شماره مجازی چیست؟ نحوه تهیه و راه اندازی شماره مجازی

منبع: تاپ ناز

3

1402/3/24

14:23


در چند سال گذشته و تا به امروز بارها شماره مجازی به گوش همه ما خورده است. اما این شماره چیست؟ چه فرقی با شماره های حقیقی داشته؟ و چه کاربردی دارند؟ هزاران سوال دیگر درمورد این موضوع که شاید ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. شماره های مجازی به شما این امکان را می دهند که بدون خرید سیم کارت به مشتری ها ارایه داده می شود.

در واقع این شماره ها، همه کاربرد های شماره حقیقی را دارا بوده و کافی است از برنامه هایی که ارایه دهنده شماره های مجازی هستند، از هر کشوری که دوست دارید درخواست شماره مجازی داشته باشید.

شماره مجازی چیست؟ نحوه تهیه و راه اندازی شماره مجازی

انواع شماره های مجازی

شماره های مجازی در دسترس همه افراد بوده و به طور کلی در سه نوع ارایه می شوند. انواع این شماره ها در نوع اول، شماره مجازی عادی و در نوع دوم شماره مجازی دائمی و نوع سوم آنها موسوم به شماره مجازی اجاره ای هستند. این سه نوع شماره مجزا از هم و تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارند، که به طور خلاصه در پایین به معرفی آنها می پردازیم.

شماره مجازی عادی

وقتی درخواست این دسته از شماره های مجازی را دارید، حدود ده الی بیست دقیقه شماره مورد نظرتان آنلاین می شود و در این مدت پیامکی برای شما ارسال می شود. در صورت دریافت پیامک از طرف شما، هزینه از کیف پولتان برداشت خواهد شد، در غیر این صورت اگر در مدت معین پیامکی دریافت نکنید یا قصد تعویض شماره را داشته باشید این امکان برای شما وجود داشته و نیازی به پرداخت هزینه نیست. از ویژگی های شماره های مجازی عادی، تنوع بالا با اپراتور های متفاوت از کشور ها می باشد.

البته هر کشور چندین اپراتور فعال برای این شماره ها داشته و با توجه به نوع اپراتور در دست شما، تعداد پیامک ها برای دریافت کد فعال سازی هم متفاوت می باشد، مثلا اگر شماره مجازی شما جزو اپراتور مخابرات ۱ روسیه باشد در مدت تعیین شده هر مقدار پیامک بخواهید می توانید داشته باشید ولی در اپراتور های دیگر کشور روسیه با همان کد فعالسازی اول، سیم کارت شما فعال خواهد شد.

شماره های مجازی عادی اختصاصی و صرفا برای نیاز شما خواهد بود و تا زمانی که از برنامه مورد نظر خارج نشده باشید، شماره فعال است در غیر این صورت شماره غیر فعال خواهد شد. گاها ممکن است شماره مجازی عادی شما از دسترس خارج شود، که این مشکل از سمت شما یا اپراتور مربوطه نبوده و احتمالا تبلیغات و یا اسپم هایی هستند که نسبت به شماره مجازی شما واکنش نشان داده اند. 

شماره مجازی دائمی

یکی از شماره های مجازی که با پرداخت یک بار هزینه، می توانید برای همیشه از آن استفاده ببرید این نوع شماره می باشد. شماره مجازی دائمی نسبت به شماره عادی ویژگی های بهتری داشته و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده کاربران است. شماره دائمی قابلیت دریافت چند بار پیامک را دارد که این خود یک مزیت عالی بحساب می آید. مسدودی این شماره ها نسبت به شماره های عادی، بسیار کمتر و در بیشتر موارد اپلیکیشن ها آن را شماره مجازی حساب نکرده و به صورت عادی می توانید به امور خود برسید.

از شماره مجازی دائمی می توانید در همه اپلیکشن ها استفاده کنید. یک ویژگی که این شماره را نسبت به دیگر شماره ها متمایز می سازد، گارانتی دار بودن آن است، به این شکل که اگر پس از خرید و هنگام استفاده از آن به مشکلی بر خورد کردید، گزینه تعویض شماره  برای شما وجود دارد. البته این گارانتی را به عنوان یک فرصت تست به شما می دهند، پس باید دقت کنید و از سالم و سلامت شماره مطمعن شوید.

شماره مجازی اجاره ای

این نوع شماره های مجازی از حساسیت کمتر و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر شماره ها دارند، به همین دلیل درخواست های کمتری مبنی بر خرید این شماره ها وجود دارد. از طرفی این شماره کمتر شامل محدودیت و مسدودی می شوند.شماره های اجاره ای دارای اپراتور های مخابراتی متفاوت بوده، پس لازم است که در خرید آن دقت بالایی داشته باشید. خدماتی که این سرویس مجازی می تواند به شما بدهد متفاوت از دیگر شماره های مجازی است، برای مثال قابلیت لغو، استفاده در سرویس های مرتبط مالی و تمدید اجاره از جمله ویژگی های این نوع شماره می باشد.

مدت زمانی که شما می توانید از این شماره مجازی استفاده کنید، با توجه به مدت اجاره شما و یا زمان بیشتر با پرداخت اجاره اضافه از سمت شما می باشد. بر خلاف دیگر شماره ها که اپراتور کشور های زیادی یا فقط یک کشور را شامل می شوند، شماره های اجاره ای توسط حدود ده کشور سرویس دهی می شود.

شماره مجازی چیست؟ نحوه تهیه و راه اندازی شماره مجازی

مزایای استفاده از شماره مجازی

بهره بردن از شماره های مجازی در انواع نرم افزار ها که امروزه کاربرد زیادی در زندگی ما پیدا کرده اند، دارای مزایای زیادی بوده که می توانیم تعدادی از این ویژگی ها را بیان کنیم.

راه اندازی سریع و آسان

شماره های مجازی بدلیل اینکه نرم افزار یا اپلیکیشن خاصی برای راه اندازی ندارند، براحتی بر گوشی شما فعال می شود.

دسترسی و تحویل فوری

شماره های مجازی با توجه به سایت ها و نرم افزار های مربوط به ارائه آنها برای شما فعال می شوند، دقیقا برعکس شماره های حقیقی که نیازمند حضور فیزیکی شما و ثبت نام در شرکت مربوطه می باشد.

دور زدن تحریم ها

با توجه به اینکه اغلب سایت ها و اپلیکیشن ها چه خارجی و چه داخلی مورد تحریم آمریکا و دوستان آن هستند، پس پیشنهاد می شود حتما یک شماره مجازی مربوط به این کشور ها داشته باشید تا بتوانید براحتی به سایت ها و نرم افزار های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

رعایت حریم خصوصی ‌و امنیتی

اگر نگران این هستید که شماره تماس اصلی شما در دید دیگران قرار بگیرد، یا از شماره شما سواستفاده شود؛ بهتر است یک شماره مجازی در کنار شماره اصلی خود داشته باشید. با ورود به هر اپیلکشن و یا ساخت هر اکانتی، شماره شما الزامی بوده و اگر همچنان نگرانی هایی از این قبیل دارید بهتر است از شماره مجازی استفاده کنید.

تنوع در انتخاب شماره و کشور

تحریم ها همچنان در کشور ما وجود داشته و دارد، اغلب اپلیکیشن ها برای ساخت اکانت به شماره های ایرانی اجازه دسترسی نمی دهند. شماره های مجازی با داشتن اپراتور های متفاوت از کشور های مختلف جهان این امکان را به شما می دهد که بدون نگرانی به هر نرم افزاری رفته و اکانت مخصوص خود را بسازید.

دسترسی همیشگی در همه جا

همانطور که جلوتر گفتیم، این شماره ها دارای سیم کارت یا نرم افزاری برای ارائه دادن، نیستند بلکه به صورت خودکار بدون قطعی و به راحتی در دسترس شما بوده و حتی می توانید از آن برای توسعه شغلی خود بهره ببرید.

شماره مجازی چیست؟ نحوه تهیه و راه اندازی شماره مجازی

معایب و خطرات شماره های مجازی رایگان

همانطور که متوجه شدید شماره های مجازی چه خصوصیات منحصر به فردی دارند، بهتر است که در مورد شماره های مجازی که به صورت رایگان عرضه می شوند دارای چه عیوبی بوده و چه خساراتی را به شما وارد خواهند کرد. در ادامه به تعدادی از خطرات ناشی از استفاده شماره های مجازی رایگان اشاره می کنیم.

عدم تنوع و انعطاف پذیری

حتما تا بحال فکر کرده اید که یک شماره مجازی برای خود داشته باشید و بلافاصله به سراغ شماره های رایگان می روید. پس از مدت زیادی جست و جو و از این سایت به آن سایت رفتن، هر بار به بن بست خواهید خورد. شماره های مجازی رایگان فقط شماره هایی را ارایه می دهند که از یک سرویس خاص با شماره های یک کشور معین را برای شما ارائه می دهند، به همین دلیل است که در نهایت شماره ای برای شما فعال نخواهد شد.

راه اندازی سخت، اتلاف وقت

همانطور که گفتیم شماره های مجازی رایگان برای اکثر افراد تنها وقت تلف کردن است، چرا که در نهایت با اینکه چندین ساعت از وقت خود را صرف پیدا کردن یک شماره مجازی رایگان کرده اند، باز هم دست خالی به مقصد اول باز میگردند.

از دست دادن اطلاعات مهم

بعضی افراد برای ورود به اپلیکشن یا اکانتی ترجیح می دهند از شماره های مجازی رایگان به جای شماره خود استفاده کنند. این افراد باید متوجه باشند که اگر روزی پسورد خود را فراموش یا نرم افزار از شما کد احراز هویت بخواهد، دستشان به جایی بند نخواهد بود. این شماره های مجازی از نوع رایگان، قابلیت ارسال چندین بار پیامک را نداشته و در نهایت باعث می شوند که اطلاعات قبلی موجود در آن از دست برود.

ضعف شدید امنیتی

ربات تشخیص دادن این شماره ها، توسط برنامه های کاربردی و مجازی از شدید ترین ضعف های این شماره ها شناخته می شود. اگر در فضای مجازی با شماره های مجازی رایگان اکانت دارید، همیشه منتظر حذف شدن یا پریدن اکانت خود باشید، چرا که بوده اند شماره های مجازی رایگانی که بدون دلیل یا اینکه اسپم و ربات شناخته شوند، از دسترس خارج شده باشند.

در خطر قرار گرفتن حریم خصوصی

این دسته از شماره های مجازی به دلیل رایگان بودن، ممکن است طی یک مدت خاص به چند نفر واگذار شود. وقتی شما اقدام به استفاده از این شماره می کنید، پس از مدتی متوجه خواهید شد که احتمالا کس دیگری هم از اکانت شما استفاده میکند. با این وجود ممکن است شماره ای که در دست شما است، حاوی اطلاعات شخصی شما باشد همزمان کسی غیر از شما هم وارد اکانت شده و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

روش های تهیه شماره مجازی

امن ترین راه برای داشتن شماره مجازی خرید آن است. به هیچ وجه سراغ شماره های مجازی رایگان نروید چون که این شماره ها فوق العاده نا امن بوده و همچنین امکان دارد که با واگذاری به نفر بعدی، اطلاعات شخصی شما برای دیگران هم قابل دسترسی شود.

ایجاد چند اکانت در سایت و اپلیکیشن های مختلف

با وجود اینکه اغلب گوشی های همراه امروزه دو سیم کارته هستند، اما برای بعضی افراد این دو سیم کارته بودن کافی نبوده و نیازمند تعداد بیشتری شماره هستند. شماره های مجازی چون به صورت فیزیکی نبوده، براحتی می توان از یک سایت معتبر خریداری کرده و در گوشی خود از آن استفاده ببرید. از این شماره مجازی می توان برای اضافه کردن چند اکانت جدید برای اپلیکیشن تلگرام یا اینستاگرام و .. استفاده کرد.

ارتباط با افراد خارج از کشور

امروزه ممکن است افراد علاوه بر کشور خود، در کشور های خارجی هم دوست و یا آشنایی داشته باشند و به ارتباط با آنها علاقه داشته باشند. اما با سیم کارت های داخلی حتی با وجود اینکه امکان تماس گرفتن وجود دارد، ولی هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. شماره های مجازی با داشتن قابلیت تماس، این راه را برای شما ایجاد کرده است تا دیگر نگران هزینه یا ارتباط با دوستان خود نباشید.

کلام آخر

در مطالب فوق سعی بر این داشتیم که ماهیت شماره مجازی، انواع آن، نوع کارکرد، معایب و مزایای این شماره ها را برایتان به طور واضح بیان کنیم. با این وجود باز هم فراموش نکنید کت اگر تمایل به خرید شماره مجازی دارید، حتما فروشگاه یا سایتی معتبر را انتخاب کرده و از آنجا خرید کنید. ممکن است که بخواهید از این شماره ها برای کار های بین المللی یا اکانت های اپلیکشن های مختلف استفاده کنید، با انتخاب اینکه این شماره را در چه اپیلکشن یا کاری میخواهید استفاده کنید، دقت بالایی در خرید آن بکار ببرید تا بعداً پشیمانی برای شما نداشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو