10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند از نگاه سایت فیگار

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

6

1402/3/31

11:31


بتمن در دنیای دی سی کمیک خیانت های بسیاری را از سمت نزدیکان خود داشته است. در ادامه می خواهیم 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند را به…

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند از نگاه سایت فیگار

بتمن در دنیای دی سی کمیک خیانت های بسیاری را از سمت نزدیکان خود داشته است. در ادامه می خواهیم 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند را به شما معرفی کنیم

این جمله معروف که می‌گوید کسی به‌عنوان یک قهرمان می‌میرد یا آنقدر عمر می‌کند که خود را تبدیل به یک شرور ببیند، متأسفانه برای برخی از نزدیک‌ترین متحدان بتمن صادق است. در دنیای کمیک‌های دی سی، بتمن شاهد اتفاقات بد زیادی در زندگی‌اش بوده است، از قتل پدر و مادرش گرفته تا دیدن چندین متحد در طول سال‌های گذشته. از نزدیکان بتمن که تبدیل به دشمن او شدند تا متحدان موقت، بروس وین در نهایت مجبور می‌شود افرادی را که زمانی از آنها مراقبت می کرد به دست عدالت بسپارد که در ادامه قرار است 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند معرفی کنیم.

همه‌ی مقاله‌های بتمن را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم بتمن

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

  • دشمنانی که دوست بتمن بودند

در ادامه قرار است 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

این ایده در مورد 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند، در خط معروف شوالیه تاریکی نقش دارد. اینکه کسی یا قهرمان می‌میرد یا آنقدر عمر می‌کند که خود را تبهکار ببیند. این نسبت به بروس وین بی انصافی است، با توجه به میزان دردی که او قبلاً متحمل شده است، و حتی در جهان های مختلف نیز این اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید:

Brother Eye

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

دشمنانی که دوست بتمن بودند

دوست خطاب کردن یک هوش مصنوعی بسیار آسان است؛ اما Brother Eye ساخته بتمن به عنوان وسیله ای برای محافظت از جهان بود که جزء دوستان صمیمی بتمن که دشمن او شدند ، قرار گرفت. در عوض، Brother Eye از روش معمول هوش مصنوعی پیروی کرد و به خالق خود خیانت کرد تا بشریت را به بردگی و نابود کند. در این مورد، Brother Eye ربات‌های OMAC را روی زمین رها کرد که در زمان بحران بی نهایت تحت نظارت ماکسول لرد خدمت می‌کردند. بار دیگر، بی اعتمادی بتمن به دیگران منجر به سوء استفاده از شرورها و ایجاد دردسر برای همه انسان‌ها و قهرمانان در دنیای دی سی شد.

Catwoman

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

10 تا از دشمنان بتمن که دوست آن بودند

اینکه چند بار Catwoman به بتمن خیانت می کند او را جزء 10 تا از دشمنان بتمن که دوست آن بودند . جفت بودن بروس وین و سلینا کایل ثابت کرده است که در بهترین حالت خود یک رابطه جذاب است؛ اما دی سی تسلیم همان چیزی که باعث از هم گسیختگی آن‌ها می‌شود، شده است. بارها در گذشته، زن گربه‌ای به دزدی خود باز می‌گردد و بتمن نمی‌تواند یک جنایتکار را به عنوان معشوق خود بپذیرد، بنابراین در نهایت با هم دعوا می‌کنند. موارد دیگری نیز وجود داشته است، از جمله در Injustice که سلینا سعی کرد برای محافظت از بروس با هر دو ساید را بازی دهد؛ اما این یک خیانت بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های کت وومن

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

Damian Wayne

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

نزدیکان بتمن که تبدیل به دشمن او شدند

از میان رابین‌های مختلف، دامیان وین به دلیل بزرگ شدن توسط دو شرور توسط مادر و پدربزرگش، مسلماً خوش اخلاق‌ترین نمی‎‌باشد. در فیلم اصلی، دامیان وین با پدرش بتمن درگیر شده است؛ اما در بیشتر موارد، او یکی از اعضای وفادار خانواده خفاش است. از سوی دیگر، در دنیای Injustice ، دامیان در خیانت به بتمن به نسخه شیطانی سوپرمن تردیدی نداشت. دامیان حتی باعث مرگ دیک گریسون شد و به شیوه‌های مرگبار به عنوان یک غول بازگشت و از سوپرمن به عنوان پدری بهتر از بروس یاد کرد.

Thomas Wayne (Flashpoint Batman)

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

با آمدن نسخه توماس وین بتمن از جدول زمانی Flashpoint ، بتمن می‌توانست به نوعی با پدرش رابطه داشته باشد. متأسفانه، توماس برای ایجاد چنین رابطه‌ای بیش از حد شکست خورده است؛ زیرا او در متوقف کردن جنگ بروس با جنایت وسواس زیادی پیدا می‌کند و جزء دوستان صمیمی بتمن که دشمن او شدند تبدیل خواهد شد. بتمن فلش‌پوینت حتی تا آنجا پیش می‌رود که با بن متحد می‌شود و اسلحه‌ای را روی سر پسرش می‌گذارد و تهدید می‌کند که اگر به کار خود ادامه دهد ماشه را می‌کشد. این جنگ بین پدر و پسر به سادگی غم انگیز است زیرا این دو می‌توانستند شریک ایده آلی باشند اما در عوض به رقیب یکدیگر تبدیل شدند.

Talia Al Ghul

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

دوستان صمیمی بتمن که دشمن او شدند

بروس وین متأسفانه دوست دارد وارد روابط سمی شود؛ رزیرا مهم‌ترین زن زندگی او تالیا الغول بود که یکی از دشمنان برتر بتمن که قبلا دوست او بودند ، قرار گرفت. تالیا دائماً سعی می‌کند بروس را اغوا کند اما فقط به عنوان وسیله‌ای برای تبدیل بتمن به ژنرال بعدی League of Assassins و وارث راس الغول. خیانت‌های تالیا حتی به بروس وین هم ختم نمی‌شود. او یک بار شبیه سازی بزرگسالان دامیان را به قصد کشتن پسرش ایجاد کرد؛ زیرا او راه‌‎های غیر کشنده بروس را انتخاب کرد. شرم آور است زیرا به نظر می‌رسد بروس و تالیا واقعاً یکدیگر را دوست دارند، اما آن‌ها در مسیرهای بسیار متفاوتی گیر کرده‌اند.

Hush

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

دشمنان برتر بتمن که قبلا دوست او بودند

توماس الیوت دوست دوران کودکی بروس وین بود که گذشته تاریکی به سر برده است. او مخفیانه اقدام به کشتن والدین خود کرد تا بتواند پول آن‌ها را به ارث ببرد. زمانی که توماس وین جان مادرش را نجات داد، تامی عهد کرد که وین‌ها را به دلیل از بین بردن شانس ارث از او نابود کند. تامی نقش دوست بروس را حتی در بزرگسالی بازی کرد؛ اما در نهایت به هاش تبدیل شد. به جای استفاده از تمام منابع خود برای کمک به مردم، تمام دغدغه‌هاش، نابود کردن زندگی دوست سابقش بتمن است.

Telltale Vicki Vale

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

دشمنانی که دوست بتمن بودند

جهان Telltale از بردن رویدادها و شخصیت‌ها به سمت و سوی منحصر به فرد خود لذت می‌برد. به طور معمول، ویکی به ندرت چیزی بیشتر از یک بازی لویس لین در شهر گاتهام است و به نظر می‌رسد که در ابتدا همینطور باشد تا زمانی که فاش شود که او شرور اصلی فصل اول Batman: The Telltale Series است. ویکی به عنوان یک علاقه عاشقانه برای بروس وین شروع می‌شود و طبق معمول یک گزارشگر واقعی به نظر می‌رسد، اما مشخص می‌شود که او لیدی آرکام است و جزء دشمنانی که دوست بتمن بودند ، است. ویکی به عنوان رهبر فرزندان آرکام، با تظاهر به نزدیک شدن به بروس، به بروس خیانت می‌کند، اما سعی کرد او را بکشد زیرا او و وینز را بهتر از خانواده فالکون نمی‌داند.

Injustice Superman

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

10 تا از دشمنان بتمن که دوست آن بودند

در دنیای Injustice دوستان صمیمی بتمن که دشمن او شدند ، زیاد است؛ اما هیچ کدام به اندازه پشت کردن سوپرمن به بتمن تأثیرگذار نیستند. با تبدیل شدن کلارک به یک دیکتاتور بی رحم، بروس نمی‌خواست به دوستش خیانت کند؛ اما نمی‌توانست به راهی که سوپرمن را به سمت استبداد و شرارت می‌برد، بپیوندد. درک انتخاب سوپرمن کاملاً غیرممکن نیست. جوکر او را به کشتن همسر باردار خود و نابود کردن متروپلیس به او القا کرد. اگر کسی سزاوار شکستن است، کلارک بود؛ اما او بیگناهان را مبهوت کرد و کل سیاره را تحت حکومت نظامی قرار داد، بنابراین بتمن را به ایجاد شورشی برای سرنگونی مردی که زمانی برادرش می‌دانست، سوق داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های سوپرمن

بهترین کمیک های لیگ عدالت

Two-Face

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

نزدیکان بتمن که تبدیل به دشمن او شدند

برای مدتی به نظر می‌رسید هاروی دنت امید گاتهام سیتی بود؛ زیرا او یک دادستان محترم منطقه بود که بدون نیاز به زدن ماسک، لشکر جنایتکاران را از بین می‌برد. متأسفانه، وقتی صحبت از زندگی بروس وین می‌شود، چیزهای خوب خوب نمی‌مانند و او شاهد بود که دوست خوبش قربانی یک سوء قصد نافرجام شد. ذهن هاروی به شکلی از اختلال هویت تجزیه‌ای به دو قسمت تقسیم شد که یک طرف نشان دهنده تمام خشم، نفرت و ظلم هاروی است. هاروی دنت تبدیل به شخصیت شرور Two-Face شد که از دانش تخصصی خود در مورد سیستم جنایی استفاده کرد تا به ارباب جنایتکار بزرگ شهر گاتهام و دشمن بتمن تبدیل شود.

Red Hood

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

رد هود بیشتر به عنوان یک ضدقهرمان شناخته می شود؛ اما در اولین بازی خود، دشمنان برتر بتمن که قبلا دوست او بودند . جیسون تاد به دست جوکر مرد؛ اما توسط گودال لازاروس راس الغول زنده شد و هر ذره محدودیتی که جیسون داشت از بین رفت و او را به خلاف آنچه بروس می‌خواست تبدیل کرد. در خط داستانی Under The Red Hood، مبارزه با جیسون برای بتمن هم یک مبارزه فیزیکی و هم عاطفی بود؛ زیرا او باید با پسر خوانده‌اش مبارزه می‌کرد که همه روش‌هایش را به چیزی تاریک‌تر تبدیل کرد. بعداً، جیسون برای مبارزه در کنار خانواده خفاش‌ها بازگشت؛ اما مرحله خائنانه او همچنان مشهورترین داستان او در دنیای دی سی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو