از تهران به کدام شهرهای ترکیه پرواز موجود است؟

از تهران به کدام شهرهای ترکیه پرواز موجود است؟


منبع: پلازا

9

1402/3/3

16:28


از تهران به کدام شهرهای ترکیه پرواز موجود است؟

پروازهای تهران به شهرهای مختلف ترکیه در بیشتر روزهای هفته انجام می شود. مهم ترین پروازهای تهران به ترکیه به شهرهای استانبول، آنتالیا، آنکارا و ازمیر انجام شده که شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی متعددی در این مسیر فعال هستند. قشم ایر، ماهان، ایران ایرتور و آسمان از مهم ترین ایرلاین های داخلی و ترکیش، پگاسوس و آنادولوجت، از شرکت های هواپیمایی کشور ترکیه بوده که در این مسیرها تردد دارند.

لیست پروازهای ایران به ترکیه

بیشتر پروازهای خارجی از ایران، به کشور ترکیه و شهرهای مهم آن انجام می شود. در این میان شهر تهران و فرودگاه امام خمینی میزبان بیشتر این پروازها بوده طوریکه می توان بلیط پرواز را از تهران به شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، دنیزلی، وان و آنتالیا رزرو کرد. البته لیست پروازهای ایران به ترکیه امروز فرودگاه امام را می توانید در سایت فرودگاه بر اساس زمان پرواز و نوع ایرلاین مشاهده کنید. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری در مورد هر یک از پروازهای تهران به ترکیه بررسی می کنیم.

پرواز استانبول؛ مهم ترین پرواز تهران ترکیه

پرواز تهران استانبول یکی از پر فروش ترین بلیط های خارجی در ایران بوده که تقریبا در تمامی روزهای هفته امکان خرید بلیط آن وجود دارد. بلیط هواپیما استانبول از مبدا تهران توسط چندین ایرلاین داخلی و خارجی در کلاس های اکونومی، بیزینس و فرست کلاس ارائه می شود. قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول نیز با توجه به نوع ایرلاین متغیر بوده در اردیبهشت 1402، قیمت آن برای هواپیمایی قشم ایر برابر چهار میلیون و 750 هزار تومان است.

فرودگاه مقصد پروازهای مستقیم تهران استانبول، فرودگاه استانبول بوده که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. البته برخی پروازهای این مسیر مقصد آن فرودگاه صبیحا گوکچن بوده که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. این فرودگاه کوچک تری بوده و فاصله آن از جاهای دیدنی استانبول بیشتر است. هنگام خرید بلیط پرواز استانبول می توانید پروازهای فرودگاه استانبول را انتخاب کنید.

فرودگاه استانبول

پرواز تهران آنکارا

پرواز تهران به آنکارا یکی از مهم ترین پروازهای خارجی از تهران بوده که تقریبا در تمامی روزهای هفته می توان بلیط آن را رزرو کرد. ایرلاین های متعدد ایرانی و خارجی مانند ماهان، کاسپین، آنادولوجت، قشم ایر، ترکیش، پگاسوس، قطر ایرویز و پگاسوس در این مسیر پروازی فعالیت دارند. پروازهای مستقیم توسط ایرلاین های ایرانی و همچنین هواپیمایی پگاسوس و ترکیش انجام می شود. مدت زمان پرواز نیز حدود 2 ساعت الی 2 ساعت و 20 دقیقه است. توجه داشته باشید در پروازهای ترکیش امکان همراه داشتن چمدان برای مسافران وجود ندارد.

قیمت پرواز تهران آنکارا، با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است. ارزان ترین پرواز تهران آنکارا مربوط به هواپیمایی قشم ایر با قیمت 4 میلیون و 300 هزار تومان بوده که حدود 200 هزار تومان از پرواز ماهان ارزانتر است. پروازهای اکونومی و بیزینس نیز توسط ایرلاین های داخلی و خارجی ارائه می شوند که مطمئنا به دلیل امکانات بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارند. فرودگاه آنکارا با نام فرودگاه اسن بوغا در 28 کیلومتری شهر آنکارا، میزبان پروازهای این مسیر است.

هواپیمایی پگاسوس

پرواز تهران آنتالیا

پرواز تهران آنتالیا در رده دوم مهم ترین پروازهای تهران به ترکیه قرار دارد. آنتالیا به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد، مقصد دوم گردشگری در ترکیه در بین مسافران ایرانی است. پروازهای تهران آنتالیا در بیشتر ایام به صورت غیر مستقیم و با دو یا سه توقف در فرودگاه های استانبول و آنکارا انجام می شود. ایرلاین های پگاسوس، آنادولوجت، ترکیش ایرلاینز و قطر ایرویز در این مسیر پروازهای غیر مستقیم از تهران به آنتالیا برگزار می کنند. شرکت های هواپیمایی ایرانی در برخی روزهای خاص و به صورت فصلی بلیط هواپیما تهران آنتالیا را ارائه می دهند.

پرواز تهران ازمیر

فرودگاه شهر ازمیر با نام فرودگاه عدنان مندرس میزبان پروازهای تهران ازمیر بوده که در 18 کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. پرواز تهران ازمیر توسط ایرلاین های ایرانی مانند قشم ایر و کاسپین و همچنین ایرلاین های خارجی مانند ترکیش، پگاسوس و آنادولوجت انجام می شود. توجه داشته باشید که برخی از پروازهایی که توسط ایرلاین های خارجی انجام می شوند بدون بار بوده در صورتی که چمدان همراه دارید بهتر است بلیط هواپیما تهران ازمیر را از ایرلاین های ایرانی رزرو کنید و یا هنگام خرید بلیط به میزان بار آن توجه نمایید.

فاصله هوایی تهران تا ازمیر حدود 2150 کیلومتر و مدت زمان پرواز مستقیم تهران ازمیر حدود 3 ساعت است. قیمت بلیط آن برای شرکت های ایرانی حدود 8 میلیون تومان است. قمیت پروازهای غیر مستقیم ایرلاین های خارجی نیز از حدود 12 میلیون تومان آغاز می شود.

پرواز تهران ازمیر

پرواز تهران وان ترکیه

شهر وان نزدیکترین شهر به ایران بوده که فاصله هوایی آن ها با یکدیگر حدود 6 ساعت است. پروازهای تهران وان به صورت غیر مستقیم توسط ایرلاین های کشور ترکیه مانند ترکیش، پگاسوس و آنادولوجت انجام می شود. در پرواز های غیر مستقیم بسته به تعداد توقف، ممکن است در فرودگاه های صبیحا، آنکارا و یا هردو توقف داشته باشید.

سایر مسیرهای پروازی از تهران به ترکیه

پروازهای دیگر از تهران به شهرهای آدانا، آدیامان، آفیون، آگری و بدروم نیز انجام می شوند که تعداد آن کم بوده و تنها در برخی از روزهای هفته ممکن است انجام شوند. در این مسیرها تنها ایرلاین های کشور ترکیه پرواز غیر مستقیم با یک یا دو توقف انجام می دهند.

ایرلاین های مسیر تهران به ترکیه

همانطور که گفته شد در مسیر تهران به شهرهای مختلف ترکیه، ایرلاین های متعدد داخلی و خارجی فعالیت دارند. ایرلاین های ایرانی در مسیرهای پرتردد فعالیت دارند داشته که پروازهای مستقیم با قیمت کمتر نسبت به هواپیمایی های خارحی انجام می دهند.

هواپیمایی ماهان در مسیر تهران ترکیه

هواپیمایی ماهان در پروازهای مهم از ایران به ترکیه فعالیت داشته که مهم ترین آن پرواز تهران استانبول و تهران آنکارا است. مدت زمان پرواز تهران استانبول با ماهان حدود 2 ساعت و 45 دقیقه بوده که فرودگاه استانبول مقصد نهایی آن است. قیمت بلیط تهران استانبول ماهان در خرداد 1402 حدود 6 میلیون تومان است. پرواز تهران آنکارا نیز از پروازهای مهم هواپیمایی ماهان بوده که مدت زمان آن حدود 2 ساعت است. برنامه پروازهای ماهان به آنکارا را می توانید در سایت هواپیمایی ماهان مشاهده کنید اما معمولا پروازهای ماهان هر سه روز انجام می شود.

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی قشم ایر

ایرلاین قشم ایر در مهم ترین مسیرهای پروازی تهران به ترکیه یعنی استانبول، آنکارا و ازمیر فعالیت دارد. پروازهای این هواپیمایی شامل اکونومی و بیزینس بوده که قیمت آن برای پرواز اکونومی در مسیر تهران استانبول حدود 5 میلیون و 250 هزار تومان است. همچنین قیمت بلیط پرواز تهران آنکارا در هواپیمایی قشم ایر برابر 4 میلیون و 300 هزار تومان است. مدت زمان پرواز هواپیمایی قشم ایر در مسیر تهران استانبول حدود دو ساعت و نیم و پرواز تهران آنکارا حدود 2 ساعت و 15 دقیقه است.

هواپیمایی آسمان

این شرکت هواپیمایی تنها در مسیر تهران استانبول فعالیت داشته که پروازهای آن به صورت مستقیم به مقصد فروددگاه استانبول انجام می شود. این ایرلاین تقریبا ارزان ترین بلیط را در مسیر تهران استانبول ارائه می دهد که قیمت آن در خرداد 1402 حدود 5 میلیون و 200 هزار تومان است. مدت زمان پرواز با این هواپیمایی نیز حدود دو ساعت و نیم است.

مشاهده لیست پروازهای ایران به ترکیه

بهترین روش برای مشاهده لیست پروازهای ایران به ترکیه فردا و سایر روزهای هفته مراجعه به وب سایت فرودگاه امام خمینی و بخش اطلاعات پروازهای خروجی است. با انتخاب شهر مورد نظر می توانید لیست پروازها را بر اساس ساعت پرواز مشاهده نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو