هوش مصنوعی و این بار ذهن خونی؛ آیا چنین چیزی ممکن است؟

منبع: خبرنما

5

1402/4/19

11:37


هوش مصنوعی و ذهن خوانی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند ذهن شما را بخواند؟ دانشمندان از فناوری‌‌هایی مثل ChatGPT برای تبدیل افکار به متن در لحظه استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی و این بار ذهن خونی؛ آیا چنین چیزی ممکن است؟

آیا هوش مصنوعی می‌تواند ذهن شما را بخواند؟ دانشمندان از فناوری‌‌هایی مثل ChatGPT برای تبدیل افکار به متن در لحظه استفاده می‌کنند.

سال 2023 است و جهان به سرعت از روش‌های شناخته شده سنتی تعبیر خواب دور می‌شود. با ظهور هوش مصنوعی روش‌های جدیدتری برای خواندن ذهن انسان در راه است. در ماه مارس، دانشمندان ژاپنی توانستند تصاویری واضح از اسکن‌های فعالیت مغز را با استفاده از انتشار پایدار بازسازی کنند. حالا اما به نظر می‌رسد پیشرفت دیگری هم در راه است.

خواندن ذهن توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ذهن خوانی

تیمی از دانشمندان دانشگاه تگزاس یک مدل هوش مصنوعی ساخته اند که می‌تواند افکار شما را بخواند. سیستم هوش مصنوعی غیرتهاجمی معروف به رمزگشای معنایی بر ترجمه فعالیت مغز به جریانی از متون، بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Nature Neuroscience تاکید دارد.

این تحقیق توسط جری تانگ، دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر رهبری شد. الکس هاث، استادیار علوم اعصاب و علوم کامپیوتر در UT Austin هم در این تحقیق مشارکت دارد. مطالعه انجام شده توسط تانگ و هاث تا حدی بر اساس یک مدل ترانسفورماتور، شبیه مدلی مثل Google Bard  و ChatGPT OpenAI است. آن‌ها با این مدل هوش مصنوعی می‌توانند ذهن افراد را بخوانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو