خرید نینجا تئوری برای مایکروسافت ۱۱۷ میلیون دلار هزینه داشته است

منبع: گیمفا

6

1402/4/6

17:21


اسناد منتشر شده توسط FTC نشان می‌دهند که مایکروسافت برای انجام این خرید در سال ۲۰۱۸، مبلغی به اندازه ۱۱۷ میلیون دلار پرداخت کرده است.

خرید نینجا تئوری برای مایکروسافت ۱۱۷ میلیون دلار هزینه داشته است

اسناد منتشر شده توسط FTC نشان می‌دهند که مایکروسافت برای انجام این خرید در سال ۲۰۱۸، مبلغی به اندازه ۱۱۷ میلیون دلار پرداخت کرده است.

چند سال پیش، زمانی که زمزمه خریدهای مایکروسافت به گوش می‌رسید، کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که آن‌ها تا حد تصاحب بتسدا (Bethesda) و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) پیش خواهند رفت (هر چند که مورد دوم قطعاً با مشکلات بسیاری در مسیر تایید مواجه است)؛ البته این بدان معنا نیست که استودیوهای قابل توجه دیگری توسط این شرکت بررسی و خریداری نشده‌اند.

نیجا تئوری (Ninja Theory) یکی از موارد برجسته در بین اولین خریدهای ایکس باکس به شمار رفته و همچنان از درخشش تحسین شده عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice در آن زمان بهره می‌برد. حال جالب اینجاست که معلوم شده مایکروسافت برای آوردن این استودیو به زیر چتر استودیوهای بازی‌سازی خود، چه مقدار هزینه کرده است.

پرونده‌های اخیر میان FTC و مایکروسافت نشان داده‌اند که این شرکت اخیراً در حال بررسی خرید استودیوهایی مانند بانجی (Bungie) و سگا (Sega) بوده و تعدادی استودیوی بزرگ و کوچک دیگر نیز تحت نظر آن‌ها هستند. مایکروسافت طی یک پیشنهاد داخلی در مورد خرید احتمالی سگا، فهرستی از «تراکنش‌های پیشین» را لیست کرده که شامل خرید استودیوهایی توسط تعدادی از شرکت‌ها در سال‌های اخیر و از سراسر این صنعت می‌شود، از جمله خودش.

نینجا تئوری در این لیست حضور دارد و رقم ۱۱۷ میلیون دلار برای خرید آن توسط مایکروسافت به چشم می‌خورد. در مقام مقایسه، سونی استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) را با قیمت ۲۲۹ میلیون دلار تصاحب کرده و الکترونیک آرتز نیز توانسته استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) را با قیمت ۳۲۵ میلیون دلار به مجموعه خود اضافه کند.

نینجا تئوری از زمان تصاحب توسط مایکروسافت تاکنون تنها یک بازی منتشر کرده است – بازی اکشن و چندنفره Bleeding Edge که کمتر از یک سال پس از عرضه تعطیل شد – این استودیو همچنین در حال کار بر روی یک محصول مهم و AAA با نام Senua’s Saga: Hellblade 2 است که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، همچنین پروژه آزمایشی و نوپای Mara نیز در دستور کار این توسعه‌دهنده قرار دارد.

منبع: GamingBolt

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو