تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین ؛ اینترنت و تماس بین‌الملل رایگان شد!

منبع: تکراتو

3

1402/5/21

13:01


دولت عراق برنامه تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین 1402 با اینترنت و تماس بین‌المللی رایگان را با اعتبار یک هفته‌ای در نظر گرفته است.

تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین ؛ اینترنت و تماس بین‌الملل رایگان شد!

دولت عراق برنامه تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین 1402 با اینترنت و تماس بین‌المللی رایگان را با اعتبار یک هفته‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، همواره یکی از معضلاتی که زائران اربعین در خاک عراق با آن روبرو بوده‌اند، برقراری تماس اینترنتی با خانواده یا حتی همراهان در مسیر پیاده‌روی است.

به همین منظور عراقی‌ها تلاش دارند تا امسال به ایجاد زیرساخت‌هایی جهت برقراری اینترنت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین بپردازند و وزارت ارتباطات این کشور طی هفته‌های اخیر پیشنهاد تجهیز مسیر زائران به اینترنت پرسرعت را ارائه کرده است.

البته طی سال‌های گذشته با عنایت به حضور میلیونی زائران، در برخی مواقع اینترنت خطوط تلفن همراه این کشور با کُندی سرعت یا اختلال روبرو می‌شد که طبق اعلام مسؤولان عراقی، سال جاری این مشکلات هم برطرف خواهد شد و دکل‌های لازم جهت تقویت سیگنال‌های موجود مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: کاهش هزینه اینترنت زائران اربعین ؛ دولت عراق تماس‌های تلفنی را هم رایگان می‌کند؟

تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین

در راستای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی طی روزهای گذشته دولت عراق از تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین از کشورهای ایران، کویت، لبنان و عربستان خبر داد؛ که این سیمکارت‌ها از بسته اینترنت فعال رایگان برخوردار بوده و زائران به مدت یک هفته امکان استفاده از اینترنت، همراه با تماس بین‌المللی رایگان را خواهند داشت. این اقدام جهت برقراری ارتباط زائران خارجی با همراهان و خانواده و همچنین انعکاس اربعین 1402 در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین

بنابراین با برنامه مسؤولان عراقی مبنی‌بر تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین طی سال جاری، تلفن همراه زائران در این منطقه به اینترنت رایگان اتصال خواهد یافت. همچنین طی روزهای اخیر هم اینترنت رایگان در حرم امامین جوادین علیهماالسلام در کاظمین به زائران ارائه شده است.

گفتنی است که سال پیش هم تعدادی از زائران با خرید سیمکارت‌هایی در مسیر پیاده‌روی اربعین یا شهرهای زیارتی، اینترنت رایگان دریافت کرده بودند؛ به طوری که با خرید سیمکارت، اینترنت نیز برای آن‌ها فعال می‌شد. بااین‌حال به نظر امسال به طور کلی عراق از زائران اربعین هزینه‌ای بابت این سیمکارت‌ها دریافت نخواهد کرد و به صورت رایگان چنین خدماتی را فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تخصیص سیمکارت رایگان به زائران اربعین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو