کاهش سرعت اینترنت ایران | مشاغل اینترنتی دقت کنند!

3

1402/5/27

04:56


کاهش سرعت اینترنت ایران | مشاغل اینترنتی دقت کنند!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اسپیدتست ماهانه گزارشی را درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا طبق جدیدترین گزارش آن برای ماه ژوئیه 2023، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای ژوئیه 2023، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان کم شده، اما اینترنت ثابت سریع‌تر شده است. سرعت اینترنت موبایل از 42.92 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 42.35 مگابیت در ثانیه کاهش پیدا کرده و سرعت اینترنت ثابت هم از 81.31 مگابیت بر ثانیه، به 82.56 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اینترنت

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه ژوئیه، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان افزایش، اما سرعت اینترنت موبایل کاهش پیدا کرده است. بااین‌وجود رتبه اینترنت موبایل تغییر نداشته، اما رتبه اینترنت ثابت با وجود افزایش سرعت، کاهش یافته است.

طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت در ایران از 11.80 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 12.11 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته. بااین‌حال، رتبه کشورمان در لیست سه پله کاهش داشته و حالا در رتبه 148ام قرار دارد.

در بخش اینترنت موبایل با کاهش سرعت در کشورمان روبه‌رو هستیم. سرعت اینترنت موبایل در ایران از 34.65 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 33.44 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. بااین‌وجود رتبه ایران تغییری نداشته و همچنان در رتبه 67ام به چشم می‌خورد.

در سطح جهان همچنان سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این سرعت برابر 247.44 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم هنگ‌کنگ با سرعت 242.99 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد و در رتبه‌های بعدی هم به‌ترتیب کشورهای شیلی، امارات متحده عربی و تایلند قرار دارند.

در بخش اینترنت موبایل امارات متحده عربی و قطر به‌ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و به‌ترتیب سرعتی برابر 205.77 مگابیت بر ثانیه و 186.33 مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند. کویت، اروگوئه و کره جنوبی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی به‌چشم می‌خورند./دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو