معرفی انیمیشن وینسنت بامحبت | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن وینسنت بامحبت | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

1

1402/8/19

17:39


معرفی انیمیشن وینسنت بامحبت | داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن وینسنت بامحبت از انیمیشن‌های بیوگرافی که در مورد نقاش پرآوازه ون گوگ است. این انیمیشن در ژانر درام و بیشتر با تاکید بر مرگ این هنرمند است. در ادامه با معرفی انیمیشن Loving Vincent با ما همراه باشید.

انیمیشن وینسنت بامحبت، یک انیمیشن تجربی بزرگسالان در ژانر درام در مورد زندگی نقاش ونسان ون گوگ و به ویژه در مورد شرایط مرگ او است. این اولین فیلم پویانمایی کاملا نقاشی شده است. انیمیشن Loving Vincent به نویسندگی و کارگردانی دوروتا کوبیلا (Dorota Kobiela) و هیو ولچمن (Hugh Welchman) محصول مشترک لهستان و بریتانیا است که توسط موسسه فیلم لهستان و تا حدی از طریق کمپین کیک استارتر تامین مالی شده است.

هر یک از 65000 فریم فیلم یک نقاشی رنگ روغن روی بوم است که با استفاده از تکنیک‌های مشابه ون گوگ توسط تیمی متشکل از 125 هنرمند از سراسر جهان خلق شده است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی 2017 به نمایش درآمد، و برنده جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن در سی‌امین جوایز فیلم اروپا در برلین شد و همچنین نامزد بهترین انیمیشن بلند در نودمین دوره جوایز اسکار شد.

فهرست مطالب

داستان انیمیشن وینسنت بامحبت

انیمیشن وینسنت بامحبت

خلاصه کارتون وینسنت دوست داشتنی یک سال پس از خودکشی ونسان ون گوگ است، که پستچی جوزف رولین از پسرش آرماند می‌خواهد که آخرین نامه ون گوگ را به برادرش تئو برساند. رولین مرگ را مشکوک می‌داند، زیرا تنها چند هفته قبل ون گوگ از طریق نامه‌هایی ادعا کرد که خلق و خوی او آرام و عادی است. آرماند با اکراه موافقت می‌کند و راهی پاریس تا پرده از مرگ ون گوگ بردارد.

بازیگران انیمیشن وینسنت بامحبت

سازندگان فیلم، نقاشان آموزش دیده کلاسیک را به انیماتورهای سنتی ترجیح دادند، زیرا همانطور که ولچمن بعدا می‌گوید؛ می‌خواست از هنرمندانی با سبک‌های شخصی دوری کند و به جای آن افرادی را به کار بگیرد که نقاشان رنگ روغن بسیار ماهری بودند. در مجموع 125 نقاش از بیش از 20 کشور پس از انتخاب از بین حدود 5000 متقاضی، به لهستان سفر کردند تا روی این پروژه کار کنند.

این فیلم از نوعی روتوسکوپی استفاده می‌کند. تولید این فیلم با فیلمبرداری لایو اکشن بازیگران مقابل پرده آغاز شد. پس از فیلمبرداری، ویراستاران نقاشی‌های ون گوگ را در پس زمینه صحنه ترکیب کردند و در نهایت فیلم را طبق معمول با هم برش دادند. با این حال، هنگامی که فیلم واقعی کامل شد، آنها هر فریم را روی یک بوم خالی انداختند و هنرمندان روی هر تصویر نقاشی کردند. تمام این پروژه 6 سال طول کشید تا تکمیل شود، ولچمن در توصیف فرآیند پرزحمت این انیمیشن اشاره کرد که سازندگان فیلم بدون شک کندترین شکل فیلمسازی را که تا به حال در 120 سال ابداع شده است را اختراع کرده‌اند. در ادامه به معرفی چندی از بازیگران این فیلم می‌پردازیم.

داگلاس بوث در نقش وینسنت ون گوگ

انیمیشن وینسنت بامحبت

داگلاس جان بوث متولد 9 ژوئیه 1992 یک هنرپیشه و موسیقی‌دان انگلیسی است. او ابتدا با بازی در نقش پسر جورج در فیلم بی بی سی Worried About the Boy (2010) مورد توجه عموم قرار گرفت. او در اقتباس‌های بی‌بی‌سی همانند Great Expectations و Christopher and His Kind (هر دو در سال 2011)، اقتباس سینمایی کارلو کارلی از رومئو، Romeo & Juliet و همچنین فیلم بیوگرافی نتفلیکس یعنی The Dirt (2019)، بازی کرد.

بوث همچنین در فیلم‌های Noah ساخته دارن آرونوفسکی و The Riot Club اثر لون شرفیگ (هر دو در سال 2014) ظاهر شد و در فیلم صعود مشتری واچوفسکی (2015) هم بازی کرد.

جروم فلین در نقش پاول گجت

ژانر انیمیشن وینسنت دوست داشتنی

جروم پاتریک فلین متولد 16 مارس 1963 یک هنرپیشه و خواننده انگلیسی است. او بیشتر به خاطر نقش‌هایش در نقش پدی گاروی در سریال Soldier Soldier از شبکه ITV، بران در سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت HBO، بنت دریک در Ripper Street و بنر کریتون در سریال وسترن پارامونت 1923 شناخته می‌شود. او و رابسون گرین نسخه ای از Unchained Melody را منتشر کردند که به مدت 7 هفته در رتبه اول جدول بریتانیا ماند و بیش از یک میلیون نسخه فروخت و پرفروش ترین تک آهنگ سال 1995 شد.

سوشا رونان در نقش مارگریت گشه

ژانر انیمیشن وینسنت دوست داشتنی

سوشا اونا رونان یک بازیگر ایرلندی آمریکایی تبار است. او که عمدتا به خاطر کارش در درام‌های دوره‌ای از دوران نوجوانی شناخته می‌شود، جوایز مختلفی از جمله جایزه گلدن گلوب، علاوه بر نامزدی چهار جایزه اسکار و پنج جایزه فیلم آکادمی بریتانیا دریافت کرده است. رونان اولین بازی خود را در سال 2003 در سریال درام پزشکی ایرلندی The Clinic و اولین فیلم خود را در I Could Never Be Your Woman (2007) انجام داد. او نقش موفقیت‌آمیز خود را به‌عنوان یک نوجوان نابالغ در فیلم Atonement (2007) داشت که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد.

حرفه او با ایفای نقش‌های اصلی به عنوان یک دختر مقتول که به دنبال بسته شدن پرونده در The Lovely Bones (2009) و یک قاتل نوجوان در Hanna (2011) و نقش مکمل یک نانوا در The Grand Budapest Hotel (2014) بود، پیشرفت کرد. رونان تحسین منتقدان و نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای ایفای نقش یک مهاجر ایرلندی دلتنگ در دهه 1950 نیویورک در Brooklyn (2015)، دانش آموز دبیرستانی همنام در فیلم Lady Bird (2017) گرتا گرویگ و جو مارس در فیلم Little Women گرویگ دریافت کرد. او همچنین برنده جایزه گلدن گلوب برای لیدی برد شد.

دیگر بازیگران انیمیشن وینسنت بامحبت عبارتند از:

هلن مک کروری (Helen McCrory) در نقش لوئیز شوالیه
کریس اودود (Chris O’Dowd) در نقش پستچی جوزف رولین
جان سشنز (John Sessions) در نقش پر تانگوی
النور تاملینسون (Eleanor Tomlinson) در نقش آدلین راووکس
آیدان ترنر (Aidan Turner) در نقش قایقران

بیل توماس (Bill Thomas) در نقش دکتر مازری
مارتین هردمن (Martin Herdman) در نقش ژاندارم ریگامون
رابین هاجز (Robin Hodges) در نقش ستوان میلیت
جاش بوردت (Josh Burdett) در نقش Zouave
هالی ارل (Holly Earl) در نقش لا موسمه

بررسی انیمیشن Loving Vincent 2014

در این بخش از مقاله به نقد انیمیشن وینسنت بامحبت و بررسی نمرات آن می‌پردازیم. این فیلم توانست نمره 7.8 از 10 را در IMDb دریافت و در نظرسنجی گوگل 89 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 84 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 21 منتقد، 15 نقد مثبت و 5 نقد متوسط . و 1 نقد منفی بوده‌ است. امتیازی که این فیلم دریافت کرده نیز 62 از 100 بوده‌. در ادامه به بررسی چندی از نمرات انیمیشن با عشق وینسنت می‌پردازیم.

The Seattle Times / مویرا مک دونالد: 88

لذت بردن از خوشحالی در دنیای رنگ و خط این فیلم منحصر به فرد و دیدن رویای دیوانه وار دو فیلمساز به حقیقت پیوست.

Variety / پیتر دربورگ: 80

انیمیشن Loving Vincent ممکن است به عنوان ویترینی برای تکنیک آن وجود داشته باشد، اما این حساسیتی است که فیلم نسبت به موضوع خود نشان می‌دهد که در نهایت این اثر خاص را از نسخه‌های بد بیشماری که در حال حاضر بازارهای کثیف جهان را پر کرده‌اند، متمایز می‌کند.

Village Voice / سرنا دونادونی: 80

کاوشی جذاب در روزهای پایانی این هنرمند که سبک نقاشی‌اش امضای او است، ارائه شده است.

Empire / ایان فریر: 80

پیروزی مهارت فنی پرزحمت و جلوه‌های بصری خیره کننده بر داستان سرایی و دیالوگ، و همچنین توجه آن را برای برداشت ظریفش از یک شخصیت فرهنگی بزرگ و تحسین‌برانگیز و جسارت حیرت انگیز فیلم را ببنیید

Total Film / جیمز موترام: 80

فیلمی انیمیشنی که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست، انیمیشن Loving Vincent یک دستاورد بصری خیره کننده است.

ژانر انیمیشن وینسنت دوست داشتنی

The Globe and Mail (Toronto) / جان سملی: 75

انیمیشن وینسنت بامحبت فوق العاده است. این یک فیلم از زیبایی همه جانبه برخوردار است.

Washington Post / استفانی مری: 75

از نظر بصری، دیدنی است. از نظر مفهومی، صرفاً در نظر گرفتن تلاشی که برای این کار انجام شده است، شگفت‌انگیز است. با این حال، داستان همیشه جذابیت خود را حفظ نمی‌کند.

Movie Nation / روگر مور: 75

انیمیشن وینسنت بامحبت بالاتر از رمز و راز، بالاتر از بیوگرافی صرف، به چیزی درخشان، آشکار و منحصربه‌فرد است.

The Hollywood Reporter / جردن مینتزر: 70

کارهای پرزحمت کوبیلا و ولچمن برای تبدیل برخی از پرارزش‌ترین بوم‌های نقاشی به صحنه‌های متحرک می‌تواند چشمگیر باشد

Los Angeles Times / شری لیندن: 70

فراتر از تعریف، خود هنر است. متحرک سازی اثر جسورانه ون گوگ که از قبل روی بوم حرکت می‌کرد، تا حدودی اضافی بود. با این حال، به عنوان تصاویر متحرک، ضربات قلم موها کشش غیرمنتظره‌ای در این ادای احترام ناهموار اما عمیقاً احساسی دارد.

Arizona Republic / کری لنگل: 70

از نظر بصری مطمئناً می‌توانیدانیمیشن وینسنت بامحبت را پیشرفتی نامید

Boston Globe / تای بر: 63

نتایج از نظر بصری خیره کننده هستند. اما انیمیشن Loving Vincent در کل چیزی کمتر است.

The New York Times / آ او اسکات: 60

با لنگیدن و طولانی شدن داستان، بیننده نیز به تصاویر عادت می‌کند و شگفتی از تکنیک بدیع و پر دردسر فیلم کم رنگ می‌شود. اما جذابیت آن به دلایلی که در عنوان خلاصه می‌شود هرگز کاملاً از بین نمی‌رود.

Slant Magazine / چاک بوون: 38

انیمیشن وینسنت بامحبت فیلمی از دوروتا کوبیلا و هیو ولچمن با تلفیقی بی‌هیچ‌وجه با احترام و خودپرستی پیش نمی‌رود.

کلام آخر

ژانر انیمیشن وینسنت دوست داشتنی

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن Loving Vincent 2014 پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن Loving Vincent 2014 را تماشا کنید و اگر می‌خواهید با داستان و کاراکترهای دیگر این انیمیشن بیشتر آشنا شوید و اوقات فراغت خود را با تماشای آن بگذرانید، دانلود انیمیشن Loving Vincent 2014 را شروع کنید. شما می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن Loving Vincent و نمره‌ای که از صد به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو