حالت های ایده آل خواب بعد از عمل دیسک کمر و نکات مهم آن

منبع: زیبامون

3

1402/4/27

14:20


در ادامه می گوییم که بهترین وضعیت خوابیدن برای بهبود سریعتر و عدم تشدید درد کمر چیست

حالت های ایده آل خواب بعد از عمل دیسک کمر و نکات مهم آن

آیا می دانستید برخی از موقعیت های خوابیدن می تواند کمردرد را تشدید کند؟ یا برعکس، موقعیت‌هایی برای خوابیدن وجود دارد که می‌تواند فشار کمر درد را کاهش دهد؟ ماه مارس، ماه ملی آگاهی از خواب است، یک کمپین آموزشی که اهمیت خواب را ترویج می‌کند و دکتر مارک جیووانینی از NeuroMicroSpine وضعیت‌های خواب پیشنهادی را برای پس از جراحی ستون فقرات و همچنین موقعیت‌هایی که ممکن است برای کمردرد مفید باشد یا نباشند را به اشتراک می‌گذارد.

به طور کلی، چند روز اول پس از جراحی ستون فقرات و دیسک کمر کمی سخت خواهد بود. ممکن است گاهی احساس خستگی کنید، مقداری درد داشته باشید و در انجام فعالیت های عادی مانند راه رفتن، دوش گرفتن و خوابیدن دچار مشکل شوید.

اگر بعد از جراحی، فکر می کنید بهترین وضعیت خوابیدن برای بهبود سریعتر و عدم تشدید درد چیست، به شما خواهیم گفت. خوابیدن به پشت بیشترین حمایت و محافظت را برای بیمارانی که پس از جراحی ستون فقرات بهبود می یابند، ارائه می دهد. اگر نمی توانید یک شب راحت به پشت بخوابید، ممکن است گزینه دیگری برای شما وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید:

خوابیدن به پشت بعد از عمل دیسک کمر

وقتی نوبت به خواب می رسد، بهترین راه برای کاهش درد و خطر ابتلا به عارضه بعد از عمل این است که به پشت بخوابید و یک بالش زیر زانو قرار دهید. این امر برای ستون فقرات، گردن و قفسه سینه حمایت بسیار عالی را فراهم می کند که ممکن است درد پس از جراحی شما را کاهش دهد. همچنین مهم است که در صورت امکان بازوهای خود را در کنار خود نگه دارید. قرار گرفتن بازوها زیر یا بالای گردن یا سر می تواند به شانه ها و گردن شما فشار وارد کند و باعث آسیب شود. اگر برشی در اطراف ستون فقرات گردنی ایجاد شده باشد، ممکن است لازم باشد یقه گردن خود را روی تخت بپوشانید یا از یک بالش ارتوپدی برای کاهش حرکات بیش از حد استفاده کنید.

بسیار دقت کنید که تشک شما و بالش شما با توجه به تصویر زیر، بتواند حمایت کامل از بدن شما را ارائه دهد و حتما توصیه می کنیم از تشک طبی مناسب دیسک کمر استفاده کنید.

نحوه صحیح به پشت خوابیدن برای دیسک کمر

خوابیدن به پهلو و معده بعد از عمل دیسک کمر

اگر از دسته پهلو خواب ها هستید، متأسفیم، وضعیت خواب ایده‌آل شما پس از جراحی این نیست. با این حال، افرادی که معده می‌خوابند، ممکن است نشانه‌ای از تسکین نفس به واسطه عادت داشته باشند و خوشبختانه تحت شرایط خاص و مانند تصویر زیر می توانید این کار را انجام دهید. درست مانند خوابیدن به پشت، افرادی که به پهلو می‌خوابند باید از بالش برای محافظت از ستون فقرات خود استفاده کنند. قرار دادن یک بالش بین زانوها می‌تواند به افرادی که به پهلو می‌خوابند کمک کند تا از کمر و لگن خود حمایت کنند. اگر می‌خواهید در طول شب وضعیت خود را تغییر دهید، سعی کنید برای جلوگیری از حرکت چرخشی، تمام بدنتان را یکجا به حالت جدید تغییر دهید، نه فقط نیم تنه. واضح است که چرا چرخش مانند حالت عادی خطرناک است -- ستون فقرات شما را در معرض خطر آسیب یا آسیب بیشتر قرار می دهد.

حالت صحیح خواب به پهلو برای بهبود دیسک کمر

خوابیدن روی شکم بعد از عمل دیسک کمر

در حالی که خواب شکم معمولاً برای بیمارانی که پس از جراحی ستون فقرات بهبود می یابند مجاز نیست یا توصیه نمی شود، متأسفانه، کسی که درد مزمن یا شرایط خاص دارد نمی تواند در این وضعیت را تغییر دهد. اگر باید روی شکم بخوابید، چند نکته را در نظر بگیرید:

1) به دو بالش برای حمایت بیشتر نیاز دارید

2) گردن شما بدون توجه به اینکه چه کاری برای کمک به کمردرد خود انجام می دهید در برابر فشار، آسیب پذیر می شود.

برای افرادی که معده می‌خوابند، مهم است که یک بالش زیر لگن و یک بالش صاف‌تر زیر سینه قرار دهند. این کار به بلند کردن گردن کمک می کند و تا حد ممکن فشار را کاهش می دهد؛ تصویر را به دقت مشاهده کنید.

نحوه صحیح خواب به شکم بعد از عمل دیسک کمر

نحوه صحیح از تختخواب بیرون آمدن بعد از عمل

علاوه بر حرکت به یک موقعیت جدید، چرخاندن یک چوب دستی یا عصا می تواند به شما کمک کند از رختخواب خارج شوید. چوب را به سمت چپ یا راست تخت خود بچرخانید، سپس از بازوی مخالف خود برای نگه داشتن خود استفاده کنید. هنگامی که در لبه قرار گرفتید، می توانید پاهای خود را پایین بیاورید و خود را به حالت ایستاده فشار دهید.

برای کمردرد، به طور کلی، خوابیدن به پشت با بالش زیر زانو ممکن است ناراحتی را کاهش دهد. خوابیدن در یک تخت خواب قابل تنظیم بیمار نیز ممکن است درد کمر را کاهش داده و جابجایی را راحت کند.

نحوه صحیح بلند شدن از تخت بعد از عمل دیسک کمر

سخن پایانی در مورد اصول صحیح خوابیدن بعد از جراحی دیسک کمر

پس از جراحی ستون فقرات، حفظ موقعیت خواب مناسب برای اطمینان از بهبودی مناسب و جلوگیری از ایجاد آسیب یا ناراحتی بیشتر مهم است. توصیه شده ترین حالت های خواب بعد از جراحی ستون فقرات عبارتند از:

روی پشت خود با یک بالش زیر زانو: این وضعیت کمک می کند تا ستون فقرات شما در وضعیت خنثی قرار گیرد، که فشار روی ستون فقرات را کاهش می دهد و باعث بهبودی می شود. قرار دادن یک بالش زیر زانوها به حمایت از کمر کمک می کند و به عضلات شما اجازه می دهد تا آرام شوند.

به پهلو با یک بالش بین زانو: خوابیدن به پهلو در حالی که بالش بین زانوها قرار دارد می‌تواند به تنظیم ستون فقرات و کاهش فشار روی باسن و کمر کمک کند. این وضعیت می تواند به ویژه در صورتی که تحت عمل جراحی کمر خود قرار گرفته اید مفید باشد.

مهم است که پس از جراحی ستون فقرات تا جایه ممکن از خوابیدن روی شکم خودداری کنید زیرا این امر می تواند فشار بیشتری بر ستون فقرات شما وارد کند و باعث ناراحتی شود. علاوه بر این، مهم است که هنگام خواب از پیچاندن یا خم شدن ستون فقرات خودداری کنید. اگر در مورد بهترین وضعیت خوابیدن برای موقعیت خاص خود مطمئن نیستید، همیشه بهتر است برای مشاوره شخصی با جراح یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو