مکمل تست بوستر؛ کاربردهای این مکمل و روش استفاده از آن

مکمل تست بوستر؛ کاربردهای این مکمل و روش استفاده از آن


منبع: تاپ ناز

4

1402/4/13

15:22


مکمل تست بوستر یکی از بهترین جایگزین های استروئید های آنابولیک است؛در بیشتر موارد ورزشکاران برای عملکرد بهتر تمرینات ورزشی و همچنین چربی‌ سوزی از این مکمل استفاده می‌کنند؛به صورت کلی تست بوستر یک مکمل غذایی به شمار می‌رود که منجر به تقویت عضلات،قدرت،انرژی و میل جنسی می‌شود،همچنین این مکمل باعث کاهش چربی در بدن نیز می شود.

شاید برای شما سوال شود که تست بوستر چیست و چه کاری را انجام می دهد،در ادامه مقاله قصد داریم به چیستی تست بوستر،معایب و نحوه عملکرد آن بپردازیم پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مکمل تست بوستر

مکمل تست بوستر چیست؟

جالب است بدانید تستوسترون یکی از هورمون های بسیار مهم و ضروری در بدن آقایان است که بسیاری از عملکردهای بدن آقایان را تامین می کند،از عملکردهای این هورمون ضروری می توان به تقویت حافظه،خلق و خوی بهتر،افزایش میل جنسی،افزایش حجم عضلات و…اشاره کرد؛هورمون تستوسترون در صورت وجود اختلالات هورمونی و همچنین شروع روند پیری دچار کاهش می شود به همین دلیل اکثر مردان در سنین بزرگسالی به دنبال استفاده از تقویت کننده هایی هستند که میزان این هورمون را در بدن آنها افزایش دهد و به محدوده طبیعی بازگرداند.

اغلب افراد در طی سالیان دراز از تست بوستر ها استفاده می کنند تا بتوانند کمبود هورمون تستوسترون را به میزان زیادی جبران نمایند با این حال تقویت کننده های جایگزین تستوسترون نیز معایب و عوارض خود را دارند و بهتر است افراد قبل از شروع دوره درمانی از آنها آگاهی یابند، در ادامه مقاله قصد داریم عملکرد،معایب و مزایای تست بوستر را بررسی نماییم تا انتخابی آگاهانه داشته باشید.

عملکرد تست بوستر

همانگونه که قبل‌تر در مقاله اشاره شد، تست بوستر یک مکمل غذایی و جایگزین هورمون تستوسترون است؛معمولا افرادی به سراغ مصرف تست بوستر می‌روند که میزان هورمون تستوسترون در آنها پایین‌تر از حد طبیعی خود باشد،زمانی که سطح هورمون تستوسترون پایین‌تر از حد نرمال باشد، با نام تستوسترون پایین شناخته می‌شود؛لازم به ذکر است که این مکمل تنها برای افرادی که سطح هورمون تستوسترون آنها پایین‌تر از سطح نرمال است،نیست بلکه سایر افراد نیز برای سطح قوی‌تری از این هورمون،می‌توانند آن را استفاده نمایند.

تحقیقاتی که بر روی افراد متفاوت انجام شد،حاکی از آن بود که مصرف مکمل تست بوستر به تقویت عملکرد جنسی کمک می‌کند؛در سال های اخیر تحقیقات دیگری بر روی ورزشکاران نیز به ثبت رسید،نتیجه تحقیقات نشان داد که مکمل تست بوستر می تواند منجر به چربی سوزی و افزایش حجم عضلات و قدرت در ورزشکاران شود.

هورمون تستوسترون ارتباط مستقیمی با حافظه و خلق و خوی مردان دارد به همین دلیل مصرف تقویت کننده‌های این هورمون می‌تواند اثرات مثبتی بر روی خلق و خو و حافظه مردان بگذارد؛مصرف مکمل تست بوستر می تواند منجر به کاهش خستگی و تحریک پذیری در آقایان شود.

مطلب مشابه: مکمل گینر؛ پودر پروتئین گینر چه مزایایی دارد و چه عوارضی دارد؟

مکمل تست بوستر

از دیگر عملکردهای مکمل تست بوستر می‌توان به کاهش علائم دیابت نوع ۲ اشاره کرد،جالب است بدانید تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر حاکی از آن است که مصرف تقویت‌کننده‌های هورمون تستوسترون می‌تواند علائم دیابت نوع دو را کاهش دهد و منجر به لاغری و کاهش چربی در افراد دیابتی شود،به همین دلیل نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

تستوسترون یکی از هورمون هایی است که به تولید گلبول های قرمز در بدن کمک می کند،به همین دلیل زمانی که سطح این هورمون در بدن کاهش پیدا می‌کند،فرد دچار اختلالات قلبی و عروقی می‌شود؛افزایش سطح این هورمون می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش دهد.

تستوسترون به عنوان یکی از هورمون‌های ضروری در بدن آقایان ارتباط مستقیمی با تراکم استخوان‌ها دارد،در بسیاری از موارد با افزایش سن در آقایان سطح این هورمون کاهش یافته و تراکم استخوانی نیز در آقایان کاهش می یابد به همین دلیل مصرف تست بوستر در سنین میانسالی می‌تواند به حفظ تراکم استخوان در افراد کمک کند.

مطلب مشابه: مکمل کافئین چیست و چه تاثیری دارد؟ نحوه استفاده و مزایای آن

معایب تست بوستر

هرچند که استفاده از مکمل تست بوستر می‌تواند سطح هورمون تستوسترون در بدن آقایان را افزایش دهد و به بسیاری از عملکردهای بدن کمک کند،اما در برخی از موارد استفاده از این مکمل می تواند معایب خود را به همراه داشته باشد و اختلالاتی را در بدن فرد مصرف کننده به وجود آورد؛ در ادامه مقاله قصد داریم به معایب مکمل تست بوستر بپردازیم:

آکنه

تستوسترون یکی از هورمون هایی است که می تواند با تحریک بیش از اندازه غدد چربی منجر به ایجاد آکنه بر روی پوست شود،همانگونه که شاهد هستید در نوجوانان به دلیل وجود سطح بالایی از هورمون تستوسترون آکنه نیز بیشتر است به همین دلیل استفاده از تقویت کننده‌هایی همچون مکمل تست بوستر می‌تواند باعث ایجاد آکنه بر روی پوست شود.

احتباس آب

مصرف مکمل تست بوستر با احتباس آب درون سلولی می تواند تا حدی وزن شما را افزایش دهد،البته در هنگام افزایش وزن جای نگرانی نیست زیرا هیچ گونه خطری ندارد.

ژنیکوماستی

ژینیکوماستی پدیده‌ای در مردان است که منجر به ایجاد سینه‌های چرب می‌شود،استفاده از مکمل تست بوستر به عنوان تقویت کننده های هورمون تستوسترون می تواند باعث ژینکوماستی شود.

نوسانات رفتاری و خلقی

همان گونه که در مقاله ذکر کردیم سطح متعادل هورمون تستوسترون در آقایان منجر به خلق و خوی بهتر و بهبود نوسانات خلقی می شود اما جالب است بدانید در برخی از موارد مصرف تقویت کننده های این هورمون منجر به رفتار پرخاشگرانه و نوسانات خلقی در مردان می شود.

مطلب مشابه: مکمل سی ال ای، اثرات این مکمل طریقه مصرف عوارض و قیمت

مکمل تست بوستر

بیماری قلبی و عروقی

به دلیل خطرات خفیف بیماری‌های قلبی و عروقی بهتر است افرادی که دچار این بیماری ها هستند قبل از شروع مصرف تقویت‌کننده‌های هورمون تستوسترون،با متخصص قلب خود مشورت نمایند و سپس اقدام به مصرف این مکمل کنند.

علائم کمبود هورمون تستوسترون

با افزایش سن،تمامی هورمون‌ها کاهش می‌یابند؛زمانی که هورمون تستوسترون در بدن کاهش یابد و از حد متعادل خود پایین‌تر رود، علائمی برای کمبود این هورمون در بدن به وجود می‌آید؛ مهم‌ترین علائمی که در صورت کاهش این هورمون ممکن است در بدن آقایان بروز پیدا کند مشکلات جنسی است،در صورت کاهش این هورمون میل جنسی در آقایان کاهش می یابد و منجر به کوچک شدن بیضه ها نیز می شود به همین دلیل می تواند عدم تمرکز، توانایی و همچنین افسردگی را در مردان افزایش دهد.

هورمون تستوسترون تاثیر فراوانی بر روی عضلات بدن دارد،زمانی که این هورمون در بدن آقایان کاهش می‌یابد باعث تحلیل عضلات می‌شود،به همین دلیل اکثر افراد در سنین بالا همراه با بدنسازی از مکمل تست بوستر برای افزایش سطح تستوسترون استفاده می‌کنند.

علائم کلی کمبود هورمون تستوسترون

در این قسمت از مقاله به صورت کوتاه به شرح علایم کمبود هورمون تستوسترون در بدن آقایان می پردازیم،این علایم عبارتند از:

  • افسردگی
  • افزایش وزن
  • احساس خستگی
  • کاهش میل جنسی
  • ریزش موی بدن
  • کاهش توده عضلانی
  • کاهش رشد ریش
  • کوچک شدن بیضه‌ها
  • اختلال در نعوظ
  • کاهش قدرت و توانایی
  • عدم تمرکز
  • اختلالات حافظه

عوارض مصرف تست بوستر

در این قسمت از مقاله به صورت مختصر به عوارض مصرف تست بوستر می پردازیم،این عوارض عبارتند از:

  • خطر ابتلا به دیابت
  • بزرگ شدن پروستات
  • بروز بیماری های قلبی و عروقی
  • خطر سکته قلبی
  • افزایش کلسترول
  • ابتلا به سرطان سینه
  • خطر ابتلا به بیماری های کبدی و کلیوی
  • کم خونی
  • اختلالات خواب

مکمل تست بوستر

فواید مصرف تست بوستر

  • افزایش فرایند عضله سازی و تقویت آن
  • بهبود و کمک به سیستم هورمونی در بدن
  • افزایش تمرکز و کمک به حافظه
  • افزایش سطح هورمون تستوسترون
  • کمک به ترشح متعادل هورمون تستوسترون
  • بهبود نوسانات خلقی
  • تقویت عملکرد جنسی و افزایش آن
  • کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲
  • کمک به تولید گلبول های قرمز

لیست مواد افزایش دهنده هورمون تستوسترون

شنبلیله

تحقیقات انجام شده بر روی شنبلیله حاکی از آن است که این گیاه می تواند در حجم دهی به عضلات و افزایش قدرت بسیار مفید واقع شود،تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس، بر روی دو گروه پس از هشت هفته نشان داد افرادی که از این گیاه در برنامه غذایی خود استفاده کرده اند رشد چشمگیری در قدرت بدنی و عضله سازی نسبت به گروه دوم داشتند.

جینسینگ

آشوگاندا که با نام دیگر جینسینگ نیز شناخته می‌شود گیاهی است که به افزایش سطح تمرکز و همچنین هورمون تستوسترون در بدن کمک می‌کند؛این گیاه به عنوان تست بوستر نیز شناخته می شود که سطح استرس و اضطراب را در بدن کاهش می دهد و خستگی را از بین می برد و همچنین منجر به ترشح هورمون تستوسترون در بدن می شود،جالب است بدانید برخی از افراد نیز برای بهبود سلامت جنسی از این گیاه استفاده می کنند.

زینک و منیزیم

جالب است بدانید زینک و منیزیم به صورت جداگانه در تست بوستر ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به افزایش رشد عضلات و بهبود اختلالات خواب می شود.

مطلب مشابه: فواید مکمل BCAA برای بدنسازی و کاربرد این مکمل ورزشی

مکمل تست بوستر

DDA

DDA یک اسید آمینه است که برای رد و بدل کردن پیام بین مغز و لیدیگ به منظور تبدیل کلسترول به تستوسترون عمل می‌کند ،از نظر علمی این اسید آمینه طبیعی با بهبود سیستم رساندن پیام از مغز به بیضه منجر به افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن شود.

در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات مربوط به مکمل تست بوستر را شرح دهیم، در ابتدای مقاله به چیستی تست بوستر،مزایا و معایب و فواید و عوارض آن پرداختیم و در انتهای مقاله نیز لیستی از مواد گیاهی را ذکر کردیم که می‌تواند در افزایش هورمون تستوسترون تاثیرگذار باشد؛ امیدواریم با مطالعه این مقاله آگاهی خود را در این زمینه افزایش داده باشید.

مطلب مشابه: ال کارنیتین (L-carnitine) نحوه مصرف خواص و عوارض مکمل ال کارنیتین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو