بیوگرافی بهرام رادان ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه، حواشی و حقایق جالب او

بیوگرافی بهرام رادان ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه، حواشی و حقایق جالب او


منبع: پلازا

5

1402/4/20

23:16


بیوگرافی بهرام رادان ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه، حواشی و حقایق جالب او

بهرام رادان بدون شک یکی از بازیگران پرطرفدار در سینمای ایران محسوب می‌شود که تا کنون در آثار بسیار درخشانی به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم به بیوگرافی بهرام رادان و شایعات و حواشی پیرامون این بازیگر بپردازیم.

بهرام رادان از بازیگران مطرح سینمای ایران محسوب می‌شود که در آثار فاخری به ایفای نقش پرداخته است. او در سال 1400 نقش ناصرالدین شاه را در سریال جیران بر عهده داشت و باری دیگر همه توجه‌ها را به خود جلب کرد. ما در این مقاله به بیوگرافی بهرام رادان؛ مرور زندگی شخصی، حرفه، حواشی و حقایق جالب او می‌پردازیم، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بهرام رادان

  • تاریخ تولد: 8 اردیبهشت 1358
  • محل تولد: تهران
  • نام همسر بهرام رادان: مینا مختاری
  • قد بهرام رادان: 179 سانتی‌متر
  • اینستاگرام بهرام رادان: bahramradan
  • تحصیلات: کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران
  • مذهب بهرام رادان: مسلمان-شیعه

زندگی خصوصی بهرام رادان

بهرام رادان متولد 8 اردیبهشت سال 1358 در شهر تهران است. او که پدرش (رضا رادان) سرهنگ بازنشسته و مادرش (مهین دخت سهامی) خانه‌دار بود، کوچکترین فرزند خانواده‌ی شش نفره‌شان است. بهرام دو خواهر و همچنین یک برادر بزرگتر از خودش به نام شهرام دارد. بهرام در سن 15 سالگی به مدت یک سال به آمریکا رفت، امّا نتوانست در آنجا زیاد دوام بیاورد و در نتیجه تصمیم بازگشت به ایران را گرفت. در حال حاضر یک برادر و خواهر او ساکن کشور آمریکا هستند.

زندگی خصوصی بهرام رادان

او طی مصاحبه با فریدون جیرانی در برنامه آپارات اذعان داشت که پس از پایان خدمت سربازی و همزمان با ورود به دانشگاه، در سال 1378 در یک آموزشگاه سینمایی به نام هیوا فیلم دوره بازیگری را گذرانده است. در این آموزشگاه هنرمندانی چون ثریا قاسمی، میکائیل شهرستانی و هنرمند فقید فهیمه راستکار دوره بازیگری و بیان را تدریس می‌نمودند. بهرام رادان به واسطه حضور در این کلاس‌ها، برای نقش کیان در فیلم شور عشق نادر مقدس انتخاب شد.

زندگی شغلی بهرام رادان

در بیوگرافی بهرام رادان می‌خوانیم که این هنرمند در سال 1378 با فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس بازیگری را آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار که شاید دومین پروژه کاری‌اش را تجربه می‌کرد، به ایفای نقش پرداختند. این فیلم پس از اکران به‌دلیل پرداختن به روابط دختر و پسر در آن زمان با استقبال بی‌نظیری مواجه شد، که در پی آن شهرت زیادی را نیز برای رادان به ارمغان آورد. بهرام پس از این پروژه در نقش پیمان برای فیلم آواز قو به کارگردانی سعید اسدی انتخاب شد. فیلمنامه این کار را پیمان معادی نوشت و علاوه بر بهرام، بازیگرانی چون جمشید هاشم‌پور، ساره آرین، داریوش مودبیان، مرحوم ثریا حمکت، قاسم زارع و زنده یاد جمشید اسماعیل‌خانی در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به خاطر تابوشکنی در آن زمان با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد.

بهرام رادان در همان سال برای بازی در فیلم آبی کاری از مرحوم حمید لبخنده در کنار بازیگری مشهور مثل هدیه تهرانی انتخاب شد. این فیلم نیز در شهرت او نقش بسزایی داشت. او پس از فیلم آبی در آثاز زیادی مانند گاوخونی، عطش، رز زرد، شمعی در باد، سربازهای جمعه، گیلانه و… به ایفای نقش پرداخت. بهرام در کارنامه هنری خود افتخار همکاری با کارگردان‌های بزرگی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، رخشان بنی‌ اعتماد، حسن فتحی و محمد بزرگ‌نیا را داشته است.

بهرام در فیلم سربازهای جمعه کاری از مسعود کیمیایی در کنار بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، پژمان بازغی، اندیشه فولادوند، بیژن امکانیان، پولاد کیمیایی و بهزاد جوانبخش نقش‌آفرینی کرد. بدون شک همکاری با استاد کیمیایی در بازیگری بهرام نقش بسزایی داشت.

اخیراً بهرام در نقش ناصرالدین‌شاه برای سریال جیران کاری از حسن فتحی بازی کرد. در کل جدا از حواشی این سریال، در مجموع بهرام رادان بازی قابل قبولی از این شخصیت تاریخی را در سریال جیران ارائه داد.

فیلم های بهرام رادان

در بیوگرافی بهرام رادان می‌خوانیم که او در آثار مختلف سینمایی نقش‌آفرینی داشته و در این بین برای برخی از آن‌ها مثل شمعی در باد، گاوخونی، سنتوری و آدمکش جایزه بازیگری گرفته است. به‌عنوان مثال او در فیلم شمعی در باد به کارگردانی پوران درخشنده، کنار بازیگرانی مثل شهاب حسینی، حسام نواب‌صفوی و زنده یاد عسل بدیعی بازی خوبی از خود ارائه داد.

فیلم های بهرام رادان

سالنام فیلمنقشکارگردان
1378شور عشقکیاننادر مقدس
1379آواز قوپیمان فداییسعید اسدی
1379آبیارسورحمید لبخنده
1380فیلم کوتاه طلوع تاریکپیمانابراهیم شیبانی
1380ساقیرضا تهرانیمحمدرضا اعلامی
1381گاوخونیراویبهروز افخمی
1381عطشاشکانمحمدحسین فرح‌بخش
1381رز زردداودداریوش فرهنگ
1382گیلانهاسماعیلرخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب
1382شمعی در بادفرزین زربانپوران درخشنده
1382سربازهای جمعهآصفمسعود کیمیایی
1383رستگاری در هشت و بیست دقیقهطاها رحمانیسیروس الوند
1383ازدواج صورتیآریا شادابمنوچهر مصیری
1384حکمسهندمسعود کیمیایی
1384تقاطعپدرامابوالحسن داوودی
1385خون‌بازیحضور افتخاری در نقش (آرش)رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب
1385چهارانگشتیفؤاد – فرزادسعید سهیلی
1385سنتوریعلی بلورچیداریوش مهرجویی
1386کنعانعلی رضوانمانی حقیقی
1386بی‌پولیایرجحمید نعمت‌الله
1387زادبومامیرعلیابوالحسن داوودی
1387کارناوال مرگحمید جهانبخشحبیب‌الله کاسه‌ساز
1387تردیدسیاوشواروژ کریم‌مسیحی
1388-1389راه آبی ابریشمشاذان ابن یوسفمحمد بزرگ‌نیا
1388پویانمایی سینمایی تهران 1500جوادبهرام عظیمی
1388آدم‌کشمازیار مافیرضا کریمی
1389یکی از ما دو نفربابکتهمینه میلانی
1390پل چوبیامیرمهدی کرم پور
1392نقشِ نگارفرزادعلی عطشانی
1392تراژدیحبیبآزیتا موگویی
1393آتش‌بس 2خسروتهمینه میلانی
1393عصر یخبندانفریدمصطفی کیایی
1394حکایت عاشقیعلیاحمد رمضان زاده
1394پولاریسپوریاسودابه مرادیان
1394مستند من ناصر حجازی هستمراویامیر رفیعی
1394بارکدحامدمصطفی کیایی
1395زردشهابمصطفی تقی‌زاده
1396چهار راه استانبولبهمنمصطفی کیایی
1397آشفته‌گیباربدفریدون جیرانی
1397سونامیمرتضی نژادیمیلاد صدرعاملی
1397ایدهٔ اصلیسعید پارساآزیتا موگویی
1398گربه سیاه (تهیه کننده)خودشکریم امینی
1399ابلقجلالنرگس آبیار
1400علفزار (تهیه کننده)کاظم دانشی

بیوگرافی بهرام رادان

سریال های بهرام رادان

بهرام اولین بار برای نقش یغما نامدار در مجموعه تلویزیونی به نام رقص روی شیشه در شبکه نمایش خانگی کار بازی در سریال را تجربه نمود. کارگردانی این سریال را مهدی گلستانه برعهده داشت و در آن بازیگرانی مثل مهتاب کرامتی، امیر آقایی، میترا حجار، هدی زین‌العابدین، حامد کمیلی، مهرداد صدیقیان، بیتا فرهی و استاد اکبر زنجانپور به ایفای نقش پرداختند.

بهرام رادان در نمایش خانگی

سالنام سریالنقشکارگردان
1397رقص روی شیشهیغما نامدارمهدی گلستانه
1400جیرانناصرالدین‌شاهحسن فتحی

در ادامه با عکسی از بهرام رادان و پریناز ایزدیار در سریال جیران این بخش را به اتمام می‌رسانیم.

سریال های بهرام رادان

تئاترهای بهرام رادان

در بیوگرافی بهرام رادان می‌خوانیم که تجربه بازیگری بهرام در نمایش به کنسرت نمایش سی یک تئاتر به کارگردانی علی‌اصغر دشتی بر می‌گردد. درواقع این کنسرت نمایشی براساس سه داستان از شاهنامه به ترتیب زال و رودابه، رستم و اسفندیار و رستم و سهراب است. کنسرت نمایش سی در مرداد و شهریور 1396 در کاخ سعدآباد تهران به اجرا درآمد. نویسندگی این نمایش را نغمه ثمینی بر عهده داشت که در آن علاوه بر بهرام بازیگرانی مثل سحر دولتشاهی، مهدی پاکدل، بانیپال شومون، حسین صوفیان، دلنیا آرام و صابر ابر تقش آفرینی کردند. علاوه بر این همایون شجریان خواننده و سهراب پورناظری آهنگساز کنسرت نمایش سی را بر عهده داشتند.

لازم به ذکر است که بهرام رادان در اولین تجربه حضورش در عرصه نمایش به نقش زال شاهنامه ظاهر شد. در ادامه با عکسی از نقش او در کنسرت نمایش سی این بخش را به اتمام می‌رسانیم.

تئاترهای بهرام رادان

جوایز و افتخارات بهرام رادان

بهرام رادان در کارنامه حرفه‌ای بازیگری خود چندین بار موفق شد افتخارات در این حوزه کسب کند. همان‌طور که حضور بهرام جهت فروش بالای یک فیلم تضمین خوبی محسوب می‌شود، او در جشنواره‌ها هم چندین بار کاندید و برنده جوایزی در بازیگری شده است. در ادامه افتخارات و جوایز این ستاره مشهور و پول‌ساز سینما را بررسی می‌نماییم.

سالعنوان جایزهنام فیلمنتیجه
1380بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینماآواز قوکاندید
1381سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجرشمعی در بادبرنده
1383جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مردگاوخونیبرنده
1383بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین دوره جشن خانه سینماشمعی در بادکاندید
1385سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجرسنتوریبرنده
1389جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مردسنتوریکاندید
1391بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم لاداخ هندآدم کشبرنده
1400سیمرغ بهترین فیلم چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان تهیه کنندهعلفزارکاندید

علاوه بر موارد مذکور بهرام رادان در سال 2017 مشعل بازی‌های المپیک زمستانی 2018 را در سئول حمل نمود. او در این باره چنین اذعان کرد: حس خیلی خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل نمایم و برای من در واقع یک لحظه تاریخی قلمداد می‌گردید.

در سال 1389 بهرام به عنوان نخستین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب گردید.

فعالیت‌های شغلی غیر هنری بهرام رادان

از دیگر فعالیت‌های شغلی بهرام رادان او می‌توان به کارهای مدلینگ برای برند LG، برند لباس نیمانی و برند چرم مشهد اشاره کرد. علاوه بر این بهرام رادان سهامدار کافه ویونا است که درواقع شعبه‌ای از کافه‌های زنجیره‌ای ویونا در ایران به‌شمار می‌رود.

شایعات و حواشی بهرام رادان

به‌طور کلی امروزه چه در سینمای ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور با حواشی‌ مختلفی، خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند. بازیگر مشهوری همانند بهرام رادان هم از این قاعده مستثنی نیست.

از مهم‌ترین حواشی درباره او باید به شایعات عکس بهرام رادان و همسرش اشاره کرد که در فضای مجازی منتشر شد. ولی در نهایت مشخص شد که خبر کذب است و عکس به فیلم سینمایی پولاریس (Polaris) به کارگردانی سودابه مرادیان مربوط می‌شود.

یکی از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر خبر ازدواجش بو، که با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از آغاز رابطه خود با مینا مختاری، طراح مد، خبر داد. خبر رابطه این دو نفر با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی از سوی کاربران مواجه شد.

از دیگر حواشی درباره این بازیگر تیتر منزل بهرام رادان بود که در فضای مجازی انتشار داده شد. در واقع خانه لوکس این بازیگر با واکنش‌های محتلفی از سوی مردم روبرو شد. علاوه بر این اخباری درباره محل زندگی بهرام رادان در کشور کانادا وجود دارد، که اخبار دقیقی در این مورد در دسترس نیست.

حقایق پنهان بهرام رادان

از داغ‌ترین حقایق درباره بهرام باید به این نکته اشاره کرد که او در سال 91 پس از حضور در فیلم پل چوبی کنار بازیگرانی مثل مهران مدیری، هدیه تهرانی و مهناز افشار، مدتی برای گذراندن دوره شش ماهه اکتینگ به کشور کانادا سفر کرد.

او به خوانندگی علاقه زیادی دارد و سال‌ها پیش آلبومی تحت عنوان روی دیگر با صدای خود منتشر کرد که در این امر چندان موفق نبود. از دیگر نکات پنهان یا شاید هم آشکار این بازیگر باید به طرفداری سرسختش از تیم فوتبال استقلال اشاره کرد. در ادامه با عکسی از بهرام رادان این بازیگر جذاب و خوش قریحه سینما این مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی بهرام رادان

کلام آخر

بهرام رادان از جمله بازیگرانی است که در سینمای ایران محبوبیت بسیار بالایی دارد. این بازیگر از ابتدای شروع کارش در حرفه بازیگری تا کنون در آثار ماندگار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. بازی بهرام در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در کنار بازیگری مثل گلیشفته فراهانی بسیار درخشان بود.

ما در این مقاله به زندگی نامه بهرام رادان و شایعات و حواشی درباره این بازیگر پرداختیم. به‌طور کلی بهرام با توجه به شهرتی که دارد شاید از کم حاشیه‌ترین ستاره‌های سینمای ایران محسوب شود. امید است مقاله بیوگرافی بهرام رادان برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه بیوگرافی بهرام رادان نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو