بهترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران

بهترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران


منبع: گیمفا

3

1402/4/1

13:32


ژانر کمدی از محبوبیت بسیار زیادی در سینمای ایران برخوردار است و تاکنون فیلم‌های کمدی بسیار زیاد و جذابی ساخته شدند.

بهترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران

ژانر کمدی از محبوبیت بسیار زیادی در سینمای ایران برخوردار است و تاکنون فیلم‌های کمدی بسیار زیاد و جذابی ساخته شدند.

در سینمای ایران فیلم‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما با نگاهی به گذشته می‌توان متوجه شد که آثار کمدی سلطه بیشتری نسبت به دیگر ژانرها در سینمای ایران دارند و بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. در حقیقت، نه تنها طیف فیلم‌های کمدی ساخته شده در سینمای ایران بسیار زیاد است بلکه ترکیب آن‌ها با ژانرهای مختلفی همچون عاشقانه، اجتماعی و … نیز توانسته جذابیت این آثار را دو چندان کند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی کمدی ایران بپردازیم که توانستند خنده‌های بسیار زیادی را برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورند و اوقات خوشی را برای ما رقم بزنند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم اجاره نشین‌ها

فیلم اجاره نشین‌ها

فیلم اجاره نشین‌ها
  • محصول سال: ۱۳۶۶
  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: اکبر عبدی، عزت الله انتظامی، حسین سرشار و رضا رویگری

فیلم «اجاره نشین‌ها» اثری در ژانر کمدی و درام است که در سال ۱۳۶۵ ساخته شد و یک سال پس از آن نیز به روی پرده سینماها آمد. این اثر به هنگام اکران خودش توانست به فروش بسیار زیادی دست پیدا کند و پرفروش‌ترین فیلم سال شود و در عین حال، تحسین بیننده‌ها را بدست بیاورد و از جمله بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران لقب بگیرد.

فیلم «اجاره نشین‌ها» همانطور که از نامش پیدا است، داستان ساکنین یک آپارتمان نیاز به تعمیر در حاشیه شهر تهران را دنبال می‌کند. مالک این آپارتمان از دنیا رفته و وارثی ندارد و همین نیز باعث شده تا امور کارها در اختیار مباشر مالک قرار بگیرد، کسی که قصد دارد این ملک را تصاحب کند. این در حالی است که مستأجرها به دنبال تعمیر ساختمان فرسوده هستند.

فیلم «اجاره نشین‌ها» از جمله فیلم‌های متفاوت دهه شصت میلادی بود که توانست پا را فراتر بگذارد و مسائل اجتماعی مختلفی را درون داستان طنز و خنده‌دار خودش بگنجاند. همین نیز سبب شده تا با گذشت این همه سال، این فیلم همچنان در بین مخاطبان از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله

فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله

فیلم کلاه قرمزی و پسر خاله
  • محصول سال: ۱۳۷۳
  • کارگردان: ایرج طهماسب
  • بازیگران: ایرج طهماسب، فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و مرضیه محبوب

فیلم «کلاه قرمزی و پسر خاله» یکی از پر مخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود که بسیاری از افراد با آن خاطره دارند و از تماشای آن بسیار لذت برده‌اند. این اثر یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها نیز محسوب می‌شود و توانسته تحسین بسیاری از افراد را بدست بیاورد.

فیلم «کلاه قرمزی و پسر خاله» داستان کلاه قرمزی را روایت می‌کند که پس از اخراجش از مدرسه و عدم موفقیتش در پیدا کردن کار، تصمیم می‌گیرد تا روانه تلویزیون و برنامه آقای مجری شود. او در تهران به نزد پسر خاله‌‎اش می‌رود تا با کمک او خود را به آقای مجری برساند.

فیلم لیلی با من است

فیلم لیلی با من است

فیلم لیلی با من است
  • محصول سال: ۱۳۷۴
  • کارگردان: کمال تبریزی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، محمود عزیزی و مازیار صالحی

کمال تبریزی نه تنها سکان کارگردانی فیلم «لیلی با من است» را در دست داشته بلکه فیلم‌نامه آن را نیز به همراه رضا مقصودی قلم زده و خودش نیز آن را تدوین کرده است. این فیلم به عنوان اولین فیلم دفاع مقدس کمدی سینمای ایران شهرت دارد که برای اولین بار موضوع جنگ ایران و عراق و دفاع مقدس را با جنبه‌های طنز برای مخاطبان به نمایش درآورده بود.

همین جنبه‌های طنز این داستان جنگی سبب شده بود تا فیلم «لیلی با من است» به اثری متفاوت تبدیل شود و توجه مخاطبان را به خودش جلب کند به طوریکه اکنون از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های طنز با موضوع جنگ یاد می‌شود.

فیلم «لیلی با من است» داستان فیلمبردار تلویزیون به نام صادق مشکینی را دنبال می‌کند که باید برای فیلمبرداری از اسرای عراقی به خط مقدم جبهه برود اما او از جنگ و جبهه ترس بسیاری دارد ولی برای اینکه بتواند وام بگیرد و خانه نیمه ساخته‌اش را تکمیل کند، مجبور به انجام این کار می‌شود. با این حال، در طول مسیر دست به هر کاری می‌زند تا به خط مقدم نرسد اما موفق نمی‌شود.

فیلم مارمولک

فیلم مارمولک

فیلم مارمولک
  • محصول سال: ۱۳۸۲
  • کارگردان: کمال تبریزی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، مهران رجبی، بهرام ابراهیمی و رعنا آزادی‌ور

فیلم‎‌نامه فیلم «مارمولک» را پیمان قاسم خانی قلم زده است، کسی که برای نگارش داستان آن از فیلم ما فرشته نیستیم (We’re No Angels) محصول سال ۱۹۸۹ و فیلم زائر (The Pilgrim) محصول سال ۱۹۲۳ به کارگردانی چارلی چاپلین الهام گرفته و داستان آن را همسو با فرهنگ ایران کرده تا برداشتی متفاوت از روحانیت و جامعه ارائه کند.

فیلم «مارمولک» اکران پر سروصدایی داشت و با وجود اکران کوتاهش روی پرده سینماها، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و توانست پیام خودش را به آن‌ها منتقل کند و در عین حال، لحظات کمدی دلنشین و جذابی را رقم بزند. با این وجود، انتقادهایی نیز از این اثر صورت گرفته بود.

فیلم «مارمولک» داستان رضا مثقالی ملقب به رضا مارمولک را دنبال می‌کند که سابقه دزدی دارد و بارها دستگیر شده است. با این حال، زمانی که او در یک بیمارستان بستری است،‌ فرصت آن را پیدا می‌کند تا با لباس روحانیت از بیمارستان بگریزد و حالا قصد دارد هر طور که شده از مرز فرار کند.

فیلم مهمان مامان

فیلم مهمان مامان

فیلم مهمان مامان
  • محصول سال: ۱۳۸۲
  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: امین حیایی، گلاب آدینه، پارسا پیروزفر و حسن پورشیرازی

فیلم «مهمان مامان» اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته هوشنگ مرادی کرمانی است که فیلم‌نامه آن را خود هوشنگ مرادی کرمانی به همراه وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی قلم زده‌اند. این اثر هجدهمین فیلم داریوش مهرجویی به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۲ روی پرده سینماها قرار داشت و توانست به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند.

این فیلم با استقبال خوبی از سوی بیننده‌ها مواجه شد و توانست در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کند. این اثر داستان یک مادر را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود خواهرزاده‌اش به همراه نوعروسش قرار است به خانه آن‌ها بیایند. همین نیز باعث می‌شود تا او دستپاچه و هراسان به دنبال تمیز کردن وضعیت ظاهری خانه باشد.

با این حال، اوضاع زمانی برای مادر وخیم‌تر می‌شود که با اصرار پدر یدالله مهمانان برای شام می‌مانند و این در حالی است که هیچ مواد خوراکی برای پخت شام در خانه نیست. همین نیز باعث می‌شود تا مادر به خانه‌های همسایه‌ها برود تا بتواند شامی برای مهمانان تدارک ببیند و همین نیز ماجراهای جالب و خنده‌داری را رقم می‌زند.

فیلم اخراجی‌ها

فیلم اخراجی‌ها

فیلم اخراجی‌ها
  • محصول سال: ۱۳۸۵
  • کارگردان: مسعود ده نمکی
  • بازیگران: کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، امین حیایی و محمدرضا شریفی نیا

فیلم «اخراجی‌ها» اولین فیلم داستانی مسعود ده نمکی به شمار می‌رود، کسی که قبل از این اثر دو مستند را ساخته بود. این فیلم توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و جنبه‌های طنز را وارد داستان جنگی خودش کند و برداشتی متفاوت از دفاع مقدس را برای مخاطبان به نمایش بگذارد که با استقبال بسیار خوبی نیز از سوی بیننده‌ها روبه‌رو شد.

فیلم «اخراجی‌ها» داستان خلافکاری از جنوب تهران به نام مجید را روایت می‌کند که عاشق دختر میرزا شده و برای اینکه سر به راه شدن خودش را نشان بدهد، تصمیم می‌گیرد تا به همراه دوستانش به جبهه بروند. آن‌ها با مخالفت‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند و پس از رسیدن به جبهه نیز ماجراهای خنده‌دار و جالبی را رقم می‌زنند. این اثر توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و پرفروش‌ترین فیلم سال شود.

فیلم دایره زنگی

فیلم دایره زنگی

فیلم دایره زنگی
  • محصول سال: ۱۳۸۶
  • کارگردان: پریسا بخت‌آور
  • بازیگران: مهران مدیری، محمدرضا شریفی نیا، صابر ابر، امید روحانی و گوهر خیراندیش

فیلم «دایره زنگی» یکی از فیلم‌های کمدی دهه هشتاد به شمار می‌رود که برخی از مسائل اجتماعی آن دوران را برای مخاطبان و در قالب طنز به نمایش در آورده است. معضل ماهواره و عمق تأثیر آن در اجتماع آن موضوع این اثر کمدی است که با حضور بازیگرانی برجسته و بااستعداد همراه است.

فیلم «دایره زنگی» اولین فیلم بلند پریسا بخت‌آور است که فیلم‌نامه آن را اصغر فرهادی قلم زده است. این فیلم داستان محمد و شیرین را دنبال می‌کند که برای تعمیر ماشین پدرش به پول نیاز دارند و به همین دلیل نیز تصمیم می‌گیرند تا به بالا شهر تهران بروند و با نصب ماهواره پول بدست بیاورند و همین نیز شروعی بر ماجراجویی‌های جالب و خنده‌دار در یک آپارتمان می‌شود.

فیلم سن پطرزبورگ

فیلم سن پطرزبورگ

فیلم سن پطرزبورگ
  • محصول سال: ۱۳۸۸
  • کارگردان: بهروز افخمی
  • بازیگران: پیمان قاسم خانی، امین حیایی و محسن تنابنده

فیلم «سن پطرزبورگ» دهمین فیلم ساخته شده توسط بهروز افخمی است که در سال ۱۳۸۸ روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم که پیمان قاسم خانی فیلم‌نامه آن را به همراه مهراب قاسم خانی قلم زده، توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و توجه بیننده‌های زیادی را به خودش جلب کند. پویایی جذاب و جالب میان پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده نیز یکی از دلایل موفقیت این اثر به شمار می‌رود و توانسته جذابیت دو چندانی به آن ببخشد اگرچه سازندگان نتوانستند به خوبی از استعداد امین حیایی در این اثر کمدی بهره ببرند.

داستان فیلم «سن پطرزبورگ» داستان دو خلافکار ساده و خرده‌پا را دنبال می‌کند که به طور اتفاقی از وجود گنج میراث تزار روسیه باخبر می‌شوند و به همین دلیل نیز دست به هر کاری می‌زنند تا بتوانند این گنج را مال خود کنند و همین نیز باعث شکل‌گیری ماجراهای جالب و خنده‌داری می‌شود.

فیلم پسر آدم دختر حوا

فیلم پسر آدم دختر حوا

فیلم پسر آدم دختر حوا
  • محصول سال: ۱۳۸۹
  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: مهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان و شیلا خداد

فیلم «پسر آدم دختر حوا» در سال ۱۳۸۷ ساخته شده بود اما در اوایل تابستان ۱۳۸۹ روی پرده سینماها اکران شد. این اثر دومین تجربه کارگردانی سینمایی بلند رامبد جوان به شمار می‌رود و فیلم‌نامه این اثر را نیز محمدرضا احمدی پیشکوهی قلم زده است. فیلم «پسر آدم دختر حوا» توانست به موفقیت چشم‎‌گیری در اواخر دهه هشتاد سینمای ایران دست پیدا کند و به موفق‌ترین، پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم آن سال تبدیل شود.

این فیلم داستان دو وکیل را دنبال می‌کند که یک دفتر کار به هر دوی آن‌ها واگذار شده و در حقیقت، سر آن‌ها کلاه گذاشته شده است. حالا، آن‌ها سعی دارند تا هر طور که شده این دفتر را از آن خود کنند و در این میان نیز هر کدام وکالت یک زوج که خواستار طلاق هستند را برعهده می‌گیرند و همین نیز رقابت بین آن‌ها را شدیدتر می‌کند.

فیلم ورود آقایان ممنوع

ورود آقایان ممنوع

فیلم ورود آقایان ممنوع
  • محصول سال: ۱۳۹۰
  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی و مانی حقیقی

پیمان قاسم‌خانی به خوبی توانسته توانایی‌های طنز خودش را اثبات کند و یکی از آثار مورد تحسین وی نیز فیلم «ورود آقایان ممنوع» است که به نویسندگی وی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده بود ولی در سال ۱۳۹۰ روی پرده سینماها اکران شده بود.

این فیلم که سکان کارگردانی آن را رامبد جوان در دست داشته بود، توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود و موفقیت بسیار زیادی کسب کند. حضور بازیگران برجسته و بااستعدادی همچون رضا عطاران و نقش‌آفرینی درخشان وی نیز در موفقیت این اثر بسیار تأثیرگذار بوده است.

فیلم «ورود آقایان ممنوع» داستان مدیر مدرسه‌ای دخترانه را روایت می‌کند که به شدت نسبت به ورود آقایان به مدرسه حساس است اما مجبور می‌شود تا در نیمه سال، یک معلم جایگزین مرد را وارد مدرسه کند تا از رقابت المپیاد جا نماند. ورود این معلم نیز شروعی بر اتفاقات جالب است.

فیلم گشت ارشاد

فیلم گشت ارشاد

فیلم گشت ارشاد
  • محصول سال: ۱۳۹۰
  • کارگردان: سعید سهیلی
  • بازیگران: پولاد کیمیایی،‌ حمید فرخ‌نژاد و ساعد سهیلی

فیلم «گشت ارشاد» یکی دیگر از فیلم‌های کمدی اجتماعی سینمای ایران به شمار می‌رود که ساخته سعید سهیلی است و به هنگام اکرانش در سال ۱۳۹۰ میلادی توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و در بین مخاطبان به محبوبیت زیادی برسد.

فیلم «گشت ارشاد» داستان سه جوان از جنوب تهران به نام عطا، حسن و عباس را دنبال می‌کند که برای بدست آوردن پول و گذراندن زندگی دست به خلاف می‌زنند. آن‌ها خودشان را در قالب مأمورین گشت ارشاد جا می‌زنند و از دختر و پسرهای جوان پول می‌گیرند. این در حالی است که هر کدام مشکلات خاص خودشان را در زندگی دارند و در ادامه نیز درگیر ماجراجویی خطرناکی می‌شوند.

فیلم «گشت ارشاد» موفقیت قابل توجهی کسب کرد و دنباله‌ای برای آن با حضور همان تیم بازیگران و ساخته سعید سهیلی در سال ۱۳۹۶ ساخته و اکران شد. فیلم گشت ارشاد ۳ نیز بدون حضور حمید فرخ‌نژاد در سال ۱۴۰۰ به روی پرده سینماها آمد.

فیلم نهنگ عنبر

فیلم نهنگ عنبر

فیلم نهنگ عنبر
  • محصول سال: ۱۳۹۴
  • کارگردان: سامان مقدم
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش و سام نوری

فیلم «نهنگ عنبر» در سال ۱۳۹۳ میلادی تولید شده بود و سکان کارگردانی آن را سامان مقدم در دست داشت. با این حال، طولانی شدن مسیر دریافت مجوز برای اکران این اثر و مجبور شدن سازندگان برای حذف برخی از صحنه‎‌های فیلم، سبب شد تا این اثر در اواخر سال ۱۳۹۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم «نهنگ عنبر» داستان مردی ۵۰ ساله به نام ارژنگ با بازی رضا عطاران را دنبال می‌کند که در زندگی خود تجربه‌های دردآور و سخت عاشقانه‌ای را پشت سر گذاشته است. حالا با گذشت سال‌ها از عشق کودکی‌اش به رویا با بازی مهناز افشار، همچنان عاشق او است. این فیلم روایت ماجراهای جالب ارژنگ برای بدست آوردن رویا را بازگو می‌کند.

فیلم «نهنگ عنبر» به هنگام اکرانش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین روبه‌رو شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال باشد. موفقیت این اثر نیز سبب ساخت دنباله‌ای برای آن تحت عنوان «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» شده بود. برخی از افراد به شباهت‌های این اثر با فیلم فارست گامپ (Forrest Gump) محصول سال ۱۹۹۴ میلادی اشاره داشتند.

فیلم خوب بد جلف

فیلم خوب بد جلف

فیلم خوب بد جلف
  • محصول سال: ۱۳۹۵
  • کارگردان: پیمان قاسم خانی
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی و ویشکا آسایش

فیلم «خوب بد جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی در سال ۱۳۹۴ تولید شد و مدتی بعد در سال ۱۳۹۵ به روی پرده سینماها آمد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز اکران شد و به یکی از بهترین فیلم‌های آن سال و همچنین نوروز سال ۱۳۹۶ تبدیل شد.

فیلم‌نامه فیلم «خوب بد جلف» را پیمان قاسم خانی در دست داشته و گزینه‌های متفاوتی همچون رامبد جوان، سروش صحت و حسن فتحی برای کارگردانی مد نظر بودند اما همکاری با این کارگردان‌ها میسر نشد تا اینکه خود پیمان قاسم خانی روی صندلی کارگردانی این اثر نشست.

دو دنباله برای این اثر نیز در سال‌های بعد ساخته و پخش شدند. دنباله اول فیلمی سینمایی تحت عنوان «خوب بد جلف: ارتش سری» بود که در سال ۱۳۹۸ پخش شد و دنباله دوم نیز سریالی ۱۳ قسمتی بود که تحت عنوان «خوب بد جلف: رادیواکتیو» در سال ۱۳۹۹ در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

فیلم آینه بغل

فیلم آینه بغل

فیلم آینه بغل
  • محصول سال: ۱۳۹۶
  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: جواد عزتی، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر و نازنین بیاتی

بابک و میثم کایدان فیلم‌نامه فیلم کمدی «آینه بغل» را قلم زده‌اند و سکان کارگردانی این اثر را نیز منوچهر هادی در دست داشته است، فیلمی که در میانه سال ۱۳۹۶ روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه مخاطبان را به خودش جلب کند و اثری موفق لقب بگیرد.

فیلم «آینه بغل» داستان پسری را روایت می‌کند که در گاراژ کار می‌کند و برای سالگرد نامزدی‌اش نیز ماشینی گران‌قیمت از گاراژ به امانت برمی‌دارد اما در یک تصادف با ماشین شهرداری، آینه بغل ماشین می‌شکند و خسارت زیادی به جای می‌گذارد. حالا آن‌ها باید هر طور که شده رضایت صاحب ماشین را بدست بیاورند و همین نیز شروعی بر ماجراهای جالب و خنده‌دار می‌شود.

فیلم هزارپا

فیلم هزارپا

فیلم هزارپا
  • محصول سال: ۱۳۹۷
  • کارگردان: ابوالحسن داوودی
  • بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی و مهران احمدی

فیلم «هزارپا» به هنگام اکرانش در سال ۱۳۹۷ توانست مورد توجه بیننده‌های بسیار زیادی قرار بگیرد و افراد بسیار زیادی را به سمت سینماها بکشاند. به همین دلیل نیز این اثر توانست فروش بسیار خوبی را پشت سر بگذراند و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ و همچنین تاریخ سینمای ایران تبدیل شود.

فیلم «هزارپا» داستان دو دوست به نام رضا نیازی و منصور را روایت می‌کند که کیف‌قاپ هستند و متوجه می‌شوند دختری پولدار نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند. رضا نیز که پایش را در تصادف از دست داده، تصمیم می‌گیرد تا به این دختر نزدیک شود تا با وی ازدواج کند. همین نیز آن‌ها را وارد ماجراهای بسیار جالبی می‌کند.


در این مطلب به معرفی برخی از بهترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران پرداختیم. البته در این میان فیلم‌های دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلم مرد عوضی – محصول سال ۱۳۷۶

فیلم مومیایی ۳ – محصول سال ۱۳۷۸

فیلم نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ – محصول سال ۱۳۸۰

فیلم چند می‌گیری گریه کنی؟ – محصول سال ۱۳۸۴

فیلم بی پولی – محصول سال ۱۳۸۶

فیلم ضدگلوله – محصول سال ۱۳۹۰

فیلم خوابم می‌آد – محصول سال ۱۳۹۰

فیلم طبقه حساس – محصول سال ۱۳۹۲

فیلم رد کارپت – محصول سال ۱۳۹۲

فیلم خط ویژه – محصول سال ۱۳۹۲

فیلم در مدت معلوم – محصول سال ۱۳۹۳

فیلم بارکد – محصول سال ۱۳۹۴

فیلم زاپاس – محصول سال ۱۳۹۴

فیلم اکسیدان – محصول سال ۱۳۹۵

فیلم ساعت پنج عصر – محصول سال ۱۳۹۵

فیلم تگزاس – محصول سال ۱۳۹۶

فیلم مصادره – محصول سال ۱۳۹۶

فیلم خجالت نکش – محصول سال ۱۳۹۶

فیلم چهار انگشت – محصول سال ۱۳۹۷

فیلم مطرب – محصول سال ۱۳۹۷

فیلم سامورایی در برلین – محصول سال ۱۳۹۷

فیلم چشم و گوش بسته – محصول سال ۱۳۹۸

فیلم جهان با من برقص – محصول سال ۱۳۹۸

فیلم انفرادی – محصول سال ۱۳۹۸

فیلم فسیل – محصول سال ۱۳۹۹

فیلم دینامیت – محصول سال ۱۴۰۰

نظر شما درباره فیلم‌های معرفی شده در این مطلب چیست و از کدام یک از فیلم‌های کمدی سینمای ایران بیشتر لذت بردید؟

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو