نکات مهم خرید درب ضد سرقت با کیفیت و ایمن

نکات مهم خرید درب ضد سرقت با کیفیت و ایمن


منبع: فوت و فن

5

1402/5/2

08:40


برای انتخاب و خرید درب ضد سرقت ایمن و مقاوم باید به نکات مهمی در این مورد توجه داشته باشید. درب های ضد سرقت در انواع و مدل های مختلفی موجود هستند و هر کدام از کیفیت و مشخصات خاصی برخوردارند.

نکات مهم خرید درب ضد سرقت با کیفیت و ایمن

برای انتخاب و خرید درب ضد سرقت ایمن و مقاوم باید به نکات مهمی در این مورد توجه داشته باشید. درب های ضد سرقت در انواع و مدل های مختلفی موجود هستند و هر کدام از کیفیت و مشخصات خاصی برخوردارند. یک سری از درب های ضد سرقت وارداتی و یک سری ساخت داخل هستند. برخی هم در کارگاه های متفرقه تولید می گردند. به خاطر داشته باشید صرف نام ضدسرقت برای یک درب نشان از امنیت آن درب نیست. شاید راحت ترین و ساده ترین راه برای انتخاب و خرید درب ضد سرقت خوب و ایمن خرید از شرکت های معتبر و فروشنده های معتبر درب های ضد سرقت باشد. درب ضد سرقت با اصالت و با کیفیت میتواند ضامن تامین امنیت ورودی ساختمان و خانه شما باشد. برای انتخاب و خرید یک درب ایمن و با کیفیت با فروشگاه های درب هیراد در سراسر کشور تماس بگیرید. کارشناسان هیراد درب میتوانند مشاوره درست و اصولی را در انتخاب درب ضد سرقت با اصالت و مطمئن به شما بدهند.

خصوصیات و ویژگی های درب ضد سرقت امن و با کیفیت چیست؟

درب های ضد سرقت از امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به سایر درب های ساختمان برخوردار هستند. برای داشتن این مقدار از امنیت و استحکام نیاز به طراحی ساختار مقاوم و مهندسی شده است. داشتن استراکچر ایمن ساخته شده با ورق های فولادی با کیفیت و همچنین چهارچوب ساخته شده با ورق های خمکاری شده ضخیم و صنعتی با دقت بالا جزو جدایی ناپذیر ساختار کلی درب ضد سرقت هستند. اما در کنار این موارد کلی نکات ریز و مهمی نیز در طراحی و ساخت درب ضد سرقت وجود دارد که می بایست رعایت شود تا ایمنی درب ضد سرقت به مراتب بالا رفته و تاب آوری آن در برابر سرقت بیشتر شود.

سازه و استراکچر درب ضد سرقت:

سازه داخلی لنگه های درب ضد سرقت از از لایه های فولادی در بین پروفیل های فلزی تشکیل میگردد. ترکیب این ورق ها با پروفیل ها به همراه اتصال قطعاتی در قسمت هایی از این درب ها باعث افزایش بسیار زیاد استحکام لنگه های درب میگردد. درب ضد سرقت هیراد از یک نوع اتصال ورق ضخیم با ضخامت 3 میلیمتر در ساختار کلاف اصلی درب استفاده میکند که باعث تقویت دوچندان استراکچر درب ضد سرقت شده و به اصطلاح درب ضد دیلم میگردد.

عایق داخلی درب ضد سرقت:

به خاطر نصب درب ضد سرقت در ورودی آپارتمان و ساختمان ها این نوع درب ها می بایست عایق گرما و سرما و صدا باشند. برای این منظور در درب های هیراد از عایق پشم سنگ که( نسوز و ضد حریق است)، پشم شیشه و یا پلاستوفوم استفاده میگردد.

چهارچوب درب ضد سرقت:

چهارچوب درب ضد سرقت از ورق های فلزی خمکاری شده و پرس شده تولید میگردد. این چهارچوب ها دارای شیار هایی برای نصب لاستیک های ضربه گیر و عایق می باشد. چهار چوب درب ضد سرقت می بایست بسیار محکم و استوار باشد و تاب تحمل فشار ها و ضربات را داشته باشد. باید خاطر نشان کرد نصب درست چهارچوب نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش استحکام درب ضد سرقت دارد.

قفل درب ضد سرقت:

پس از انتخاب سازه و استراکچر مقاوم و همچنین چهارچوب مناسب درب ضد سرقت نوبت به قفل درب ضد سرقت می باشد. قفل درب ضد سرقت می بایست از فولاد ضد زنگ و مقاوم باشد و همچنین عملکرد سریع و روان داشته باشد. به طور معمول بر روی درب ضد سرقت از دو قفل استفاده میگردد. یک قفل اصلی و یک قفل کمکی. اما شما میتوانید بنا به درخواست خود تعداد قفل را افزایش داده و یا با انتخاب قفل های مرکزی و نیمه مرکزی و قفل های برقی امنیت درب را افزایش دهید. در حال حاضر استفاده از قفل های الکترونیکی و برقی که از قابلیت های فراوانی برخوردار هستند مورد استقبال است و هر کدام بسته به مدل از قابلیت های مختلفی از جمله سیستم تشخیص چهره، اثر انگشت، رمز، کارت تردد، آژیر، دزدگیر و … برخوردار هستند. پس از انتخاب درب حتما می بایست از یک قفل مناسب و ایمن استفاده کرد تا کارایی درب به طور کامل باشد.

روکش و پوشش نهایی درب ضد سرقت:

اولین کاربرد روکش درب ضد سرقت در افزایش زیبایی و جذابیت درب ضد سرقت است. میتوان رنگ و طرح درب ضد سرقت را با رنگ و طرح نما و معماری ساختمان هماهنگ کرد. روکش های چوبی درب های ضد سرقت هیراد از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند و با انتخاب این روکش ها درب ضد سرقت از عمر مفید طولانی تری نسبت به سایر درب ها برخوردار خواهد بود. روکش های مختلف دیگری نیز در بازار وجود داردکه هر کدام قابلیت ها و مزایا و معایب خود را دارند. روکش هایی از قبیل هایگلاس، پی وی سی، شیشه و چوب پلاست و ترموود نیز برای روکش درب ضد سرقت استفاده میگردند.

آیا دستگیره دیجیتال بر روی درب ضد سرقت قابل نصب است؟

دستگیره های دیجیتال نسل جدید دستگیره های درب های ساختمان و درب های ضد سرقت می باشند. این دستگیره ها از قابلیت های متعدد جهت باز شدن درب و همچنین جهت افزایش امنیت درب برخوردار هستند. ساختار این دستگیره ها به صورتی طراحی شده است که بر روی اکثر درب های ضد سرقت و حتی درب اتاق خواب قابل نصب بوده و عملکرد بدون نقصی دارند.

درب های ضد سرقت به چند دسته تقسیم میگردند؟

درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی. غیر از این ها درب های ضد سرقت دیگری نیز هستند اما با توجه به اینکه زیاد در بازار ایران طرفدار ندارند نام آنها را در اینجا ذکر نکردیم. این دسته بندی بر اساس کشور تولید کننده آن درب صورت گرفته است. در حال حاضر میتوان گفت با کیفیت ترین درب ضد سرقت موجود در بازار، درب ضد سرقت ترک است. البته تولیدات ایرانی در سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته اند و هر روز به کیفیتشان افزوده شده است و در حال حاضر از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

درب ضد سرقت با رویه فلز چه کاربردی دارد؟

درب ضد سرقت با رویه فلز معمولا برای فضا های بیرونی و باغات که درب در فضای آزاد و در مجاور آفتاب و باران قرار دارد استفاده می شود. درب های ضد سرقت یک رو فلزی از لحاظ قیمت به صرفه هستند اما از لحاظ ساختار و ظاهر تنوع زیادی نداشته و رنگ های قابل عرضه آن ها محدود است. درب ضد سرقت یک رو فلزی از نمای داخل مانند دیگر درب های ضد سرقت است و تفاوتی با سایر درب های ضد سرقت ندارد.

درب ضد سرقت ترمووود چه تفاوتی با درب ضد سرقت با روکش چوب دارد؟

درب ضد سرقت ترمووود هیراد درب یک تفاوت اساسی با سایر دری های ضد سرقت چوبی دارد و آن هم تاب آوری و تحمل شرایط مختلف محیطی است. درب های ضد سرقت ترمووود در مجاورت آفتاب تغییر رنگ و حالت نداده و بسیار مقاوم هستند. در مقابل رطوبت و باران و برف نیز مقاوم هستند و به همین خاطر امکان نصب درب ضد سرقت با روکش ترمووود در فضا های باز و فضای آزاد وجود دارد. با توجه به نحوه تولید ترمووود رنگ و طرح زیبای این چوب ها برای سالیان سال ثابت خواهد ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو