10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند از نگاه سایت فیگار

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

4

1402/5/29

14:02


برخی از کمیک های بتمن بسیار خجالت آور هستند که طرفداران دوست دارند آن ها را فراموش کنند. حال میخواهیم 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند معرفی…

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند از نگاه سایت فیگار

برخی از کمیک های بتمن بسیار خجالت آور هستند که طرفداران دوست دارند آن ها را فراموش کنند. حال میخواهیم 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند معرفی کنیم.

بتمن در برخی داستان‌هایی که در آن‌ها نقش داشته، با برخی اتفاقات خجالت‌آور روبرو شده است. برخی از این کمیک‌ها شامل ” All Star Batman And Robin” تا “Night Cries” هستند که طرفداران بیشتر تمایل دارند این داستان‌ها را فراموش کنند. در اینجا لیست 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند قرار گرفته و در ادامه تمامی آن‌ها بررسی می‌شوند.

بتمن یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان دی‌سی کامیکس بوده و برخی از بهترین کمیکس‌های دی‌سی درباره او است. اما هیچ شخصیتی در دی سی کمیک بهترین داستان ها را نداشته است. ۸۴ سال پس از ظهور بتمن می‌گذرد و او در داستان‌هایی نقش داشته که طرفدارانش نمی‌خواهند دوباره آن‌ها را بخوانند. دلیل خوانده نشدن این کمیک‌ها از شخصیت محبوب دی سی که بتمن باشد، چیست؟

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

  • کمیک های بتمن که هوادارن از آن فراری هستند

در ادامه قرار است 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

برخی از این داستان‌های بتمن به موضوعات بحث‌برانگیز می‌پردازند، مانند اعتیاد و آزار کودکان که بسیار ناخوشایند هستند. برخی دیگر بیش از حد عجیب یا خسته‌کننده هستند و طرفداران بتمن لذت خواندن آن‌ها را ندارند. به طور کلی، همه در جامعه طرفداران از کمیکس‌هایی مانند Batman Ninja، The Dark Knight Strikes Again و Batman: Odyssey دوری می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند را معرفی کنیم تا شما نیز با آن‌ها آشنا شوید.

Batman Ninja

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های جذاب بتمن که طرفداران آن را دوست ندارند

براساس انیمیشن جونپی میزوساکی، “Batman Ninja” داستان ماجراهای بروس وین پس از اینکه گوریلا گرود او را به ژاپن فئودال می‌فرستد را روایت می‌کند. در اینجا، او متوجه می‌شود که بیشتر همراهانش در انتظار او بوده‌اند و در یک کلان بت مشترکاً به همکاری پرداخته‌اند. متأسفانه، جوکر، بین و هارلی کوئین نیز در این دوره زمانی حضور دارند، بنابراین بتمن سامورایی و سایر شوالیه‌های گاتهام باید قبل از بازگشت به حالت فعلی آن‌ها را متوقف کنند.

“بتمن نینجا” در ابتدا یک ایده فوق‌العاده بر روی کاغذ بود. ترکیب بتمن و ژاپن فئودال باید بسیار شگفت‌انگیز باشد، به ویژه اگر در نظر بگیریم که طراحی شخصیت‌ها توسط خالق “آفرو سامورایی”، تاکاشی اوکازاکی انجام شده است. متأسفانه، هم فیلم و هم مانگای آن به قدری عمومی هستند که طرفداران بیشتری آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

بهترین کمیک های بتمن درباره ابرشروران گاتهام

Batman: Night Cries

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های بتمن که مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت

بتمن در حین تحقیق درباره یک سری قتل به نظر غیرمرتبط، یکی از تاریک‌ترین نقاط شهر گاتهام را کشف می‌کند. “Batman: Night Cries توسط آرچی گودوین و اسکات همپتون ساخته شده است که ابرقهرمانان قدرتمند را از داستان حذف کرده و بتمن را در برابر چیزی واقع‌گرایانه‌تر و بسیار خطرناک‌تر قرار می‌دهد که آن آزار جنسی کودکان است.

“ناله‌های شب” یک داستان دلخراش است. روایت این داستان آنچنان واضح نیست؛ اما دردی را نشان می‌دهد که آزار جنسی به کودکان وارد می‌کند. در این کمیک، بتمن با واقعیت مواجه می‌شود که او نمی‌تواند تمام جرم و جنایت را متوقف کند، به خصوص زمانی که در خانه‌هایی به نظر می‌رسند که قانون‌مند هستند. بتمن به پذیرش ناتوانی خود روبرو می‌شود که درک این موضوع برای طرفداران بسیار سخت است که قصه‌ای با این اصل ناراحت کننده را مجدداً مطالعه کنند.

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

Batman: Fortunate Son

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

“Batman: Fortunate Son”، نوشته جرارد جونز و با همکاری جین ها و باب کین، داستان بتمن و رابین را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند ایزاک کرو، یک ستاره راک که به یک تبهکار تبدیل شده است را متوقف کنند. عجله در دستگیری کرو، بتمن و رابین را مجبور می‌کند تا با اختلافات بین نسلی خود روبرو شوند، به ویژه در مورد موسیقی راک که بتمن آن را ذاتاً شیطانی می‌داند.

خط داستانی “بتمن: پسر خوش شانس” بسیار بی معنی بوده و اشتباه این کمیک، جدی گرفتن داستان می‌باشد که به همین دلیل جزء کمیک های بتمن که هوادارن از آن فراری هستند ، قرار گرفته است. اگرچه به رابطه پدر و پسری بین بتمن و رابین به طور محتاطانه پرداخت می‌کند؛ اما آن را به یک درس اخلاقی عمومی و ناراحت‌کننده تشبیه می‌دهد.

10 تکنولوژی استفاده نشده توسط بتمن

Batman: City Of Crime

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های بتمن که هوادارن از آن فراری هستند

Batman: City Of Crime، نوشته دیوید لافام، با همکاری رامون بچس و نیتان ماسنجیل، بتمن را در پی کشف یک توطئه بین افراد برجسته‌ی گاتهام قرار می‌دهد که داستان پس از تحقیقات او درباره‌ی ناپدید شدن یک دختر می‌باشد. این کمیک او را در برابر “ The Body“، یک گروه از موجودات مبتنی بر خاک که به شهر تجاوز کرده‌اند، قرار می‌دهد.

“شهر جنایت” به طور ویژه جذابیت خاصی ندارد. “The Body” یک استعاره آشکار برای فساد و یک شخصیت عمومی است. درک این کمیک بحث برانگیز دشوار نبوده و از نظر احساسی آزاردهنده نیست؛ اما داستان آن جالب نمی‌باشد.

10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند

Batman: Odyssey

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های جذاب بتمن که طرفداران آن را دوست ندارند

Batman: Odyssey نوشته نیل آدامز، داستانی برای مطالعه شخصیت بسیار عجیب است. پس از تقریباً کشتن یک مرد، بروس وین به عنوان یک نگهبان خودسر سفر خود را آغاز می‌کند. این کمیک به طور همزمان دربارهٔ افکار بتمن بوده که چگونه این تجربه را با چندین نبرد مختلف ترکیب می‌کند، به طوری که حسی تبهکارانه عجیب در او به وجود می‌آید.

“Odyssey” یکی از سری‌ داستان‌های ناراحت‌کننده‌تر بتمن است. هنر بیش از حد نیل آدامز، ظاهری کابوس‌وارانه به بتمن می‌بخشد. این با احساس عجیب داستان هماهنگی کامل دارد؛ اما موضوع آن را بهتر نمی‌کند. این کمیک شامل برخی از لحظات عجیب‌ترین بتمن است. بروس وین در حال سواری بر تی‌رکس، شکستن دیوار چهارم برای شکایت از آلفرد و تبدیل شدن به یک مرد شوم با تفنگ، فقط برخی از نمونه‌هایی هستند که آدامز آن را به نمایش گذاشته است تا مرزهای شرکت دی‌ سی را به چالش بکشد.

14 ارتباط مهم بتمن با دنیای تکنولوژی

Batman: The Cult

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های بتمن که مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت

در “The Cult”، دیکن جوزف بلک‌فایر، رهبر متحدین فرقه‌ای قاتل، بتمن را ربوده و شستوشوی مغزی می‌دهد تا او را به سرباز خود تبدیل کند. اگرچه شوالیه تاریکی موفق می‌شود فرار کند؛ اما باید با آثار احساسی شکنجه‌اش مقابله کند در حالی که سعی می‌کند جلوی جنایت‌های بی‌شرمانه بلک‌فایر را بگیرد.

“The Cult” نوشته جیم استارلین، برنی رایتسون، بیل ری و دنی اونیل می‌باشد که نسبت به داستان‌های دیگر شوالیه تاریکی بسیار متفاوت است؛ اما به شکلی مطلوب نیست. دیکن بلک‌فایر یک شرور عمومی است و جزء از شروران بتمن قرار می‌گیرد. The Cult بسیار متفاوت بوده که آن جزء کمیک های جذاب بتمن که طرفداران آن را دوست ندارند ، قرار گرفته است.

بهترین کمیک بتمن خارج از شهر گاتهام

Batman: The Widening Gyre

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

در “The Widening Gyre” که توسط کوین اسمیت نوشته شده است، بتمن با یک نگهبان جدید مرموز به نام بافومت دوست می‌شود و در عین حال رابطهٔ عاشقانه‌ای با یک آشنای قدیمی به نام سیلور سنت کلود برقرار می‌کند. این کمیک به طور خاص بر ناتوانی بتمن در داشتن یک زندگی عادی به دلیل شغلش، تمرکز می‌کند.

اسمیت به خاطر نوشتن خودمحورانه کمیک “گرداب گسترده”، مورد انتقاد طرفدارن قرار گرفت. او اونوماتوپئیا، شروری که او خلق کرده بود، به داستان وارد کرد. به علاوه، او با شوخ‌طبعی بیش از حد و جوک‌های بی‌ادبانه خود پیش رو شد و یک لحظه مهم از “Batman: Year One” را با اضافه کردن تغییرات به طور معنادار خراب کرد و آن را به “that time Batman peed his pants” تغییر داد. حتی اگر “گرداب گسترده” یک داستان جالب باشد، طرفداران نمی‌توانند این نقص را ببخشند.

بهترین شرور های شبیه بتمن

Batman: Venom

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های بتمن که هوادارن از آن فراری هستند

در “Batman: Venom” که توسط دنیس اونیل، خوسه لوئیس گارسیا-لوپز، راسل براون و ترور فان ایدن نوشته شده است، بتمن به یک داروی افزایش دهنده قدرت روی می‌آورد تا بتواند به عنوان یک نگهبان بهتر عمل کند. وقتی نمی‌تواند یک دختر ربوده شده را نجات دهد، شروع به استفاده از ونوم خواهد کرد که به زودی به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

“بتمن: ونوم” قبل از ظهور بین که به عنوان یک شرور وابسته به ونوم شناخته شده است، داستان بتمنی را روایت می‌کند که به سطح پایینی از قدرت‌های خود می‌رسد. این قهرمان از خود ناراضی بوده و مایل است بهتر عمل کند که اشتباه در قضاوت او باعث می‌شود او به سطحی حتی پایین‌تر فرو پاشد. طرفداران متعصب بتمن، سخت می‌توانند ببینند که او به چنین روزی افتاده است.

The Dark Knight Strikes Again

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های جذاب بتمن که طرفداران آن را دوست ندارند

“The Dark Knight Strikes Again”، ادامه‌ای بر “بازگشت شوالیه تاریکی” مشهور و ساختهٔ فرانک میلر و لین وارلی است و روایت می‌کند که چه اتفاقی رخ می‌دهد وقتی بتمن دوباره بازمی‌گردد. پس از سه سال پنهانی، بتمن سالخورده ظاهر می‌شود تا شورشی علیه لکس لوتور که اکنون رهبر یک آمریکای فاشیستی است را آغاز کند.

مشکل اصلی “تقابل دوباره شوالیه تاریکی” این است که به انتظارات از پیش تعیین شده پاسخ درستی نمی‌دهد. به همین دلیل این داستان مصور در لیست کمیک های بتمن که مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت ، جای خود را پیدا کرده است. روایت این داستان سعی می‌کند فرمولی احساسی از گذشته بتمن را تکرار کند؛ اما به شکل نوشتاری طنزآمیز سخت دیده می‌شود. این داستان به گونه‌ای بی‌دقت اجرا شده است که طرفداران ترجیح می‌دهند آن را نادیده بگیرند.

بهترین کمیک های بتمن

All Star Batman & Robin The Boy Wonder

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

کمیک های بتمن که مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت

“All Star Batman & Robin The Boy Wonder”، نوشتهٔ فرانک میلر و جیم لی، لحظات دیدار اولیهٔ بروس وین و دیک گریسون، همچنین آموزش دیک به عنوان رابین را بازنویسی می‌کند. این شاید بی‌ ارتباط‌ ترین تصوری از شوالیه تاریکی باشد؛ زیرا او را به عنوان یک آزاردهنده کودکان که به پلیس‌ها حمله می‌کند نمایش داده می‌شود.

“ستاره‌ای بتمن و رابین بچه‌تر” احتمالاً مشهورترین کمیک بتمن می‌باشد که طرفداران آن را منفورترین کمیک بتمن می‌دانند. با اینکه فرانک میلر کمیک‌های افسانه‌ای بسیاری را در دی سی کامیکس دارد؛ اما این کمیک مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت که از درک آن‌ها خارج بود. بتمن هرگز به عنوان یک نگهبان بی‌اخلاق و خشن نمایش داده نشده است. طرفداران به هیچ عنوان نمی‌توانند این کمیک را فراموش کنند و همیشه از آن فراری خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو