بازدید از تپه ارسطو و دانستنی های جالب درباره این بنای باستانی

بازدید از تپه ارسطو و دانستنی های جالب درباره این بنای باستانی


منبع: آرگا

4

1402/3/31

00:50


در این بخش به معرفی تپه ارسطو که یکی از تپه های باستانی ملارد بوده می پردازیم. این تپه چشم اندازهای باستانی و تاریخی زیادی دارد.

این تپه ارسطو یک تپه باستانی است که تاریخی ۸۰۰۰ ساله دارد یکی از بناهای باستانی بوده که شما از آن بازدید می کنید. در این تپه بخش مهمی از تاریخ پنهان شده که شما با این تمدن غنی و ارزشمند آشنا می شوید.

دشت باستانی ارسطو

معرفی تپه ارسطو:

این تپه را می توان امروزه یکی از برجسته ترین آثار تاریخی به جا مانده دانست که از زیبایی های زیادی برخوردار است. همانطور که اشاره شد این ناحیه را می توان یکی از  برجسته ترین قمست های تاریخ دانست که تمدنی ارزشمند دارد. این تپه از دیدنی های تاریخی تهران است.

منطقه تاریخی ارسطو

مجموعه آثار به جامانده در این تپه نشان دهنده قدمت تاریخی ناحیه بوده و بخش مهمی از تاریخ را در خود حفظ کرده اند. هر چه عمر این تپه ها بیشتر می شود، قدمت و ارزشزباستانی نیز بیشتر خواهد شد و آثار ارزشمندتری از آن کشف می شود. بسیاری از آثار کشف شده از این ناحیه رمزگشایی شده اند و شکوه و عظمت زیادی دارند.

منطقه باستانی ارسطو

ثبت جهانی ارسطو:

این تپه باستانی و ارزشمند در تاریخ جهانی نیز به ثبت می رسد. میراث فرهنگی ایران طی کاوش های خود به این نتیجه دست یافته که باید این تپه را در میان آثار برجسته تاریخی دنیا هم به ثبت برسانند. مجموعه اشیای سفالی که در این منطقه یافت شده اند، هنر دست بوده و قدیمی می باشند. از این مجموعه خمره ها و ظروف سفالی زیادی نیز یافت شده اند.

دیدنی های تپه ارسطو

۴۲۰۰ سال زندگی در تپه:

طبق تحقیقات و بررسی های گوناگون در این ناحیه قدمت این ناحیه به زمان پارینه سنگی نیز باز می گردد. وسعت این تپه نسبتا بالا بوده و امروزه  نیز یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ملارد است. مجموعه آثار کشف شده از این ناحیه نیز در موزه نگهداری می شوند که شما می توانید از آن بازدید کنید.

قدمت تاریخی ملارد:

همانطور که اشاره شد، تپه ارسطو یکی از مهم ترین دیدنی ملارد بوده و این شهرستان دارای دیدنی های تاریخی زیادی است. در این شهرستان ۴۵ اثر باستانی دیگر نیز کشف شده اند که به نوبه خود دارای اهمیت هستند. ۲۳ اثر تاریخی در این شهرستان نیز در میراث جهانی یونسکو  و در میان برجسته ترین آثار تاریخی دنیا به ثبت رسیده اند.

موزه ارسطو

از مهم ترین جاذبه های تاریخی در ملارد می توان به امامزاده بی بی سکینه، سنگ نقوش های کفترلو، دشت شقایق، قلعه محمودآبادی، تپه الیکان و … اشاره نمود. این شهرستان قدمت زیادی داشته و امروزه یکی از مهم ترین دیدنی هایی است که از آن بازدید می کنید.

ملارد یکی از دیدنی های تهران بوده و شما عزیزان می توانید در لینک با این دیدنی ها آشنا شوید. تهران دیدنی های بی شماری داشته و شامل موزه های فرهنگی و تاریخی زیادی است که شما امکان بازدید از آن ها را خواهید داشت. اگر در سفر به این ناحیه هستید، می توانید از دیدنی های تهران نیز بیشتردیدن کنید.

همانطور که اشاره شد این تپه های باستانی نیز شامل یک قدمت تاریخی بالا بوده که بخش مهمی از زندگی های باستانی را در خود جای داده است و شما با آن آشنا خواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو