بهترین انیمیشن‌هایی که با دست طراحی شده‌اند

بهترین انیمیشن‌هایی که با دست طراحی شده‌اند


منبع: فوت و فن

3

1402/4/17

16:47


انیمیشن ساخته شده توسط دست شکل سنتی تصاویر متحرک بود. قبل از اینکه استفاده از تصاویر کامپیوتری رایج شود، انیمیشن‌های ساخته شده توسط دست تکنیک غالب بودند.

بهترین انیمیشن‌هایی که با دست طراحی شده‌اند

انیمیشن ساخته شده توسط دست شکل سنتی تصاویر متحرک بود. قبل از اینکه استفاده از تصاویر کامپیوتری رایج شود، انیمیشن‌های ساخته شده توسط دست تکنیک غالب بودند. کشیدن هر فریم با دست به هنرمند کنترل بیشتری روی صحنه می‌داد و دنبال کردن هر حرکت نیز به طور طبیعی هنرمند را به داستان نزدیک‌تر می‌کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمیشن‌های طراحی شده با دست بپردازیم.

۹. انیمیشن سه قلوهای بلویل

The Triplets of Belleville (2003)

The Triplets of Belleville (2003)

انیمیشن سه قلوهای بلویل (The Triplets of Belleville) محصول سال ۲۰۰۳ میلادی یک انیمیشن اروپایی درباره گروه آواز خواهران به نام‌های رز، وایولت و بلانچ است. یک یتیم که با مادربزرگش زندگی می‌کند، اجرای آن‌ها را تماشا می‌کند اما از آهنگ‌های آن‌ها الهام نمی‌گیرد، بنابراین مادربزرگ برای او دوچرخه می‌خرد. او در تور دو فرانس دوچرخه‌سواری می‌کند ولی توسط اوباش فرانسوی ربوده می‌شود. با این حال، مادربزرگ با کمک خوانندگان سالن موسیقی او را نجات می‌دهد.

۸. انیمیشن راز کلز

The Secret of Kells (2009)

The Secret of Kells (2009)

انیمیشن راز کلز (The Secret of Kells) یک اثر اروپایی دیگر به شمار می‌رود که داستان پسری ایرلندی را دنبال می‌کند. این پسر درباره کتابی کنجکاو می‌شود و به راهب صومعه در ساخت آن کمک می‌کند. او در طول تلاش‌هایش برای یافتن زینت و آراستگی، با موجودات ماورا الطبیعه ملاقات می‌کند. حمله وایکینگ‌ها تکمیل شدن این کتاب را تهدید می‌کند اما این پسر شجاع زنده می‌ماند و این کتاب را نجات می‌دهد.

۷. انیمه نام تو

Your Name (2016)

Your Name (2016)

انیمه نام تو (Your Name) محصول سال ۲۰۱۶ میلادی داستان دو دانش‌آموز دبیرستانی را دنبال می‌کند که پسر اهل شهر و دختر اهل روستا است و به طور غیر قابل توضیحی بدن‌هایشان با یکدیگر عوض می‌شود. هر یک از آن‌ها زندگی جداگانه خود را دارند و در همین حین نیز از طریق کاغذ، پیام‌های تلفنی و نوشتن روی بازوهای خود با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها زندگی یکدیگر را به شیوه‌های مهیجی تغییر می‌دهند. زمان و مکان آن‌ها را از یکدیگر دور نگه می‌دارد تا زمانی که آن‌ها با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

۶. انیمیشن عزیز مصر

The Prince of Egypt (1998)

The Prince of Egypt (1998)

انیمیشن عزیز مصر (The Prince of Egypt) محصول سال ۱۹۹۸ میلادی اثری از استودیو دریم‌ورکس به شمار می‌رود که زندگی پیامبر موسی را روایت می‌کند. قبل از اینکه فرعون ستی بتواند او را در نوزادی بکشد، مادر موسی او را درون سبدی قرار می‌دهد و در رودخانه نیل رها می‌کند تا اینکه این نوازد توسط ملکه تویا به فرزندی پذیرفته می‌شود. موسی در خانواده سلطنتی مصر بزرگ شده بود اما در نهایت خدا او را برای رهبری مردم انتخاب کرد تا او مردم را از مصر بیرون ببرد و به سرزمین موعود برساند.

۵. انیمه آکیرا

Akira (1988)

Akira (1988)

انیمه آکیرا (Akira) محصول سال ۱۹۸۸ میلادی در جهانی پادآرمانی جریان دارد و نشان می‌دهد که چطور جنگ سبب شده تا شهر توکیو به جولانگاه سیاستمداران فاسد، معترضان ضد دولتی و باندهای خیابانی تبدیل شود. در این میان نیز آکیرا از توانایی‌های خاصی برخوردار است و توسط دانشمندی اسیر شده است. با این حال، یک گروه مقاومت تصمیم می‌گیرند تا آکیرا و دیگر زندانیان را آزاد کنند تا انقلابی جدیدی شکل بگیرد.

۴. انیمیشن سیاره شگفتانگیز

Fantastic Planet (1973)

Fantastic Planet (1973)

انیمیشن سیاره شگفت‌انگیز (Fantastic Planet) محصول سال ۱۹۷۳ میلادی بر اساس رمان Oms en série نوشته نویسنده فرانسوی استفان وول است. در این داستان علمی تخیلی، نژادی از بیگانه‌های انسان‌نما و غول‌پیکر به نام تراگز با انسان‌ها همچون حیوان رفتار می‌کنند. یکی از انسان‌ها زمانی که به بزرگسالی می‌رسد، نقطه ضعفی را در فناوری تراگ‌ها کشف می‌کند. همین نیز باعث می‌شود تا انسان‌ها برای آزادی خود بجنگند.

۳. انیمیشن غول آهنی

The Iron Giant (1999)

The Iron Giant (1999)

انیمیشن غول آهنی (The Iron Giant) محصول سال ۱۹۹۹ میلادی داستان آشنایی یک پسر بچه با رباتی بیگانه را روایت می‌کند. سقوط این ربات باعث جلب توجه دولت آمریکا می‌شود و تنش‌های جنگ سرد را دو چندان می‌کند. هوگارث سعی دارد تا رابطه دوستی‌اش با این ربات را یک راز نگه دارند و او را از ارتش مخفی کند تا اینکه او متوجه سلاح ویرانگر این ربات می‌شود.

۲. انیمیشن پینوکیو

Pinocchio (1940)

Pinocchio (1940)

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio) محصول سال ۱۹۴۰ اثری از استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی به شمار می‌رود که بر اساس رمان کودکانه ایتالیایی به همین نام ساخته شده است. این انیمیشن داستان یک اسباب بازی‌ساز و نجار به نام ژپتو را دنبال می‌کند که یک عروسک می‌سازد و آرزو می‌کند ای کاش پسر واقعی‌اش می‌بود. یک پری آبی نیز این آرزوی وی را برآورده می‌کند اما پینوکیو همچنان چوبی است و برای تبدیل شدن به یک پسر واقعی باید شجاع، راست‌گو و متواضع باشد.

۱. انیمه شهر اشباح

Spirited Away (2001)

Spirited Away (2001)

انیمیشن شهر اشباح (Spirited Away) توسط هایائو میازاکی و استودیو جیبلی ساخته شده و داستان چیهیروی ۱۰ ساله در ژاپن پس از جنگ را دنبال می‌کند که به همراه پدر و مادرش به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنند. آن‌ها از میانبری می‌روند که به یک تونل متروکه منتهی می‌شود. با این حال، آن‌ها وارد دنیای ارواح کامی می‌شوند، جایی که در آن، پدر و مادرش به خوک تبدیل شده‌اند. حالا او باید تمام تلاشش را بکند تا بتواند پدر و مادرش را نجات بدهد و به دنیای انسان‌ها بازگردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو