افشاگری پوری بنایی درباره بدهی بهروز وثوقی به او + ویدئو

افشاگری پوری بنایی درباره بدهی بهروز وثوقی به او + ویدئو


منبع: روزیاتو

4

1402/8/9

14:26


افشاگری پوری بنایی درباره بدهی بهروز وثوقی به او + ویدئو

افشاگری پوری بنایی درباره بدهی بهروز وثوقی به او + ویدئو

ویدئویی از یکی از مصاحبه های قدیمی پوری بنایی، بازیگر سینمای پیش از انقلاب، در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. او در بخشی از این مصاحبه می گوید بهروز وثوقی برای فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی از او ۱۰۰ هزارتومان قرض گرفته بود که هرگز آن را پس نداده است.

پوری بنایی در فیلم قیصر نقش اعظم، نامزد شخصیت قیصر با بازی بهروز وثوقی را برعهده داشت.

درباره فیلم قیصر

فیلم قیصر به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی عباس شباویز در سال ۱۳۴۸ با نقش آفرینی بازیگرانی همچون بهروز وثوقی، ناصر ملک‌ مطیعی، جمشید مشایخی، پوری بنایی، بهمن مفید، جلال پیشواییان و ایران دفتری ساخته شد.

در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است: «قیصر (بهروز وثوقی) به انتقام قتل برادرش فرمان (ناصر ملک مطیعی) و مرگ خواهرش که مورد تجاوز قرار گرفته است، عاملین را که برادران آق منگل هستند یکی پس از دیگری به قتل می‌رساند و …»

پوری بنایی بهروز وثوقی

به گفته ی عباس شباویز فیلم «قیصر» هنگام درخواست پروانه نمایش به مدت ۷-۶ ماه توقیف شد و بعد با دوندگی‌های زیاد موفق به گرفتن اجازه ی نمایش فیلم شدند.

او همچنین در رابطه با شایعه ی سانسور این فیلم توسط اداره نمایش‌ در مصاحبه‌ای گفت: «نه. سانسور نشد فقط در مورد صحنه پایانی فیلم گفتند که پلیس باید قیصر را دستگیر کند که کیمیایی با کلوزآپی که توی قطار به عنوان آخرین پلان از صورت بهروز گرفت (که پلیس در همین لحظه او را می‌بیند و قیصر لبخندی از سر رضایت و آرامش می‌زند) فیلم را با شکل خوبی پایان داد …»

بیوگرافی پور بنایی

پوری بنایی متولد سال ۱۳۱۹ در اراک است.

تحصیلکرده ی مقطع دیپلم ادبی است و مدتی آموزش باله و ساز سنتور نیز کار کرد.

به واسطه ی دوره های چهار ساله ای که آن زمان برای بازیگری توسط وزارت فرهنگ و هنر برگزار می شد برای آموزش این هنر به آمریکا رفت.

در سال ۱۳۴۳ وقتی ۲۴ ساله بود با فیلم «عروس فرنگی» به کارگردانی نصرت‌ الله وحدت وارد سینما شد.

به دلیل شباهتش به اوا گاردنر، بازیگر زن سینمای کلاسیک هالیوود، به اوا گاردنر ِ ایران شهرت یافت.

پوری بنایی بهروز وثوقی

پیش از انقلاب بیشتر از ۸۰ فیلم بازی کرد و بعد از انقلاب بازیگری را کنار گذاشت.

او در مصاحبه ای در اینباره گفته: »اوایل انقلاب تا دو سه سالی همه ما برای بازجویی به اوین و دادگاه انقلاب می‌ رفتیم ؛ سؤال جواب‌ هایی می‌ کردند و خوشبختانه من مشکل آنچنانی نداشتم. خودشان می‌ گفتند شما به عنوان هنرپیشه پوشیده‌ و نجیب سینما مشکلی ندارید ، حتی اجازه کار هم به من دادند و خدا را شکر هیچ‌ وقت ممنوع‌ الخروج نبودم.»

آخرین کار سینمایی بنایی، فیلم «مریم و مانی» به کارگردانی کبری سعیدی در سال ۱۳۵۷ بود. البته در سال ۱۳۸۶ هم در فیلم «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی حضور کوتاهی داشت.

او حالا در ایران به عنوان نیکوکار در کارهای خیر فعالیت دارد.

خواهر او، اکرم بنایی معروف به اکی بنایی هم پیش از انقلاب به عنوان خواننده و بازیگر فعالیت داشت که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد.

ماجرای نامزدی پوری بنایی و بهروز وثوقی

پوری بنایی نامزدی طولانی ای با بهروز وثوقی داشت و بعد از جدایی از او دیگر هرگز ازدواج نکرد.

آشنایی پوری بنایی و بهروز وثوقی به اولین همکاری سینمایی شان، فیلم «خداحافظ تهران» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۴۵ بازمی گردد. آن ها خیلی زود به هم دل باختند و در چند فیلم دیگر هم با یکدیگر همبازی شدند.

بنایی در مصاحبه ای گفته نامزدی او و وثوقی ۶ سال به طول انجامید.

پوری بنایی بهروز وثوقی

جدایی پوری بنایی و بهروز وثوقی با باز شدن پای گوگوش، خواننده ی مشهور به رابطه ی آن ها رخ داد. این در حالی بود که گوگوش یکی از دوستان نزدیک بنایی بود.

پوری بنایی در مصاحبه ای در اینباره گفته: «فکر می کنم قسمت من با آقای وثوقی نبود ، با خاطرات خوبی که با او داشتم زنده ام و زندگی می کنم و هیچ وقت نمی گویم مقصر گوگوش یا بهروز بود. گوگوش و بهروز مرا غافلگیر کردند ، من ۱۲ سال برای گوگوش خواهر ، دوست و همه چیز بودم ، وقتی او اینطور کرد جز سکوت کاری نمی توانستم بکنم.»

بعد از به هم خوردن نامزدی پوری بنایی و بهروز وثوقی، گوگوش و وثوقی با یکدیگر ازدواج کردند اما زندگی مشترک آن ها هم دوام نیاورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو