روش ساده برای تمیز کردن درب ضد سرقت

روش ساده برای تمیز کردن درب ضد سرقت


منبع: ساعد نیوز

6

1402/12/14

08:54


در این مطلب از ساعد نیوز به بررسی بهترین راه‌های تمیز کردن درب ضد سرقت و مواد مناسب برای این کار می‌پردازیم. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

تمیز کردن درب ضد سرقت از چالش‌های نظافت در ساختمان است. این مورد به‌علاوه نقش مهمی نیز در زیبایی و نمای داخلی و البته خارجی ساختمان دارد. رعایت اصول بهداشتی و شیوه صحیح نظافت این نوع درب به‌نحوی که ساختار آن دچار آسیب نشده و ضمنا به خوبی تمیز شود، دارای اهمیت زیادی است.

مواد مورد نیاز جهت تمیز کردن درب ضد سرقت


درب های ضد سرقت اغلب از متریال چوب یا فلز هستند و برای تمیز کردن آن‌ها می‌توان از موادی استفاده کرد که با این مواد سازگاری داشته باشند.

آب و صابون


با استفاده از آب و صابون می‌توانید کثیفی‌های روی درب را تمیز کنید. برای این منظور یک پارچه نرم را به محلول آب و صابون آغشته و درب را با آن پاک کنید. سپس با یک پارچه خشک، سطح درب را کاملا پاک و خشک کنید.

صابون

الکل ایزوپروپیل


اگر روی درب ضد سرقت لکه‌های چربی و آلاینده‌های دیگر وجود داشت از الکل ایزوپروپیل برای تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده کنید. کافی است یک پارچه نرم را با الکل ایزوپروپیل خیس کنید و روی سطح درب بکشید. سپس با یک پارچه خشک، سطح آن را پاک کنید.

الکل

مایع تمیز کننده فلزات


از مایع تمیز کننده فلزات برای این منظور استفاده کنید سپس مثل سایر موارد درب را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

زنگ زدا

مایع تمیز کننده چوب


می‌توانید از مایع تمیز کننده چوب استفاده کنید تا درب چوبی را تمیز کنید. برای این کار یک پارچه نرم را به محلول مایع تمیز کننده چوب خیس کرده و روی سطح درب پاک کنید. سپس با یک پارچه خشک، سطح درب را پاک و خشک کنید.

تمیز کننده چوب

روغن‌های ویژه از جمله نباتی


برای تامین رطوبت برای چوب درب و جلوگیری از ترک خوردن و خشک شدن آن، می‌توانید از روغن نباتی استفاده کنید. برای این کار روغن نباتی را روی پارچه‌ای بریزید و روی درب پاک شده بمالید.

مراحل تمیز کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن درب ضد سرقت در چندین مرحله صورت می‌گیرد که شامل:

  • گردگیری: استفاده از یک پارچه نرم برای برداشتن گرد و خاک روی درب

  • پاک کردن لکه‌ها: در صورت وجود لکه‌های چربی، می‌توانید از یک حوله یا پارچه نرم به همراه محلول پاک‌کننده جهت تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده کنید. برای این کار از محلول‌های خانگی مانند محلول آب و سرکه، محلول آب و الکل یا محلول آب و صابون مایع استفاده کنید.

  • خشک کردن: در هر 2 نوع فلزی و چوبی این نوع درب‌ها، لازم است پس از تمیز کردن درب ضد سرقت در نهایت، با استفاده از یک پارچه نرم و خشک آن را پاک و خشک کنید.

همچنین توصیه می‌شود در کلیه مراحل تمیز کردن درب، از تمامی لوازم نوک تیز و خشن مانند چاقو، چنگک، کاردک و غیره خودداری کنید تا به درب آسیب نرسانید.

تمیز کردن

چرا تمیز کردن درب ضد سرقت مهم است


دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

  1. حفظ ظاهر درب و زیبایی بصری آن

  2. بهبود شرایط بهداشتی محیط

  3. بالا بردن طول عمر درب

  4. حفظ کیفیت عملکرد درب

نظافت درب ضد سرقت بدون آسیب رساندن به آن چگونه است


برای نظافت درب ضد سرقت بدون انکه آسیبی به آن وارد شود لازم است از موارد زیر پیروی کنید:

1- از لوازم نوک تیز و خشن مانند تیغ و چاقو و غیره خودداری کنید. این ابزارها ممکن است به سطح و رنگ درب آسیب جدی برسانند.

2- قبل از شروع به تمیز کردن درب، آن را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید تا گرد و خاک روی آن برداشته شود. با این کار از نفوذ گرد و غبار و بدرنگ و آلوده شدن درب جلوگیری می‌شود.

3- برای تمیز کردن لکه‌های چربی یا زنگ، از محلول‌های پاک‌کننده مناسب برای درب استفاده کنید. قبل از استفاده از محلول، بهتر است روی یک قسمت کوچک و پنهانی از درب، ماده پاک کننده را تست کنید تا از بی‌ضرر بودن آن مطمئن شوید.

4- برای تمیز کردن درب ضد سرقت با سطح چوبی، از محلول تمیزکننده ویژه چوب استفاده و با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، به دقت و با حرکات کاملا نرم در جهت شیارهای درب، آن را تمیز کنید.

5- برای پاک کردن شیشه‌های درب، از محلول آب با سرکه یا صابون مایع استفاده کنید و با کمک یک پارچه نرم و مرطوب و با حرکات نرم، شیشه را تمیز کنید.

کلام آخر


تمیز کردن درب ضد سرقت و نگهداری بهینه از آن به‌عنوان بخشی از دکوراتیو ساختمان و نیز قسمتی از اجزاء و مصالح کاربردی در نمای داخلی بسیار مهم است. همچنین ین بخش نقش مهمی در ایمنی ساختمان و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به بنا داشته و باید در حفظ آن مراقبت‌های کامل و لازم صورت گیرد.

با استفاده از مواد مناسب و لوازم کاربردی مفید می‌توان به بهترین شیوه نسبت به تمیز کردن درب ضد سرقت اقدام نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو