معرفی فیلم کت چرمی ؛ فیلمی معمایی با بازی جواد عزتی

معرفی فیلم کت چرمی ؛ فیلمی معمایی با بازی جواد عزتی


منبع: پلازا

3

1402/3/25

11:33


معرفی فیلم کت چرمی ؛ فیلمی معمایی با بازی جواد عزتی

فیلم کت چرمی یکی از فیلم‌های تحسین شده جشنواره فیلم فجر سال 1401 است که این روزها پس از اکران توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم ایرانی کت چرمی همراه شما هستیم.

جواد عزتی یکی از نام‌های آشنا و پررنگ این روزهای سینمای ایران است که تا مدت‌ها با آثار طنز خود شناخته می‌شد اما پس از ایفای نقش مالک در سریال زخم کاری چنان در زمینه آثار جدی درخشید که از او به عنوان یک بازیگر توانا در تیپ سازی یاد می‌کنند. این هنرپیشه این روزها در هر فیلمی که پا بگذارد، آن اثر با موفقیت کامل یا نسبی روبه‌رو می‌شود و کت چرمی نیز جدیدترین اثر اکران شده با نقش‌ آفرینی اوست.

فیلم کت چرمی به کارگردانی حسین میرزامحمدی با مشورت محمدحسین مهدویان ساخته شد و نویسندگی آن برعهده مسعود هاشمی‌نژاد بود. این اثر نخست در بهمن 1401 در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. در مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی کت چرمی همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان انتشار فیلم کت چرمی

ژانر فیلم کت چرمی درام و معمایی است. این اثر نخست در جشنواره فیلم‌ فجر و بهمن 1401 اکران شد و سپس در تاریخ 17 خرداد 1402 به صورت عمومی بر روی پرده سینماهای ایران رفت. مدت زمان فیلم سینمایی کت چرمی 95 دقیقه است.

داستان فیلم کت چرمی

داستان فیلم کت چرمی

در این قسمت به خلاصه فیلم کت چرمی می‌پردازیم. شخصیت اصلی داستان عیسی فرهمند (با بازی جواد عزتی) است که به عنوان بازرس سازمان بهزیستی کار می‌کند. او رابطه خوبی با خانواده خصوصا فرزندان خود ندارد اما در شغل خود متعهد است. عیسی روزی با یک مورد تخلف سازمانی روبه‌رو می‌شود که مانند هزارتو او را به مسیری طولانی و تو در تو می‌برد. سرنخ‌ها عیسی را به مهمانی کت چرمی معروف و قاچاق دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌رساند.

بازیگران فیلم کت چرمی

در این قسمت شما را با هنرپیشگان این فیلم آشنا می‌کنیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی و سپس معرفی سایر بازیگران می‌‌رویم.

جواد عزتی

جواد عزتی - بازیگران فیلم کت چرمی

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: تهران

جواد عزتی بازیگر مرد ایرانی متولد 20 دی سال 1360 است. او بازیگری را از سال 1375 در تئاتر شروع کرد و سپس در سال 1381 با سریال قصه‌های شبانه رسما جلوی دوربین رفت. آقای عزتی پس از آن در نقش‌های کوتاه بازی می‌کرد و چندان دیده نمی‌شد تا اینکه با سریال سه دونگ، سه دونگ رسما یک شخصیت مستقل را به مخاطب نشان داد. کاراکتر بابا اتی او در سریال قهوه تلخ نشان از هوش سرشار و استعداد بالای او در کار طنز می‌داد و دردسرهای عظیم نیز این ادعا را بیشتر اثبات کرد. اما نقطه عطف بازیگری آقای عزتی را باید سریال زخم ‌کاری و کاراکتر مالک بدانیم که برای او شهرتی زیاد همراه داشت.

این هنرپیشه تا کنون سه بار نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و از مشهورترین کارهای او باید به ماجرای نیمروز، تنگه ابوقریب، جهان با من برقص، دوزیست، شنای پروانه و مرد بازنده اشاره کنیم. او در فیلم کت چرمی نقش عیسی فرهمند را بازی می‌کند.

صابر ابر

صابر ابر - هنرپیشه های فیلم کت چرمی

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: تهران

صابر ابر بازیگر ایرانی در 18 خرداد 1363 به دنیا آمد. او نخستین بار در سال 1384 با فیلم شاعر زباله‌ها جلوی دوربین رفت اما از همان ابتدا نیز به نوعی متفاوت بود تا اینکه در سال 1387 با ایفای نقش در فیلم درباره الی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شد. فیلم دایره زنگی نیز برای او یک نامزدی دیگر این جشنواره را به ارمغان آورد. صابر ابر اگرچه بیشتر در آثار درام و جدی نقش‌آفرینی دارد اما فیلم قندون جهیزیه استعداد او را در کمدی نیز نشان داد. از دیگر آثار معروف صابر ابر باید به ویلایی‌ها، خوک، بی‌رویا و سریال‌های قورباغه و مترجم اشاره کنیم. او در این فیلم نقش مامور امنیتی را بازی می‌کند.

گلاره عباسی

گلاره عباسی - موضوع فیلم کت چرمی

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: تهران

گلاره عباسی بازیگر زن ایرانی متولد 29 تیر سال 1362 است. او بازیگری را از کلاس‌های امین تارخ شروع کرد و سپس نقش‌های کوتاهی فیلم قتل آنلاین و سریال کتاب‌فروشی هدهد بازی کرد. این بازیگر سپس در فیلم و سریال‌ها به عنوان بازیگر مکمل حضور داشت اما سریال شیدایی باعث معروفیت او شد. گلاره عباسی اخیرا برای بازی در فیلم ابلق برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد و از آثار دیگر این بازیگر می‌توان به فیلم شادروان و سریال آکتور اشاره کنیم. او در فیلم کت چرمی نقش کارمند پزشکی قانونی را بازی می‌کند.

پانته‌آ پناهی ها

پانته آ پناهی ها - دانلود فیلم کت چرمی

  • سن: 46 سال
  • محل تولد: تهران

پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر ایرانی متولد 7 آذر سال 1356 است. او به جز بازیگری منشی صحنه هم است و دستی در انتخاب بازیگر دارد. این هنرپیشه از سال 1382 در سینما و تئاتر حضور داشت و اولین فیلم سینمایی او فیلم آن مرد را نکشید محسوب می‌شود. خانم پناهی پس از یک فیلم دیگر تا سال 1391 در تئاتر فعالیت کرد و سپس با فیلم گس باری دیگر به سینما روی آورد. نقش آفرینی شخصیت ننه آقای این بازیگر در فیلم سینمایی نفس جزو به یاد ماندنی‌ترین کارهای او بود. معروفیت‌ خانم پناهی‌ها به سریال تلویزیونی بانوی عمارت و نقش افسرالملوک برمی‌گردد که در آن عملکردی عالی داشت. فیلم‌های جوجه تیغی، دسته دختران و سریال‌های خاتون و مترجم از دیگر آثار او هستند.

سارا حاتمی

سارا حاتمی - زمان انتشار فیلم کت چرمی

  • سن: 18 سال
  • محل تولد: تهران

سارا حاتمی هنرمند جوان ایرانی در 12 خرداد 1384 به دنیا آمد. او هنرپیشگی را از کلاس‌های اشکان خطیبی شروع کرد و نخست ایفاگر نقش مائده سریال زخم کاری شد. او در کت چرمی نقش ثریا یک معتاد را بازی می‌کند و برای آن برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

سایر هنرپیشه های فیلم کت چرمی عبارتند از:

  • ستاره پسیانی
  • عباس جمشیدی‌فر
  • مائده طهماسبی
  • بهزاد خلج
  • امین میری
  • محمد صدیقی مهر
  • آیدا ماهیانی
  • رؤیا تیموریان
  • سیامک احصایی
  • و…

نقد فیلم کت چرمی

این بخش را برای نقد فیلم در نظر گرفته‌ایم. کت چرمی اولین تجربه ساخت فیلم بلند حسین میرزامحمدی است و پیش از آن نیز یک فیلم کوتاه درباره کودکان بدسرپرست ساخت. این کارگردان ادعا می‌کند که موضوع فیلم کت چرمی از سوژهای خیابانی الهام گرفته است. از طرف دیگر با محمدحسین مهدویان کارگردان‌ زخم کاری و مرد بازنده روبه‌رو هستیم که مشاور میرزامحمدی است‌. اگرچه اشتراکات بین زخم کاری، مرد بازنده و کت چرمی زیاد است، اما عیسی فرهمند و ماجرایش مستقل از فیلم‌های پیشین، جلو می‌روند. فیلم نقاط ضعفی در فیلمنامه و بازی گرفتن از بازیگران نیز دارد که چشم پوشی از آنها ممکن است. نکته حائز اهمیت بعدی این است که فیلم نامزد 9 جایزه فیلم فجر نیز شد.

در مجموع اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، نمرات فیلم کت چرمی به عنوان اثری شبه پلیسی بالا هستند، عملکرد خوبی در فروش نیز داشته است و تماشای آن خالی از لطف نیست.

کلام آخر

نقد فیلم کت چرمی

با معرفی و بررسی فیلم کت چرمی همراه شما بودیم. اثری که جواد عزتی در آن با نقشی متفاوت ظاهر می‌شود و موضوعی متفاوت دارد. آیا قصد دانلود فیلم کت چرمی را دارید؟ نظر شما درباره فیلم کت چرمی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید، از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو