هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل به‌زودی به پیکسل 8 پرو و در نهایت به اندروید می‌آید

منبع: تکراتو

2

1402/9/16

22:36


احتمالا به زودی هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل را در پیکسل 8 پرو ببینیم و در آینده‌ای نزدیک کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی نیز آن را تجربه کنند.

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل به‌زودی به پیکسل 8 پرو و در نهایت به اندروید می‌آید

احتمالا به زودی هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل را در پیکسل 8 پرو ببینیم و در آینده‌ای نزدیک کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی نیز آن را تجربه کنند.

Gemini ممکن است بزرگترین و قدرتمندترین مدل زبان بزرگ یا LLM باشد که گوگل تا به حال توسعه داده است، اما برای اجرا در مراکز داده بهتر از تلفن شما مناسب است. با این حال، با Gemini Nano ، این شرکت در تلاش است تا هوش مصنوعی جدیدش را به تلفن‌های هوشمند بیاورد. بدین‌منظور، نسخه کوچکتری از مدل زبانی هوش مصنوعی LLM خود را ساخته است که می‌تواند به صورت محلی و آفلاین بر روی دستگاه شما اجرا شود. هم‌اکنون، Pixel 8 Pro تنها گوشی سازگار با جمینی نانو است، اما گوگل مدل جدید را به عنوان بخش اصلی اندروید در آینده می‌بیند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل

اگر Pixel 8 Pro دارید، از امروز، دو چیز در گوشی شما توسط Gemini Nano ارائه می‌شود: ویژگی خلاصه‌سازی خودکار در برنامه Recorder و بخش Smart Reply از صفحه‌کلید Gboard. هر دو به عنوان بخشی از Pixel’s Feature Drop در دسامبر عرضه می‌شوند. هر دو به صورت آفلاین کار می‌کنند زیرا مدل بر روی خود دستگاه اجرا می‌شود، بنابراین باید در عملکرد، سریع باشند.

گوگل با Gemini Nano کار خود را بسیار جزئی آغاز کرده است. حتی قابلیت Smart Reply فقط در واتس اپ از Gemini پشتیبانی می‌کند، اگرچه گوگل می‌گوید سال آینده به برنامه‌های بیشتری می‌آید. و جمینی به طور کلی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، به این معنی که بسیاری از کاربران اصلاً نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

بنابراین انتظار نداشته باشید که Pixel 8 Pro شما به یکباره تبدیل به یک گوشی بسیار قدرتمند شود؛ اگرچه ممکن است به مرور زمان، و البته اگر Gemini به همان خوبی که گوگل فکر می‌کند، باشد؛ سال آینده، وقتی Google یک Bard مجهز به Gemini را به دستیار تلفن‌های Pixel بیاورد، شما حتی قابلیت‌هایی بیشتر از تجربه Gemini بر روی گوشی خود داشته باشید.

Nano کوچک‌ترین نسخه در بین مدل‌های Gemini است، اما Demis Hassabis، مدیر عامل Google DeepMind، می‌گوید که هنوز هم عملکرد خوبی دارد. اما در کل محدودیت‌های حافظه، محدودیت‌های سرعت، و مسائل دیگر نیز وجود دارد.

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل

مقایسه اندازه هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل با سایر مدل‌های زبانی Gemini

مدل هوش مصنوعی Gemini Nano در مقایسه با اندازه‌اش، بسیار خوب عمل می‌کند و بدیهی است که می‌توانددر آینده با گسترش یافتن و توسعه بیشتر، از امکانات بهتری نیز بهره‌مند شود. در واقع، هدف نانو این بود که نسخه‌ای از Gemini ایجاد کند که تا حد امکان بدون استفاده از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما یا استفاده بیش از حد از پردازنده گوشی، تجربه‌ای مناسب از قابلیت‌های هوش مصنوعی به کاربران ارائه کند.

گوگل همچنین در حال کار بر روی راهی برای توسعه و افزودن جمینی نانو در اندروید به طور وسیع و برای تمامی کاربران است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که پردازنده Tensor 3 گوگل تنها پردازنده ای است که می‌تواند این مدل را اجرا کند. اما گوگل همچنین در حال کار بر روی راهی برای ایجاد نانو در اندروید به صورت وسیع است؛ به همین دلیل، یک سرویس سیستمی جدید به نام AICore راه اندازی کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای وارد کردن ویژگی‌های مجهز به Gemini در برنامه‌های خود استفاده کنند.

گفتنی‌است که تلفن شما برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید گوگل برای موبایل، همچنان به یک تراشه بسیار پیشرفته برای کار کردن نیاز دارد، اما در پست وبلاگ گوگل که این ویژگی را اعلام می‌کند، از Qualcomm، Samsung و MediaTek به عنوان شرکت‌هایی که پردازنده‌های سازگار را تولید می‌کنند، نام برده شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند اکنون وارد Google’s early access program شوند و آن را تجربه کنند.

در چند سال گذشته، گوگل در مورد تلفن‌های پیکسل خود به عنوان دستگاه‌هایی با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کرده است. با تراشه‌های Tensor و اتصال نزدیک به همه سرویس‌های Google، قرار است با گذشت زمان بهتر و هوشمندتر شوند. با Gemini Nano، این موضوع می‌تواند در نهایت برای بسیاری از دستگاه‌های پیشرفته اندرویدی درست باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: TheVerge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو