معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس شمالی برای ادامه تحصیل

1

1402/9/19

11:57


معرفی دانشگاه های برتر کشور قبرس شمالی برای ادامه تحصیل

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

 

مزایای تحصیل در قبرس

آب و هوای مناسب ، سطح علمی بالا، هزینه های پایین زندگی، امکان کار دانشجویی، امکان تبادل دانشجو و عدم نیاز به مدرک زبان از جمله مزایای تحصیل در این کشور می باشد.

دانشگاه خاور نزدیک (NEU)

این دانشگاه دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی بوده از این روی افراد می توانند بر اساس استعداد و علاقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشند. دانشگاه خاور نزدیک در سال 1988 و در شهر لفکشا تاسیس شده و جزو یکی از قدیمی ترین و البته معتبر ترین دانشگاه های این کشور نیز محسوب می شود. این دانشگاه دارای یکی از جامع ترین کتابخانه ها بوده از این روی دانشجویان می توانند به منظور انجام کارهای تحقیقاتی به این بخش مراجعه کنند. خوب است بدانید که بیمارستان دانشگاه خاور نزدیک نیز یکی از پیشرفته ترین و البته مجهز ترین بیمارستان های تحقیقاتی این کشور محسوب می شود.

خوابگاه ها: دانشجویان بین المللی این دانشگاه می توانند در خوابگاه های داخل محوطه ی دانشگاه اقامت کنند. اقامت در این خوابگاه ها هزینه ی بسیار پایین و مقرون به صرفه ای دارد. آپارتمان ها و سوئیت های متنوعی نیز در اطراف دانشگاه ساخته شده که یکی دیگر از گزینه های اقامتی محسوب می شود.

دانشگاه اروپایی لفکه (EUL)

دانشگاه اروپایی لفکه  در سال 1990 به عنوان یک دانشگاه خصوصی در نزدیکی شهر لفکه مشغول به کار شده است. این دانشگاه با شعار (دانش منبع نوآوری است) توانسته هر ساله دانشجویان موفق و ماهر را وارد بازارهای کاری کند. EUL  دارای 8 دانشکده و 42 برنامه ی آموزشی در مقطع کارشناسی بوده از این روی می توان گفت که تنوع رشته های تحصیلی در این دانشگاه بسیار بالا می باشد.

پذیرش دانشگاه اروپایی لفکه: به همراه داشتن مدارکی چون رزومه ی تحصیلی، پاسپورت، ویزای دانشجویی، ریز نمرات تحصیلی و غیره به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه الزامی است.

شهریه: EUL  شهریه ی بسیار مناسبی داشته بنابراین به آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور و صرفه جویی در هزینه های را دارند، این دانشگاه را پیشنهاد می کنیم. به طورکلی هزینه ی یک دوره تحصیل در این دانشگاه بین 1800 تا 2300 یورو می باشد.

دانشگاه رئوف دنکتاش

این دانشگاه به نام رئیس جمهور سابق قبرس یعنی آقای رئوف دنکتاش نامگذاری و در شهر نیکوزیا واقع شده است. کادر علمی و اساتید این دانشگاه از برجسته ترین افراد و متخصصان تشکیل شده همین امر سبب شده تا سطح علمی دانشگاه تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند. مدرک دریافتی از این دانشگاه در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر بوده از این روی فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با مدرک دریافتی از این دانشگاه در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی بوده و آن دسته از دانشجویانی که تسلط کافی بر این زبان ندارند نیز می توانند با شرکت در کلاس های مربوطه، مدرک زبان خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که برخی از رشته های این دانشگاه به زبان ترکی تدریس می شود.

دانشگاه گیرنه

دانشگاه خصوصی گیرنه در سال 2013 و در شهر کایرنیا شروع به کار کرده از این روی در دسته دانشگاه های تازه تاسیس قرار میگیرد. این دانشگاه همواره در تلاش بوده تا در سطح دنیا شناخته شود از این روی در بسیاری از پروژه های بزرگ با دیگر کشورها همکاری داشته است. این دانشگاه دارای دو اقامتگاه مختلف بوده که هزینه ی هر یک با دیگری متفاوت است. از جمله رشته های تحصیلی دانشگاه گیرنه می توان به داروسازی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، خلبانی، پزشکی، آموزش زبان ترکی، آموزش زبان انگلیسی، اقیانوس شناسی، هتلداری و غیره اشاره کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که دانشگاه گیرنه در زمینه ی مطالعات دریایی توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

دانشگاه آرکین

دانشگاه طراحی و هنرهای خلاق آرکین واقع در قبرس شمالی بوده و در سال 2017 آغاز به کار کرده است. این دانشگاه در رشته های هنری، طراحی و ارتباطات دانشجو می پذیرد. دانشگاه آرکین همواره در تلاش بوده تا دانشجویان علاوه بر انجام تمرین های گوناگون و یادگیری هنرهای معاصر، خلاقیت خود را نیز پرورش داده و از آن به بهترین نحو بهره مند شوند. این دانشگاه تمامی امکانات لازم نظیر کتابخانه، فضای استراحت، غذاخوری و غیره را در اختیار دانشجویان قرار داده از این روی افراد می توانند بدون هیچ دغدغه ای مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه آرکین و دانشگاه هنر منچستر با امضای توافق نامه همکاری خود را به طور رسمی اعلام کرده اند. بر اساس این توافق نامه دانشجویان از نزدیک با اساتید و کارهای هنری دانشجویان دیگر آشنا شده و از پروژه های یکدیگر الهام میگیرند.

دانشگاه آرکین دارای سه دانشکده بوده که هر یک به شرح ذیل می باشد.

  • دانشکده هنر
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده طراحی
  • دانشکده زبان انگلیسی

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر همواره جزو یکی از بهترین دانشگاه های قبرس محسوب شده و از سال 2016 مشغول به کار است. رشته های تحصیلی این دانشگاه از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده که از میان آن ها می توان به مدیریت بازرگانی، معماری، خدمات اجتماعی، علوم سیاسی و غیره اشاره کرد. به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است.

  • ترجمه ی انگلیسی آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • یک قطعه عکس 4*3
  • مدرک آیلتس یا تافل (در صورت وجود)
  • رزومه کاری (در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد)
  • اسکن گذرنامه

موارد مذکور تنها بخشی از مدارک مورد نیاز بوده است.  به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی این دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه آداکنت

این دانشگاه در سال 2015 و در شهر فاماگوسا قبرس شمالی واقع شده و به نام سیتی آیلند نیز مشهور می باشد. همکاری دانشگاه آداکنت و دانشگاه کنت آمریکا یکی از اصلی ترین دلایل شهرت این موسسه ی آموزشی بوده و هم چنین آداکنت همواره برجسته ترین کادر آموزشی را دارا می باشد. در سال 2022 این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار گرفته از این روی مدرک دریافتی از این دانشگاه در ایران نیز معتبر می باشد. مبلغ شهریه این دانشگاه در هر رشته با دیگری متفاوت بوده و هر ساله اندکی تغییر می کند. دانشجویانی که موفق به کسب بورسیه ی دانشگاه آداکنت شده اند نیز از پرداخت بخشی از شهریه معاف می شوند.

کلام آخر:

کشور قبرس یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بوده است. موارد بالا بخشی از دانشگاه های معتبر و مشهور این کشور می باشد شما عزیزان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دانشگاه های مذکور، می توانید به وب سایت رسمی هر یک مراجعه فرمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو