رژیم اچ سی جی (HCG) و مزایا و معایب آن

رژیم اچ سی جی (HCG) و مزایا و معایب آن


منبع: آرگا

5

1402/3/24

10:38


رژیم اچ سی جی یکی از رژیم های سخت می باشد و به همه افراد توصیه نمی شود از این رو اگر می خواهید این رژیم را بگیرید باید اطلاعاتی ویژه در این مورد داشته باشید در غیر این صورت ممکن است به بدن خود آسیب برسانید.

رژیم اچ سی جی یکی از رژیم های غذایی برای لاغری می باشد و باید بدانید که جزئی از بد ترین رژیم ها به حساب می آید زیرا در بسیاری از موارد شما را دچار افراط می نماید. در نظر داشته باشید که این رژیم غذایی می تواند منجر به ایجاد مشکلات زیادی در سلامت شما شود برای همین هم توصیه نمی شود. باید بدانید که سازمان FDA این رژیم را بسیار خطرناک می داند و در ادامه اطلاعات بیش تری در این زمینه به شما می دهیم.

خاص ترین رژیم غذایی

آنایی با پشت پرده های رژیم اچ سی جی

در واقع افرادی که ان رژیم را ساخته اند بیان کرده اند که یک فرد در طی یک روز می تواند از نیم کیلو گرم الی یک کیلوگرم وزن خود را کاهش دهد. با این حال باید بدانید که ین رژیم بسیار جای سوال دارد و بهتر است از آن صرف نظر کنید. اچ سی جی یا همان گنادوتروپین کوریونی یکی از هورمون های بدن انسان می باشد و در مراحل ابتدایی بارداری بسیار زیاد رد بدن وجود دارد و می توان گفت که از آن در آزمایش های خانگی بارداری استفاده می شود. همچنین این هورمون را برای مسائل باروری زنن و مردان استفاده می کنند. همچنین باید بدانید که وجود مقادیر بسیار زیادی از این هورمون می تواند نشانه ای از سرطان جفت، سرطان تخمدان ها و یا بیضه ها باشد از این رو باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از پزشکان بریتانیایی برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ اچ سی جی را یکی از روش های کاهش وزن معرفی کرد و این پزشک آلبرت سیمونز بود.

در آن سال رژیم غذایی این فرد دارای دو مولفه بود که یکی از آن ها رژیم کم کالری در حدود ۵۰۰ کالری در روز بود و دیگری تجویز تزریق هورمون HCG به فرد می باشد. در واقع امروزه شما می توانید محصولات هورمونی HCG را در شکل های متفاوتی از جمله قطره های خوراکی، اسپری ها و قرص ها مشاهده نمایید. در واقع این دارو ها را می توانید از روی سایت ها و یا خرده فروشی ها به راحتی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید ولی یادتان باشد که عارضه های این کار بسیار زیاد می باشد و می تواند مشکلات بیش تری را برای شما به غیر از کاهش وزن ایجاد کند.

رژیم اچ سی جی

عملکرد هورمون HCG در بدن

این هورمون یکی از هورمون های پروتئینی بسیار مهم می باشد و در دوران بارداری بسیار زیاد ترشح می شود و وظیفه اصلی آن حفظ و مراقبت از هورمون های مهم بارداری به نام استروژن و پروژسترون می باشد. در واقع این مواد برای رشد جنین ضروری می باشد. بعد از سه ماهه اول بارداری این هورمون به شدت کاهش پیدا کرده و همین مورد می تواند تحریک هورمون های اساسی بارداری را تشدید نماید.

افرادی که با این رژیم موافق می باشند بیان می کنند که این هورمون می تواند منجر به افزایش سوخت و ساز در بدن شده و احساس گرسنگی را از فرد خواهد گرفت. با این حال باید بدانید که با توجه به تحقیقات انجام شده این هورمون هیچ نقشی در کاهش وزن ندارد و تنها به دلیل کم کالری بودن این رژیم شما دچار کاهش شدید وزن خواهید شد و استفاده از این هورمون نمی تواند هیچ جوره مانع از کاهش گرسنگی در شما شود.

تقلبی بودن محصولات

باید بدانید که بسیاری از محصولاتی که با نام این هورمون در بازار وجود دارند تقلبی می باشد و هیچ ماده ای در آن ها وجود ندارد که برای بدن شما مفید باشد. باید بدانید که تنها با استفاده از تزریق ها ممکن است سطح HCG بدن شما تغییر پیدا کند و هیچ محصول دیگری این کار را در بدن نخواهد کرد.

رژیم غذایی خاص

بهبود ترکیب بدن

بسیاری از افراد ادعا می کنند که استفاده از این محصول می تواند منجر به بهبود ترکیب بدنی در آن ها شود. در واقع یکی از بد ترین عارضه های این رژیم این است که می تواند منجر به کاهش توده های عضلانی در بدن شود زیرا شما غذا های بسیار کم کالری را دریافت می کنید و همین مورد به ظاهر ساده می تواند مشکلات زیادی برای بدن شما ایجاد نماید.

در واقع زمانی که شما این رژیم را آغاز می کنید بدن شما کالری کمی دریافت می کند و برای همین هم در سوزاندن کالری ها بسیار محتاط عمل می کند و طرفداران این رژیم بیان می کنند که این رژیم می تواند منجر به از بین رفتن چربی ها شده ولی یادتان باشد که عضلات شما نیز در این یمان از بین خواهند رفت.

افرادی که موافق با این رژیم می باشند بیان کرده اند که این هورمون می تواند منجر به افزایش سوخت و ساز بدن شده و مشکلاتی که ممکن است در بدن ایجاد شود را از بین می برد ولی یادتان باشد که هیچ دلیل علمی برای این کار وجود ندارد.

بسیاری از افراد ادعا می کنند که این رژیم می تواند مصرف کالری در بدن را محدود کرده و هیچ ضرری برای عضلات ما نخواهد داشت ولی یادتان باشد که هیچ مدرک  علمی ندارند و هیچ تحقیقی در این زمینه تحلیل نرفتن عضلات را تایید نمی کند.

رژیم اچ سی جی

تجویز این رژیم

این رژیم عموما دارای سه مرحله اصلی می باشد و دارای یک سری نکات ریزی می باشد که در ادامه آن ها را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. باید بدانید که در برنامه های غذایی رژیم اچ سی جی هر وعده غذایی شما باید حاوی پروتئین بدون چربی، سبزیجات، یک تکه نان و میوه باشد. بسیاری از افرادی که ان رژیم را به شما می دهند ممکن است لیستی از غذا های تایید شده را نیز در اختیار شما قرار بدهند.

مرحله بارگیری

این مرحله برای شروع این رژیم می باشد و شما به مدت دو روز باید غذا های چرب و پر کالری مصرف کنید. در واقع این کار برای شروع این رژیم ضروری می باشد.

مرحله کاهش وزن

شما بعد از دو روز باید به مدت ۳ الی ۶ هفته رژیم داشته باشید و در این میان تنها باید ۵۰۰ کالری در روز مورد استفاده قرار دهید. یادتان باشد که در مرحله کاهش وزن افرادی که به دنبال کاهش وزن متعادل می باشند کافی است تا ۳ هفته این رژیم را دنبال کنند و افرادی که دوست دارند کاهش وزن بیش تیر داشته باشند باید ۶ هفته از این رژیم استفاده نمایند. در اینی میان شما تنها باید  دو وعده غذایی در طی روز استفاده کنید که معمولا وعده ناهار و شام می باشد.

مرحله نگهداری

در این مرحله شما باید بعد از حداکثر شش هفته این رژیم را متوقف نمایید. بعد از این کار شما باید به  ندرت مصرف مواد غذایی را افزایش داده ولی به مدت ۳ هفته از خوردن شکر و نشاسته خودداری کنید.

معمولا در این رژیم باید از خوردن چربی و قند بپرهیزید ولی این رژیم شما را تشویق می کند تا در روز به اندازه کافی آب بنوشید. استفاده از آب به جای چای و قهوه بسیار خوب می باشد و می تواند تا حدودی از دهیدراته شدن بدن شما پیشگیری نماید.

سلامت با اچ سی جی دایت

عارضه های این رژیم غذایی

همانطور که از ابتدا در حال اشاره کردن به آن می باشیم این رژیم غذایی بدون عارضه نمی باشد و می تواند برای فردی که در حال پیروی کردن از آن می باشد عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع اچ سی جی هنوز به عنوان داروی کاهش وزن برای افراد تایید نشده است و می تواند عوارضی مانند سردرد، افسردگی و خستگی های شدید را با خود به همراه داشته باشد و این عارضه ها معمولا به اندازه ای می باشند که می تواند کار های روز مره تان را تحت تاثیر قرار داده و از شما فردی بیمار بسازد.

در وقع حالت های متفاوتی که رژیم اچ سی جی برای شما ایجاد می کند می تواند بر اثر گرسنگی ها و نرسیدن مواد خاصی به بدن شما باشد. این رژیم در یک فرد منجر به ایجاد لخته های شدید شد و بعد از انجام تحقیقات تخمین زده شد که این رژیم می تواند منجر به ایجاد بیماری های متفاوتی در مردم شود از این رو هنوز مورد تایید قرار نگرفته است ولی ممکن است به دلیل کاهش کالری های مورد استفاده بتوانید وزن زیادی را از دست بدهید.

در واقع نه تنها با این رژیم بلکه با هر رژیم که کالری مورد استفاده شما را کاهش دهد می توانید وزن خود را به شدت کاهش دهید و اشتهای خود را از بین ببرید. با این حال اگر دوست دارید کاهش وزن داشته باشید به شما توصیه می کنیم تا قبل از هر کاری با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید زیرا این مدل از رژیم ها می توانند آسیب های زیادی به بدن شما وارد نمایند.

رژیم های خوب برای لاغری

رژیم اچ سی جی یکی از بد ترین رژیم هایی می باشد که تا کنون شناخته شده است ولی یادتان باشد که این رژیم می تواند وزن شما را در عرض چند هفته تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد. در ادامه می توانید با رژیم فستینگ و رژیم فلکسترین نیز آشنا شوید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو