سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین!

منبع: تکراتو

3

1402/4/1

21:01


سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین ارقام عجیب و غریبی را نشان می‌دهد.

سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین!

سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین ارقام عجیب و غریبی را نشان می‌دهد.

در خبری عجیب عنوان شده است که سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین، ارقام بالای درآمد این شرکت بزرگ فناوری از دو سال پیش تاکنون افزایش داده است. براساس گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH)، یک سازمان غیرانتفاعی فاش کرده است که گوگل از 2 سال پیش تاکنون مبلغی بالغ‌بر 10.2 میلیون دلار فقط از تبلیغات کلینیک‌های سقط جنین جعلی درآمدزایی کرده است.

بیشتر بخوانید: رابط کاربری موتور جستجوی گوگل تغییر کرد؛ پیشنهاد موضوعات مرتبط با جستجو

سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین

به نقل از نشریه آمریکایی د هیل، براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شد، گوگل از تبلیغاتی که توسط گروه‌های ضد سقط جنین برای مراکز به اصطلاح حاملگی بحرانی ارائه می‌شود، سود تبلیغاتی می‌برد.

گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH)، یک سازمان غیرانتفاعی که هدف آن مقابله با اطلاعات نادرست برخط است، نشان داد که گوگل در دو سال گذشته حدود ۱۰.۲ میلیون دلار از تبلیغات کلینیک‌های سقط جنین جعلی درآمد داشته است.

سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین

براساس این گزارش، تبلیغات جعلی کلینیک ۱۵ هزار پرسش مرتبط با سقط جنین، مانند قرص سقط جنین، کلینیک سقط جنین و کلینیک سقط جنین در نزدیکی من را هدف قرار داده است. محققان مرکز مقابله با نفرت دیجیتال T فهرستی از ۱۸۸ وب سایت کلینیک جعلی را که بین اول مارس ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل سازمانی Semrush در جستجوی گوگل قرار داده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌های کلیدواژه‌ای نشان داد که ۸۴ درصد از ۱۸۸ کلینیک جعلی در برخی مواقع کاربرانی را هدف قرار داده‌اند که کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط با سقط جنین را جستجو می‌کنند. محققان دریافتند که ۷۱ درصد از وب‌سایت‌های کلینیک جعلی که در جستجوی گوگل تبلیغ می‌شوند، حداقل از تکنیک‌های فریبنده برای گمراه‌کردن متقاضیان سقط جنین استفاده می‌کنند. این تکنیک‌های فریبنده شامل ترویج ادعا‌های گمراه‌کننده‌ای بود که سقط جنین را با آسیب‌هایی مانند سرطان مرتبط می‌کردند.

محققان دریافتند که جنبش ضد سقط جنین چهار برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی گوگل برای پویش‌های آشکار برای محدود کردن مراقبت از سقط جنین، هزینه صرف تبلیغات جستجوی گوگل برای کلینیک‌های جعلی کرده که نشان دهنده تمرکز بر تبلیغات کلینیک‌های جعلی است.

این گزارش به‌دنبال گزارشی است که توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد که نشان می‌دهد تبلیغات خطرناک سقط جنین در ۸۳ درصد جستجو‌های گوگل برای سقط جنین را تشکیل می‌دهد.

سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین

در پاسخ به آن گزارش، گوگل اعلام کرد که هرگونه تبلیغاتی که قرص‌های بازگرداننده سقط جنین را تبلیغ می‌کند، حذف و تبلیغات حاوی ادعا‌های پزشکی اثبات‌نشده را ممنوع می‌کند.

با این حال، گزارش جدید نشان می‌دهد که گوگل حدود ۲.۶ میلیون دلار برای اجرای آگهی‌های جستجوی گوگل برای وب‌سایت‌های کلینیک جعلی که سقط جنین را ترویج می‌کنند، پذیرفته است. براساس این گزارش، مجموعاً ۷۲ وب‌سایت کلینیک جعلی برای ترویج بازگرداننده سقط جنین هزینه کردند و بین اکتبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ تبلیغات کردند.

یکی از سخنگویان گوگل گفت:

این شرکت از هر سازمانی که می‌خواهد برای افرادی که به دنبال اطلاعات خدمات سقط جنین هستند، تبلیغ کند، می‌خواهد تایید شود و به وضوح افشا کند که آیا سقط جنین ارائه می‌دهد یا نه.

این سخنگو همچنین گفت: «گوگل به تبلیغاتی که درمان‌های معکوس سقط جنین را ترویج می‌کنند اجازه فعالیت نمی‌دهد و تبلیغ‌کنندگان را از فریب دادن مردم در مورد خدماتی که ارائه می‌کنند، منع می‌کند. گوگل تبلیغاتی را که این خط‌مشی‌ها را نقض می‌کنند حذف یا مسدود می‌کند. می دانیم که افرادی به گوگل می‌آیند و به‌دنبال اطلاعاتی هستند که بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند و متعهد هستند که تبلیغات در این زمینه واضح و به‌راحتی قابل درک باشند.»

مرکز مقابله با نفرت دیجیتال توصیه می‌کند که گوگل درباره کلینیک‌های جعلی که تبلیغات دارند، شفاف‌سازی و کلینیک‌های واقعی سقط جنین را برجسته و اولویت‌بندی کند. همچنین به قانون‌گذاران توصیه می‌کند که به کمیسیون تجارت فدرال این اختیار را بدهند که تبلیغات گمراه‌کننده در مورد سقط جنین را ممنوع کند.

سخنگوی گوگل گفت:

این شرکت تبلیغ‌کنندگان را در این گزارش بررسی کرده و در مورد محتوایی که خط‌مشی‌های آن‌ها در رابطه با سقط جنین را نقض می‌کند، اقدامات اجرایی انجام داده است.

به گفته این سخنگو: «خط مشی افشای تبلیغات سقط جنین گوگل به‌طور خاص برای تبلیغ‌کنندگانی اعمال می‌شود که پرس و جو‌ها یا شرایط مربوط به سقط جنین را هدف قرار می‌دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سود عجیب گوگل از تبلیغات مراکز جعلی سقط جنین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو