چگونه سقف خانه را تمیز کنیم؟ (نکات و ترفندهای گردگیری)

منبع: مینویسم

6

1402/3/8

15:59


برای تمیز کردن سقف خانه باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید. بهترین روش برای تمیز کردن سقف خانه از چربی، تیرگی و خاک در این مقاله توضیح داده شده است.

چگونه سقف خانه را تمیز کنیم؟ (نکات و ترفندهای گردگیری)

تمیز کردن سقف خانه یکی از سخت ترین قسمت های تمیز کردن خانه می باشد. سقف ها بسته به جایی که قرار دارند به عنوان مثال آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی یا دیگر قسمت های خانه، معمولا چربی، خاک و کثیفی های زیادی را به خود جذب می کنند. تمیز کردن سقف خانه به دلیل زحمت بسیاری که دارد معمولا سالی یکبار انجام می شود اما همین سالی یکبار نیز باید به روش خاصی انجام شود تا دردسر کمتری داشته باشد. بهترین روش تميز كردن سقف خانه در ادامه توضیح داده شده است.

آموزش روش تمیز کردن سقف خانه

برای تمیز کردن سقف خانه به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید و راه حل مربوط به هر کدام را طبق دستورالعمل های آن رعایت کنید.

  1. آماده کردن وسایل و ابزار مربوط به نظافت

    ابتدا تمام وسایلی که برای تمیز کاری سقف خانه و اتاق ها لازم دارید را آماده کنید تا وسط کار معطل نشوید. وسایل مورد نیاز برای نظافت سقف خانه شامل طی و یا جارو دسته بلند، جاروبرقی، مواد شوینده، دستمال خشک و تر می باشد.

  2. یک پارچه و یا پلاستیک کف خانه پهن کنید

    بهتر است کف خانه را یک پارچه و یا پلاستیک پهن کنید تا حین انجام کار فرش و یا کف خانه شما کثیف نشود.

  3. جارو برقی برای از بین بردن گرد و غبار

    بهتر است در ابتدای کار و قبل از تمیز کردن سقف مقداری از گرد و غبار و یا عنکبوت های احتمالی آن را با جاروبرقی بگیرید تا کارتان راحت تر شود. البته اگر سقف کاذب ندارید و سقف خانه شما خیلی کثیف نیست این مرحله الزامی نمی باشد.

  4. سقف را ابتدا با جارو و دستمال خشک تمیز کنید

    بعد از کشیدن جارو برقی با کمک یک جارو دسته بلند و دستمال خشک گرد و خاک سقف را تمیز کنید. زیرا اگر تمیز کردن سقف را مستقیما با مواد شوینده و دستمال تر شروع کنید ممکن است گرد و خاک روی سقف خانه شما بماند و دو رنگ شود.

  5. پاک کردن سقف خانه با اسپری و مواد شوینده

    در یک ظرف مقداری آب را با مواد شوینده مخلوط کنید و یا میتوانید اسپری های آماده برای تمیز کاری را از فروشگاه تهیه کنید. سپس با کمک دستمال و یا ابر آن را روی سقف اسپری کنید و یا بمالید. بعد از آن با دستمال نیمه مرطوب به آرامی سقف را پاک کنید.

تمیز کردن سقف خانه از لکه های قدیمی

برای پاک کردن و از بین بردن لکه های قدیمی از سقف خانه میتوانید درون مواد شوینده خود مقداری مایع سفید کننده اضافه کنید و اجازه بدهید حدود 3الی 4 دقیقه بماند سپس آن را با یک دستمال خوب پاک کنید.

تمیز کردن سقف از دوده و سیاهی

اگر سقف خانه شما به وسیله دود اسپند یا سیگار سیاه شده و رنگ گرفته است یک بطری سرکه سفید را با ماده شوینده و نصف بطری آب مخلوط کنید و با دستمال روی سقف بکشید. سپس با یک دستمال خشک آن را پاک کنید. سرکه باعث از بین رفتن لکه های چربی از روی سقف نیز میشود.

اگر سقف خانه تمیز نشود باید چکار کرد؟

اگر با روش های ذکر شده باز هم سقف خانه شما تمیز نشود به این معنی است که کثیفی و لکه های ایجاد شده برای خیلی وقت پیش است و به عمق رنگ سقف نفوذ کرده است و شما باید مجدد سقف خانه را رنگ کنید.

علت های سیاه شدن سقف خانه چیست؟

سیاه شدن سقف خانه علت های متفاوتی ممکن است داشته باشد واین موضوع یک امر طبیعی می باشد اما بعضی از عواملی که سبب سیاه شدن سقف خانه میشود را باهم بررسی میکنیم.

  • دود سیگار
  • دود اسپند
  • بخار غذا
  • گرد و غبار
  • دود بخاری و شومینه

این موضوعات ممکن است سبب سیاه شدن سقف خانه بشود و اگر هر چند وقت یکبار سقف را تمیز نکنیم سیاهی آن ممکن است پاک نشود و باید سقف را رنگ کنیم.

مطالب پیشنهادی:

چگونه آشپزخانه را تمیز کنم

چگونه خانه را ضدعفونی کنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو