بهترین و بدترین نکات از فیلم Extraction 2

بهترین و بدترین نکات از فیلم Extraction 2


منبع: گیمفا

5

1402/4/2

13:33


فیلم Extraction 2 جدیدترین اثر از کریس همسورث و سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که نکات خوب و بدی درون خودش دارد.

بهترین و بدترین نکات از فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2 جدیدترین اثر از کریس همسورث و سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که نکات خوب و بدی درون خودش دارد.

هشدار اسپویل!

فیلم استخراج ۲ (Extraction 2) یکی دیگر از فیلم‌های اکشن سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود و با وجود اینکه این اثر تازه کریس همسورث لحظات درخشان خوبی دارد، چندین لحظه بد نیز در آن به چشم می‌خورند. کریس همسورث پس از تلاش‌های ناموفقش همچون فیلم مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی (Men In Black: International) سرانجام با فیلم «استخراج» توانست فرنچایزی خارج از دنیای سینمایی مارول برای خودش خلق کند.

در فیلم «استخراج ۲» و به دنبال تجربه نزدیک به مرگ تایلر ریک با بازی کریس همسورث در پایان اتفاقات فیلم اول، او بار دیگر به خدمت گرفته می‌شود تا خواهر زن سابقش و بچه‎‌هایش را از یک زندان نجات بدهد. این اثر داستان سبک و ساده‌ای دارد و زمانی که اکشن آن پس از حدود ۳۰ دقیقه شروع می‌شود، دیگر غیر قابل توقف است.

با اینکه ممکن است عدم طرحی عمیق در داستان برای برخی از افراد یک مشکل به چشم بیاید اما باید گفت که تمرکز اصلی این اثر بیشتر روی خلق اکشن‌های خارق‌العاده است. این فیلم در این زمینه نیز موفق عمل کرده و این در حالی است که توسعه فیلم سوم استخراج نیز در دستور کار قرار گرفته است. در ادامه به معرفی بهترین لحظات و نکات از فیلم «استخراج ۲» می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱. سکانس اکشن ۲۱ دقیقه‌ای

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

یکی از بهترین سکانس‌ها در فیلم اصلی «استخراج» یک صحنه اکشن گسترده و یکپارچه بود که شبیه به یک برداشت پشت سرهم به نظر می‌رسید. یکی از نقاط قوت فیلم «استخراج ۲» نیز یک سکانس اکشن یکپارچه ۲۱ دقیقه‌ای است که در آن، ریک و تیمش وارد زندان می‌شوند و قصد دارند از آن بیرون بیایند. این سکانس اکشن ۲۱ دقیقه‌ای واقعا یک حرکت تأثیرگذار و برجسته فیلمسازی به شمار می‌رود که از هر چیزی درون خودش دارد.

از مبارزه تن به تن و تعقیب و گریز با ماشین گرفته تا اکشن‌های سوار بر هلیکوپتر و قطار، همگی در این سکانس طولانی جای گرفته‌اند. برخی از چشمان تیزبین ممکن است برخی کات‌های پنهان را در این سکانس مشاهده کنند اما این چیزی از ارزش این سکانس طولانی و اجرای بی‌نظیر آن کم نمی‌کند. فیلم «استخراج ۳» کار بسیار دشواری برای ارتقا این مسئله دارد.

۲. مونتاژ حماسی تمرین ریک

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

مونتاژها یکی از جنبه‌های برجسته اکشن‌های دهه هشتاد میلادی بودند اما جالب بودن آن‌ها سبب شده تا در سال‌های اخیر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. فیلم «استخراج ۲» نیز از همین موضوع بهره می‌برد و مونتاژی از تمرینات تایلر ریک را به نمایش می‌گذارد که به نظر می‌رسد ادای احترامی به فیلم Rocky IV است. تایلر ریک وزنه‌های سنگین بر می‌دارد، طناب می‌کشد و چوب خرد می‌کند و همگی این موارد در کنار هم سبب خلق سکانسی جذاب و تماشایی شدند.

۳. حضور کوتاه و جالب ادریس البا

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

در فیلم «استخراج ۲» ادریس البا نقش شخصی مرموز به نام آلکات را بازی می‌کند که مأموریت فراری دادن زندانیان را به تایلر ریک محول می‌کند. متأسفانه مدت زمان حضور ادریس البا کوتاه است اما او در همین مدت زمان کم توانسته جذابیت و شوخ طبعی خاصی را با کاراکتر خود به فیلم بدهد.

فیلم «استخراج ۲» همچنین همکاری مجدد بین دو بازیگر فیلم‌های ثور (Thor) یعنی کریس همسورث و ادریس البا را رقم می‌زند. پایان فیلم نیز حاکی از آن است که بیننده‌ها در فیلم سوم شاهد حضور بیشتری از شخصیت آلکات با بازی ادریس البا خواهند بود.

۴. وزنه خردکننده

فیلم استخراج 2 (فیلم Extraction 2)

فیلم Extraction 2

تایلر بیشتر کشتار خودش را از طریق تیراندازی یا چاقو زدن انجام می‌دهد اما گاهی اوقات او خلاقیت به خرج می‌دهد. در یکی از صحنه‌های فیلم «استخراج ۲»، تایلر ریک در حال مبارزه با تعدادی از افراد ناگازی در داخل یک باشگاه است و یکی از آن‌ها نیز زیر پرس پا قرار می‎‌گیرد و تایلر نیز با یک حرکت سریع، کاری می‌کند تا وزنه‌ها روی سر این فرد بریزند و او را خرد کنند. همین نیز باعث خلق یک مرگ سریع، کوتاه، جالب و شاید خنده‌دار می‌شود.

۵. دیداد مجدد تایلر با میا

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

اولگا کوریلنکو در فیلم «استخراج ۲» نقش میا را بازی می‌کند که همسر سابق تایلر ریک است و او را به خدمت گرفته تا خواهرش را نجات بدهد. فیلم اول آشکار کرده بود که تایلر ریک برای اینکه شاهد مرگ پسرش نباشد، میا را تنها گذاشته و به جنگ رفته است.

اکت پایانی فیلم «استخراج ۲» بار دیگر میا و تایلر را در کنار هم به تصویر می‌کشد و همین نیز باعث خلق صحنه‌های احساسی می‌شود که در آن‌ها، تایلر درباره تصمیمات و کارهای گذشته‌اش صحبت می‌کند. فیلم «استخراج ۲» داستان چندان توسعه یافته‌ای ندارد اما همین صحنه‌های اندک احساسی سبب شدند تا بیننده بیشتر جذب کاراکترها شود.

۶. مردان آتش گرفته

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

کریس همسورث برای جذاب‌تر کرد فیلم «استخراج ۲» و همچنین سرگرم کردن بیننده‌ها، بار دیگر بدلکاری جالبی را انجام داده است. در صحنه شورش زندان و در یکی از بخش‌ها،‌ دست تایلر ریک آتش می‌گیرد و در همین حین نیز او با چندین نفر دیگر درگیر می‌شود و سعی دارد با مشت زدن به دیگران، آتش را خاموش کند. اینکه کریس همسورث خودش این صحنه را انجام داده نیز سبب شده تا جذابیت آن برای بیننده دو چندان باشد و حس واقع‌گرایانه بیشتری را منتقل کند.

در ادامه نیز به برخی از نکات منفی و لحظات بد فیلم «استخراج ۲» می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱. غیبت شخصیت اووی

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

در فیلم «استخراج» تایلر ریک به بنگلادش می‌رود تا پسر ربوده شده یک ارباب مواد مخدر به نام اووی با بازی رودرکش جیسوال را نجات بدهد. در طول این مدت، تایلر و اووی به یکدیگر نزدیک می‌شوند و پیوند قوی بین آن‌ها شکل می‌گیرد، تا جایی که تایلر ریک حاضر بود تا برای نجات جان این پسر از جان خودش بگذرد. همین نیز باعث می‌شود تا عدم حضور این شخصیت در فیلم دوم عجیب به نظر برسد.

شخصیت اووی نه از طریق صحنه‌های آرشیوی به تصویر کشیده می‌شود و نه در دیالوگ‌ها به او اشاره‌ای می‌شود. از آنجا که تایلر ریک تجربه نزدیک به مرگی برای نجات جان اووی داشته، اینکه تایلر هیچ سوالی از وی نمی‌کند، واقعا عجیب و غریب است. بنابر گزارش‌ها، محدودیت‌های فیلمبرداری ناشی از همه‌گیری کرونا مانع حضور این بازیگر بوده اما فیلم می‌توانست از طریق دیالوگ، بیننده‌ها را از سرنوشت این شخصیت آگاه کند.

۲. ریک چطور از اتفاقات پایان فیلم اول جان سالم به در برد؟

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

در پایان فیلم اول «استخراج» تیری به گردن تایلر ریک برخورد می‌کند و این در حالی است که او قبل از آن نیز چندین گلوله دیگر خورده و سپس از بالای پل به درون آب سقوط می‌کند. در حقیقت با انجام این کار، سازندگان سرنوشت شخصیت تایلر ریک را نامشخص گذاشتند تا در صورت امکان، در فیلم دوم از آن استفاده کنند.

فیلم «استخراج ۲» هیچ دلیل قابل توجیهی درباره نحوه زنده ماندن تایلر ریک از اتفاقات پایان فیلم اول بیان نمی‌کند و تنها نشان می‌دهد که بلافاصله پس از اتفاقات پایانی فیلم اول، بدن ریک به ساحل آمده و گروه او نیز ناگهان از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند و او را نجات می‌دهند.

سرسختی مافوق بشری تایلر ریک تنها دلیل منطقی برای زنده ماندن او است چراکه او قبل از اینکه به ساحل برسد باید غرق می‌شد یا اینکه از شدت خونریزی جان می‌باخت. یکی دیگر از مشکلات در این قسمت از داستان، این است که چطور تیم ریک توانستند او را به این سرعت پیدا کنند!

۳. زنده ماندن زوراب از اتفاقات پشت بام

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

ناگازی که شخصیت‌های شرور فیلم «استخراج ۲» هستند، سیندکای خلافکار گرجستانی هستند که قصد دارند از تایلر ریک و تیمش انتقام بگیرند. رهبری این گروه را نیز زوراب برعهده دارد که برادرش توسط ریک و به هنگام فرار از زندان کشته شده و حالا قصد دارد هر طور که شده از تایلر ریک انتقام بگیرد.

همین نیز منجر به تیراندازی بسیار بزرگی در اتریش می‌شود که در یکی از صحنه‌های آن، می‌توانست داستان فیلم زودتر به پایان برسد. در این صحنه، تایلر ریک جان نیک با بازی گلشیفته فراهانی را نجات می‌دهد که بیهوش و در حال سقوط از پشت بام شیشه‌ای یک آسمان خراش است.

زوراب نیز سعی دارد آن‌ها را به قتل برساند اما تایلر موفق می‌شد تا نیک را به داخل ساختمان پرتاب کند و در همین حین نیز زوراب همانند تایلر از این ساختمان آویزان می‌شود و نیک به جای اینکه تفنگش را بردارد و به زوراب شلیک کند، به جای دیگری می‎‌رود. در صورتی که نیک در همان لحظه زوراب را می‌کشت، بقیه افراد ناگازی نیز احتمالا این حمله را متوقف می‌کردند و در ادامه نیز زوراب نمی‌توانست برادر نیک به نام یاز با بازی آدام بسا را بکشد.

۴. فرار ساندرو از خانه امن

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

به نظر می‌رسد که تعداد کمی از کاراکترها همچون یک نوجوان عصبانی باعث آزار مخاطبان می‌شوند. در فیلم «استخراج ۲» شخصیت ساندرو با بازی آندرو جاپاریدزه به خاطر اعمالش خشم بسیاری از بیننده‌ها را برانگیخته است. ساندرو پسر یکی از بنیانگذاران ناگازی است و پس از اینکه از مرگ پدرش توسط تایلر ریک آگاه می‌شود، یک تلفن را به سرقت می‌برد تا موقعیت مکانی خانه امن خودشان را به اطلاع عمویش یعنی زوراب برساند. همین کار او نیز منجر به خسارت و مرگ‌های بسیاری می‌شود اما زمانی که ساندرو از ریک و تیمش فرار می‌کند تا خودش را به عموی شرورش یعنی زوراب برساند، باعث می‌شود تا بیننده نتواند با این نوجوان گمراه همدردی کند.


در این مطلب به بررسی برخی از بدترین و بهترین لحظات و نکات فیلم «استخراج ۲» پرداختیم. نظر شما درباره این اثر چیست؟

منبع: اسکرین رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو