیم خاکستر که پس از فوران آتشفشان نوآروتا در سال ۱۹۱۲ همچنان در اینجا باقی مانده است. این پارک همچنین مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از طبیعت و حیات‌وحش است.

۱. پارک ملی دنالی

Denali National Park

Denali National Park

پارک ملی دنالی (Denali National Park) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مکان‌های در آلاسکا به شمار می‌رود که قله بلند و نمادین دنالی را درون خودش جای داده است. این پارک ملی از تمام حیات‌وحش این منطقه حفاظت می‌کند و در داخل آن و به هنگام قدم زدن در امتداد رودخانه ساویج نیز می‌توان خرس‌ها، گوزن‌ها، گرگ‌ها و حیوانات دیگر را مشاهده کرد. کوهنوردی، قایق‌سواری و کمپینگ از جمله تفریحات مهیجی هستند که می‌توان در این پارک ملی انجام داد اما تورهای اتوبوسی مناسب‌تر و ایمن‌تر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو