آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

منبع: فوت و فن

5

1402/4/12

17:11


اگر شما نیز با از دست دادن دندان های خود رنج می برید، احتمالا می خواهید بدانید که کدام ترمیم دندان بیشترین ماندگاری را دارد. امروزه به لطف فناوری ایمپلنت دندان، دستیابی به یک راه حل با دوام و با ظاهری بسیار طبیعی واقعی آسان است.

آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

اگر شما نیز با از دست دادن دندان های خود رنج می برید، احتمالا می خواهید بدانید که کدام ترمیم دندان بیشترین ماندگاری را دارد. امروزه به لطف فناوری ایمپلنت دندان، دستیابی به یک راه حل با دوام و با ظاهری بسیار طبیعی واقعی آسان است.

محبوبیت ایمپلنت های دندان به ویژه با افزایش سن در حال افزایش است. این دستگاه های فوق العاده به بسیاری از بیماران و کاربران جدید اعتماد به نفس بالایی داده و همچنین صحبت کردن و غذا خوردن را آسان تر می کنند. با تکنولوژی هایی مانند ایمپلنت دیجیتال و برندهای مختلف خیال همه از عمر ایمپلنت راحت شده است.

آنها که به گونه ای طراحی شده اند که ماندگاری بالایی داشته و مراقبت از آنها آسان باشد، علاوه بر ای، روش خوبی برای حمایت از سلامت دهان با جلوگیری از جابجایی و از بین رفتن بافت فک هستند. البته به‌عنوان نزدیک ‌ترین گزینه به دندان‌های واقعی، هنوز هم محدودیت‌هایی دارند که باید قبل از انجام کار از آنها مطلع باشید.

آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

به طور کلی، ایمپلنت های دندان به گونه ای طراحی شده اند که جایگزینی دائمی برای دندان های از دست رفته باشند. درست است که قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان ها، بالاتر است اما به دلیل طراحی فوق العاده و برنامه سفارشی واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد. با ایمپلنت ارزان به راحتی می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید.

با این حال، برخی شرایط پیش می آید که می توانند منجر به طول عمر کوتاه تر شود. درک نحوه عملکرد ایمپلنت به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چرا طول عمر این گزینه مراقبت از دندان متفاوت است.

ایمپلنت دندان سه بخش دارد:

– یک پایه تیتانیومی که برای تقلید از چسبندگی قوی ریشه طبیعی دندان در فک تعبیه شده است.

– تکیه گاه، قسمتی از پایه که از بالای خط لثه بیرون زده است تا قسمت بالایی بتواند به آن متصل شود.

یک ترمیم دندان ساخته شده سفارشی که به اباتمنت متصل می‌شود تا جایگزینی با ظاهر طبیعی و تمیز کردن آسان باشد.

از آنجایی که پست تیتانیوم برای ترکیب شدن با استخوان فک از طریق فرآیندی به نام osseointegration یا پیوند استخوان طراحی شده است، آن باعث می شود که ایمپلنت دندان به یک راه حل دائمی تبدیل شود. البته طول عمر واقعی ایمپلنت دندان کمی پیچیده تر از این مسائل بوده و می‌تواند بر اساس سلامت دهان و دندان شما و برخی شرایط ثانویه متفاوت باشد.

همه ایمپلنت ها برای همیشه دوام نمی آورند

ایمپلنت ها دائمی ترین گزینه ترمیم دندان برای پر کردن مکان هایی هستند که دندان ها از بین رفته اند. با این حال طول عمر واقعی ایمپلنت بسته به سلامتی شما متفاوت است.

به طور کلی، پست تیتانیوم و اباتمنت می توانند برای یک عمر ماندگار بمانند و این ترمیم بالای آن است که در طول عمر شما بیشتر ساییده شده و ممکن است در نهایت نیاز به تعویض داشته باشد.

اما اگر هم مشکلی در پست وجود داشته باشد، احتمالا در ابتدا اتفاق می افتد و می توان با جراحی یا درمان های بیشتر با تراکم استخوان آن را برطرف نمود. گزینه های ترمیم نیز که در بالای اباتمنت قرار می گیرند احتمالا نیاز به تعویض دارند. روکش ها، رایج ترین ترمیم، معمولا هر 15 تا 20 سال یکبار باید تعویض شوند.

به طور معمول، اکثر عوارض در چند هفته اول پس از نصب اولیه رخ می دهد. زمانی که این دوره اولیه سلامت و ادغام استخوانی سپری شود، میزان موفقیت به 98 درصد می رسد. حتی با در نظر گرفتن میزان بقای اولیه، میزان موفقیت کلی برای ایمپلنت های دندانی از 93٪ تا 98٪ متغیر است. توجه داشته باشید با ایمپلنت فوری به راحتی می توانید در بازه زمانی کمی ایمپلنت را انجام دهید و نگران بازه زمانی اجرای ایمپلنت نباشید.

سخن پایانی

به طور کلی، ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند یا با آسیب به استخوان فک، گونه یا لثه خود مواجه شده اند، گزینه ای ایده ال می باشد. قبل از در نظر گرفتن ایمپلنت دندان، بدانید که بیشتر ایمپلنت ها دائمی هستند، به این معنی که وقتی محکم و پیچ شدند، نمی توانید آنها را بیرون بیاورید.

شما می توانید برای دریافت بهترین نوع درمان و ماندگاری بالاتر، به یک کلینیک دندانپزشکی شناخته شده و نیز یک متخصص ماهر مراجعه نمایید. دکتر شهاب محمدی جز معدودی متخصصینی است که با بهترین شرایط و بروزترین تجهیزات، می تواند ماندگارترین و زیباترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد.

دکتر شهاب محمدی در ابتدای کار، سلامت شخصی شما را ارزیابی نموده و طول عمری را که می‌توانید از ایمپلنت دندان انتظار داشته باشید تعیین می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید همین امروز با این مرکز تخصصی تماس گرفته و در مورد بهترین راه حل های جایگزینی دندان که به بیماران ارائه داده می شود بیشتر بدانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو