پرداخت یارانه ویژه اینترنت به 20 میلیون خانوار آمریکایی؛ آسان‌سازی دسترسی قشر کم‌درآمد به اینترنت!

منبع: تکراتو

3

1402/5/26

16:29


تاکنون بیش از 20 میلیون خانوار آمریکایی که توان پرداخت هزینه اینترنت را ندارند، به منظور دریافت یارانه ویژه اینترنت در برنامه دولت آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.

پرداخت یارانه ویژه اینترنت به 20 میلیون خانوار آمریکایی؛ آسان‌سازی دسترسی قشر کم‌درآمد به اینترنت!

تاکنون بیش از 20 میلیون خانوار آمریکایی که توان پرداخت هزینه اینترنت را ندارند، به منظور دریافت یارانه ویژه اینترنت در برنامه دولت آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش CNN، دولت ایالات‌متحده آمریکا با اجرای «برنامه ارتباط مقرون‌به‌صرفه» (ACP) قصد رفع مشکل تأمین هزینه اینترنت را با پرداخت یارانه ویژه اینترنت ماهانه 30 دلاری به خانوارهای واجد شرایط در سر دارد. این یارانه برای تعدادی از مناطق قبیله‌ای حتی به 75 دلار هم خواهد رسید. تا به حال هم حدود 20 میلیون خانوار در این برنامه نسبت به ثبت‌نام مبادرت ورزیده‌اند. این آمار درواقع حاکی از فشار پرداخت هزینه اینترنت بر خانواده‌های کم‌درآمد جامعه است.

البته با وجود میزان بالای خانوارهایی که طی این برنامه خواستار یارانه ویژه اینترنت شده‌اند، تحقیقات گروه Common Sense Media بیانگر این مسئله است که این رقم صرفاً معادل حدود 40 درصد خانوارهایی بوده که احتمالاً واجد شرایط استفاده از برنامه ACP هستند.

بیشتر بخوانید: رونمایی وزیر ارتباطات از جدیدترین دلیل کندی اینترنت ؛ جمع‌آوری دکل‌های BTS

پرداخت یارانه ویژه اینترنت از طرف دولت آمریکا

از جمله شرایط بهره‌مندی از این یارانه باید به موارد گوناگونی همچون قرارگیری در دیگر برنامه‌های کمک‌رسانی دولت نظیر SNAP یا Medicaid، دریافت دستمزدی کمتر از یک رقم مشخص و چند مورد دیگر اشاره داشت. در اوایل سال 2022 کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، صرفاً چند ماه بعد از تصویب این قانون، اعلام کرده بود که 10 میلیون خانوار جهت استفاده از یارانه ACP ثبت‌نام کرده‌اند.

یارانه ویژه اینترنت

سپس طی ماه فوریه سال جاری خبر از دستیابی این رقم به بیش از 16 میلیون به‌گوش رسید. از آن هنگام تا به امروز هم ظاهراً هر ماه بیش از نیم میلیون خانوار در برنامه ACP ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس FCC در این رابطه بیان داشت: «ازبین‌بردن شکاف دیجیتال تا مدت‌ها فقط بر یک بخش از معادله تمرکز داشت: فقدان زیرساخت‌های فیزیکی برای آنلاین‌شدن. ولی ما می‌دانیم که برای خیلی از مردم، حتی زمانی که به لحاظ فنی امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد، هزینه آنلاین‌شدن خیلی زیاد است.»

گفتنی است که به این پروژه از سوی کنگره 14 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده شده، بااین‌حال مشخص نیست که بعد از پایان این بودجه چه اتفاقی برای این برنامه رخ خواهد داد. به عقیده تحلیل‌گران، بودجه ACP در سال 2024 تمام خواهد شد و به همین دلیل از کنگره درخواست شده تا این بودجه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرداخت یارانه ویژه اینترنت به آمریکایی‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو