با سوغات نطنز آشنا شویم

با سوغات نطنز آشنا شویم


منبع: آرگا

3

1402/4/18

22:41


اگر می خواهید با مکان های دیدنی نطنز آشنا شوید، کافی است تا در این بخش همراه ما باشید. در این بخش مهم ترین سوغاتن این شهر قرار داده شده است.

نطنز شهری با جاذبه های مختلف بوده که شما می توانید در این بخش با سوغات نطنز آشنا شوید. این شهر دارای منحصر به فردترین سوغاتی ها بوده و شما می توانید از باارهای مختلفی این سوغاتی ها را تهیه کنید.

معرفی سوغات نطنز:

این شهر که مهد جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوده جذابیت های زیادی برای علاقه مندان دارد. این شهر امروزه از دیدنی های اصفهان بوده و جذابیت های گردشگری زیادی برای علاقه مندان است.

سوغاتی شهر نطنز

این شهر قدمتی چندین هزار ساله داشته و بخش مهمی از جذابیت های فرهنگی را در خود جای داده است. اگر راهی سفر به این شهر تاریخی و فرهنگی هستید، سری به بازارهای محلی زده و از سوغاتی های نفیس و خوشمزه ان نیز خریداری کنید. بخش مهمی از این سوغاتی ها را صنایع دستی تشکیل می دهند که اهمیت تاریخی و فرهنگی دارند.

سرامیک و سفال:

صنایع دستی ارزشمندی که در بین شهرهای مختلفی محبوبیت دارد. در این شهر نیز شما می توانید با چنین سوغاتی هایی آشنا شوید. این سفالینه ها به روش های سنتی تهیه شده و نشان دهنده هنر دست افراد این شهر است. پس بهتر است تا از هنر دست این عزیزان بیشتر حمایت کنید. صنعت سفال قدمتی ۷۰۰ ساله دارد.

سوغات نطنز

الگ:

بد نیست تا از سوغاتی های خوشمزه این شهر هم دیدن کنید. الگ که یک میوه شیرین بوده و اغلب در این شهر رشد می کند، یک نوع سوغاتی خوشمزه است. این میوه در اکثر روستاهای این شهر کشت می شود. این خشکبار خواص زیادی داشته و دارای یک قند طبیعی است. الگ از مهم ترین سوغات نطنز می باشد.

میوه های نطنز

قالبی بافی:

هنر اصیل ایرانی که طرفداران زیادی دارد. قالبی بافی یک صنعت مهم دست بوده که در نقاط مختلفی از دنیا نیز محبوبیت و طرفداران خاص خود را دارد. این قالی ها ساخته دست بوده و دارای طرح های اصیل ایرانی هستند که از ان بازدید می کنید. طرح های زیبای طراحی شده روی این قالی ها به خوبی چشم نوازی می کنند و می تواند برای شما نیز جذابیت داشته باشد.

قالبی بافی نطنز

گردو و انار:

از دیگر محصولات نفیس و مرغوبی که در این خطه برداشت می شود و شما می توانید به عنوان سوغاتی آن را خردیداری کنید، می توان به انار و گردو اشاره گرد. این خطه به دلیل گرما دارای میوه های خوش طعم و عطری است که انار آن نیز شهرت زیادی دارد.

چند سوغاتی نطنز

گلابی:

یک میوه پر خاصیت دیگر که شما می توانید از باغ و مزارع خریداری کنید. این میوه نیز کیفیت زیادی داشته و شما باید برای خریداری آن به باغ و بازارهای این شهر بروید. این میوه خواص زیادی داشته و می توانید برای تهیه کمپوت نیز از آن استفاده نمایید.

سوغاتی مهم نطنز

شما علاقه مندان در سفر خود به این شهر دیدنی می توانید از این سوغاتی ها خریداری کنید. از مهم ترین دیدنی های نطنز نیز می توان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی اشاره کرد که برخی در صنایع دستی آن جای می گیرد. شما می توانید در لینک مکان های دیدنی نطنز را بهتر بشناسید. این شهر از زیبایی های اصفهان بوده و هر ساله گردشگران زیادی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو