معرفی فیلم قندهار 2023 (Kandahar) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم قندهار 2023 (Kandahar) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/3/20

12:09


معرفی فیلم قندهار 2023 (Kandahar) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم قندهار یک اثر اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با فیلم Kandahar 2023 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی قندهار به کارگردانی ریک رومن وو (Ric Roman Waugh) و نویسندگی میچل لافورچون (Mitchell LaFortune) است. مدت زمان فیلم قندهار دو ساعت می‌باشد و در این فیلم جرارد باتلر (Gerard Butler) که تهیه‌کننده هم هست و بازیگران مکملی شامل علی فضل، نوید نگهبان، بهادر فولادی، نینا توسن وایت (Nina Toussaint White)، تام ریس هریس (Tom Rhys Harries)، واسیلیس کوکالانی (Vassilis Koukalani)، مارک آرنولد (Mark Arnold)، کوری جانسون (Corey Johnson) و تراویس فیمل (Travis Fimmel) هستند. ژانر فیلم Kandahar 2023 اکشن و هیجان انگیز دارد و در تاریخ 26 می 2023 برابر با 5 خرداد 1402 توسط کمپانی Open Road Films در سینماها اکران شد و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Kandahar 2023 می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم Kandahar 2023

نمرات فیلم قندهار

خلاصه فیلم قندهار به این صورت است که تام هریس یک عامل مخفی آزاد است که تحت قرارداد با CIA برای وارد کردن بدافزار به مرکز تحقیقات هسته‌ای ایران کار می‌کند. تام کاور یک تکنسین میدانی برای یک پیمانکار ارتباطات بلژیکی می‌باشد. ماموریت او موفقیت آمیز است و بدافزار باعث می‌شود که این تسهیلات تخریب شود. همزمان، دولت ایران یک روزنامه نگار انگلیسی را در ایران زیر نظر گرفته است. او شواهدی از یک افشاگر از خرابکاری مداوم CIA در برنامه‌های هسته‌ای ایران دریافت می‌کند. پس از تخریب تاسیسات، او توسط یک آژانس امنیتی ایران دستگیر می‌شود. او به ایرانی‌ها می‌گوید که به ارتباط بین تخریب تأسیسات و یک پیمانکار بلژیکی مشکوک شده، زیرا قراردادهای آن در کنار سایت‌های حساس دولتی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید تریلر فیلم Kandahar 2023 را مشاهده کنید.

بازیگران فیلم قندهار

ژانر فیلم Kandahar 2023

در ژوئن سال 2016، افسر سابق اطلاعات نظامی، میچل لافورچون، فیلمنامه خود را به Thunder Road Films فروخت. او آن را بر اساس تجربیات خود در کار برای آژانس اطلاعات دفاعی و اعزام به افغانستان در سال 2013 در جریان افشای اطلاعات اسنودن استوار کرد. در ژوئن 2020، اعلام شد که جرارد باتلر تهیه‌کنندگی و بازی در این فیلم را که قندهار نامگذاری شده بود با کارگردان گرینلند، ریک رومن وا، بازی خواهد کرد. علی فضل و نوید نگهبان در دسامبر 2021 به بازیگران پیوستند. عمده فیلمبرداری از 2 دسامبر 2021 برابر با 11 آذر 1400 در عربستان سعودی آغاز شد. این باعث شد که این فیلم به اولین فیلم با بودجه کلان ایالات متحده تبدیل شود که در الولا و جده فیلمبرداری شده است. در ادامه با هنرپیشه های فیلم قندهار آشنا خواهید شد.

جرارد باتلر در نقش تام هریس

هنرپیشه های فیلم قندهار

جرارد جیمز باتلر متولد ۱۳ نوامبر ۱۹۶۹ برابر با 22 آبان 1348 بازیگر و تهیه‌کننده فیلم اسکاتلندی است. پس از تحصیل در رشته حقوق، در اواسط دهه 1990 با نقش‌های کوچک در تولیداتی مانند خانم براون (1997)، فیلم جیمز باند فردا هرگز نمی میرد (1997) و داستان مومیایی (1998) به بازیگری روی آورد. در سال 2000، او در نقش کنت دراکولا در فیلم ترسناک گوتیک دراکولا با کریستوفر پلامر و جانی لی میلر بازی کرد.

او در مینی سریال Attila (2001) نقش آتیلا هون را بازی کرد، سپس در فیلم‌های Reign of Fire با کریستین بیل و لارا کرافت: مهاجم مقبره، گهواره زندگی با آنجلینا جولی (2003) ظاهر شد و قبل از بازی در نقش آندره مارک در اقتباسی از داستان علمی تخیلی مایکل کرایتون تایم لاین (2003) به ایفای نقش پرداخت. او سپس برای ایفای نقش اریک، شبح در فیلم اقتباسی جوئل شوماخر از موزیکال شبح اپرا در سال 2004، با امی راسوم انتخاب شد.

علی فضل در نقش کهیل نصیر

بررسی فیلم قندهار

علی فضل متولد 15 اکتبر 1986 برابر با 23 مهر 1365 بازیگر و مدل هندی است که عمدتاً در فیلم‌های هندی ظاهر می‌شود. او اولین نمایش خود را با یک نقش کوچک در فیلم انگلیسی زبان The Other End of the Line قبل از حضور در مینی سریال تلویزیونی آمریکایی قهرمان بالیوود انجام داد. او در فیلم‌هایی مانند همیشه کبهی (2011)، بعات بان گی (2013) و بابی جاسوس (2014) دیده شد. اولین موفقیت او در Fukrey (2013) و Sonali Cable (2014) به دست آمد.

فضل اولین حضور خود در بالیوود را با حضور کوتاه در 3 احمق (2009) انجام داد و سپس در Always Kabhi Kabhi (2011) ظاهر شد. او نقش اصلی را در فیلم ترسناک خاموشیان (2015) بازی کرد و پس از آن اولین فیلم آمریکایی خود خشمگین 7 (2015) و شاد باگ جایگی در مقابل دایانا پنتی در سال 2016 بازی نمود.

نوید نگهبان در نقش محمد مو دود

نقد فیلم Kandahar 2023

نوید نگهبان متولد ۲ ژوئن ۱۹۶۸ برابر با 12 خرداد 1347 بازیگر ایرانی آمریکایی است. او در 24، Homeland، Mistresses و در نقش اماهل فاروق یا همان Shadow King در فصل دوم و سوم سریال FX’s Legion به ایفای نقش پرداخته. نگهبان را در بازسازی لایو اکشن علاءالدین نیز در نقش سلطان دیدیم.

نوید نگهبان متولد مشهد است. او در هشت سالگی به تئاتر علاقه‌مند شد، در حالی که با به تصویر کشیدن پیرمردی روی صحنه خنده تماشاگران زیادی را برانگیخت. او در سال 1985 در 17 سالگی ایران را ترک کرد و سپس به آلمان رفت و هشت سال را در آنجا گذراند. در آلمان برای یک گروه تئاتر کار کرد و سپس در سال 1993 به ایالات متحده نقل مکان نمود. او به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فارسی مسلط است. او  برای بازی در لژیون زبان فرانسه را یاد گرفت.

نینا توسن وایت در نقش لونا کوجی

معرفی فیلم Kandahar 2023

توسن وایت در پلمستد، جنوب شرق لندن بزرگ شد، توسن وایت در مدرسه مانور پلمستد و مرکز فرم ششم نگوس تحصیل کرد و متعاقباً در آکادمی هنرهای تئاتر ایتالیا کونتی، کلافام، در سه سال لیسانس خود دوری بازیگری را آموزش دید. او اولین بازی حرفه‌ای خود را در سال 2007 در یک قسمت از تلفات انجام داد و پس از آن یک سال بعد در فیلم The Bill ظاهر شد.

در سال 2009، به توسن وایت نقش پرستار سید پیشنهاد شد، علاقه‌مندی جدید برای بردلی برنینگ در EastEnders و اولین حضور خود را در صفحه نمایش در فوریه 2009 انجام داد. او این شخصیت را تا زمان خروجش در اکتبر 2009 بازی کرد. او همچنین در Primeval ظاهر شد.

نمرات فیلم قندهار

فیلم Kandahar 2023

بررسی فیلم قندهار توسط منتقدان و طرفداران نمرات متوسط و خوبی به همراه داشت توانست واکنش‌هاش نسبتاً خوبی دریافت کند. این فیلم از سایت Metacritic نمره 52 از 100، در سایت Imdb نمره 6.2 از 10 و از سایت Rotten Tomatoes نمره 46 از 100 را دریافت کرد. در ادامه مروری بر نقد فیلم Kandahar 2023 توسط منتقدان مختلف خواهیم داشت.

Austin Chronicle / ریچارد ویتاکر: 89

در حالی که فیلم قندهار بدون شک سینمای جنگی تماشایی است، اما مراقبه‌ای سنگین در مورد غیرممکن بودن برای از دور شدن از درگیری است.

IndieWire / کریستین زیلکو: 75

خوب یا بد، فیلم Kandahar 2023 بازگشتی است به نوعی از فیلم‌های هیجان‌انگیز ژئوپلیتیکی الهام گرفته از تام کلنسی که در دهه 1990 هر دو هفته یکبار اتفاق می‌افتاد.

Los Angeles Times / کیتی والش: 70

لذت بخش است که می‌بینم باتلر کار خود را در مقابل مجموعه‌ای از هنرمندان بین المللی با استعداد انجام می‌دهد. فضل و فیمل برجسته هستند و مجموعه مهارت‌های خاص خود را به داستان سرایی پیچیده‌تر معاصر گسترش می‌دهد و فیلم قندهار را با ارزش می‌کند.

Slant Magazine / جیک کول: 50

جایی که قندهار جذاب‌تر است، تصویری عجیب و غریب از شخصیت‌های آمریکایی و خاورمیانه‌ای است که تا حد زیادی حرفه‌ای و خشمگین هستند که کار وحشتناک خود را انجام می‌دهند، زیرا آن‌ها پیرتر از آن هستند که نمی‌توانند به کار دیگری بپردازند.

We Got This Covered / اسکات کمپبل: 50

جرارد باتلر کاری را که بهترین انجام می‌دهد و در حالی که تلاش‌های تحسین برانگیزی برای انحراف از فرمول وجود دارد، نتیجه نهایی در میان رده‌های برتر قهرمان اکشن در نظر گرفته نمی‌شود.

ReelViews / جیمز براردینلی: 50

قندهار یکی از آن فیلم‌هایی است که بدون دلیل قانع‌کننده برای انجام آن وجود دارد. به‌عنوان یک فیلم جنگی، به‌ویژه روشن‌فکر یا دلخراش نیست. به عنوان یک فیلم اکشن، فاقد انرژی، شتاب و ثبات است. به عنوان یک درام، آن را مصنوعی و دستکاری می‌کند.

The New York Times / الیزابت وینسنتلی: 30

این فیلم به طرز شگفت انگیزی تنبل است.

کلام آخر

مدت زمان فیلم قندهار

فیلم Kandahar 2023 یکی از جدیدترین فیلم‌های سال 2023 با ژانر اکشن و دلهره آور است که نمرات نسبتاً خوبی دریافت کرد. نظرات مختلفی در مورد این فیلم وجود دارد و اگر به دنبال یک فیلم اکشن با هیجان زیاد هستید به دانلود فیلم Kandahar 2023 بپردازید و از آن لذت ببرید. اگر این فیلم را دیده‌اید نظرات خود در مورد فیلم قندهار را با ما به اشتراک بگزارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو