قیمت ایمپلنت دیجیتال در کلینیک روشا تهران

منبع: زومجی

1

1402/9/16

16:37


قیمت ایمپلنت دیجیتال در کلینیک روشا تهران

مزایای بی نظیر ایمپلنت دندان امروزه دیگر بر هیچکسی پوشیده نیست و با پیشرفت دستگاه‌های دیجیتال و سه‌بعدی، این درمان نیز با دارای پیشرفت و دقت بالایی شده است. ایمپلنت دیجیتال یکی از انواع این درمان است که دقت بالا و به‌صورت حداقل برش و خونریزی انجام می‌شود.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزین دندان های از دست رفته است که در این درمان پایه به شکل پیچ معمولاً از جنس تیتانیوم و زیرکونیا در درون استخوان قرار می‌گیرد. این پایه های زیست سازگار هستند و به استخوان فک جوش می خورند و نقشی شبیه ریشه دندان دارند.

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک، به وسیله ی رابطی به نام اباتمنت، روکش روی پایه قرار می‌گیرد. حال ایمپلنت دیجیتال در این فرایند چه کمکی به این درمان می‌کند.

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

ایمپلنت دیجیتال ( digital implant ) یک نوع ایمپلنت است که مراحل ایمپلنت به کمک ابزار دیجیتال و اسکنر های سه‌بعدی انجام می‌شود که این تکنولوژی باعث کمک به متخصص ایمپلنت شده و کاشت پایه در دقیق ترین نقطه ممکن قرار می‌گیرد. این دقت کاهش درصد شکست درمان ایمپلنت، برش، درد و خونریزی می‌شود.

در درمان های دیجیتال معمولاً ابزارهای مختلفی در اختیار متخصص قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها سرجیکال گاید و اسکنر سه‌بعدی برای قالب گیری روکش ایمپلنت است.

سرجیکال گاید یا راهنمای جراحی یک نقشه برای کمک به متخصص برای کاشت ایمپلنت در دقیق ترین نقطه است. این ابزار ابتدا به بررسی دقیق استخوان و لثه به کمک عکس های مخصوص دارد و سپس جای مناسب ایمپلنت تعیین و یک راهنمای جراحی برای آن ساخته می‌شود. این راهنمایی جراحی روی ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد و زاویه و محل ایمپلنت را مشخص می‌کند.

اسکنر های سه‌بعدی دهان برای قالب گیری نیز، یک تکنولوژی جدید برای ایمپلنت هستند. قبل از آن روش‌های سنتی برای شناسایی دقیق محل پایه و زاویه آن استفاده می‌شد اما امروزه می‌توان با دقیق ترین شکل قالب گیری را انجام داد و بهترین روکش ایمپلنتی که می‌شود را برای خود دریافت کنید.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال به علت ابزار پیچیده و تخصص بالاتری که نیاز دارد، به همین دلیل هزینه آن از ایمپلنت های معمولی بیشتر است. هزینه ایمپلنت دیجیتال وابسته به پیشرفتگی ابزاری که متخصص استفاده می‌کند، متفاوت است. قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران معمولاً واحدی بین 2 الی 5 میلیون تومان از ایمپلنت معمولی بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت دندان می‌توانید از صفحه زیر دیدن کنید.

قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دیجیتال چگونه محاسبه می‌شود ؟

قیمت ایمپلنت دیجیتال وابسته به عواملی بسیار متفاوتی تعیین می‌شود که در ادامه به عوامل موثر بر این هزینه می پردازیم :

تعداد ایمپلنت

مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت ایمپلنت دیجیتال، تعداد واحد مورد نیاز است و هرچه دندان از دست رفته بیشتری داشته باشید، مسلماً هزینه آن بیشتر خواهد بود. تعداد پایه ها ایمپلنت مورد نیاز برای شما، توسط پزشک تعیین می‌شود و همیشه با تعداد دندان های از دست رفته برابر نیست.

نوع ایمپلنت دیجیتال

انجام ایمپلنت به‌صورت دیجیتال، می‌تواند توسط ابزارهای و مراحل متفاوتی انجام شود. هرچه پیچیدگی، پیشرفتگی و دقت روش بیشتر باشد، ایمپلنت دیجیتال هزینه بیشتری را در خواهد داشت. برخی از ابزارهای مورد نیاز برای ایمپلنت دیجیتال مانند سرجیکال گاید، اسکنر سه‌بعدی، عکس های مخصوص و ......

هرچه ابزاری که برای شما استفاده می‌شود، بیشتر و پیشرفته تر باشد، هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

برند ایمپلنت

همان‌طور که گفته شد، پایه ایمپلنت یا فیکسچر مهم‌ترین جز در ایمپلنت دندان است و این پایه توسط برند های متفاوتی تولید می‌شوند. هر پایه ایمپلنت کاربرد، طول عمر و کیفیت مخصوص به خود را دارا است و مستقیما روی موفقیت درمان در کوتاه و بلند مدت موثر است.

هرچه برند ایمپلنت کیفیت بیشتری دارا باشد، هزینه آن بیشتر است. برند های معمولا با کشور سازنده شناخته می‌شود و از نظر تقریب قیمتی زیاد به کم می‌توان اینگونه نام برد : ایمپلنت آمریکایی – سوئیسی – سایر ایمپلنت های اروپایی – ایمپلنت کره‌ای – ایمپلنت ایرانی

میزان تخصص پزشک

متخصص ایمپلنت شما، تمام مراحل درمان گفته شده را قرار است انجام دهد و تمام این مراحل به شناخت، تجربه و تخصص او بستگی دارد. همچنین متخصص ایمپلنت با کاشت صحیحی که انجام می‌دهد، کیفیت ایمپلنت شما تضمین می‌کند. هرچه تخصص پزشک شما بیشتر باشد، هزینه دستمزد او بیشتر خواهد بود و درنهایت روی قیمت ایمپلنت دندان شما موثر خواهد بود.

وضعیت استخوان، لثه و جسمی فرد

ایمپلنت دندان برای انجام نیاز به استخوان سالم، لثه مناسب و سیستم ایمنی طبیعی دارد و هر یک از آن‌ها اگر در شرایط مناسب نباشد، ممکن است درمان را با اختلالاتی مواجه کند و نیاز به انجام برخی مراحل بیشتر داشته باشد.

به‌طور مثال در صورتی که فرد دچار تحلیل استخوان باشد، از درمان های پیوند استخوان و سینوس لیفت برای او استفاده می‌شود که هزینه مجزا دارند و روی هزینه نهایی ایمپلنت شما اضافه خواهند شد.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

مهم‌ترین فرق ایمپلنت دیجیتال و معمولی در ابزار هایی که برای این درمان استفاده می‌شوند دارد و این ابزار پیشرفته سبب مزایایی همچون کاهش درد، خونریزی، تورم، عوارض و افزایش عمر و کیفیت درمان است. دومین تفاوت مهم که از مورد اول نشئت می‌گیرد، تفاوت هزینه بین آن دو است.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  1. حداقل برش و خونریزی
  2. حداقل درد
  3. دقیق ترین محل کاشت
  4. افزایش طول عمر و کیفیت ایمپلنت
  5. زیبایی بیشتر روکش به علت استفاده اسکنر های سه‌بعدی دقیق
  6. کاهش عوارض و امکان شکست درمان

معایب ایمپلنت دیجیتال

  1. نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد و همه کلینیک ها امکان انجام آن را ندارد.
  2. هزینه ایمپلنت دیجیتال از ایمپلنت های معمولی بیشتر است.

ایمپلنت دیجیتال طول می کشد ؟

ایمپلنت دیجیتال به علت کاشت در محل دقیق، سبب افزایش سرعت جوش خوردن به استخوان می‌شود و طول درمان را کمتر می‌کند. ایمپلنت های معمولی بین 1 الی 6 ماه به طول می انجامد که در ایمپلنت دیجیتال وابسته به شرایط فرد این زمان کمتر خواهد بود.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو