سری گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ مدل کلاسیک دوباره بازخواهد گشت؟

سری گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ مدل کلاسیک دوباره بازخواهد گشت؟


منبع: پلازا

3

1402/4/26

17:20


سری گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ مدل کلاسیک دوباره بازخواهد گشت؟

گلکسی واچ 6 سامسونگ قرار است به‌زودی از راه برسد. در این مقاله پلازا می‌توانید از آخرین اخبار و شایعات پیرامون اسمارت واچ سامسونگ سری ۶ مطلع شوید.

سری گلکسی واچ 5 سال گذشته وارد بازار شد و خیلی زود توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین اسمارت واچ‌های بازار مطرح کند. اما کم کم باید منتظر نسل جدید گلکسی واچ باشیم. گلکسی واچ 6 سامسونگ قرار است طی چند هفته آینده توسط کره‌ای‌ها رونمایی شود و با وجود اینکه رسما اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده اما منابع غیر رسمی، بخش قابل توجهی از مشخصات آن را افشا کرده‌اند و به‌تازگی حتی تصویر گلکسی واچ 6 کلاسیک روی مچ دست سون هیونگ مین، بازیکن تاتنهام، منتشر شده است!

فهرست مطالب

سری گلکسی واچ 6 سامسونگ

سامسونگ طی چند سال گذشته توانسته در دنیای ساعت‌های هوشمند اندرویدی یکه‌تازی کند و رقیب اصلی اپل واچ باشد. سال گذشته آن‌ها تغییر خیلی زیادی به گلکسی واچ 5 ندادند و تنها به اضافه کردن ظرفیت باتری و قابلیت سنجش دمای بدن اکتفا کردند. امسال اما باید ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ای برای واچ سری ۶ دارد.

طراحی اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

سال قبل، گلکسی واچ 5 از لحاظ ظاهری تغییر قابل توجهی نسبت به گلکسی واچ 4 نداشت و در حقیقت به‌سختی می‌توانید از نظر طراحی بین آن‌ها تمایز قائل شوید. البته که این موضوع خیلی هم بد نیست چرا که از نظر طراحی، سری گلکسی واچ با نمایشگر امولد خود، احتیاجی هم به تغییر و تحول ندارد و امسال هم بعید است سامسونگ دست به تغییرات زیادی بزند.

با توجه به رندرهای زیر که از گلکسی واچ 6 در 3 رنگ مختلف منتشر شده، سامسونگ این سری را نیز با همان طراحی قبلی عرضه خواهد کرد.

گلکسی واچ 6 سامسونگ

اما در مورد مدل گران‌تر این سری، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. به گفته برخی منابع سامسونگ در سال 2023 قصد دارد دوباره مدل کلاسیک را به این سری برگرداند. در حقیقت رندرهای افشا شده توسط OnLeaks نیز نشان می‌دهند که مدل گران‌تر دارای تاج گردان فیزیکی است. پس از افشای این رندرها در 14 جولای شاهد انتشار تصاویری از سون هیونگ مین در فرودگاه بودیم؛ براساس گمانه‌زنی‌ها ساعت هوشمندی که او در این تصاویر دارد، گلکسی واچ 6 کلاسیک است.

گلکسی واچ ۶ کی میاد

با توجه به این تصاویر، به‌نظر می‌رسد سامسونگ این مدل را با همان تاج گردان فیزیکی که در گلکسی واچ 4 کلاسیک دیده بودیم، همراه خواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به گزارشی که سایت 9to5Google منتشر کرده، ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ در اوایل ماه جولای، تاییدیه گوگل‌پلی را تحت نام «گلکسی واچ 6» و «گلکسی واچ 6 کلاسیک» دریافت کرده‌اند.

با توجه به تمام این اخبار، بعید است که امسال شاهد معرفی یک مدل پرو باشیم. به‌خصوص از این جهت که تا به‌حال اخبار و شایعات زیادی هم در مورد آن منتشر نشده است.

اما در مورد رنگ‌بندی سامسونگ واچ سری ۶، با توجه به رندرهای منتشر شده توسط وبسایت WinFuture، حداقل شاهد عرضه گلکسی واچ 6 کلاسیک در حداقل 2 رنگ و گلکسی واچ 6 در حداقل 3 رنگ خواهیم بود. براساس این گزارش، گلکسی واچ 6 در رنگ‌های مشکی، کرم و نقره‌ای عرضه می‌شود در حالی که مدل کلاسیک تنها در دو رنگ مشکی و نقره‌ای وارد بازار خواهد شد. گزارش این سایت توسط Dealabs Magazine نیز تایید شده است. این مجله همچنین مدعی است که گلکسی واچ 6 در مدل 40 میلی‌متری با رنگ مشکی یا کرم همراه می‌شود و مدل 44 میلی‌متری نیز با رنگ مشکی یا نقره‌ای همراه خواهد بود.

وِیژگی های گلکسی واچ 6 سامسونگ

در بخش مشخصات، شاهد معرفی گلکسی واچ 6 سامسونگ با تراشه کمی قدرتمندتر هستیم. گلکسی واچ 6 قرار است با تراشه اگزینوس W930 عرضه شود که مدل جدیدتر اگزینوس W920 است که قبلا در گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 مورد استفاده قرار گرفته بود. با این حال این تراشه جدید همان شماره مدل تراشه قدیمی را دارد و به همین خاطر بسیاری از مشخصات آن تفاوتی نکرده و تنها چند تغییر جزیی دارد. به این ترتیب انتظار داریم این تراشه یک نسخه اورکلاک شده از تراشه قدیمی باشد و نه یک تراشه جدیدتر.

سامسونگ واچ سری ۶

نمایشگر یکی دیگر از امکانات سامسونگ واچ سری ۶ است که شایعات زیادی در موردش منتشر شده است. براساس این شایعات، سامسونگ ممکن است در این سری از پنل‌های microLED استفاده کند. جالب اینجاست که گفته می‌شود اپل نیز در اپل واچ اولترا 2 قصد دارد از همین نوع پنل استفاده کند. اما به‌گفته SamMobile، این نمایشگرها تا زمان معرفی گلکسی واچ 6 آماده نمی‌شوند و احتمالا شاهد استفاده از آن‌ها در گلکسی واچ 7 خواهیم بود.

اما در مورد نرم‌افزار، در اوایل تابستان سامسونگ چند ویژگی کلیدی که قرار است در گلکسی واچ 6 شاهد آن‌ها باشیم را معرفی کرد. این قابلیت‌ها قرار است در رابط کاربری One UI 5 Watch مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 4 در دسترس قرار بگیرند. اولین ویژگی این آپدیت، بروزرسانی بخش ردیابی خواب است؛ ظاهرا سامسونگ این قسمت را بیشتر به سیستم ردیابی خواب فیت‌بیت شبیه کرده است و حالا این قسمت تاریخچه خواب شما را شخصی‌سازی کرده و پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت خواب ارائه می‌کند. البته برخلاف فیت‌بیت این ویژگی رایگان خواهد بود.

اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

اما در مورد دیگر ویژگی‌ها و سنسورها اخبار زیادی منتشر نشده است. طبعا شاهد همان سنسورهای مدل قبلی مثل سنسور سه‌گانه BioActive و سنسور BIA خواهیم بود و البته به‌احتمال زیاد سنسور سنجش دمای بدن نیز دوباره باز می‌گردد.

باتری اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

به‌گفته GalaxyClub، سری گلکسی واچ 6 قرار است با باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی عرضه شوند. با توجه به گواهی‌نامه‌هایی که از این سری در کشور کره منتشر شده است، گلکسی واچ 6 در مدل 40 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی‌آمپری است در حالی که مدل 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 دارای باتری 284 میلی‌آمپری بود.

همچنین مدل 44 میلی‌متری گلکسی واچ 6 دارای باتری 425 میلی‌آمپری خواهد بود که کمی نسبت به باتری 410 میلی‌آمپری مدل 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5، ظرفیت بیشتری دارد. اما در مورد باتری گلکسی واچ 6 کلاسیک هنوز خبری منتشر نشده است. اما سال گذشته گلکسی واچ 5 پرو دارای یک باتری 590 میلی‌آمپری بود و بزرگترین باتری را در بین تمامی ساعت‌های هوشمند سامسونگ داشت. با توجه به افزایش 3 تا 5 در صدی باتری مدل‌های پایه، احتمالا گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز با یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت حدود 600 میلی‌آمپر عرضه خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه ی اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

سوال مهمی که همه علاقه‌مندان به ساعت‌های سامسونگ دارند، این است که گلکسی واچ ۶ کی میاد؟ ساعت‌های سامسونگ همواره تاریخ عرضه مشخصی داشتند. تمامی مدل‌های گلکسی واچ، به‌جز گلکسی واچ اکتیو، در تیر/مرداد معرفی و چند هفته بعد وارد بازار شدند. امسال نیز انتظار داریم این سری در رویداد گلکسی آنپکد در 4 مرداد در سئول، معرفی شود.

سامسونگ واچ سری ۶

اما پیش‌بینی قیمت سامسونگ واچ سری ۶ کار سخت‌تری است. گلکسی واچ 5 سال گذشته در مدل پایه با قیمت 279 دلار عرضه شد و در حال حاضر در بازار ایران نیز حدود 7 میلیون تومان است. مدل پرو اما با قیمت 449 دلار معرفی شد و در ایران نیز حدود 13 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت سری گلکسی واچ 5 نسبت به گلکسی واچ 4 حدود 30 دلار گران‌تر بود و این احتمال وجود دارد که سری 6 نیز شاهد افزایش قیمت باشد.

به گفته Dealabs Magazine، گلکسی واچ 6 در نسخه 40 میلی‌متری در فرانسه 319 یورو قیمت دارد که 100 یورو بیشتر از قیمت گلکسی واچ 4 است. این سایت همچنین مدعی است که مدل 44 میلی‌متری با قیمت 349 یورو معرفی می‌شود. از طرف دیگر قیمت گلکسی واچ 6 کلاسیک اما ظاهرا ارزان‌تر از گلکسی واچ 5 پرو خواهد بود؛ این ساعت در مدل 43 میلی‌متری خود 419 یورو و در مدل 47 میلی‌متری نیز 449 یورو خواهد بود که 50 یورو ارزان‌تر از گلکسی واچ 5 پرو است.

سخن پایانی

گلکسی واچ 6 سامسونگ تغییرات خیلی زیادی نسبت به مدل قبلی خود نخواهد داشت و در صورتی که قیمت آن افزایش پیدا کند، بعید است با استقبال زیادی مواجه شود. البته باید منتظر معرفی و بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ باشیم تا بتوانیم به‌شکل بهتری ساعت را ارزیابی کنیم. اما مهمترین اتفاق، بازگشت مدل کلاسیک با تاج فیزیکی گردان است؛ در این صورت احتمالا استقبال بیشتری از این مدل نسبت به مدل پرو سال قبلی خواهد شد. نظر شما در مورد این سری چیست؟ به‌نظر شما خرید آن با توجه به تغییرات محدود نسبت به گلکسی واچ 5 منطقی است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو