این چند مورد از وسایل اضافی و بدون کاربرد را در خانه تکانی عید دور بندازید

این چند مورد از وسایل اضافی و بدون کاربرد را در خانه تکانی عید دور بندازید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/11

17:52


با دور ریختن برخی از وسایل اضافی و بدون کاربرد قبل از سال نو میتوانید تمیزی و تازگی را به خانه تان ببخشید و همچنین به خانه تکانی خود سرعت ببخشید.که ما در این مقاله از ساعد نیوز چند لوازم به درد نخور و اضافی را برای شما ذکر کرده ایم

هرسال زمان خانه‌تکانی شب عید که می‌رسد با انبوهی از اسباب و وسایلی روبه‌رو می‌شویم که در حقیقت کاربرد چندانی برای ما ندارند و فقط فضای کمد، کابینت و انباری را پر کرده‌اند. ممکن است سال‌ها این وسایل را گوشه خانه نگهداری کرده باشیم به امید آن‌که روزی به درد ما بخورند. اما در واقعیت از چند درصد از این وسایل دوباره استفاده خواهیم کرد؟ خانه‌تکانی عید این فرصت را به ما می‌دهد که یک بازنگری کامل بر اسباب و وسایل خانه داشته باشیم و وسایل مفید را از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید جدا کنیم.

وسایل دور ریختنی قبل از تحویل سال نو


یکی از ترفندهای تمیز کردن منزل دور ریختن وسایل اضافی است که در این بخش از نکات خانه داری ساعد نیوز به شما معرفی می کنیم.

جعبه های مقوایی


اگر جعبه های مقوایی در اطراف خانه دارید، هر چه سریع تر از شر آن ها خلاص شوید زیرا جعبه های مقوایی و کارتون ها رطوبت و آفات مانند حشره و سوسک ها را جذب می کنند.

جعبه

لباس‌هایی که دیگر سایز شما نیستند


هرکسی چند تکه لباس قدیمی دارد که خاطرات خوشی را در او زنده می‌کند و دل کندن از آن لباس‌ها برای شخص آسان نیست. نگه‌داشتن یک یا دو تا از چنین لباس‌هایی به‌رسم یادگاری هیچ اشکالی ندارد ولی مسلماً پر کردن یک کمد بزرگ از لباس‌هایی که برای شما کوچک‌شده یا بیش‌ازحد کهنه‌شده‌اند کاری منطقی نیست. خانه‌تکانی شب عید فرصتی است که لباس‌هایی که دیگر به در شما نمی‌خورند را دور بریزید یا به فقرا ببخشید و بار خود را سبک کنید.

لباس اضافه

تقویم سال گذشته


پس از سپری کردن یک سال دیگر نیاز نیست تقویم را نگهدارید.

تقویم

کاغذهای باطله


یکی دیگر از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید کاغذهای باطله است. گاهی پیدا کردن این‌همه کاغذ باطله مثل روزنامه، قبض‌ها و رسیدهای قدیمی، نقاشی‌ها و برگه‌های امتحانی کودکان و… که در گوشه و کنار خانه جا خوش کرده‌اند حیرت ما را برمی‌انگیزد. خانه‌تکانی فرصت خوبی است که از شر تمام این کاغذهای باطله خلاص شوید. فقط فراموش نکنید که این کاغذها را همراه با زباله‌های خشک دور بریزید یا به مراکز بازیافت تحویل دهید.

کاغذ باطله

بطری آب اضافی


شاید جز آن دسته افرادی هستید که جمع کردن وسایل ارزان و رایگان برایتان سرگرم کننده است اما بعد از مدتی آنها را دور بریزید زیرا موجب نامرتب به نظر رسیدن منزل می شود.

بطری آب

چیزهایی که چند تا از آن‌ها دارید


هنگامی‌که وسایل قدیمی را با وسایل جدید جایگزین می‌کنیم اغلب گرایش داریم که وسیله قدیمی را نگهداریم. به همین دلیل ممکن است که یک لپ‌تاپ قدیمی مدل 2007 همچنان در کشو میز کارتان باشد یا سه تی‌شرت سفید در کمد لباستان داشته باشید که همگی لکه‌های پاک نشدنی دارند و سوراخ شده‌اند. در خانه‌تکانی شب عید یک‌بار برای همیشه از وسایل قدیمی خود که مدت‌هاست جایگزین جدیدی برای آن‌ها خریده‌اید خداحافظی کنید.

دکمه های اضافی


آخرین باری که دکمه لباس خود را دوخته اید چه زمانی بوده است؟ اگر به خاطر ندارید پس چرا یک کشو پر از دکمه های اضافی دارید؟ دکمه ها را برای زمانی که شاید به آن نیاز داشته باشید نگه ندارید.

دکمه

اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های قدیمی


از دیگر دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید می‌توان به عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های انبارشده در خانه اشاره کرد که دیگرکسی با آن‌ها بازی نمی‌کند. برای بعضی افراد جدا شدن از اسباب‌بازی‌های دوران کودکی کار سختی است و ابداً اشکالی ندارد یکی دو اسباب‌بازی خاطره‌انگیز خود را برای یادگاری نگهدارید. اما نگه‌داشتن توده‌ای از اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های قدیمی خودتان یا فرزندتان در کمد یا انباری تنها فضای شما را اشغال می‌کند. درحالی‌که با هدیه دادن این اسباب‌بازی‌ها به مراکز خیریه می‌توانید چندین کودک را شاد کنید.

اسباب بازی

لوازم آرایشی و بهداشتی نصفه و تاریخ‌مصرف گذشته


احتمالاً شما هم در گنجه حمامتان بطری شامپو و کف ریش‌تراشی تمام‌شده دارید. یا در کشوهای میز توالت لوازم آرایشی و بهداشتی که سال‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و احتمالاً تاریخ‌مصرف آن‌ها به سررسیده است وجود دارد. خانه‌تکانی عید فرصت خوبی است که به محتویات داخل کمدها و گنجه‌ها سروسامان دهید و بطری‌های خالی و لوازم آرایشی و بهداشتی بدون استفاده را دور بریزید. با کمک ترفندهایی می توان از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته استفاده های متفاوتی نمود. اگر می خواهید از لوازم آرایشی قدیمی خود نهایت استفاده را ببرید حتما از پیش درباره این مورد تحقیق کنید.

وسایل آرایشی

نوارهای قدیمی


آیا هنوز از نوارهای کاست قدیمی استفاده می کنید ؟ البته پاسخ خیر است زیرا با وجود فلش، سی دی و سرویس های آنلاین دیگر نیازی به کاست نیست.

نوار

کفش های قدیمی


از هر چه کفش قدیمی، پاره و لنگه به لنگه در خانه دارید خلاص شوید. اگر کفش هایی قابل استفاده دارید اما برای مدت ها از آن استفاده نکردید به نیازمندان ببخشید.

کفش

تفلون های خراب


تفلون های خراب و پوسته پوسته شده برای سلامت بدن بسیار مضر است و بدون هیچی فایده ای فقط فضای کابینت را اشغال می کنند.

تفلون

کابل های قدیمی


نیازی نیست کابل های قدیمی، کهنه و شکسته بجا مانده از وسایل الکترونیکی داخل کشوها را نگه دارید

کابل

لوازم نوشت افزار غیرقابل مصرف


ماژیک و خودکارهای خشک شده و همچنین دفترهایی که کاغذ سفید ندارند را دور بریزید زیرا فقط فضای کمد را محدود می کنند.

ماژیک

داروهای تاریخ مصرف گذشته


داخل کابیت خیلی از منازل داروهایی را می یابید که تاریخ مصرف آنها گذشته است و یا نمی توان بدون تجویز پزشک از آن استفاده کرد پس یکی از بهترین کارها در خانه تکانی شب عید دور انداختن داروها است تا در دسترس کودکان هم نباشد.

قرص

کیسه های پلاستیکی استفاده شده


داخل کشو خیلی از منازل معمولا یک کشو پر از کیسه های پلاستیکی وجود دارد که استفاده از آن تمامی ندارد خانه تکانی شب عید بهترین فرصت برای باز یافت آنها توسط شهرداری است.

چسب و رنگ های خشک شده


رنگ و چسب های خشک شده دیگر قابل استفاده نیست پس نیازی نیست مدتها آنها را داخل کشو نگه داریم.

سبدهای شکسته


اگر نمی توانید سبد های لباس یا آشپزخانه را تعمیر کنید در خانه تکانی شب عید آنها را کنار بگذارید و مجدد خریداری کنید.

تلفن همراه های قدیمی


اگر دو یا سه گوشی از قبل دارید آنها را به فرد دیگری بدهید یا بفروشید

سخن پایانی

خانه‌تکانی شب عید فرصت خوبی است که اسباب و وسایل بلااستفاده را دور بریزیم و فضای خانه را برای وسایلی که برای ما هنوز کاربرد دارند بازنماییم. در این مقاله چند مورد از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید را برشمردیم. شما در طول خانه‌تکانی با چه وسایلی برخورد می‌کنید که لازم است دور ریخته شوند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو