تخصص‌های مهم برای بازار کار ایران در حوزه فناوری اطلاعات

منبع: پلازا

3

1402/4/13

09:44


تخصص‌های مهم برای بازار کار ایران در حوزه فناوری اطلاعات

آموزش سی‌شارپ، شبکه، طراحی سایت و MCSA دوره­های آموزشی هستند که شرکت در آنها باعث می­شود وارد بازار کار شوید یا از سطحی که در آن قرار دارید، به‌مراتب بالاتر صعود کنید. یادگیری این تخصص­ها به­واسطه اینکه برای مشاغل برنامه­نویسی، ساخت شبکه و مدیریت وب­سایت مناسب هستند، به­شدت توصیه می­شوند.

پس اگر شما هم در دسته افراد علاقه­مند به فراگیری این تخصص­ها قرار دارید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دوره­های آموزشی شبکه، سی­شارپ، طراحی سایت و MCSA آشنا کرده و دررابطه‌با سرفصل­های موجود در این دوره­های آموزشی مطالبی را خدمتتان ارائه دهیم.

آموزش سی‌شارپ مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به حوزه برنامه­نویسی علاقه نشان می­دهند و در حال حاضر تخصصشان محدود به زبان­های سطح پایین می­شود، می­توانند در دوره آموزش سی شارپ شرکت کنند. همچنین لازم به ذکر است که دانشجوهای نرم­افزار و فناوری اطلاعات نیز قادر به بهره­مندی از این دوره آموزشی هستند.

باتوجه‌به اینکه شرکت در دوره­های آموزشی سی­شارپ هیچ پیش­نیازی ندارد، باید گفت حتی کسانی که اطلاعات خاصی دررابطه‌با پایه و اساس برنامه­نویسی ندارند هم با شرکت در دوره­های سی­شارپ قادر به مسلط­شدن به این زبان برنامه­نویسی خواهند بود.

دوره مقدماتی سی­شارپ شرکت کنیم یا دوره پیشرفته؟

دوره­های زیادی در سطح اینترنت وجود دارد که تحت عناوین مبتدی و پیشرفته به فروش می­رسند؛ بنابراین ذهن دانشجویان مبتدی سمت این موضوع می­رود که به دنبال سرفصل­های آسان و ساده باشند و بعد از آن به سراغ مطالب سخت و پیچیده بروند. در پاسخ به ذهنیت این افراد باید بپرسیم که نظر شما دررابطه‌با دوره­ای که از صفر تا 100 همه چیز را به شما آموزش دهد چیست؟

نامی که ما به این انتخاب می­دهیم، یک تیر و چند نشان است. زیرا آموزش سی‌شارپ نیاز به فراگیری سرفصل­هایی نظیر مفاهیم اولیه برنامه­نویسی، ساختار حافظه کامپیوتر، آشنایی با زبان سی­شارپ و ساختار دات‌نت، کار با محیط ویژوال استودیو، شناخت مفهوم متغیر و انواع داده­ها، کار با حلقه­ها و متدها و در نهایت برنامه­نویسی شیءگرا دارد که همه این­ها در عرض 5 تا 6 ماه به شما آموزش داده خواهند شد.

ازاین­رو پیشنهاد ما این است که به­جای دنبال­کردن دوره­های مبتدی، پکیجی را پیدا کنید که بین مراحل یادگیری شما وقفه نیندازد و تمام مطالب را به­صورت پیوسته در اختیارتان بگذارد.

در آموزش شبکه باید به دنبال فراگیری چه علومی برویم؟

یکی دیگر از حوزه­هایی که موجب ورود مستقیم شما به بازار کار می­شود، آموزش شبکه است. در سری آموزش­های شبکه معمولاً دوره­هایی مثل نتورک پلاس، MCSA، ویندوز سرور، امنیت، CCNA و هک وجود دارد که تک­تک آن­ها مناسب دانشجوهای فناوری اطلاعات، نرم­افزار و سخت­افزار هستند و هر فرد علاقه­مند به حوزه تکنولوژی می­تواند در آن­ها شرکت کند. در ادامه شما را با دوره MCSA آشنا می­کنیم.

دوره آموزش mcse

آموزش سی‌شارپ شرکت کنم یا MCSA؟

آموزش mcsa یا ویندوز سرور 2022، تحت عنوان دوره مایکروسافت نیز شناخته می­شود و سرفصل­های موجود در آن تفاوت زیادی با دوره­های سی­شارپ دارد. در واقع باید گفت که این دوره برای کسانی که می­خواهند در شبکه و زیرمجموعه­های آن موفقیت­های بزرگی کسب کنند، به­شدت مناسب است و توصیه می­شود.

سرفصل­های این دوره معمولاً شامل مواردی است که همه آن­ها را در قالب یک لیست منتشر کرده­ایم. توجه داشته باشید که آموزش MCSA نیز مشابه سی­شارپ، بهتر است به‌هم‌پیوسته باشد و پکیج­های آموزشی صفر تا 100، جایگزین انواع مبتدی و پیشرفته شوند:

  • آشنایی با سرور 2022 و ابزارهای مدیریتی
  • مراحل آپگرید سرور 2022
  • نحوه نصب و آموزش ویندوز core
  • شناخت فایل­های سیستمی
  • آشنایی با مجوزهای اشتراک­گذاری
  • معرفی و تسلط به Dynamic and Basic Disks
  • شناخت storage pool
  • DNSها و NetBIOS
  • نحوه ایجاد primary zone
  • ایجاد رکورد و تنظیمات DNS
  • آموزش نحوه پیکربندی DNSSec
  • ایجاد و پاک­کردن child و tree
  • و بسیاری موارد دیگر…

آموزش طراحی وب

معرفی دوره آموزش طراحی سایت با کدنویسی

آموزش طراحی سایت معمولاً بعد از آموزش سی‌شارپ از محبوبیت و بازار کار فوق­العاده­ای برخوردار است. شرکت در این دوره باعث می­شود تا به دنیای بزرگ مدیریت سایت، برنامه­نویسی و در نهایت ساخت وب­سایت­های سریع و امن لینک شوید.

شرکت در این دوره نیاز به پیش­زمینه خاصی ندارد و افراد مبتدی با یادگیری صفر تا 100 طراحی سایت با استفاده از کدنویسی، قادر هستند تا قالب سایت­هایی را طراحی کنند که سریع لود می­شوند و به لحاظ ظاهری user-friendly هستند.

توجه داشته باشید درصورتی­که قصد یادگیری عمیق این مطالب را دارید، باید تحت آموزش مدرسی قرار بگیرید که از سابقه کاری قابل‌توجهی برخوردار است. علت این موضوع ارتباط مستقیمی باکیفیت آموزش دارد. زیرا همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم درصورتی­که یادگیری شما به‌هم‌پیوسته و تحت‌نظر یک مدرس باشد، قادر به تسلط بیشتر روی محتوای آموزشی خواهید بود و موفقیت­های بیشتری در بازار کار کسب خواهید کرد.

لازم به ذکر است که دوره آموزشی طراحی سایت شامل یادگیری HTML، CSS و javascript می­شود و مطالب آن باید به­صورت کارگاهی و پروژه محور تدریس شوند. چون همان­طور که از نام این دوره آموزشی پیداست، تا زمانی که قادر به طراحی­کردن سایت و مشاهده نتیجه کدنویسی­ها خود نباشید، عملاً هیچ مطلبی را به طور عمیق یاد نخواهید گرفت.

دررابطه‌با درجه سختی هر کدام از موارد گفته­شده نیز باید بگوییم که وقتی وارد یادگیری جاوا اسکریپت می­شوید، این معنا را دارد که به دنیای برنامه­نویسی قدم گذاشته­اید. در این زبان انواع حلقه­ها، متدها و شرط­ها تدریس می­شود؛ بنابراین می­توان نتیجه گرفت که محتوای آن با HTML و CSS که کارایی آن­ها در تگ­نویسی و استایل دادن است، بسیار تفاوت دارد.

جمع­بندی

به افرادی که قصد ورود مستقیم به بازار کار را دارند و می­خواهند در مشاغلی مثل مدیریت شبکه، برنامه­نویسی و طراحی سایت به موفقیت­های بزرگی دست پیدا کنند، باید بگوییم که دوره­های آموزش سی‌شارپ، آموزش شبکه، آموزش طراحی سایت و آموزش MCSA وجود دارند تا به نیاز شما پاسخ دهند.

این دوره­ها در انواع مبتدی، پیشرفته و صفر تا 100 وجود دارند که دوره­های از مبتدی تا پیشرفته به دلیل منسجم بودن از مزیت­های بیشتری برخوردار هستند. دقت داشته باشید که سرفصل­های موجود در این دوره­ها باید پروژه محور و کارگاهی باشند تا ضمن آشناشدن با محیط کار و مشاهده عملکرد مدرس، توانایی یادگیری عمیق تک­تک مراحل کار را به دست بیاورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو