بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی را بشناسید

منبع: تاپ تراول

7

1402/4/12

09:01


شاید لازم باشد پیش از اینکه به معرفی جاذبه‌ های گردشگری بپردازیم، قبرس شمالی را بطور مختصر بشناسیم، قبرس…

شاید لازم باشد پیش از اینکه به معرفی جاذبه‌ های گردشگری بپردازیم، قبرس شمالی را بطور مختصر بشناسیم، قبرس شمالی یا در واقع جمهوری ترک قبرس شمالی ناحیه شمالی و دفاکتوری جزیره قبرس است.

این کشور که به قبرس ترک‌نشین معروف است طی کودتای 1974 توسط ارتش ترکیه خواستار جدایی و نهایتا در سال 1983 اعلام استقلال کرد و اکنون توسط ترکیه و برخی دیگر از کشورها به رسمیت شناخته می‌شود.

پایتخت این کشور نیوکوزیای شمالی است و زبان مردم آن ترکی قبرسی می‌باشد؛ این کشور سومین جزیره دریای مدیترانه است که به مروارید مدیترانه معروف بوده و با مساحت گیتار مانند خود یک موقعیت ارتباطی فوق‌العاده بین قاره آسیا، اروپا و آفریقا دارد.

نکته مهم: قبرس شمالی یک کشور بسیار زیبا، با آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی بسیار است که باعث شده بسیاری از مهاجرین ازجمله ایرانیان جهت بهره‌مندی از زیبایی‌های این کشور، به فکر اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک و… باشند.

نکته: برای مشاهده شرایط، قیمت و خرید ملک های خاص در قبرس شمالی می‌توانید به سایت آسمان قبرس مراجعه نمایید.

اگر شما هم قصد سفر یا مهاجرت به این جزیره زیبا، آرام و خوش‌ آب و هوا را دارید بهتر است تا پایان این مطلب با ماه همراه باشید چراکه قصد داریم به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی بپردازیم.

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی را بشناسید

شهر نیکوزیا

شهر قدیمی و محصور شده نیکوزیا که همزمان پایتخت قبرس شمالی است، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این جزیره محسوب می‌شود؛ بافت خاص این شهر، بسیار زیبا و تماشایی است و می‌توانید ساعت‌ها در سطح شهر بدون احساس خستگی بگردید و از تماشای آن لذت ببرید.

شهر قدیمی نیکوزیا ده‌ها مکان دیدنی و جاذبه گردشگری در دل خود دارد که هر یک داستان خاص خود را داشته و ازجمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد سلیمیه، مسافرخانه بویوک هان متعلق به دوره عثمانی، موزه بربریت و… اشاره کرد.

نیکوزیا شهری قدیمی، پرجنب‌وجوش، سرزنده و مملو از مغازه‌ها، بازار سنتی، کافه رستوران‌های متنوع و زیبا، خیابان‌ها و کوچه‌های قدیمی، موزها و مساجد قدیمی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

قلعه بوفانتو (uffavento Castle)

اگر به قبرس شمالی سفر کردید حتما وقت خود را برای دیدن قلعه تاریخی بوفانتو خالی کنید؛ این قلعه یک قلعه منحصربه‌فرد قرون وسطایی است و از آنجایی که برفراز یکی از کوه‌های شهر گیرنه واقع شده از چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

قلعه تاریخی بوفانتو ساخته دست رومی‌ها، برای دفاع از جزیره قبرس در برابر حمله اعراب است؛ این قلعه در طول تاریخ نقش بسزایی در حفاظت از جزیره قبرس را ایفا کرده و حتی سپر خوبی در مقابل حمله مهاجمین عثمانی به این جزیره بوده است.

قلعه بوفانتو دوبار توسط لوزیگنان‌ها و ونیزی‌ها در قرن‌های ۱۴ و ۱۶ بازسازی شده و اکنون گردشگران بر فراز این قلعه که در ارتفاع 950 متری از سطح دریا قرار دارد می‌توانند شاهد چشم‌انداز منظره پانوراما از دریای مدیترانه باشند.

بندر گیرنه (yrenia Harbour)

یکی از جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی که هر مسافر و مهاجری حتما باید آن را ببیند بندر گیرنه است؛ بطور کل شهر گیرنه از شهرهای مهم و زیبای قبرس شمالی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری ازجمله قلعه‌های مختلف را در دل خود دارد.

بندر گیرنه یکی از زیباترین بنادر قبرس شمالی است که سالانه درصد بالایی از توریست‌ها را جذب خود می‌کند؛ ساحل بندر گیرنه بسیار چشم‌نواز است و غروب آفتاب فوق‌العاده‌ای دارد به همین دلیل در ساعات پایانی روز ساحل این بندر بسیار شلوغ است.

بسیاری از کشتی‌های تفریحی در ایام تعطیلات در ساحل بندر گیرنه لنگر انداخته و این بندر پاتوقی زیبا و آرامش‌بخش برای سپری کردن اوقات فراغت، لذت بردن از ساحل، دیدن الاغ‌های مشهور قبرسی که در بندر می‌چرخند و سر زدن به رستوران‌های عالی این ساحل است.

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی را بشناسید

مسجد لالا مصطفی پاشا (Lala-Mustafa-Pascha-Moschee)

دیدن بناهای قدیمی با آن معماری اصیل، طراحی باشکوه، پیچیدگی و ظرافت باورنکردنی همیشه انسان را به وجود می‌آورد و اگر شیفته چنین بناهای منحصربه‌فردی هستید هنگام سفر به قبرس شمالی حتما دیدن مسجد لالا مصطفی پاشا را به شما توصیه می‌کنیم.

این بنای باشکوه که متعلق به دوره عثمانی است ابتدا کلیسا بوده و پس از حمله عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شده و پیش از این تغییر کاربردی، کلیسای جامع سنت نیکولاس نام داشته است.

این مسجد از شاهکارهای معماری قرون وسطایی است که عظمت و ظرافت معماری آن شما را متحیر می‌کند و هم‌اکنون این بنا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در منطقه فاماگوستای قبرس شمالی می‌باشد.

شبه جزیره کارپاس (Karpass Peninsula)

یکی از مقاصد تفریحی بسیاری از گردشگران شبه جزیره کارپاس در شرق کشور قبرس شمالی است؛ این شبه جزیره یکی باریک‌ترین و طولانی‌ترین شبه‌ جزیره‌های قبرس می‌باشد که یک مکان فوق‌العاده برای استراحت و سپری کردن اوقات فراغت است.

این شبه جزیره انواع تجهیزات و تفریح‌های ساحلی ازجمله قایق‌سواری، جت اسکی، کایت برد و… را دارد، حتی اکثر غواسان ساحل این منطقه را برای سفر به زیر آب و دیدن شگفتی‌های آن انتخاب می‌کنند.

در اکثر روزهای هفته خصوصا ایام تعطیلات، گردشگران در حال لذت بردن از تفریحات ساحلی کارپاس و ساحل و هوای مدیترانه‌ای این شبه جزیره هستند و می‌توانند از خوراک‌های خوشمزه و کافه‌ رستوران‌های آن منطقه استفاده کنند.

جدا از این موارد، کلیسای مشهور و تاریخی آندریاس در نزدیکی این منطقه قرار دارد و این کلیسا بسیار زیبا و دارای معماری منحصربه‌فرد است و گردشگران می‌توانند در این شبه جزیره به دیدن این بنای معروف نیز بروند.

موزه کشتی غرق شده (Ancient Shipwreck Museum)

موزه کشتی غرق شده یکی از آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی است؛ اکثر افرادی که به این کشور سفر کرده یا اقامت قبرس شمالی را دارند حداقل یکبار به دیدن این موزه خاص رفته و از بقایای تاریخ دیدن کرده‌اند.

این موزه در سال 1976 تاسیس شده که در آنان بقایای یک کشتی تجاری یونانی غرق شده که در سال 1965 توسط یک غواص کشف شده به همراه تمام متعلقات کشتی نگهداری می‌شود.

این موزه که در بندر گیرنه واقع شده و جدا از نمایش کشتی غرق شده، دارای نمایشگاهی از تاریخچه دریانوردی در مدیترانه و… است؛ بازدید برای عموم گردشگران از این موزه جذاب آزاد می‌باشد.

ساحل لاکپشت‌ ها

لاکپشت‌ها حیواناتی آرام و دوست‌داشتنی هستند که اکثر افراد به آن علاقه داشته و به عنوان حیوان خانگی خود آن را انتخاب می‌کنند؛ اکنون ساحلی را تصور کنید که بر روی شن‌های روش و نرم آن هزاران لاکپشت کوچک و بزرگ زندگی می‌کنند.

ساحل لاکپشت‌های قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است هرگز از دیدن چندباره آن خسته نمی‌شوید و این ساحل جزء مکان‌های مورد علاقه کودکان است.

آب‌های روشن و نیلی، شن‌های تمیز و لاکپشت‌های که در ساحل تخم‌گذاری کرده‌اند منظره‌ای فوق‌العاده را ایجاد کرده است؛ در این ساحل می‌توانید با لاکپشت‌های بسیار کوچک و سبزرنگ بازی کنید، از منظره دریا لذت برده و آرامش ساحل را احساس کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی را بشناسید

برج اتللو (Othello-Turm)

از معروف‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی در منطقه فاماگوستا می‌توان به ارگ اتللو اشاره کرد؛ این ارگ در سال 1310 میلادی با 4 برج دیدبانی به منظور حفاظت و حراست از جزیره ساخته شد.

در حیاط این برج تاریخی که در دوره پادشاهی دی لوزینیان، هنری اول ساخته شده است اشیاء بسیار قدیمی ازجمله گلوله‌های سنگی قدیمی، توپ و… نگهداری می‌شود.

برج اتللو متشکل از تعداد زیادی اتاق، دالان و راهرو است که با مهندسی و مهارت خاصی ساخته شده البته متاسفانه بخش بزرگی از این ارگ در حمله عثمانی‌ها به جزیره قبرس از بین رفته است.

شهر باستانی سالامیس (Salamis City)

یکی از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی که شهرت جهانی دارد شهر باستانی سالامیس واقع در ساحل شرقی این کشور است که جزء مناطق گردشگری پربازدید جهان می‌باشد و تقریبا کمتر مسافر یا مهاجری را می‌توان پیدا کرد که حداقل یکبار از این شهر سحرآمیز دیدن نکرده باشد.

قدمت این شهر به قرن 12 قبل از میلاد برمی‌گردد و بر اساس تحقیق باستان‌شناسان، سن این شهر کهن به 31 قرن می‌رسد؛ قلعه معروف این شهر متاسفانه در اثر جزر و مد دریا و زلزله از بین رفته است اما هنوز هم این شهر یک مکان تاریخی دیدنی محسوب می‌شود.

شهر لارناکا

قبرس شمالی جزء کشورهایی است که تمام شهرهای آن زیبایی و جاذبه‌های خاص خود را دارند و در بستر شهر می‌توان به خرید، تفریح، استراحت و… پرداخت؛ شهر لارناکا سومین شهر زیبای قبرس شمالی است که یک شهر سرزنده با مردمانی شاد و امکانات رفاحی تفریحی بسیار است.

گردشگرانی که به لارانکا سفر می‌کنند می‌توانند در طول شبانه روز از ساحل زیبای این شهر دیدن کرده و از تفریحات و امکانات ساحلی آن نهایت لذت را ببرند؛ رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، دکه‌های غذا و… بسیاری که در سطح این شهر وجود دارند به شما امکان تست غذاها و خوردنی‌های بسیاری لذیذ را در طول شبانه روز می‌دهند.

اگر قصد ندارید که در طول سفر خود را بین مسیرهای مختلف خسته کنید؛ اقامت در شهر لارانکا به شما این امکان را می‌دهد که در سطح همین شهر از مکان‌هایی مانند قلعه لارناکا، کلیسای سنت لازاروس، دریاچه نمک، مسجد جامع کبیر و… دیدن کرده و از امکانات تفریحی رفاهی سطح شهر لذت ببرید.

آیا قبرس شمالی جاذبه گردشگری و امکانات تفریحی دارد؟

به عنوان جمع‌بندی در پاسخ به این سوال باید گفت اگرچه قبرس شمالی یک کشور بسیار بزرگ یا اروپایی محسوب نمی‌شود اما در سطح این شهر نسبت به مساحتی که دارد تراکم و تعدد مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، امکانات تفریحی و رفاحی بسیاری وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی تقاضای بالا برای اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک یا درصد بالای گردشگران این کشور، وجود ساحل‌های بسیار زیبا، بناهای تاریخی و باشکوه، قلعه‌های قدیمی، امکانات تفریحی، بافت شهری زیبا و… در سطح این کشور است.

دیگر منابع: heretotravel

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو