۱۰ نشانه که فرد مورد علاقه‌تان به زودی قلب‌تان را خواهد شکست!

۱۰ نشانه که فرد مورد علاقه‌تان به زودی قلب‌تان را خواهد شکست!


منبع: خبرنما

4

1402/4/26

19:32


روابط جدید همیشه هیجان انگیز، جذاب و پرشور هستند. ما فقط با شریک جدیدمان خوش می‌گذرانیم و سعی می‌کنیم بدون تجزیه و تحلیل رفتار یکدیگر، زمان خوشی را با هم سپری کنیم. با این حال، علی‌رغم اشتیاق شما به رابطه جدیدتان، بسیار مهم است که به رفتار خودتان و او نیز توجه کنید، زیرا به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا این رابطه دوام خواهد داشت یا نه! ما در این نوشتار ۱۰ نشانه در اختیار شما قرار خواهیم داد که حاکی از شکست خوردن رابطه‌تان هستند. بله،  او قلب‌تان را خواهد شکست…

۱۰ نشانه که فرد مورد علاقه‌تان به زودی قلب‌تان را خواهد شکست!

روابط جدید همیشه هیجان انگیز، جذاب و پرشور هستند. ما فقط با شریک جدیدمان خوش می‌گذرانیم و سعی می‌کنیم بدون تجزیه و تحلیل رفتار یکدیگر، زمان خوشی را با هم سپری کنیم. با این حال، علی‌رغم اشتیاق شما به رابطه جدیدتان، بسیار مهم است که به رفتار خودتان و او نیز توجه کنید، زیرا به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا این رابطه دوام خواهد داشت یا نه! ما در این نوشتار ۱۰ نشانه در اختیار شما قرار خواهیم داد که حاکی از شکست خوردن رابطه‌تان هستند. بله،  او قلب‌تان را خواهد شکست!

زندگی شخصی خود را به حالت تعلیق در آورده‌اید

غالب ما در ابتدای یک رابطه می‌خواهیم هر لحظه از زندگی‌مان را همراه با شریک جدیدمان بگذرانیم تا حدی که ارتباط‌مان را با دوستان قدیمی متوقف می‌کنیم و خانواده را رها می‌کنیم تا بتوانیم هر زمان که شریک زندگی‌مان تماس می‌گیرد یا به ما پیام می‌دهد، در دسترس باشیم.

  • چرا این رفتار بد است: این اقدام ممکن است با ترک برخی از دوستان شروع شود، اما سپس به سمت تغییر شغل، نقل مکان یا از دست دادن ارتباط با عزیزانتان برود. در این شرایط، ممکن است شریک زندگی شما علاقه‌اش را به شما از دست بدهد، زیرا تبدیل به سایه ای از خود قبلی‌تان شده اید.
  • راه حل چیست: به یاد داشته باشید که روابط سالم همیشه درجاتی از استقلال را شامل می‌شود، بنابراین سعی کنید اوقات فراغت خود را بر اساس قانون 50-30-20 تقسیم کنید – نهایتا 50٪ با آدم مهم زندگی‌تان، 30٪ با دوستان و خانواده و 20 درصد تنهایی.

رفتار بد را تحمل می‌کنید

رابطه شکست خورده

بی احترامی به فضای شخصی‌تان، شوخی‌های بی ادبانه، تهدید به جدایی، پیشنهادهایی در مورد بهبود ظاهرتان، پرخاشگری، همیشه دیر رسیدن، چسبیدن به تلفن زمانی که با هم هستید، نادیده گرفتن مخالفت‌هایتان و … همه و همه رفتارهای بد هستند.

  • چرا این رفتار بد است: اگر این علائم هشداردهنده رابطه سمی‌تان را به مدت طولانی نادیده بگیرید، یک روز ممکن است متوجه شوید که زمان و انرژی زیادی را صرف کسی کرده اید که سال‌ها با شما بد رفتار می‌کند.
  • راه حل چیست: انتظارات خود را به روشی مؤدبانه بیان کنید، مثلا: “من نمی توانم تحمل کنم وقتی کسی همیشه دیر می‌کند” یا “دوست دارم در قرارهایمان حواست به من باشد.» اگر این کار نکرد، فوراً او را کنار بگذارید و هرگز به پشت سرتان نگاه نکنید.

تجربه گذشته خود را با او در میان می‌گذارید

برخی چیزها بهتر است در گذشته رها شوند مواردی چون روابط قبلی‌تان. مقایسه شریک زندگی جدیدتان با شرکای قبلی و عادات قدیمی شما نباید در زندگی جدیدتان مطرح شود.

  • چرا این رفتار بد است: حرف زدن مدام از روابط گذشته‌تان می‌تواند برای شریک زندگی شما آزاردهنده باشد. او ممکن است شروع به مقایسه خود با فرد قبلی زندگی‌تان کند و این رابطه شما را خراب می‌کند.
  • راه حل چیست: روابط گذشته شما از این جهت مهم است که شخصیت امروزی شما را شکل داده و می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید برای چه ویژگی‌هایی در شخص مقابل‌تان ارزش قائل هستید. اما باید این قانون طلایی را به خاطر بسپارید: “تا زمانی که در رابطه فعلی خود احساس امنیت دارید، هرگز نباید در مورد روابط سابق خود صحبت کنید.”

با هم صحبت نمی‌کنید

“اگر فلانی من را دوست داشته باشد می‌داند چه می‌خواهم.” بسیاری از مردم بر این باورند که شریک زندگی آنها باید ذهن‌شان را بخواند. متأسفانه، این درست نیست، و در واقع یکی از جدی ترین اشتباهات افراد در یک رابطه است.

  • چرا این رفتار بد است: نبود رابطه کلامی ممکن است منجر به احساس سردرگمی و سوء تفاهم شود؛ و هر گونه احساس منفی حل نشده به مرور زمان به رنجش تبدیل می‌شود.
  • راه حل چیست: ممکن است صحبت کردن در مورد خواسته‌ها و ناراحتی‌های‌تان دشوار باشد، اما بسیار مهم است که این کار را انجام دهید. برای تداوم یک رابطه، با شریک زندگی‌تان در مورد آنچه می‌خواهید صادق باشید. فراموش نکنید که به حرف او نیز گوش دهید. حالت ایده آل زمانی است که بتوانید تعادل کاملی بین صحبت کردن و گوش دادن ایجاد کنید.

در حال ایده آل کردن شریک زندگی‌تان هستید

ارزش و عمق عشق به همسرتان
شکست خوردن رابطه

همه ما انسان هستیم و همه ما گاهی اوقات اشتباه می‌کنیم. با این حال، برخی از مردم این واقعیت فراموش می‌کنند و می‌کوشند شریک زندگی خود را به موجودی کاملاً عالی تبدیل کنند. اما همیشه هزینه این اشتباه را بعدا پرداخت می‌کنند.

  • چرا این رفتار بد است: شریک زندگی شما هم مانند شما یک انسان معمولی است و می‌تواند خطاها و نقص‌هایی داشته باشد.
  • راه حل چیست: از داشتن انتظارات غیر واقعی از عزیزان خود اجتناب کنید. در عوض، به رفتار آنها با دیگران (دوستان، خانواده، گارسون‌ها در رستوران‌ها و غیره) توجه کنید. تنها به این ترتیب می‌توانید بفهمید که او واقعا چه جور آدمی است.

وانمود می‌کنید که شخص دیگری هستید

ما همیشه می‌خواهیم بهتر از آنچه هستیم به نظر برسیم، بنابراین تمایل داریم تا جایی که می‌توانیم ویژگی‌های نه چندان خوب خود را پنهان نگه داریم، اما باید بدانید که این کار نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. ما همچنین فکر می‌کنیم که دروغ‌های کوچک ما به هیچ وجه بر روابط‌مان تأثیر نمی‌گذارند، اما زمان خلاف این را ثابت خواهد کرد.

  • چرا این رفتار بد است: دروغ گفتن از همان ابتدا فقط می‌تواند کم کم دروغ‌های بزرگتری را ایجاد کند. اگر رابطه جدید شما بر اساس دروغ باشد، به احتمال زیاد شکست می‌خورد زیرا ارتباط شما بر اساس دروغ ساخته شده است.
  • راه حل چیست: کلید یک رابطه سالم صداقت، اعتماد متقابل، احترام و درک است. نه اینکه مجبور باشید هر دقیقه از زندگی خود را برای طرف مقابل بگویید، اما نباید عمداً چیز مهمی را از او مخفی کنید.

سعی می‌کنید شریک زندگی‌تان را کنترل کنید

تلاش برای کنترل شریک زندگی‌تان معمولاً نشانه این است که شما با مشکلات جدی بی‌اعتمادی دست و پنچه نرم می‌کنید. این عدم اعتماد شامل تلاش برای کنترل رفتار او و بررسی مداوم کارهای اوست.

  • چرا این رفتار بد است: اگر می‌خواهید هر حرکتی را که طرف مقابل انجام می‌دهد کنترل کنید یا در مورد آن نظر بدهید، ممکن است شریک زندگی‌تان احساس کند که سعی می‌کنید دنیای شخصی‌اش را محدود کنید و چیزهایی را که برای او مهم هستند حذف کنید. در نتیجه، ممکن است در نهایت رابطه‌تان را از دست بدهید.
  • راه حل چیست: به یاد داشته باشید که نباید برای او پیامک‌های ساعت 2 صبح ارسال کنید تا ببینید کجاست و در چه شرایطی است. هر بار که فوراً به پیام شما پاسخ نمی‌دهد، تلفن او را با پیام منفجر نکنید. کمی بیشتر فکر کنید: شما مادر این شخص نیستید!

تفاوت‌های بزرگ را نادیده می‌گیرید

شکست خوردن رابطه

داشتن ارزش‌های مشابه برای یک رابطه طولانی مدت و سالم بسیار مهم است. با این حال، اکثر مردم در مراحل اول رابطه این موارد را نادیده می‌گیرند و بعداً پشیمان می‌شوند زیرا چیزهایی مانند مذهب، اخلاق، خانواده، دوستان، شغل و پول شخصیت ما را می‌سازند و به سادگی نمی توان در هیچ مرحله ای از رابطه از آنها اجتناب کرد.

  • چرا این رفتار بد است: حتی اگر شما یک سبک موسیقی را دوست دارید و از گذراندن وقت با یکدیگر لذت می‌برید، باز هم باید بدانید که این موارد بیشتر مربوط به سلیقه است، نه جهان بینی مشابه. اما ذوق و سلیقه نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد، و شما باید دیر یا زود ارزش‌های شریک زندگی خود را بررسی کنید. اگر تفاوت‌های عمده ای بین ارزش‌های اصلی خود و ارزش‌های شریک زندگی تان پیدا کنید، رابطه شما نتیجه نخواهد داشت.
  • راه حل چیست: برای جلوگیری از ناامیدی در مراحل بعدی رابطه و برای اینکه وقت خود را برای یک رابطه عاشقانه که به زودی از بین می‌رود تلف نکنید، قبل از ادامه، کمی وقت بگذارید و درباره این موارد صحبت کنید.

بیش از حد به او می‌چسبید

وقتی پای یک رابطه جدید به میان می‌آید، همیشه سعی می‌کنید یک ارتباط قوی با طرف مقابلتان ایجاد کنید. این به این معنی است که شما مدام به شریک زندگی‌تان پیام می‌دهید، پیگیرش هستید و دوست دارید زمان زیادی را با او سپری کنید.

  • چرا این رفتار بد است: اینکه به شریک زندگی خود فضا نمی دهید، فقط بین شما فاصله ایجاد می‌کند. ممکن است به او احساس خفگی بدهید، و این رفتار می‌تواند منجر به رفتار غیرمنتظره از طرف او شود، از جمله روی آوردن به افراد دیگر و حتی خیانت.
  • راه حل چیست: آدم‌ها به سطحی از فضای شخصی نیاز دارند و شما باید این موضوع را درک کنید. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید رابطه‌تان دوام داشته باشد، همان فرد با اعتماد به نفس و مستقل باشید که قبل از ملاقات با شریک جدیدتان بودید.

خیلی سریع پیش می‌روید

روابط جدید می‌تواند با سرعتی طوفانی پیش برود. اگر بلافاصله شروع کردید به تصور کردن فرزندان آینده‌تان و خانه‌ای که همیشه در آن با خوشی زندگی خواهید کرد، سریعاً سرعت‌تان را کم کنید.

  • چرا این رفتار بد است: خیال‌پردازی و مدام فکر کردن به آینده می‌تواند فشار غیر ضروری زیادی را بر یک رابطه جدید وارد کند و دوست دختر یا دوست پسر شما ممکن است بترسد. علاوه بر این، حرکت بیش از حد سریع می‌تواند باعث شود همه چیزهای کوچکی را که می‌توانید در ابتدای رابطه خود از آن لذت ببرید، از دست بدهید.
  • راه حل چیست: مراحل رابطه را نادیده نگیرید. همه آنها برای اینکه شما واقعاً یکدیگر را بشناسید ضروری هستند. اولین شب بیرون رفتن، اولین رابطه، اولین مشاجره، اولین سفر خارج از شهر – از هر فعالیتی لذت ببرید و در عین حال تمام جنبه‌های پنهان شخصیت شریک زندگی‌تان را کشف کنید.

کلام آخر

در این نوشتار ۱۰ رفتار مخرب را که باعث شکست در یک رابطه می‌شوند را با شما در میان گذاشتیم. شما معمولاً چگونه با مشکلاتی که در رابطه تان ظاهر می‌شود برخورد می‌کنید؟ تجربه خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو