بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ فقط کمی بهتر از نسل قبل

بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ فقط کمی بهتر از نسل قبل


منبع: پلازا

6

1402/7/8

15:45


بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ فقط کمی بهتر از نسل قبل

گلکسی واچ 6 سامسونگ نسل جدید اسمارت واچ های این کمپانی کره‌ای است. سری ۶ گلکسی واچ نسبت به نسل قبلی تغییرات خیلی زیادی نداشته و سامسونگ بیشتر از همه تلاش کرده قابلیت‌های قبلی را به‌صورت جزئی و محدود بهبود ببخشد.

در سال 2023 بسیاری از محصولاتی که در دنیای فناوری عرضه شدند، نسبت به نسل قبلی خود تغییرات اندکی داشتند. سامسونگ تا جایی که توانست، تلاش کرد محصولات خود را با تغییرات مثبتی همراه کند. از جمله گلکسی زد فلیپ 5 که با افزایش اندازه نمایشگر کاور وارد بازار شد. با معرفی گلکسی واچ 6 سامسونگ نیز شاهد بازگشت حاشیه گردان همراه با گلکسی واچ 6 کلاسیک بودیم. از طرف دیگر مدل‌های استاندارد این سری خیلی نسبت به قبل تغییر نکرده‌اند؛ اما با این وجود همچنان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار به‌حساب می‌آیند.

فهرست مطالب

مشخصات اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

گلکسی واچ 6 (40 میلی‌متری)گلکسی واچ 6 (44 میلی‌متری)
نمایشگر1.3 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 432×4321.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 480×480
تراشهاگزینوس W930اگزینوس W930
رم2 گیگابایت2 گیگابایت
حافظه16 گیگابایت16 گیگابایت
باتری300 میلی‌آمپر425 میلی‌آمپر
سیستم‌عاملWear OS 4 با رابط کاربری 5 One UI WatchWear OS 4 با رابط کاربری 5 One UI Watch
قیمتاز 10 میلیون توماناز 11 میلیون تومان

بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ

در نگاه اول همانطور که گفتیم این سری تغییرات خیلی زیادی نسبت به گلکسی واچ 5 نداشته است. البته از طرف دیگر نسل قبلی هم عیب و ایرادات خیلی زیادی نداشت که بخواهیم شاهد تغییرات بنیادین در نسل جدید باشیم. با این حال سامسونگ تراشه و اندازه رم این سری را ارتقا داده است تا شاهد بهبود عملکرد آن باشیم. با ما همراه باشید تا این ساعت را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

نمایشگر و طراحی سامسونگ واچ سری ۶

از لحاظ ظاهری این مدل دقیقا مانند گلکسی واچ 5 است. با این وجود سامسونگ حاشیه‌های نمایشگر را کاهش داده و به همین خاطر توانسته با حفظ ابعاد بدنه، اندازه نمایشگر را کمی بیشتر کند. ساعت همچنان در دو مدل 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود اما به‌لطف حاشیه‌های کمتر نمایشگر، اندازه صفحه نمایش به ترتیب به 1.3 و 1.5 اینچ رسیده که 0.1 اینچ از مدل‌های 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 بزرگ‌تر است. شاید روی کاغذ این موضوع خیلی اهمیتی نداشته باشد اما وقتی دو مدل قبلی و جدید را کنار هم قرار می‌دهید، نمایشگر بزرگ‌تر سری 6 خودنمایی می‌کند.

سامسونگ واچ سری ۶

یکی از مهمترین تغییرات ساعت در بخش نمایشگر به روشنایی حداکثری مربوط است. در این مدل حداکثر روشنایی نمایشگر به 2000 نیت می‌رسد و به همین خاطر ساعت به‌راحتی زیر نور مستقیم آفتاب قابل استفاده است. سامسونگ روشنایی نمایشگر را تا 2 برابر نسبت به گلکسی واچ 5 افزایش داده است و حالا حداکثر روشنایی این ساعت 10 میلیون تومانی، هم اندازه روشنایی حداکثری اپل واچ اولترا 38 میلیون تومانی است!

سامسونگ همچنین تغییراتی هم به نحوه اتصال بندهای اسمارت واچ سامسونگ سری ۶ داده است. در مدل‌های جدید شما می‌توانید با استفاده از یک دکمه روی خود بند، ساعت را به آن وصل کرده یا آن را از ساعت جدا کنید و دیگر خبری از پین‌های فشاری نیست؛ به همین خاطر نیز فرایند وصل کردن بندها بسیار راحت‌تر و سریع‌تر شده است. از طرف دیگر خبر خوب این است که بندهای 20 میلی‌متری مدل‌های قبلی همچنان با این سری سازگار هستند.

سامسونگ واچ سری ۶

بدنه خود ساعت تغییری نداشته و همچنان از همان قاب آلومنیومی و شیشه یاقوت کبود برای نمایشگر استفاده می‌کند و بخش پشتی ساعت نیز از سرامیک ساخته شده است. علاوه بر بدنه، این ساعت مثل نسل قبلی از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و قادر است تا عمق 50 متری آب دوام بیاورد.

گلکسی واچ 6 سامسونگ

در بخش کناری ساعت دو دکمه از شما استقبال می‌کنند؛ یک دکمه خانه که بخش داخلی آن قرمز رنگ است و یک دکمه بازگشت یا Back. دکمه خانه قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید آن را برای دسترسی به بیکسبی یا باز کردن یک اپلیکیشن به‌خصوص تنظیم کنید. ساعت همچنین از ژست‌های حرکتی هم پشتیبانی می‌کند تا در زمان‌هایی که دستتان بند است بتوانید مثلا با پایین آوردن مچ دستتان، تماس تلفنی را رد کنید یا با بالا آوردن دست به تماس پاسخ دهید؛ با این وجود این ژست‌ها در بیشتر مواقع به‌درستی کار نمی‌کنند.

آخرین موردی که باید به آن اشاره کنیم، رنگ‌بندی است. در این سری سامسونگ یک رنگ را از هر 2 مدل ساعت حذف کرده است و شما تنها می‌توانید این سری را در 2 رنگ بسته به اندازه خریداری کنید. مدل 44 میلی‌متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود و مدل 40 میلی‌متری نیز در رنگ مشکی و طلایی به‌فروش می‌رسد.

قابلیت‌های ورزشی و سلامت محور اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

مثل همیشه بیشتر وِیژگی های گلکسی واچ 6 سامسونگ، مربوط به قابلیت‌های سلامتی و ورزشی است. بیشتر از همه عملکرد قابلیت سنجش دمای بدن بهبود پیدا کرده است؛ این قابلیت همچنان بیشتر برای ردیابی عادات ماهانه کاربرد دارد اما عملکرد آن در هنگام استفاده از قابلیت ردیابی خواب بهبود پیدا کرده است و با دقت بیشتری می‌تواند مراحل خواب شما را ارزیابی کند.

اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

ساعت قادر است مراحل خواب شما را به‌صورت جداگانه و با آمار و ارقام مربوط به هر مرحله در اختیارتان قرار دهد و با توجه به همین آمار و ارقام، نکاتی برای بهبود کیفیت خواب به‌شما پیشنهاد دهد. برای مثال ساعت به‌شما می‌گوید پیش از خوابیدن به صفحه گوشی نگاه نکنید؛ در حقیقت ساعت برای بهبود کیفیت خواب شما، به‌محض این که حالت خواب را فعال کنید، صفحه نمایش گوشی را به رنگ سیاه و سفید درخواهد آورد.

علاوه بر ردیابی خواب، ساعت مثل نسل قبلی قادر است با استفاده از سنسور BIA خود، شاخص توده بدنی شما را نیز اندازه‌گیری کند. این سنسور عملکرد دقیقی دارد و ارزیابی‌های آن با ارزیابی‌های سنسورهای حرفه‌ای همخوانی دارد.

ویژگی بعدی که گلکسی واچ 6 دارد، تشخیص سقوط است. در صورتی که سنسور ارتفاع سنج ساعت، تغییر ناگهانی در ارتفاع احساس کند، این امکان را به‌شما می‌دهد تا با ساعت با شماره تماس اظطراری خود تماس حاصل کنید.

سامسونگ واچ سری ۶

قابلیت‌های ورزشی نیز از جمله شاخص‌ترین امکانات سامسونگ واچ سری ۶ هستند. ساعت در مجموع از بیش از 90 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند. برخی از حالت‌ها حتی دارای یک مربی مجازی هستند و با ارائه نکات آموزشی شما را راهنمایی می‌کنند. عملکرد ساعت در تمامی این حالت‌ها برای ردیابی ورزش و فعالیت‌های بدنی، فوق‌العاده است و می‌تواند انواع فعالیت‌های شما را با دقت مثال‌زدنی ثبت و ضبط کند.

شارژدهی گلکسی واچ 6 سامسونگ

تغییر مثبت دیگری که این نسل نسبت به نسل قبلی داشته، افزایش ظرفیت باتری است. مدل 40 میلی‌متری ساعت با یک باتری 300 میلی‌آمپری همراه شده است در حالی که مدل 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 دارای باتری 284 میلی‌آمپری بود. از طرف دیگر در مدل 44 میلی‌متری نیز شاهد افزایش ظرفیت باتری به 425 میلی‌آمپر بودیم که 15 میلی‌آمپر از مدل سال قبل بیشتر است.

ساعت در نسخه 40 میلی‌متری عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی دارد و قادر است با یک بار شارژ تا یک روز کامل با استفاه سنگین و همچنین ردیابی خواب، دوام بیاورد؛ آن هم با صفحه نمایش همیشه روشن. از این نظر ساعت عملکرد بهتری از نسل قبلی دارد و حتی از نسخه 42 میلی‌متری گلکسی واچ 4 کلاسیک نیز بیشتر دوام می‌آورد.

سخت افزار سامسونگ واچ سری ۶

در این سری بالاخره سامسونگ دست از سر تراشه قدیمی اگزینوس W920 که در گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 5 دیده بودیم، برداشته است. سری 6 حالا با یک تراشه جدید و کمی قدرتمندتر اگزینوس W930 عرضه می‌شود. این تراشه خیلی با مدل قبلی خود متفاوت نیست و مانند آن یک تراشه 5 نانومتری با 2 هسته Cortex A55 است اما سرعت کلاک بیشتری دارد و به گفته سامسونگ تا 18 درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

گلکسی واچ 6 سامسونگ

از طرف دیگر همانطور که گفتیم، رم ساعت‌ها نیز از 1.5 گیگابایت به 2 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. سنسورهای سلامتی ساعت اما هیچ تغییری نکرده‌اند و هیچ سنسور جدیدی هم به ساعت اضافه نشده است.

قیمت و تاریخ عرضه ی اسمارت واچ سامسونگ سری ۶

سامسونگ همزمان با گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 از سری 6 ساعت‌های خود رونمایی کرد. این ساعت‌ها مدت کمی بعد از معرفی وارد بازار ایران نیز شدند. در حال حاضر قیمت سامسونگ واچ سری ۶ در مدل 40 میلی‌متری حدود 10 میلیون تومان است و مدل 44 میلی‌متری نیز 11 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سخن پایانی

گلکسی واچ 6 سامسونگ نسبت به قبل تغییرات خیلی زیادی نداشته اما همین تغییرات محدود سبب شدند این ساعت به بهترین ساعت در سری گلکسی واچ تبدیل شود. از جمله پیشرفت‌هایی که این ساعت نسبت به قبل داشته می‌توان به افزایش روشنایی نمایشگر، حاشیه‌های ظریف‌تر نمایشگر، افزایش رم و همچنین تراشه قدرتمندتر اشاره کرد. نظر شما در مورد این ساعت چیست؟ به‌نظر شما با توجه به افزایش قیمتی که این ساعت در بازار ایران نسبت به نسل قبل داشته، خرید آن منطقی است یا گلکسی واچ 5؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو