نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر


منبع: نم نمک

3

1402/3/21

18:25


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر و آموزش پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر و نحوه از بین بردن لکه از روی سنگ مرمر و نحوه رفع لکه از روی سنگ مرمر و اثر سرکه روی سنگ مرمر و بهترین جرم گیر سنگ و نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ و جرم گیر سنگ مرمر و از بین بردن لکه اسید روی سنگ نی نی سایت و پاک کننده قوی سنگ و از بین بردن لک جرم گیر روی سنگ نی نی سایت و اسپری براق کننده سنگ مرمر در نم نمک.

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

آموزش از بین بردن لکه از روی سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از ظریف ترین موادی است که می توانید در خانه و آشپزخانه پیدا کنید. احتمالاً سطح ، کف ، کاشی یا میزهای مرمری دارید ، زیرا یکی از سنگ های ترجیحی برای دکوراسیون است و ماده ای است که تقریباً در همه خانه ها ، چه در داخل و چه در خارج از خانه وجود دارد.

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

در برخی آشپزخانه ها صفحه روی کابینت به طور جزئی یا کامل با سنگ مرمر واقعی ساخته شده اند.

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

نحوه تمیز کردن و پاک کردن لکه ها از روی سنگ مرمر

سنگ مرمر با رگه های منحصر به فرد و مشخص خود ، متریال مجلل و جذابی است که کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. با این حال ، در هنگام تمیز کردن دو اشکال وجود دارد : اولاً ، این ماده متخلخلی است که مایعات ریخته شده روی سطح خود را به سرعت جذب می کند و باعث می شود کثیفی در داخل آن باقی بماند. و ثانیاً بسیار ظریف است ، بنابراین برای تمیز کردن آن نمی توانیم از هیچ محصولی استفاده کنیم.

باید مراقب مواد شوینده ای باشیم که روی سنگ مرمر می زنیم.

اما … وقتی کثیف شد چه کنیم؟ امروز ترفندهای مختلفی را به شما نشان می دهیم تا حتی مقاوم ترین لکه ها را از سنگ مرمر پاک کنید و در نتیجه درخشش و ظرافت آن را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. مهم است بدانید که همه محصولات پاک کننده موجود در بازار مناسب نیستند ، نباید از آنهایی که حاوی مواد شیمیایی هستند استفاده کنیم ، زیرا می تواند ظاهر سنگ را تحت تأثیر قرار دهد. اگر می خواهید بدانید که چگونه سنگ مرمر را تمیز کنید ، به خواندن ادامه این پست از سایت نم نمک ادامه دهید.

تمیز کردن روزانه و لکه های تازه

مانند سایر سطوح دیگر ، کثیفی باید به محض ایجاد آن تمیز شود و از خشک شدن و فیلتر شدن آن به درونی ترین لایه های مواد جلوگیری شود.

برای نظافت روزانه و روتین سنگ مرمر ، توصیه می شود فقط از آب استفاده شود تا سنگ از فرسودگی و از دست دادن درخشندگی و جذابیت طبیعی خود جلوگیری کند. برای انجام این نوع تمیز کردن ، می توانید آب گرم را با یک پارچه میکروفیبر یا پاک کننده روی سطح بمالید و سپس محل را با یک پارچه تمیز دیگر خشک کنید. اگر لکه ها مقاوم هستند ، می توانید همین روش را با استفاده از صابون با pH خنثی در مقادیر کم انجام دهید.

تمیز کردن لکه ها سر سخت

از طرفی اگر لکه قبلا خشک شده یا سر سخت شده و با روش قبلی از بین نمی رود ، می توانیم از جوش شیرین و چند قطره آمونیاک استفاده کنیم. برای استفاده از این مخلوط از یک پارچه استفاده می کنیم ، آن را فشار می دهیم و فقط روی لکه می گذاریم تا کاملا خشک شود.

پس از خشک شدن ، باقی مانده ها را با یک پارچه مرطوب بردارید و با آب فراوان بشویید ، سپس سطح را با یک پارچه تمیز و خشک دیگر خشک کنید.

لکه های کپک

لکه های کپک روی سنگ مرمر به دلیل رطوبتی که در حمام و دستشویی وجود دارد رایج است. اگر سنگ مرمر ما فقط لکه ای از قالب یا رطوبت داشته باشد ، راه حل ، در اصل ، بسیار ساده است.

به دلیل ظرافت سنگ مرمر ، استفاده از محصولات شیمیایی خاص برای از بین بردن کپک را توصیه نمی کنیم.

نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ مرمر

مهم است که این تمیز کردن را در اسرع وقت انجام دهید تا احتمال پاک شدن لکه ما افزایش یابد و از گسترش قالب یا رطوبت و در نتیجه جرم گرفتن سنگ مرمر جلوگیری شود.

در این حالت بهترین راه حل استفاده از مخلوط الکل و آب گرم و استفاده از آن با مسواک یا فرچه نخی نرم است. مالش می دهیم تا لکه ها محو شوند و بعداً با پارچه ای که با آب تمیز و صابون خنثی مرطوب شده است ، باقی مانده ها را تمیز می کنیم. برای اتمام ، با آب می شوییم و سطح را خشک می کنیم.

با این ترفندها ، حتی پیچیده ترین لکه ها نیز نمی توانند مقاومت کنند ، مبلمان و سایر سطوح مرمری شما بکر و براق به نظر می رسند. در نهایت به خاطر داشته باشید که پیشگیری بهترین راه حل در برابر لکه های روی سنگ مرمر است.

به یاد داشته باشید که همیشه از زیردیگی ، تخته ، زیر لیوانی و تکیه گاه برای قابلمه ها و تابه های داغ استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو