آماده سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یادروز این شاعر

منبع: همگردی

7

1402/7/16

16:40


ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، آماده سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یادروز این شاعر صورت گرفت.

سید مؤید محسن نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه و اهمیتی که در ابعاد ملی و بین المللی به لحاظ حضور مقامات رسمی و گردشگران داخلی و خارجی دارد به طور دائم مورد توجه مسئولان ذی ربط بوده و آمادگی میزبانی از این گونه برنامه ها را دارد اما فرصت پیش آمده برای برگزاری مراسم یادروز حافظ نیز این امکان را می دهد تا برخی از نواقص برطرف شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: ساماندهی تأسیسات برقی، رنگ آمیزی حوض ها و بخشهای مختلف، ساماندهی سیستم صوتی، نورپردازی، جوشکاری و افزایش سطل های زباله، طراحی فضای سبز و پاکسازی کامل محوطه پیرامونی این مکان به عنوان بخشی از اقداماتی است که برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام شده است.

محسن نژاد در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت یادروز حافظ گفت: آیین بزرگداشت یادروز حافظ با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، اهالی فرهنگ، شعرا و جمعی از ادبای داخل و خارج از کشور در جوار بارگاه حافظ برگزار می شود.

او ادامه داد: همچنین نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان صنایع دستی در آرامگاه حافظ برپا خواهد شد که مورد بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از 2 اثر فاخر صنایع دستی فارس شامل ساخت ماکت آرامگاه حافظ از خاتم در ارتفاع 2 متر توسط استاد هنرمند رسول مردانی بلداجی و ساخت ماکت مسجدالنبی از جنس خاتم در ابعاد 2 متر در 3 متر توسط استاد هنرمند مسعود شیرازی فرد و همچنین برپایی 20 غرفه نمایشگاهی صنایع دستی در رشته های مختلف صنایع دستی و معرفی زندگی عشایر فارس در قالب سیاه چادر عشایری خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: با مشارکت اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از شب گذشته تا 18 مهر برنامه های سخنرانی علمی برای عموم بازدید کنندگان در آرامگاه حافظ در حال برگزاری است و هر روز از ساعت 10 تا 17 بطور یکسره در محوطه آرامگاه شاهد حضور خوشنویسان و اجرای برنامه خوشنویسی از اشعار حافظ می باشیم.

آماده سازی آرامگاه حافظ برای برگزاری یادروز این شاعر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو