بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی فارس بازدید کردند

منبع: همگردی

7

1402/4/20

15:04


ایسنا/ براساس گزارشات منتشر شده، بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی فارس بازدید کردند.

سید مؤید محسن نژاد گفت: در بازه زمانی 20 خرداد تا 16 تیر 1402 تعداد 10 هزار و 472 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه های استان فارس بازدید کرده اند.

او افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از 3 هزار بازدید کننده در صدر مقاصد بازدید شده توسط گردشگران خارجی است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ با 2295 بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس از آن مجموعه جهانی پاسارگاد 2121 نفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده اند.

محسن نژاد گفت: نقش رستم، ارگ کریم خان زند و آرامگاه سعدی نیز از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدید کننده خارجی را به خود اختصاص داده اند.

او در ادامه جمع بازدید کنندگان داخلی از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی فارس در بازه زمانی 20 خرداد تا 16 تیر 1402 نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان تعداد 239 هزار و 257 نفر بازدید کننده داخلی از موزه ها و بناها تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه حافظ را پرمخاطب ترین مکان تاریخی برای بازدید کنندگان داخلی نام برد و گفت: 89 هزار و 685 نفر در مدت ذکر شده از این مجموعه بازدید کردند.

محسن نژاد همچنین پرمخاطب ترین مکان های تاریخی، فرهنگی استان را برای بازدید کنندگان داخلی به ترتیب آرامگاه سعدی با 48 هزار و 515 نفر، ارگ کریم خان زند با 30 هزار و 158 نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با 27 هزار 805 نفر و پس از آن پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید، نقش رستم، موزه پارس، آتشکده فیروزآباد، مجموعه جهانی بیشاپور، تنگ چوگان کازرون و موزه بیشاپور و موزه سنگهای تاریخی هفت تنان نام برد.

بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی فارس بازدید کردند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو