معرفی انیمه سامورایی چامپلو؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

معرفی انیمه سامورایی چامپلو؛ داستان، شخصیت ها و نمرات


منبع: پلازا

6

1402/4/17

18:51


معرفی انیمه سامورایی چامپلو؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

سامورایی چامپلو (samurai champloo) عنوان یک انیمهٔ 26 قسمتی است که توسط استودیو پویانمایی مانگلاب ساخته شد. کارگردانی این انیمه را شینیچیرو واتانابه (Shinichirō Watanabe) که پیش‌تر انیمه Cowboy Bebop را ساخته بود، بر عهده دارد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمه samurai champloo بپردازیم.

زمان پخش انیمه سامورایی چامپلو برای نخستین‌بار به تاریخ 19 مه 2004 تا 18 مارس 2005 در شبکهٔ تلویزیونی فوجی تی‌وی (Fuji TV) برمی‌گردد. این انیمه به طراحی ماسارو گاتسوبو (Masaru Gatsubo) به یک سری مانگا نیز برگردانده شد. ژانر انیمه Samurai Champloo اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام و مهیج است. این انیمه پس از پخش با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان و منتقدین روبرو شد. ما به معرفی انیمه samurai champloo؛ داستان، شخصیت ها و نمرات این اثر می‌پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

داستان انیمه سامورایی چامپلو

داستان انیمه samurai champloo با صحنه اعدام شخصیت‌های اصلیش یعنی جین و موگن شروع می‌شود که به‌دلیل اِعمال خشونت‌بار  و کشتار مردم طی دستور حاکم شهر به مرگ محکوم می‌گردند.

داستان انیمه سامورایی چامپلو

در ادامه شخصی به نام فو یک دختر 15 ساله که همراه با عمه و عمویش در رستوران به عنوان پیشخدمت کار می‌کرد. اما وقتی رستوران آتش گرفت او تصمیم می‌گیرد تا دو استاد شمشیر زنی موگن و جین را از خطر اعدام نجات دهد. فو می‌خواهد، این دو نفر به او کمک کنند تا پدرش را که یک ساموراییِ اسرار آمیز با بوی گل آفتابگردان است را بیابند. در ادامه جین و موگن دو سامورایی کله شق با بی‌میلی برای کمک کردن به فو موافقت می‌نمایند.

شخصیت های انیمه سامورایی چامپلو

به‌طور کلی در جهان انیمه‌های ژاپنی تمام شخصیت‌ها حتی با حضور کوتاهی که در داستان داشته باشند، برای روند آن نقشی بسزا خواهند داشت. در این بین کاراکترهای انیمه Samurai Champloo هم از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی همر کدام از شخصیت‌های مهم انیمه سامورایی چامپلو بپردازیم، پس در ادامه با ما در پلازا همراه باشید.

1. موگن (Mugen)

Mugen

موگن در ژاپنی به معنای نامحدود یک قانون شکن ولگرد از جزایر ریوکیو است که از تکنیک‌های شمشیر خودآموخته استفاده می‌کند. او شخصی سرگردان و آواره به‌شمار می‌رود که سبک مبارزه‌اش به‌صورت آزاد وحشیانه با حرکات برک دنس ترکیب شده‌ است. موگن کفش‌های سنتی ژاپنی به نام گتا به پا دارد و همیشه یک شمشیر عجیب را در پشت خود حمل می‌نماید. او که در دوران کودکی زندگی سخت و انفرادی داشته، نسبت به قشر مرفح یک بی‌اعتمادی همراه با انزجاری عمیق دارد. موگن در گذشته یک دزد دریایی حرفه‌ای بوده است.

2. جین (Jin)

Jin

جین 20 ساله یک نوع سامورایی مخصوص به نام رونین محسوب می‌شود. او شخصیتی خونسرد دارد و خود را پیرو رسوم سامورایی دوره توکوگاوا می‌داند. جین درست نقطه مقابل شخصیت موگن است. او پس از مجبور شدن به کشتن استادش و از عینک برای مبدل کردن خود به شخصی سرگردان در ژاپن استفاده می‌نماید. جین خطر را نسبت به سایر افراد زودتر احساس می‌کند و همواره آماده است تا جان خود را جهت اثبات برخی از ارزش‌هایش به خطر بیاندازد. علاوه بر این او استاد سبک مبارزه موجوشینکن (سبکی در اوایل دوره ادو) است.

3. فو (Fuu)

Fuu

فو یک دختر بسیار عصبی است که حدودا ۱۵ سال سن دارد. او موگن و جین را استخدام می‌نماید تا به وی در یافتن پدرش که بدین صورت توصیفش می‌نماید: یک سامورایی که بوی گل آفتاب‌گردان می‌دهد، یاری رسانند. فو مشاغل پاره وقت زیادی در زندگی تجربه نموده که آخرین شغلش پیش از آشنایی با جین و موگن پیشخدمت چای در رستوران بود. او یک سنجاب پرنده به عنوان حیوان خانگی با نام مومو دارد.

از دیگر شخصیت‌های فرعی ولی مهم در انیمه سامورایی چامپلو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاگتوکی کاریا (Kagetoki Kariya)

Kagetoki Kariya

کاگتوکی کاریا کارمند ارشدی است که مدیریت شوگونات را برعهده دارد. پس از دریافت دستور محرمانه از شورای ارشد در مقابل گروه آن‌ها ظاهر می‌شود. همانطور که از نام مستعارش دست خدا پیداست، قوی‌ترین شمشیربازی است که موگن و جین نمی‌توانند به تنهایی با او مبارزه نمایند. کاگتوکی شخصیتی دارد که هرچه حرفیش در مبارزه قوی‌تر باشد، جنگیدن برای او لذت بخش‌تر خواهد بود.

موکورو (Mukuro)

Mukuro

موکورو در ریوکیو، همان شهر موگن متولد شده است. این شخصیت شرور به دسته تپانچه شهرت دارد از دزدان دریایی است که می‌خواهد به‌واسطه درگیر شدن موگن به کشتی دولتی حمله نماید.

ریوجیرو ساساکی (Ryujiro Sasaki)

Ryujiro Sasaki

ریوجیرو درواقع یکی از اراذل و اوباش است که وظیفه اسکورت دورا پسر شیبویی به وی سپرده شده است.

نقد انیمه سامورایی چامپلو

ما در بررسی انیمه Samurai Champloo ابتدا با  شخصیتی به نام موگن آشنا می‌شویم او یک پسر جوان، هرزه و ولگرد است. سپس با جین مواجه می‌شویم که در هیبت قهرمانی گمنام به داد مردمِ رنج کشیده می‌رسد. امّا جین درواقع یک قهرمان نیست و گذشته بسیار سیاهی دارد که همیشه همراهش است. هر دو شخصیت به‌صوری اتفاقی در یک کافه با هم روبرو می‌شوند و سپس بقیه ماجراها رخ می‌دهد. این انیمه پس از پخش به‌دلیل نمایش ظلم به طبقات پایین دست جامعه از سوی نظام سرمایه داردی بسیار مورد توجه قرار گرفت، از طرفی در این بین برخی هم نقدهای تندی به این اثر داشتند.

به‌طور کلی شینیچرو واتانابه در این انیمه شخصیت‌هایی خلق کرده که به‌راحتی از ذهنمان پاک نمی‌شوند. کارگردانی خوب و ایجاد صحنه‌هایی مهیج و زیبا در انیمه سامورایی چامپلو بسیار خوب از آب درآمده و بدون شک تماشای آن تا انتها مخاطب را راضی خواهد کرد. اغلب انیمه Samurai Champloo را با خون و صحنه‌های محیرالعقول می‌شناسیم و درواقع انیمه سامورایی چامپلو از این دست سکانس‌ها کم ندارد. اما نکته‌ای که شاید کمی در انتهای داستان ناامید کننده باشد، درواقع پایان‌بندی آن و سرانجام کاراکترهایش است.

در کل چنانچه تا حالا این اثر را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای دانلود انیمه Samurai Champloo اقدام نمایید تا از تماشای آن لذت ببرید. تعداد قسمت های انیمه سامورایی چامپلو در 26 قسمت خلاصه می‌شود که تماشای آن لحظاتی شاد و مهیج را برای ما به ارمغان می‌آورد.

امتیازات انیمه سامورایی چامپلو

درواقع امتیازات انیمه samurai champloo گواهی کامل بر زیبایی و ارزشمند بودن این اثر محسوب می‌شود. وجود صحنه‌های اکشن و مهیج در کنار خط داستانی جذاب با کارترهای جالب همگی سبب شده‌اند تا منتقدان و تماشاچیان انیمه سامورایی چامپلو تحسین نمایند. این انیمه سریالی بسیار زیبا در سایت محبوب MyAnimeList امتیاز 8.5 را از سوی کاربران به دست آورد. شما تنها تا پس از تماشای تریلر انیمه Samurai Champloo ترغیب می‌شوید تا انتها این انیمه بسیار زیبا را دنبال نمایید. هم‌چنین این انیمه در سایت IMDb امتیاز 8.6 را به خود اختصاص داده است.

کلام آخر

تماشای انیمه سامورایی چامپلو برای مخاطبان به‌دلیل ترکیب ژانری که دارد لحاظاتی خوش و مهیج را به ارمغان می‌آورد. امّا از نقاط ضعفی که به این اثر وارد است باید به سرنوشت شخصیت‌های آن در انتهای داستان اشاره کرد که شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد. در کل این انیمه هم کاراکترهای جذابی دارد و هم داستان‌های جذابی که در طول سفر، این سه نفر تجربه می‌کنند، بسیار جالب است.

ما در این مقاله به بررسی انیمه سامورایی چامپلو در کنار داستان و کاراکترهای اصلی آن پرداختیم. اگر این اثر را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن خالی از لطف نیست و تجربه دیدنش حداقل یکبار توصیه می‌شود.

امید است مقاله معرفی انیمه samurai champloo؛ داستان، شخصیت ها و نمرات آن برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله چنانچه این اثر را دیده‌اید نظرات و تجارب شخصی خود را درباره انیمه سامورایی چامپلو با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو