چهره های مشهور ایرانی که 4 خرداد متولد شده اند+عکس

چهره های مشهور ایرانی که 4 خرداد متولد شده اند+عکس


منبع: آکا

4

1402/3/4

09:51


اگر دوست داريد بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 4 خرداد بدنيا آمده يا در گذشته اند در ادامه با ما همراه باشید اسامی این چهره های معروف ایرانی را

آکاایران:امروز 4 خرداد ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون احمدرضا عابدزاده،محمد کاسبی،ناصر ملک مطیعی و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

زندگینامه احمدرضا عابدزاده – فوتبالیست - پرورش افکار

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 3 خرداد ماه متولد شده اند

احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده (متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵، آبادان، خوزستان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران است.

عجیب ترین عکس از عقاب آسیا / حرکت باورنکردنی احمدرضا عابدزاده

او به همراه تیم ملی فوتبال ایران به قهرمانی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ در پکن با سرمربیگری علی پروین و همچنین دو مقام سومی در جام ملت‌های آسیا در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ رسیده‌است و همراه با تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرده‌است. او همچنین همراه با باشگاه استقلال (دومین عنوان) به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا ۹۱–۱۹۹۰ و در جام باشگاه های آسیا ۱۹۹۱ به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرده‌است.

محمد کاسبی

محمد کاسبی (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۳۰) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم بدوک (۱۳۷۰) و دیوار (۱۳۸۶) نامزد دریافت جایزهٔ فیلم فجر شد و این جایزه را یک‌بار برای فیلم پدر (۱۳۷۴) دریافت کرده‌است.

مرور آثار «محمد کاسبی» در شبکه نمایش - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

محمد کاسبی در اوایل سال ۱۳۵۸ با چندی از دوستان حوزه اندیشه و هنر اسلامی را پایه‌گذاری کرد که بعدها نام این محل به «حوزه هنری» تغییر نمود، او همچنین مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را نیز بنیانگذاری کرد. از اواسط سال ۱۳۶۰ کار دوبله، مدیریت واحدِ نمایش رادیو و مسئولیت مرکز هنرهای نمایشی همه را رها کرد و تمام وقت و تمرکز خود را معطوف به حوزه هنری و آغاز فیلم‌سازی برای حوزه کرد، اولین کار در حوزه هنری فیلم توبه نصوح بود.

محمد کاسبی چندین نمایشنامه هم نوشته‌است که از جمله نمایشنامه‌های چاپ شده نمایشنامه «زالو» و «بایگانی» را می‌توان نام برد، نمایشنامه بایگانی علاوه بر اینکه به کارگردانی او به روی صحنه تئاتر شهر رفت در پنجمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس لوح تقدیر این جشنواره را نیز به دست آورد. او علاوه بر تمامی مسئولیت‌ها چندین فیلم‌نامه نوشته و کارگردانی کرده‌است مثل فیلمنامه «شنا در زمستان» که از جشنواره معلم لوح تقدیر را دریافت کرده‌است و هم چنین فیلم «شته‌ها» و «قاصد» و چندین فیلم‌نامه دیگر هم نوشته‌است که به تصویب وزارت ارشاد رسیده و این فیلمنامه‌ها در اختیار بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل سینمای تجربی وزارت ارشاد قرار گرفته‌است، نام این فیلم نامه‌ها «راز سهراب» و فیلم نامه «خانه» می‌باشد. او تعدادی دیگر فیلم نامه نوشته‌است که هرگز آن‌ها را ارائه ننمود.

محمد کاسبی در کنار بازیگری در حوزه هنری به فعالیت‌های دیگری نیز مشغول بود

ناصر ملک مطیعی

ناصر ملک مطیعی (۸ فروردین ۱۳۰۹ – ۴ خرداد ۱۳۹۷) بازیگر و کارگردان ایرانی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بود.

ناصر ملک مطیعی درگذشت

پس از انقلاب ادامهٔ کار هنریش، همچون همتایانش محمدعلی فردین و بهروز وثوقی، ممکن نشد و تنها در دو فیلم بازی کرد. ملک‌مطیعی پس از انقلاب و تا زمان مرگش در مشاغلی همچون شیرینی‌فروشی و مشاور املاک فعالیت داشت. غیر از فیلم‌های عامّه‌پسند ایرانی (اصطلاحاً «فیلمفارسی»)، ملک‌مطیعی در بعضی فیلم‌های فیلم‌سازان متفاوت‌تری چون علی حاتمی و زکریا هاشمی و مسعود کیمیایی و رضا میرلوحی و هوشنگ کاووسی نیز بازی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو