معرفی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/3/2

22:48


معرفی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story ؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story یک مینی سریال با ژانر درام و تاریخی است که توسط نتفلیکس منتشر شد. برای آشنایی بیشتر با سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story یک مینی سریال است که توسط شوندا رایمز (Shonda Rhimes) برای شبکه نتفلیکس ساخته شد. ژانر سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون درام و تاریخی می‌باشد و یک اسپین‌آف از سریال بریجرتون است. زمان پخش سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون 4 می 2023 برابر با 14 اردیبهشت 1402 می‌باشد و شامل 6 قسمت است که تقریباً یک ساعت زمان دارند. این نمایش به محبوب‌ترین نمایش در ایالات متحده و بریتانیا تبدیل شد. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به معرفی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

نقد سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story

خلاصه سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون بر روی ظهور ملکه شارلوت جوان به شهرت و قدرت در اواخر قرن هجدهم تمرکز دارد. این مینی سریال که حول محور ملکه شارلوت می‌چرخد ​​شامل دو خط داستانی است: یکی در زمان حال بریجرتون، که در سال 1817 با مرگ شاهزاده شارلوت وارث سلطنتی آغاز می‌شود، رویدادی که باعث شد ملکه فرزندانش را برای ازدواج و فرزند آوری و وارث سلطنتی تحت فشار قرار دهد. دیگری در سال 1761 با ملاقات شارلوت و ازدواج با شاه جورج آغاز می‌شود. دومین خط داستانی به بررسی ازدواج پادشاه و ملکه و بیماری روانی شاه می‌پردازد.

تعداد قسمت های سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

معرفی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story

همنطور که در ابتدا گفته شد، سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story یک مینی سریال از شبکه نتفلیکس است. این سریال در مجموع 6 قسمت دارد که به صورت یکجا منتشر شدند. در جدول زیر می‌توانید جزئیاتی از هر قسمت سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون را مشاهده نمایید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردانتاریخ انتشار
1ملکه برای بودنتام وریکا4 می 2023 (14 اردیبهشت 1402)
2سعادت ماه عسلتام وریکا4 می 2023
3روزهای زوجتام وریکا4 می 2023
4نگه‌داشتن پادشاهتام وریکا4 می 2023
5باغ‌هایی در شکوفهتام وریکا4 می 2023
6جواهرات تاجتام وریکا4 می 2023

بازیگران سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

زمان پخش سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

این سریال در ماه می 2021 معرفی شد و شوندا رایمز به عنوان مجری و نویسنده برنامه معرفی گردید. رایمز همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی با بتسی بیرز (Betsy Beers) و کارگردان تام وریکا (Tom Verica) به تولید این سریال پرداختند. آنا اومالی (Anna O’Malley) به عنوان تهیه کننده این پروژه فعالیت دارد. این سریال از 6 قسمت تشکیل شده است. در آوریل 2022، طراح تولید، دیو اروسمیت به دلیل اتهامات قلدری در صحنه فیلمبرداری اخراج شد. در ادامه با هنرپیشه های سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون آشنا خواهید شد.

ایندیا آمارتیفیو در نقش ملکه شارلوت جوان

سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

ایندیا آمارتیفیو (India Amarteifio) متولد 17 سپتامبر 2001 برابر با 26 شهریور 1380 یک هنرپیشه اهل انگلیس است. او کار خود را به عنوان یک بازیگر کودک در وست اند آغاز کرد. در سال 2023، او نقش اصلی ملکه شارلوت را در سریال درام دوره‌ای ملکه شارلوت: داستان بریجرتون به تصویر کشید.

آمارتیفیو در کینگستون تیمز به دنیا آمد و در توئیکنهام بزرگ شد. به گفته منابع، پدر این ستاره اصالتا غنائی و مادرش آلمانی الاصل است. او در سال 2012 به آکادمی رقص ریچموند پیوست و از طریق آن برای شرکت در مدرسه تئاتر سیلویا یانگ بورسیه تحصیلی دریافت کرد.

کوری مایل کریست در نقش پادشاه جورج سوم جوان

خلاصه سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

کوری مایل کریست (Corey Mylchreest) متولد مه 1998 برابر با اردیبهشت 1377 یک هنرپیشه اهل انگلیس است. او که فارغ التحصیل آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک می‌باشد، به خاطر بازی در نقش شاه جورج داستانی در سریال درام دوره نتفلیکس ملکه شارلوت: داستان بریجرتون شناخته شد.

مایل کریست اهل لیتون استون، شرق لندن است. او در مدرسه Forest Walthamstow شرکت کرد و به تئاتر ملی جوانان پیوست. او در سال 2020 با مدرک لیسانس هنرهای بازیگری از آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک (RADA) فارغ التحصیل شد.

گلدا روشوول در نقش ملکه شارلوت

بررسی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story

گلدا روشوول (Golda Rosheuvel) متولد ۲ مه ۱۹۷۰ برابر با 12 اردیبهشت 1349 یک هنرپیشه و خواننده گویانایی بریتانیایی است. او به‌خاطر کارهای تئاتر و تعدادی از نقش‌های روی پرده شناخته می‌شود که برجسته‌ترین آن‌ها برای ایفای نقش ملکه شارلوت در بریجرتون نتفلیکس است. روشوول از پدری گویانایی و مادری انگلیسی در گویان متولد شد. او یک برادر دارد و در پنج سالگی به انگلستان نقل مکان کرد.

آرسما توماس در نقش آگاتا جوان، لیدی دانبری، بانوی منتظر ملکه شارلوت

دانلود سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story

آرسما توماس (Arsema Thomas) متولد 19 ژوئن 1994 برابر با 29 خرداد 1373 یک هنرپیشه اهل آمریکا است. او نقش بانوی جوان آگاتا دانبری را در سریال درام دوره نتفلیکس ملکه شارلوت: داستان بریجرتون (2023) بازی می‌کند. توماس در آتلانتا، جورجیا از پدری نیجریه‌ای و مادری اتیوپیایی که هر دو دیپلمات بودند به دنیا آمد و در دو هفتگی به کامپالا، اوگاندا نقل مکان کرد.

او در کشورهای متعددی از جمله تانزانیا، بنین، توگو و کنیا و همچنین کومور و هند زندگی می‌کرد. او انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، یوروبا، آمهری و زبان اشاره آمریکایی صحبت می‌کند. با توجه به ماهیت کار والدینش، توماس با خواندن و بحث درباره آثار ضروری چینوا آچهبه و وول سویینکا و گوش دادن به فلا کوتی بزرگ شد و بر فعالیت سیاسی و اجتماعی او امروز تأثیر گذاشت.

ادجوآ آندو در نقش آگاتا، لیدی دانبری، تیز زبان و صاحب نظر جامعه لندن

داستان سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

ادجوا اندو (Adjoa Andoh) متولد ۱۴ ژانویه ۱۹۶۳ برابر با 24 دی 1341 یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. او روی صحنه نقش‌های اصلی را با کمپانی رویال شکسپیر، تئاتر ملی، تئاتر سلطنتی و تئاتر آلمیدا بازی کرده است. در تلویزیون، او در دو سری از Doctor Who در نقش فرانسین جونز، 90 قسمت از درام پزشکی طولانی‌مدت بی‌بی‌سی قربانی، و بی‌بی‌سی EastEnders ظاهر شد.

آندو در پاییز 2009 اولین حضور در هالیوود را انجام داد و در نقش برندا مازیبوکو رئیس ستاد نلسون ماندلا در کنار مورگان فریمن در نقش ماندلا در فیلم درام Invictus کلینت ایستوود بازی کرد. از سال 2020، او نقش لیدی دانبری را در سریال عاشقانه نتفلیکس ریجنسی بریجرتون ایفا می‌کند. در جولای 2022، آندو عضو افتخاری انجمن سلطنتی ادبیات شد.

نمرات سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story

هنرپیشه های سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

نقد سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story توسط منتقدان و طرفداران مثبت بوده است. این سریال از سایت Metacritic نمره 76 از 100، در سایت Imdb نمره 7 از 10 و از سایت Rotten Tomatoes نمره 94 از 100 را دریافت کرد. در ادامه مروری بر بررسی سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story توسط منتقدان مختلف خواهیم داشت.

Paste Magazine / لیسی باگر: 92

داستان بریجرتون نه تنها به تمام این سؤالات کاملاً مثبت است، بلکه این مینی سریال در واقع می‌تواند یک زمینه روایی و احساسی مهم برای دنیای بزرگ‌تری که در آن جریان دارد ارائه کند.

The Mercury News / رندی مایرز: 88

این فصل «بریجرتون» بدون اینکه چیز زیادی از خود بگذراند، مطالب غنی‌تر و پرمخاطره‌تری را استخراج می‌کند، مسیری که خالق سریال، شوندا رایمز با مهارت دنبال می‌کند، به‌ویژه نویسندگی قسمت آخر.

The Telegraph / آنیتا سینگ: 80

بیشتر این سریال با موسیقی متن بیانسه سرگرم کننده است، اما نمایش کشش احساسی غیرمنتظره ای دارد. این پادشاه “دیوانه” پادشاه جورج است و بیماری روانی او به صورت دلسوزانه بررسی می‌شود. صحنه پایانی اشک من را درآورد.

Variety / آلیسون هرمان: 80

ذهن‌های پرسشگر با شیمی بین آمارتیفیو و مایل کریست که از طریق یک درگیری جالب‌تر از آنچه که می‌خواهند خواهند ساخت. ملکه شارلوت در درک واضح خود از آنچه باعث می‌شود «بریجرتون» کار کند و کجا می‌تواند پیشرفت کند، احساس خوبه به مخاطب می‌دهد تا بدبینانه.

The New Yorker / اینکو کنگ: 80

در دیالوگ شوندا بودن مشخصی وجود دارد، که یادآور شوخی‌های تند «رسوایی» و مونولوگ‌های شلوغ، متوقف‌کننده زمان و همچنین وسواس آن سریال با اپتیک است. چه کسی به چراغ‌های پری درخشان «بریجرتون» نیاز دارد، وقتی این عینک خسته‌کننده‌تر دنیا دارای این همه اثر انگشت مطمئن است؟

San Francisco Chronicle / سوزی برایت: 75

شوندا رایمز داستانی نوشته است که به طرز غیرعادی ظلم‍‌ها و خشم‌های سلطنتی بریتانیا را تکرار می‌کند، متنی ولنتاین برای شاهزاده هری و مگان مارکل. او در پایان ما را به گریه می‌اندازد.

i / فرانچسکا استیل: 40

این مینی سریال احساس می‌کند تولید شتابزده و نرم، که معمولاً مشخصه بریجرتون است، گاهی از بیش از حد می‌شود. عدم وجود شیمی بین دو عاشق اصلی مشکل اصلی این سریال است. مایل کریست به طرز وحشتناکی به عنوان پادشاه اشتباه گرفته می‌شود.

کلام آخر

بازیگران سریال سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story یکی از سریال‌های جدید نتفلیکس است که نمرات و نقدهای مثبتی دریافت کرده است. اگر شما به ژانر درام و تاریخی علاقه‌مند هستید هر چه زودتر به دانلود سریال Queen Charlotte: A Bridgerton Story بپردازید و از آن لذت ببرید. اگر این سریال را دیده‌اید، نظرات خود در رابطه با این سریال را با ما به اشتراک بگزارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو