10 مورد از بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا را بشناسید

منبع: الو دکتر

3

1402/4/26

06:34


آیا بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا را می‌شناسید؟ نام برخی از ایمپلنت‌های دندان از سوی پژوهشگران دنیای پزشکی و متخصصان ایمپلنت به‌عنوان برترین برندهای ایمپلنت معرفی شده‌اند. البته برخی از این پروتزهای دندانی در کشور ما استفاده نمی‌شوند یا استفاده محدودی دارند. اما جست‌وجوی بهترین‌ها در بین ایمپلنت‌های دندانی که در کشور ما مورد استفاده […]

10 مورد از بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا را بشناسید

آیا بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا را می‌شناسید؟ نام برخی از ایمپلنت‌های دندان از سوی پژوهشگران دنیای پزشکی و متخصصان ایمپلنت به‌عنوان برترین برندهای ایمپلنت معرفی شده‌اند. البته برخی از این پروتزهای دندانی در کشور ما استفاده نمی‌شوند یا استفاده محدودی دارند. اما جست‌وجوی بهترین‌ها در بین ایمپلنت‌های دندانی که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، نتیجه پیش رو را به دنبال داشته است.

معرفی بهترین برندهای ایمپلنت:

نام کشورهای زیادی به‌عنوان سازندگان ایمپلنت در دنیا مطرح شده است. اما بیشترین پروتزهای دندانی که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساخت کشورهای آمریکا، سوئیس و کره جنوبی هستند. البته برخی از ایمپلنت‌های ساخت کشورهای فرانسه و آلمان نیز مورد استقبال پزشکان و داوطلبان ایمپلنت در کشور ما قرار گرفته‌اند. در ادامه، شما را با برخی از بهترین ایمپلنت‌های مورد استفاده در کشور ما آشنا می‌کنیم:

1- ایمپلنت آمریکایی زیمر بایومت (Zimmer Biomet):

نمی‌توانیم از بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا صحبت کنیم، اما نام ایمپلنت زیمر را به میان نیاوریم. نام و آوازه ایمپلنت‌های زیمر در سراسر دنیا شناخته شده است. تیتانیوم ماده‌ای معمول در ساخت پروتزهای دندان است. اما شرکت زیمر از عنصری به نام تانتالیوم در ساخت ایمپلنت دندان بهره می‌برد. این تفاوت در ماده اولیه ماندگاری طولانی‌مدت و حتی همیشگی را برای دندان‌های این کمپانی به همراه داشته است. البته به‌دلیل بی‌ارزش بودن پول کشور ما و بالا بودن قیمت دلار، قیمت پروتزهای دندان زیمر برای در کشور ما بسیار بالا است.

2- ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزن (Biohorizons):

ایمپلنت بایوهورایزن نیز ساخت آمریکا است. سابقه این برند به 25 سال پیش بازمی‌گردد. بایو هورایزن نیز از ایمپلنت‌های گران‌قیمت در دنیای پزشکی است. نوعی تکنولوژی در ساخت دندان‌های این برند به کار رفته که روند استخوان‌سازی را در فک شما سرعت می‌بخشد. در این دندان‌ها، تدبیری هم در راستای تماس بیشتر پایه ایمپلنت با استخوان فک به کار گرفته شده که پایداری بیشتر دندان را به دنبال داشته است. نام برند بایوهورایزن نیز در لیست بهترین برندهای ایمپلنت دنیا می‌درخشد.

3- ایمپلنت سوئیسی اشترومن (Straumann):

همه فعالان دنیای دندان‌پزشکی ایمپلنت اشترومن را می‌شناسند. مهندسی مدرن در ساخت این پروتز بی‌نظیر طول درمان کوتاه‌تر دندان‌های این برند را به دنبال داشته است. احتمال شکست کاشت دندان با ایمپلنت‌های اشترومن به کمترین اندازه رسیده است. پروتزهای دندان اشترومن بهترین ایمپلنت‌ها برای افرادی هستند که با مشکلاتی در تراکم استخوان فک خود روبه‌رو هستند. همه ویژگی‌های برتر پروتزهای اشترومن سبب شده تا این برند نیز در بین بهترین برندهای ایمپلنت دنیا جای بگیرد.

4- ایمپلنت سوئیسی SIC:

ایمپلنت‌های سوئیسی SIC کیفیت را در کنار قیمت مناسب با خود جمع کرده‌اند. برند SIC از برندهای سوئیسی است که در آلمان تولید می‌شود. پروتزهای ساخته شده در کمپانی SIC امتحان خود را پس داده و جزو برترین برندهای ایمپلنت در ایران به شمار می‌روند. بهره بردن از بهترین مواد سازنده ایمپلنت، ماندگاری طولانی و جوش خوردن سریع در فک از برترین ویژگی‌های پروتزهای دندان SIC است.

5- ایمپلنت کره ای دنتیوم (Dentium):

برند دنتیوم از پرفروش‌ترین ایمپلنت‌های کره‌ای در ایران است. جراحی با پروتزهای دنتیوم آسان است. این پروتزها جوش خوردن به استخوان فک شما را سرعت می‌بخشند. دوام، ایمنی و کیفیت خوب از دیگر ویژگی‌های ایمپلنت کره ای دنتیوم است. ایمپلنت دنتیوم از بهترین برندهای ایمپلنت در کشور ما به حساب می‌آید.

6- ایمپلنت کره‌ای بایوتم (Biotem):

ایمپلنت کره ای بایوتم یکی دیگر از ایمپلنت‌های کره‌ای است که با استقبال زیادی در ایران روبه‌رو شده است. پروتزهای دندان بایوتم در دو نوع ساخته می‌شوند. در یکی از این دو نوع ایمپلنت، پایه و روکش دندان با چسب به هم چسبیده می‌شود. اما نوع دیگر ایمپلنت بایوتم پیچی است. قیمت پروتزهای پیچی بالاتر از پروتزهای دندان چسبی است. هزینه ایمپلنت‌های کره‌ای ارزان‌تر از بسیاری از پروتزهای آمریکایی و سوئیسی در ایران است. برای آگاهی از نکته‌های دقیق‌تر درباره قیمت ایمپلنت کره ای روی لینک زیر بزنید.

https://bia2safa.net/goto/web/url/3457205

7- ایمپلنت کره ای اوستم (Osstem):

ایمپلنت کره ای اوستم در چند نوع مختلف ساخته می‌شود تا هریک با ویژگی‌های فک و دهان افراد مختلف هماهنگ شود. فیکسچرهای باریک دندان‌های اوستم امکان جوش خوردن آسان پایه ایمپلنت را در فک‌های باریک آسان ساخته است. یکی از دلایلی که باعث شده این پروتز در ردیف بهترین برندهای ایمپلنت در ایران قرار گیرد، کوتاه شدن مدت درمان با بهره بردن از آن است.

10 مورد از بهترین برندهای ایمپلنت در دنیا را بشناسید

8- ایمپلنت کره ای مگاژن (Megagen):

مگاژن نیز یکی دیگر از بهترین برندهای ایمپلنت کره‌ای در ایران است. تاییدیه سازمان‌های بهداشت جهانی گواه کیفیت بالای این ایمپلنت است. سیستمی در پروتزهای مگاژن استفاده شده تا روند جوش خوردن آن با استخوان فک شما را سرعت بخشد. احتمال شکست کاشت دندان با این پروتز بسیار کم است. امکان نفوذ میکروب‌ها به زیر ایمپلنت مگاژن نیز با کم بودن تحرک این ایمپلنت به کمترین اندازه خود رسیده است.

9- ایمپلنت فرانسوی IDI:

گوناگونی بسیار فیکسچرهای برند فرانسوی IDI در بین بسیاری از برندهای ایمپلنت منحصربه‌فرد است. برخی از پایه‌های دندان IDI شبیه دندان‌های طبیعی طراحی شده‌اند تا پیوند محکم‌تری با استخوان فک شما برقرار کنند. برخی از فیکسچرهای دندان IDI نیز مناسب ایمپلنت فوری هستند.

10- ایمپلنت آلمانی ICX:

ICX یکی دیگر از بهترین برندهای ایمپلنت در ایران است. پروتزهای دندان ICX کیفیت بالایی دارند و قیمت آنها نیز در مقایسه با ایمپلنت‌های برتر آمریکایی و سوئیسی پایین‌تر است. از مهم‌ترین برتری‌های این نوع ایمپلنت باید به امکان پیوند بالای فیکسچرهای این برند با استخوان فک شما اشاره کنیم. این ویژگی باعث شده تا احتمال شکست کاشت دندان با این پروتزهای دندانی به کمترین اندازه خود برسد.

پرسش‌های متداول:

1- چرا باید از بهترین برند ایمپلنت استفاده کنیم؟

روند درمانی ایمپلنت طولانی و هزینه‌بر است و تنها استفاده از برترین برندهای ایمپلنت در کاشت دندان می‌تواند موفقیت ایمپلنت را برای شما تضمین کند.

2- پیامدهای بهره بردن از ایمپلنت‌های نامرغوب چیست؟

مهم‌ترین پیامدهای استفاده از ایمپلنت‌های غیراستاندارد و نامرغوب آسیب به عصب‌های فک، دهان و دندان‌ها، عفونت دهان، مشکل در جویدن غذا و در نهایت، ناکارآمدی و شکست ایمپلنت است.

سخن پایانی:

در شناخت برندهای مطرح ایمپلنت یک نکته را به خاطر داشته باشید. پزشک متخصص شما آگاهی بیشتری درباره کاشت دندان با برندهای مختلف ایمپلنت دارد. شاید بهترین کار این باشد که معرفی بهترین برندها را به پزشک خود بسپارید. متخصص ایمپلنت پس از معاینه فک و دندان‌های شما، مناسب‌ترین برندها را به شما معرفی می‌کند. پس از آن، شما هم برندی را که هماهنگی بیشتری با خواست و وضعیت مالی‌تان دارد را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو