کشته شدن یک نفر به دلیل گرانی مرغ ؛ قتل بخاطر یک مرغ!

منبع: تکراتو

6

1402/4/13

19:30


در یک اتفاق ناگوار جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس از وقوع یک فقره قتل در اثر گرانی مرغ و نزاع برای دستیابی به گوشت مرغ خبر داد.

کشته شدن یک نفر به دلیل گرانی مرغ ؛ قتل بخاطر یک مرغ!

در یک اتفاق ناگوار جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس از وقوع یک فقره قتل در اثر گرانی مرغ و نزاع برای دستیابی به گوشت مرغ خبر داد.

از هفته پیش محله کشتارگاه یا همان میدان بهمن تهران که مرکز عرضه گوشت مرغ بوده به جولانگاه باندهای مافیایی و دلالان این بازار تبدیل شده است. این بار گرانی مرغ بر بار مشکلات معیشتی شهروندان افزوده و کار به جایی رسیده که بر اثر قیمت مرغ یک نفر به قتل رسیده است.

هم‌اکنون گوشت مرغ با قیمت‌هایی در محدوده 80 هزار تومان در کوچه پس‌کوچه‌های به دست خرده‌فروشان رسیده که البته دولت نرخ این محصول را برای مصرف‌کننده 73 هزار تومان عنوان کرده است. بااین‌حال با شرایط فعلی مصرف‌کنندگان نیز جهت خرید هر کیلو مرغ باید بیش از 95 هزار تومان هزینه بپردازند.

به نظر در این زمینه مسئولان دولتی کم‌کاری خود در بخش نظارت و تنظیم بازار را باز هم به گردن گروه‌هایی بیندازند که در بازار خودرو با لقب مافیا مشهور هستند. در حقیقت با چنین ادعایی فعالیت مافیای اقتصاد ایران که هیچکس هم آن‌ها را نمی‌شناسد به کشتارگاه‌ها رسیده شده است. البته که نباید همه تقصیرات متوجه تولیدکننده قلمداد کرد؛ آن‌ها هم به‌هرحال نسبت به افزایش هزینه‌های تولید و حتی زیان‌دهی خود شکایاتی دارند.

در همین راستا منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه، که همواره به عنوان یکی از حامیان ابراهیم رئیسی محسوب می‌شود، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «اگر دولت در ماه‌های آینده تحول ملموسی در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد نکند، حتماً با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: عرضه و تعیین قیمت مرغ در بازار سیاه؛ دلالان حداقل 10 هزار تومان گرانتر می‌فروشند

قتل بر اثر گرانی مرغ

سرهنگ محسن سلیمانی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس، ضمن اعلام خبر وقوع یک فقره قتل در بخش مرزن‌آباد چالوس بر اثر گرانی مرغ بیان داشت: «این حادثه بر اثر مشاجره بر سر قیمت گوشت مرغ میان مسافر و فروشنده رخ داد که منجر به قتل مرغ‌فروش شد.»

لازم به ذکر است که حوزه مرزن‌آباد چالوس با برخورداری بیش از 100 روستا و یک نقطه شهری در مبادی ورودی جاده کندوان قرار دارد.

وی در تشریح جزئیات این اتفاق ناگوار عنوان داشت:

«خانواده این مسافر به قصد خریدن مرغ در یکی از مرغ‌فروشی‌های این منطقه مراجعه می‌کنند که جر و بحث بر سر قیمت مرغ بین فروشنده و خریدار اتفاق می‌افتد و مرد مسافر با چاقو به سمت و سوی فروشنده حمله‌ور و او را مجروح می‌کند.»

گرانی مرغ

سرهنگ سلیمانی در ادامه اضافه کرد: «به علت شدت جراحات ضربه‌های چاقو، فروشنده مرغ در دم جان باخت.»

جانشین فرماندهی انتظامی چالوس همچنین افزود: «فروشنده مرغ در حین اعزام و انتقال به بیمارستان متاسفانه به علت شدت جراحات فوت می کند و ماموران کلانتری 13 بلافاصله در صحنه حاضر و قاتل را دستگیر می‌کنند.»

سلیمانی درباره وقوع اتفاقات مشابه خاطرنشان کرد: «متهم در بازجویی ها به ارتکاب این جرم اعتراف کرد و از شهروندان این منطقه انتظار می‌رود در مراودات اجتماعی سعه صدر داشته باشند و خشم خود را کنترل کنند و آستانه تحملشان را بالا ببرند تا خدای ناکرده با انجام رفتارهای مخاطره آمیز حادثه غیر قابل جبرانی برای کسی رخ ندهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وقوع یک فقره قتبل بر اثر گرانی مرغ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو