راهنمای جامع شستشوی چادر مشکی + معرفی ۶ نکته مهم

راهنمای جامع شستشوی چادر مشکی + معرفی ۶ نکته مهم


4

1402/3/23

15:57


یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های چادری، چگونگی شستشوی چادر‌های مشکی است. با توجه به اینکه انجام یک شستشوی درست، می‌تواند طول عمر چادر را افزایش دهد و مانع از رنگ و رو رفتگی آن شود، یک مسأله بسیار مهم به شمار می‌رود؛ از این رو اغلب خانم‌ها به دنبال بهترین روش شستشوی چادر مشکی هستند. خصوصا برای چادر دانشجویی به واسطه نوع طراحی، دوخت و جنس پارچه به کار رفته در آن.

چادر یک پوشش کامل است و می‌توان آن را در محیط‌های مختلفی استفاده کرد؛ اما تمیزی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند بر شخصیت شما تأثیر‌گذار باشد؛ بنابراین باید بدانید که نحوه شستشوی آن چگونه است. ما در ادامه، مطالبی را برای راهنمایی شما در این زمینه بیان می‌کنیم و به چند نکته مهم درباره شستن چادر‌های مشکی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چادر مشکی

شستشوی چادر مشکی با دست

یکی از بهترین روش‌های شستشوی چادر، شستن آن با دست است. با وجود اینکه امروز اغلب مردم به شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی عادت دارند؛ اما بهتر است که برای شستن چادر از آن استفاده نشود؛ خصوصا برای چادر ملی. زیرا اگر چادر را با روش دستی بشویید، کم‌تر آسیب می‌بیند. به طور کلی برای شستشوی چادر مشکی با این روش، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • از مهم‌ترین نکات برای شستن چادر، می‌توان به دمای آبی که قرار است، چادر در آن شستشو داده شود، اشاره کرد. از میان مواد شوینده مناسب مانند، مایع مخصوص لباس‌های مشکی، شامپو، مایع ظرفشویی و مواد شوینده دست، یکی را انتخاب کنید و داخل سطلی از آب سرد بریزید.
  • یکی دیگر از نکاتی که هنگام شستن چادر مشکی باید به آن بسیار دقت کنید، این است که مواد شوینده را روی آن نریزید. استفاده مستقیم مواد شوینده روی چادر می‌تواند به آن آسیب برساند. برای شستشو، ابتدا ماده شوینده‌ای که قصد دارید از آن استفاده کنید را داخل آب سرد حل کنید و پس از انجام این کار، چادر را داخل محلول قرار دهید.
  • برخی از افراد دوست دارند پس از شستشو، چادرشان براق باشد. برای این کار می‌توان مایع ظرفشویی را به عنوان مایع تمیزکننده چادر در نظر گرفت.
  • اگر برای شستن چادر خود از شامپو استفاده می‌کنید، بهتر است شامپویی با مواد قلیایی کم‌تر انتخاب کنید.
  • پس از اتمام شستشو هرگز نباید چادر خود را برای آبکشی بچلانید. با این کار پارچه چادر به شدت جمع می‌شود و چروک‌هایی روی آن ظاهر خواهد شد.
  • زمانی که شستشوی چادر به پایان رسید، آن را بلافاصله آویزان نکنید. با قرار دادن آن در یک سبد اجازه دهید، آب آن گرفته شود و پس از مدت زمان کوتاهی چادر نم‌دار را آویزان کنید. نم‌دار بودن چادر سبب می‌شود که چروک‌های آن برطرف شود.

شستشوی دستی چادر

شستشوی چادر با ماشین لباسشویی

با وجود اینکه استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی چادر مشکی توصیه نمی‌شود؛ اما گاهی ممکن است شرایط شستن چادر را به صورت دستی نداشته باشید. در چنین موقعیتی می‌توانید با رعایت چند نکته، چادر خود را با ماشین لباسشویی بشویید. در زیر نکاتی را برای شستشوی چادر با لباسشویی بیان می‌کنیم که اگر بتوانید آن‌ها را به خوبی رعایت کنید، چادر شما آسیبی نمی‌بیند.

  • قبل از شروع شستشو با ماشین لباسشویی سعی کنید که زمان آن را روی کم‌ترین تایم تنظیم کنید تا شستشوی چادر، مدت زیادی طول نکشد.
  • بعد از تنظیم زمان، باید یکسری تنظیمات دیگر را نیز انجام دهید تا آب داخل لباسشویی، مناسب شستن چادر باشد؛ از آنجا که دمای بالای آب می‌تواند موجب آسیب به پارچه چادر شود، باید آن را روی دمای مناسبی قرار دهید. دمای ۳۰ درجه می‌تواند دمای مناسبی برای شستشوی چادر باشد. پس از آن دور خشک کن را هم باید زیر ۸۰۰ تنظیم کنید.
  • پیش از اینکه مواد شوینده را داخل مخزن ماشین لباسشویی بریزید، به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را با آب، رقیق کنید. با این کار امکان ایجاد لک روی چادر کم‌تر می‌شود و چادر شما کاملاً تمیز خواهد بود.
  • نکته دیگری که هنگام شستشوی چادر مشکی با لباسشویی باید مد نظر قرار دهید، این است که پس از تمام شدن زمان شستشو فوراً برای خروج چادر و آویزان کردن آن اقدام کنید. چادر در این زمان نم‌دار است و این موضوع کمک می‌کند تا پس از خشک شدن، چروک کم‌تری روی آن باقی بماند.
  • چنانچه می‌خواهید سایر لباس‌های خود را هم با چادر در لباسشویی بشویید، سعی کنید لباس‌هایی را هم‌زمان با آن، درون لباسشویی قرار دهید که وزن کم‌تری داشته باشند و فشاری به چادر وارد نکنند؛ زیرا شستن لباس‌های سنگین و بزرگ هم‌زمان با چادر باعث می‌شود که حین شستشو چروک شود.

چادر مشکی بدون چروک و مرتب

۶ نکته مهم برای شستشوی چادر

همان طور که شما را برای شستن چادر به دو روش دستی و با استفاده از ماشین لباسشویی راهنمایی کردیم، اکنون قصد داریم، مواردی را بیان کنیم که در شستشوی مناسب چادر می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشتن این موارد علاوه بر اینکه بر تمیزی و زیبایی چادر شما تأثیر می‌گذارند، موجب افزایش طول عمر چادر هم خواهند شد.

  1. یکی از مواردی که در هنگام شستشو بسیار اهمیت دارد، جنس پارچه چادر است؛ بنابراین برای خرید چادر باید به این مسأله دقت کنید و مرکزی را برای خرید انتخاب کنید که اجناس آن باکیفیت باشند. در میان چادرهای بازار چادرهای عربی از جنس خوبی برخودار هستند مخصوصا چادر بحرینی.
  2. مورد بعدی که برای شستن چادر مشکی باید رعایت کنید، عدم استفاده از پودر‌های ماشین لباسشویی است. این پودر‌ها دارای آنزیمی هستند که می‌تواند بافت چادر را دچار آسیب کند؛ بنابراین به هیچ وجه انتخاب مناسبی نخواهند بود.
  3. از آنجا که شستشوی چادر مشکی با آب برخی از مناطق، می‌تواند باعث ایجاد لک‌هایی روی آن شود، بهتر است که آن را با آب آشامیدنی بشویید.
  4. اگر از چسبیدن چادر خود به سایر لباس‌هایتان کلافه شده‌اید و داشتن الکتریسیته چادر باعث جذب پرز به آن می‌شود، می‌توانید پس از شستن آن با مواد شوینده از نرم‌کننده استفاده کنید تا این مشکلات بر طرف شوند.
  5. اگر چادر را به صورت دستی شستشو می‌دهید، سعی نکنید که برای تمیز کردن چادر، آن را به شدت چنگ بزنید.
  6. یکی از نکاتی که پس از شستشوی چادر بسیار حائز اهمیت خواهد بود، شیوه درست اتو زدن آن است. دمای بالای اتو می‌تواند به چادر آسیب بزند؛ بنابراین اتو را روی دمای پایین تنظیم کنید. بهترین کار این است که هنگام اتوکشی، از یک پارچه نخی به عنوان مانعی بین اتو و چادر استفاده کنید تا موجب آسیب به رنگ و روی آن نشود.

بانویی در حال بررسی چادرهای بازار

جمع‌بندی

خانم‌هایی که پوشش چادر را برای خود انتخاب می‌کنند، باید به تمیزی آن بسیار اهمیت دهند؛ در واقع پس از انتخاب چادری با جنس مناسب و با کیفیت از مراکز معتبر، تمیزی و نگهداری از آن بسیار مهم خواهد بود؛ به همین خاطر در این مطلب سعی کردیم نکاتی را جهت راهنمایی شما برای شستشوی چادر مشکی بیان کنیم. با توجه به این نکات و رعایت کردن آن‌ها می‌توانید چادری تمیز و با دوام داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو