مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

منبع: نیک شو

6

1402/4/28

21:30


پوکه معدنی یکی از سنگ های معدنی است که از آن در صنایع مختلف استفاده می شود. شاید برخی از افراد پوکه معدنی را نشناسند و تنها نام آن را شنیده باشند. این سنگ با ارزش یکی از سنگ های آتش فشانی است که دارای خواص ویژه می باشد. در این مقاله می خواهیم به …

پوکه معدنی یکی از سنگ های معدنی است که از آن در صنایع مختلف استفاده می شود. شاید برخی از افراد پوکه معدنی را نشناسند و تنها نام آن را شنیده باشند. این سنگ با ارزش یکی از سنگ های آتش فشانی است که دارای خواص ویژه می باشد. در این مقاله می خواهیم به معرفی پوکه معدنی بپردازیم و دربارۀ ویژگی های آن صحبت کنیم.

مجموعۀ پوکه معدنی رضایی از بهترین مراکز فروش پوکه معدنی است که انواع مرغوب ترین پوکه معدنی ها مانند پوکه معدنی قروه را عرضه می نماید. برای خرید پوکه معدنی در تهران می توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی، سنگ معدنی است که از فعالیت کوه های آتش فشانی بوجود می آید. نام دیگر پوکه معدنی ، پومیس است. این سنگ های معدنی زمانی تشکیل می شوند که مواد مذاب آتش فشانی بر روی زمین سرد می شوند که در زمان خنک شدن، گاز ها از کف گدازه های شیشه ای خارج می شود و در نهایت پوکه معدنی ساخته می شود. این سنگ معدنی دارای ویژگی های منحصر به فردی است و همین موجب شده برای مصارف مختلف به ویژه در ساختمان سازی و کشاورزی استفاده شود. پوکه معدنی ها دارای وزن سبک هستند همچنین مقاومت بالایی دارند. این سنگ در مقابل آتش سوزی و حرارت مقاوم است. پوکه معدنی قروه یکی از مرغوب ترین انواع پوکه معدنی در کشورمان است و فروش پوکه معدنی در تهران توسط این مجموعه ی معتبر انجام می شود.

 

نحوۀ تشکیل پوکه معدنی

در لایه های زیرین پوستۀ زمین ، سنگ ها به دلیل حرارت بالا، ذوب شده و به صورت مواد مذاب در می آیند. ماگما یا مواد آتش فشانی دارای مواد معدنی و گاز های بخار آب ، دی اکسید کربن و دی اکسید  گوگرد هستند. به دلیل پایین تر بودن چگالی این ماگما نسبت به سایر سنگ ها، این مواد به بالا حرکت می کنند و از کوه خارج می شوند. مواد مذاب آتش فشانی بر اثر تماس با سطح زمین و با گذر زمان سرد شده و سنگ ها را تشکیل می دهند. با سرد شدن این مواد ، همزمان گاز های داخل مواد مذاب خارج می شوند و حفره هایی را از خود به جای می گذارند. به همین دلیل پوکه معدنی دارای بافت حفره ای یا اسفنجی شکل است.

فروش پوکه معدنی در تهران توسط مجموعۀ معتبر و تخصصی پوکه معدنی رضایی انجام می شود. انواع پوکه معدنی قروه و سایر پوکه های مرغوب و با کیفیت با بهترین قیمت توسط این مجموعه ارائه می شود.

مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی

سنگ دانه های پوکه معدنی دارای وزن کمی هستند و کاربرد های مختلفی در بخش صنعتی و ساختمان سازی دارند. از پوکه معدنی برای پرکردن فضا های خالی به استفاده می شود و می تواند عایق مناسبی برای صنعت کشاورزی باشد. همچنین برای کاهش وزن سازه از پوکه معدنی استفاده می شود زیرا این سنگ ها بسیار سبک هستند ، به طوری که بر روی آب شناور می مانند و گزینه ی عالی برای جایگزینی مصالح دیگر می باشند. از پوکه معدنی در ترکیبات بتن استفاده می شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. در فرآورده های سبک همچون اندود ها ، ملات، بتن های سبک ، فرآورده قیری ، بلوک ها و… از پوکه معدنی استفاده می شود. در کشاورزی برای ذخیره سازی آب از پوکه معدنی استفاده می شود. این سنگ ها در لایه های زیرین خاک قرار داده می شود تا بتواند آب را در خود ذخیره کرده و کم و کم به خاک انتقال دهد ، این سنگ برای مناطق کم آب بسیار کاربردی خواهد بود. برای سد سازی ، پل سازی و…. از پوکه معدنی استفاده می شود تا وزن سازه را کاهش دهند.

 

خرید پوکه معدنی قروه با قیمت ارزان

پوکه معدنی را می توانید در انواع مختلف مانند پوکه معدنی قروه تهیه کنید زیرا این سنگ معدنی کاربرد های متنوعی دارد. پوکه معدنی بادامی ، پوکه معدنی ماسه ای، پوکه معدنی فندقی، پوکه معدنی گردویی و… انواع پوکه معدنی می باشد. خرید پوکه معدنی قروه را با مناسب ترین قیمت از مرکز پوکه معدنی رضایی انجام دهید. مجموعۀ پوکه معدنی رضایی یکی از مراکز پخش پوکه معدنی در تهران است که انواع پوکه معدنی های مرغوب را ارائه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

 

ویژگی پوکه معدنی

امروزه افراد زیادی پوکه معدنی را می شناسند و با کاربرد های آن آشنا هستند. پوکه معدنی دارای مواد معدنی مانند آهن ، آلومینیوم، منیزیم و کلسیم است که این مواد معدنی موجود در پوکه معدنی به صورت اکسید شده هستند. پوکه معدنی دارای ویژگی های خاصی است که یکی از مهم ترین آن ها وزن سبک است. این سنگ ها به صورت رنگ پریده هستند که در رنگ های زرد، کرم، سفید، سیاه و… می باشند. در پوکه معدنی منافذی وجود دارد که به شکل کروی و لوله ای است. پوکه معدنی عایق صوتی بسیار خوبی است و در مقابل آتش سوزی مقاوم است. نقطه ذوب پوکه معدنی ، 1342 درجه سانتی گراد است. اگر از پوکه معدنی در بتن استفاده شود، مقاومت آن افزایش پیدا می کند. در محیط های مرطوب از پوکه معدنی استفاده می شود زیرا پوکه معدنی ضد حشره و موریانه می باشد. یکی از ویژگی های خوب پوکه معدنی ، مقاومت آن در برابر انبساط و انقباض است که موجب سالم ماندن آن می شود. همچنین قابلیت ذخیر سازی آب با استفاده از پوکه معدنی ، ویژگی است که سبب شده در کشاورزی از آن استفاده شود. یکی از مرغوب ترین انواع پوکه معدنی ، پوکه معدنی قروه است که فروش بالایی را در میان سایر پوکه معدنی ها دارد.

 

انواع پوکه معدنی

به طور کلی دو نوع پوکه وجود دارد که یکی پوکه معدنی و دیگری پوکه صنعتی است. پوکه معدنی همان طور که گفته شد به شکل طبیعی بوجود می آید و در ساخت آن انسان دخالتی ندارد به همین دلیل این سنگ ها بسیار مقاوم هستند و استحکام بالایی دارند زیرا در شرایط سخت و حرارت بالا تولید شده اند. خاصیت عایق بودن، وزن سبک، مقاومت بالا، ضد حشره، مقاومت در برابر حرارت و… از ویژگی ها و مشخصات پوکه معدنی می باشد. این پوکه ها به دلیل این که به صورت طبیعی بوجود آمده اند ، در شکل  های مختلف و در اندازه های متفاوت می باشند. همچنین پوکه معدنی درارای رنگ بندی مختلف است. اما پوکه صنعتی که به آن لیکا هم گفته می شود، در کارخانه ها ساخته می شوند. پوکه صنعتی با استفاده از خاک رس و آب ساخته می شود که پس از ترکیب این مواد و عبور از غلطک ، در کوره های صنعتی خشک شده و پوکه صنعتی را تشکیل می دهند. پوکه صنعتی در رنگ قهوه ای است.

مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

فروش پوکه معدنی در تهران

امروزه استفاده از پوکه معدنی ها بسیار رایج است و در بخش ساختمان سازی، کشاورزی، بهداشت و سلامت ، صنایع فلز و… از آن استفاده می شود. فروش پوکه معدنی در تهران با ارزان ترین قیمت توسط مجموعۀ پوکه معدنی رضایی انجام می شود. این مرکز معتبر بهترین خدمات دهی را به مشتریانش ارائه می کند. چنانچه قصد خرید پوکه معدنی در تهران را دارید ، با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید. پوکه معدنی در انواع اندازه ها و مدل های مختلف در این مجموعه در نظر گرفته شده و پوکه معدنی ها با قیمت های عالی ارائه می شوند. برای استعلام قیمت پوکه معدنی قروه و انواع پوکه معدنی ها با ما تماس حاصل فرمایید.

 

https://pokerezaei.com/

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو