به هنگام بارندگی در سفر چه کارهایی انجام بدهیم؟

منبع: فوت و فن

9

1402/4/13

01:33


مطمئناً زمانی که به سفر رفته‌اید و قصد دارید تا تعطیلات دلنشینی را بگذرانید، باراندگی ممکن است چندان خوشایند نباشد و حتی باعث شود تا سفر شما برای لذت بردن از ساحل یا شنا در استخرهای فضای باز به هم بخورد.

به هنگام بارندگی در سفر چه کارهایی انجام بدهیم؟

مطمئناً زمانی که به سفر رفته‌اید و قصد دارید تا تعطیلات دلنشینی را بگذرانید، باراندگی ممکن است چندان خوشایند نباشد و حتی باعث شود تا سفر شما برای لذت بردن از ساحل یا شنا در استخرهای فضای باز به هم بخورد. با این حال، بارش باران می‌تواند بسیار غیرمنتظره باشد و زمانی رخ بدهد که اصلاً انتظارش را ندارید. پس اگر به مقصدی سفر کردید و باران بارید، سعی کنید سر خود را بالا بگیرید و نگذارید این کار تعطیلات شما را خراب کند. در ادامه به برخی کارها می‌پردازیم که به هنگام روزهای بارانی در سفر می‌توان انجام داد.

بازدید از موزهها

موزه‌ها تقریباً همیشه در مکان‌های سرپوشیده هستند و این به معنای آن است که زمانی که باران می‌بارد، بازدید از موزه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. به هنگام بارش باران در سفر، به‌صورت آنلاین بررسی کنید یا اینکه از هتل بخواهید این کار را برای شما انجام بدهد تا بتوانید در روزهای بارانی با بازدید از موزه خود را سرگرم نگه دارید. علاوه بر این، بازدید از موزه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مورد مقصد خود اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید.

رفتن به نمایش

نمایش‌هایی همچون تئاتر، کمدی و موسیقی نیز از جمله دیگر گزینه‌هایی هستند که به هنگام بارش در سفر می‌توانند جالب و سرگرم‌کننده باشند. این رویدادها معمولاً عصر برگزار می‌شوند اما ممکن است قبل از ظهر نیز نمایش‌هایی وجود داشته باشند که بیشتر در دسترس کودکان و خانواده‌ها باشند. با رفتن به این نمایش‌ها می‌تواند بهتر از اوقات خود لذت ببرید.

تماشای فیلم

هتل‌های میان رده یا لوکس اغلب اوقات خدماتی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آن‌ها فیلم‌هایی را اجاره کرد و در داخل اتاق خود تماشا کرد. تماشای فیلم در یک روز بارانی در داخل اتاق هتل می‌تواند تجربه بسیار خوب و جالبی را برای شما رقم بزند و همچنین این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به هنگام سفر مدت زمان بیشتری را استراحت کنید. علاوه بر این، می‌توان با استفاده از کابل HDMI تلویزیون را به گوشی یا لپ‌تاپ متصل کنید و محتوای دلخواه خود را مشاهده کنید. سرویس آنلاین نتفلیکس و همچنین آمازون پرایم نیز خدمات عالی برای پخش محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهند. بازدید از سالن سینمای نزدیک به محل اقامت نیز می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

خرید کردن

خرید برای بسیاری از افراد می‌تواند باعث جذاب‌تر و مهیج‌تر شدن تعطیلات شود و از آنجایی که بسیاری از فروشگاه‌ها سربسته هستند، می‌توان این کار را در روزهای بارانی نیز انجام داد. بسیاری از مقاصد، مخصوصاً شهرها مراکز خرید بزرگی دارند که برای ساعت‌ها می‌توانند خریداران را درون خودشان سرگرم نگه دارند.

انجام بازیهای رومیزی

وقتی به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، بارش باران می‌تواند کمک کند تا زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کنند و در این مدت نیز می‌توان به انجام بازی‌های مختلف متناسب با فضای بسته همچون بازی‌های رومیزی پرداخت. این به‌ویژه برای خانواده‌هایی که شاد و مفرح هستند، می‌تواند بسیار عالی باشد. دور هم جمع شدن با دوستان در سفر نیز می‌تواند فضای بسیار صمیمی و دلنشینی را رقم بزند.

گشت و گذار زیر باران

اگر اهل عکاسی هستید، می‌توانید از بارش باران به نفع خود استفاده کنید و عکس‌های زیبایی همچون عکس ابرهای طوفانی بگیرید یا از گودال‌های آب برای ترکیب‌بندی عکس خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توان به‌راحتی با باران کنار آمد چراکه این یک عنصر طبیعی است که نمی‌توان روی آن کنترل داشت و پس می‌توانید از روز خود لذت ببرید.

خواندن کتاب یا مجله

در روزهای بارانی می‌توانید بیشترین استفاده را از وقت خود ببرید و کتاب یا مجله مورد علاقه خودتان را مطالعه کنید. در واقع، خواندن و در عین حال گوش دادن به صدای دلنشین باران می‌تواند یک تجربه کاملاً آرامش‌بخش باشد.

رفتن به تور اتوبوس

شهرهای بزرگ اغلب اوقات تورهای اتوبوسی دارند و رفتن به چنین تورهایی به شما این اجازه را می‌دهد تا هم خشک بمانید و هم شهر را بیشتر کاوش کنید. نکته جالب درباره این تورها آن است که می‌توانید اندکی بیشتر درباره تاریخچه مقصد خود بدانید و همچنین مکان‌ها و جاهای دیدنی آن را مشخص کنید و سپس در روزهایی با آب‌وهوای بهتر به سراغ آن‌ها بروید.

استفاده از امکانات هتل

اگر برای محل اقامت خود یک هتل لوکس را انتخاب کرده‌اید، در آن صورت این هتل احتمالاً مجهز به استخر، سونا و امکانات تندرستی خواهد بود و از همین رو، روزهای بارانی می‌توانید از این امکانات استفاده کنید تا بتوانید تجربه‌ای دلنشین برای خود رقم بزنید و در عین حال، از امکانات هتل به‌خوبی بهره ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو